اقتصادیبرترین های کسب و کار

تفاوت شیرآلات اهرمی روکار و توکار

تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟ + مزایای هر کدام

در خانه‌های تازه‌سازی که بیشتر از ایده‌ها و طراحی‌های مدرن استفاده می‌کنند، نوع و طرح شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی و شیرظرفشویی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه بیشتر خانه‌های نوساز متراژ کمی دارند و باید از حداقل فضا، حداکثر استفاده را برد، پس بیشتر از وسایل و تجهیزات توکار استفاده می‌کنند. حتی شیرآلات توکار نیز به تازگی از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند ولی تفاوت شیرآلات توکار و روکار در چیست؟

شیرآلات روکار

شیرآلات روکار مدلی از شیرآلات قدیمی ولی پر استفاده هستند که همه ما در خانه‌های قدیمی اقوم پیر خود این مدل شیرها را زیاد دیده‌ایم. این شیرآلات دارای ۲ اهرم هستند که برای تنظیم دما باید این اهرم‌ها را بچرخانید. شیرآلات روکار قدیمی از قدمت بالایی برخوردار هستند و تمام اجزای آنها قابل مشاهده خواهند بود. به عبارت دیگر این شیرها باید بر روی کابینت، سینک یا کاسه‌های روشویی نصب شوند و تمام اتصالات آنها به راحتی قابل مشاهده هستند.

البته با اینکه شیرآلات روکار قدیمی‌ هستند ولی شکل ظاهری خوبی دارند و به زیبایی محیط آشپزخانه شما کمک می‌کنند. در ضمن خریداران عزیز می‌توانند شیرآلات روکار را در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها خریداری و نصب کنند.

شیرآلات توکار

قبل از اینکه به تفاوت شیرآلات توکار و شیر اهرمی رو کار اشاره کنیم، بهتر است اطلاعات کاملی در مورد شیرآلات توکار نیز اختیار شما قرار دهیم. با انتخاب این نوع شیرآلات طراحی مدرن را در محیط ساختمان تجربه می‌کنید. با ظهور شیرآلات به بازار مصالح ساختمانی، ما شاهد تحول عظیمی در طراحی و دکوراسیون ساختمان بودیم.

از آنجایی که شیرآلات توکار براساس علم مهندسی و معماری پیشرفته‌ای تهیه و تولید شده‌اند، مدنظر بسیاری از طراحان دکوراسیون لوکس قرار گرفته‌اند. در نصب شیرآلات توکار تمام اجزای آنها همانند لوله‌ها، اتصالات و کارتریج‌ها در داخل دیوار نصب می‌شوند. به طور کلی اگر قصد دارید ساختمان خود را به لوکس‌ترین شکل ممکن طراحی کنید باید به مدل شیرآلات نیز توجه داشته باشید و از شیرآلات توکار لوکس استفاده کنید. این شیرآلات حتی به حمام و سرویس بهداشتی شما نیز جلوه بی‌نظیری می‌دهد.

موارد مصرف شیرآلات توکار

شیرآلات توکار به دلیل ظاهر شیک و جذابی که دارند در هر بخشی از منزل قابل استفاده خواهند بود ولی به طور کلی از این مدل شیرآلات بیشتر در فضاهایی استفاده می‌شود که ظرفیت کمی دارند. برای مثال حمام‌ها و توالت‌های کوچک بهترین گزینه برای نصب این شیرآلات توکار هستند. در حالی که عرض و طول بخش‌های مربوط به سرویس‌های بهداشتی در حال کم شدن هستند، بهتر است از این شیرآلات استفاده کنیم تا فضای کمتری از محیط اشغال شود. البته این موضوع بدین معنا نیست که از شیرآلات توکار نمی‌توان در محیط‌ها بزرگ استفاده کرد.

بلکه با نصب شیرآلات توکار در محیط‌های بزرگ توسط نصابان حرفه‌ای جلوه‌ای بسیار دلربا و خاص به محیط شما داده می‌شود که نمی‌توان خیلی راحت از این زیبایی خیره‌کننده چشم برداشت. پس اگر دوست دارید فضای ساختمان خود را لوکس و شیک نشان دهید، از این شیرآلات توکار کمک بگیرید.

تفاوت شیرآلات توکار و روکار چیست؟

شیرآلات روکار قدیمی هستند اما شیرآلات توکار در دنیای مدرن و در قرن جدید اختراع شده اند. اگرچه شیرآلات توکار بسیار زیبا می باشند؛ اما هنوز هم بسیاری از طراحان خانه به خرید آن ها علاقه ای ندارند. شاید بپرسید چرا هنوز هم بسیاری از طراحان، شیرآلات روکار را به شیرآلات توکار ترجیح می دهند؟ آیا زیبایی خیره کننده شیرآلات توکار برای خریداران کافی نیست که به فکر خرید هیچ نوع دیگری از شیرآلات نیافتند؟ با ما همراه باشید تا از مزایا و معایب هر کدام از این شیرها باخبر شوید.

چرا هنوز هم شیرآلات روکار پر طرفدارند؟

هر چیز جدید و مدرنی که وارد بازار می شود از قیمت بالایی برخوردار است. بنابراین، یکی از دلایل اصلی تقاضای بالا برای خرید شیرآلات روکار قیمت مناسب آن ها است. بعضی از کارشناسان هم به این عقیده اند که شیرآلات توکار و روکار تفاوت قیمت چندانی ندارند؛ اما قیمت بالای نصب شیرهایی که داخل دیوار نصب می شوند، باعث شده که کمتر کسی زیر بار خرید آن برود.

از دیگر دلایل محبوبیت این شیرها راحتی نصب آن هاست. این مدل بر خلاف شیرآلات توکار نیاز به متخصص برای نصب ندارند و حتی زمانی که عیب و نقصی در آن ها به وجود بیاید می توانند بدون خرابی دیوار تعمیر شوند.

معایب شیرآلات روکار چیست؟

اگرچه شیرآلات روکار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و توجه طراحان زیادی را به دلیل راحت در دسترس بودنشان جلب کرده اند؛ اما این مدل از شیرها معایبی هم دارند که باید قبل از خرید با آن ها آشنا شوید.

  • این نوع از شیرآلات جزء لوازم ساختمانی سنتی و قدیمی هستند و در جهان مدرن امروزی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این شیرها اصلی بهداشتی نیستند؛ چرا که معمولا دارای دو دستگیره هستند و نیاز شدیدی به تماس دست ها به دستگیره ها است. به همین دلیل معمولا در مکان های عمومی مورد استفاده قرار نمی گیرند.
  • موجب هدر رفت آب می شوند! شیرآلات روکاری که اهرمی نیستند باعث هدر رفتن زیاد آب می شوند و به دلیل داشتن دو اهرم تنظیم کننده دمای آب، وقت زیادی را از مصرف کننده برای تنظیم دمای آب می گیرند.
  • عمر کمی دارند! شیرآلات روکار مقاومت کمتری نسبت به زنگ زدگی و پوسیدگی دارند و پس از زمان کوتاهی باید تعویض شوند.
  • همچنین، این مدل از تنوع و زیبایی کمتری نسبت به شیرآلات توکار برخوردار هستند و به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند.

مزایای خرید شیرآلات توکار

مهم ترین حسن شیرآلات توکار به پخش؛ زیبایی خیره کننده آن هاست. شیرها و دوش های توکار در خانه های نو و بازسازی شده قابل نصب هستند و جلوه زیبایی به حمام و سرویس بهداشتی می بخشند. از  مهمترین مزایای شیرآلات توکار می توان به موارد زیر نام برد:

  • شیرآلات توکار در برابر پوسیدگی مقاوم هستند؛ چرا که بسیاری از قطعات آن ها درون دیوار نصب می شوند و آب کمتری به آن ها می رسد.
  • این شیرآلات نسبت به شیرآلات روکار راحت تر تمیز می شوند.
  • موجب کاهش مصرف آب می شوند؛ چرا که دارای دستگیره اهرمی هستند.
  • شیرآلات توکار کمتر دچار زنگ زدگی می شوند.
  • به دلیل قرار گرفتن در دیوار از ضربه در امان هستند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند.
  • فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • این شیرآلات برخلاف شیرهای سنتی، کمتر چکه می کنند.
  • به دلیل مدرن بودن از مواد با کیفیت ساخته و طبق تکنولوژی روز دنیا طراحی می شوند.
  • بسیار بهداشتی است! شیرآلات توکار معمولا اهرمی هستند به همین خاطر تماس دست با آن ها برای تنظیم دما بسیار کم می شود.