جدیدترین مدل پرده برای شرکت ها و ادارات

جدیدترین مدل های پرده اداری 2023: بررسی انواع و مدل‌ها

داشتن اتاق کاری شیک و مدرن، نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی اهمیت زیادی دارد، بلکه شما را به عنوان کسب‌وکار حرفه‌ای نشان می‌دهد. بنابراین توجه به دیزاین اتاق کار بسیار مهم است. یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون محیط اداری پرده است. پرده می‌تواند در بازده کارکنان نقش مهمی‌‌ داشته باشد و میزان نور و حریم خصوصی مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند. در این مقاله جدیدترین مدل های پرده اداری را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام خرید پرده اداری؛ راحت‌تر بتوانید پرده مناسب محیط کار خود را انتخاب کنید.

پرده‌های سان اسکرین از بهترین نمونه‌های پرده اداری

برای ایجاد محیطی مطلوب در ادارات، پرده‌های سان اسکرین بهترین گزینه هستند. این پرده‌ها به واسطه داشتن ویژگی‌هایی چون مدیریت حرارتی در تابستان و زمستان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خاصیت اپتیکال، جلوگیری از اشعه فرابنفش و… برای نصب در چنین محیط‌هایی ایده‌آلند. علاوه بر این، جنس پارچه‌های اسکرین از الیاف فایبرگلاس است. به همین دلیل در برابر نفوذ نور خورشید به شدت مقاوم بوده، رنگ خود را از دست نداده و بدون اینکه تغییری در حالت آن‌ها ایجاد شود تا سال‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

پرده شید از جدیدترین مدل های پرده اداری

پرده شید پرده‌ای مدرن و شیک است که تطبیق‌پذیری فوق‌العاده آن باعث شده همچنان جزو ترندهای محبوب پرده اداری در سال 2023 باشد. این پرده ظاهری شبیه به صفحه پارچه‌ای صاف دارد و به صورت بالارو طراحی شده است، به این صورت که میله‌ای در بالای پرده قرار دارد که می‌توانید آن را با استفاده از زنجیر یا ریموت کنترل به گردش درآورید و به این ترتیب پارچه پرده را بالا و پایین ببرید. این پرده را می‌توانید در هر ارتفاعی تنظیم کنید و ورود نور به اتاق و حفظ حریم خصوصی خود را کنترل کنید.

پرده شید قابلیت کنترل نور را به خوبی دارد، همچنین با انتخاب رنگ‌های تیره یا روشن برای پرده می‌توانید ورود نور به اتاق را کمتر یا بیشتر کنید. این پرده‌ها رنگ‌های متنوعی دارند و آن‌ها را هم به صورت تکی و به عنوان پرده اصلی و هم در ترکیب با پرده پارچه‌ای و به عنوان زیرپرده می‌توانید استفاده کنید.

پرده شید از جنس پلی‌استر است که آن را برای استفاده در محیط اداری بسیار مناسب می‌کند. پارچه پلی‌استر ضد الکتریسیته ساکن است و گردوغبار را به سختی جذب می‌کند، بنابراین دیرتر از پرده‌های دیگر کثیف می‌شود و نگهداری از آن آسان‌تر است. این پرده ضد آب است و شما با دستمال مرطوب می‌توانید به راحتی آن را پاک کنید. همچنین این پارچه دوام و مقاومت بالایی دارد.

پرده زبرا از جدیدترین مدل های پرده اداری

پرده زبرا یکی از بهترین پرده‌هایی است که می‌توانید در اتاق کار استفاده کنید. این پرده از یک پارچه دو لایه شامل نوارهای تور و پارچه تولید شده است. نوارها به صورت افقی و موازی با هم قرار می‌گیرند و موقعیت قرارگیری آن‌ها نسبت به هم باعث می‌شود میزان ورود نور به اتاق کنترل شود.

با جابجایی نوارهای تور و پارچه از روی یکدیگر می‌توانید نور را مسدود یا وارد محیط کنید. شما می‌توانید از 10% الی 50% نور خورشید به دلخواه خود بهره‌مند شوید. همچنین این امکان را دارید که پرده را کاملاً بالا بزنید و نور و دید کامل بیرون را داشته باشید. مزایای استفاده از پرده زبرا در فضاهای اداری که آن را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند، شامل موارد زیر است:

پرده دابل شید از جدیدترین مدل های پرده اداری

پرده دابل شید یکی از جدیدترین مدل های پرده اداری و پرده‌ی مدرن و شیک است که ساختار ساده، اما بسیار کاربردی دارد. این پرده از دو لایه شید و تور تشکیل شده است. لایه شید به عنوان آستر و لایه تور به صورت پرده رویی استفاده می‌شود. هر لایه مستقل از دیگری قابل حرکت ‌دادن است، طوری که می‌توانید هر اندازه نوری را که لازم دارید، در اختیار داشته باشید. با استفاده از پرده دابل شید در اتاق کار خود می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

پرده ورتیلاین از مدل‌های اداری

پرده زبرا عمودی یا ورتیلاین از اسلایدهای 40 سانتی‌متری تشکیل شده‌ که تنها از بالا به یکدیگر متصل هستند. این ویژگی مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه بدون جمع ‌کردن پرده، به راحتی می‌توانید پنجره را باز و بسته کنید، بدون اینکه مشکلی برای رفت و آمد شما ایجاد شود. از طرفی می‌توانید رنگ هر اسلاید را به دلخواه خود تغییر دهید و رنگ‌بندی دلخواهتان را به کار برید. همین ویژگی‌ها باعث شده، پرده‌های ورتیلاین به عنوان پرده‌های اداری نیز قابل استفاده باشند؛ بخصوص در ادارات مدرن که دکوراسیون منحصربه فرد و پنجره‌های تمام نما دارند.

پرده‌های با قابلیت تنظیم نور

پرده‌های با قابلیت تنظیم نور، از جدیدترین مدل های پرده اداری هستند که به شما امکان کنترل میزان نوری را که از پرده عبور کرده و وارد محیط می‌شود می‌دهند. از جمله پرده‌های با قابلیت تنظیم نور می‌توان به پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده دابل شید اشاره کرد. پرده زبرا و پرده ورتیلاین یکی از بهترین انواع پرده برای تنظیم میزان نور وارد شده به محیط هستند. ساختار این پرده‌ها به گونه‌ای است که در آن‌ها از تور و پارچه در ترکیب با یکدیگر استفاده می‌شود. پرده مانع از عبور نور به میزان خاصی می‌شود و در نتیجه میزان نوری که اجازه ورود پیدا می‌کند، به دلخواه شما تنظیم می‌گردد.

جدول مکانیزم حرکتی پرده‌های اداری

پرده زبرا افقی رو به بالا
شید رول افقی رو به بالا
ورتیکال عمودی، سمت چپ یا راست
رومن افقی رو به بالا
شید پلیسه افقی بالا، پایین و وسط
کرکره افقی رو به بالا
سیلوئت افقی رو به بالا
لوردراپه عمودی، سمت چپ یا راست

در دفتر کار یا در محیط کار، داشتن پرده‌هایی که قادر به فیلتر کردن نور، عایق گرما در تابستان و سرما در زمستان باشد و در عین حال دکوراسیون محیط را زیبا کند، بسیار مهم است. اما باید به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم در انتخاب پرده اداری

با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود می‌توانید محیط کاری زیبا و دوست داشتنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

1- رنگ

باید با محیط کار سازگار باشد. رنگ‌های روشن را انتخاب کنید که می‌تواند اتاق را روشن کند و از رنگ‌هایی که اتاق را تاریک می‌کند اجتناب کنید.

2- سبک پرده اداری

منظور عمودی بودن یا افقی بودن پرده می‌باشد که نکته بسیار مهمی است. پرده‌های عمودی به کناره‌ها جمع می‌شوند، مانند ورتیکال، لووردراپه و پرده پانچ . پرده‌های افقی به بالا جمع می‌شوند مانند زبرا، شید، کرکره و رومن.

3- تنظیم نور

در دفتر کار مهم است که انعکاس نور بر روی مانیتور نداشته باشید. به همین دلیل خوب است پرده‌ای انتخاب کنید که به راحتی بتوانید نور ورودی را کنترل کنید.

4- مدیریت گرما

در ماه‌های تابستان مدیریت گرما بسیار اهمیت دارد. بهترین راه‌حل، پرده‌های زبرا یا دومکانیزم هستند که از ورود اشعه‌های خورشیدی به داخل اتاق جلوگیری می‌کنند.

5- کاربردی بودن

این فاکتور به نکته مهمی اشاره می‌کند. پرده باید به صورتی انتخاب شود که از نظر عرض و ارتفاع با قاب پنجره هم‌خوانی داشته باشد. در غیر اینصورت فاکتورهای دیگر کارایی ندارند.

خروج از نسخه موبایل