کارمزد خرید ترون و فروش آن (TRX)

خرید ترون و فروش trx | قیمت ارز دیجیتال ترون (Tron) | خرید و انتقال آسان ترون

ارز دیجیتال ترون در بدو ورود خود به بازار دیجیتال، انفجاری عمل کرد و افراد زیادی با قیمت بسیار بالا اقدام به خرید و فروش ترون کردند. اما حالا می‌توان گفت قیمت ترون به ثبات رسیده و فارغ از نوسانات همیشگی بازار ارز دیجیتال، در وضعیتی ثابت به سر می‌برد. اگر قصد دارید روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است ابتدا درباره آن و ربات خرید ترون اطلاعات کافی کسب کنید.

خرید ترون

تاریخچه ترون (Tron)

بلاک چین ترون در سال 2017 توسط یک سازمان غیرانتفاعی در سنگاپور راه‌اندازی شد که در نوع خود منحصر بفرد بود. زیرا این پروژه هیچ نوآوری و خلاقیت جدیدی را ارائه نمی‌داد و تمامی اجزای آن از جمله بلوک‌ها، برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند، توکن‌ها و … همگی مشابه پروژه‌های پیشینِ کریپتوکارنسی بود. این مساله باعث به وجود آمدن موجی از انتقادات به این پروژه شد اما عده بسیاری از ترون به دلیل اینکه تمرکز خود را بر بهبود فناوری‌های قبلی و تجربه کاربری گذاشته بود، تمجید کردند. پروژه ترون با اتکا به تبلیغاتِ بنیانگذار خود یعنی جاستین سان (Justin Sun) استراتژی بازار متمرکز بر آسیا را پیاده‌سازی کرد و از این طریق توانست جامعه‌ای از کاربران فعال و مشتاق را بدست آورد.

ارز دیجیتال ترون (Tron) چیست؟

ظهور ارز دیجیتال ترون، با ایجاد شبکه آن توسط جاستین سان آغاز شد. جاستین سان (Justin Sun) پس از پروژه‌های موفقیت‌آمیز و با تکیه بر مقبولیت خود در میان جامعه ارز دیجیتال تصمیم به ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز برای به اشتراک‌گذاری محتوای سرگرمی گرفت. شبکه‌ای که عملکردی مشابه نتفلیکس دارد. با این تفاوت که دیگر تمرکزی در کار نیست و تولیدکنندگان محتوا، صاحبان اصلی و همیشگی محصول خود هستند. شما میتوانید برای خرید این ارز با USDT قیمت لحظه‌ ای تتر را مشاهده و سپس اقدام به تهیه این ارز کنید.

بعد از تلاش فراوان جاستین سان برای رسیدن به این نقطه، او شبکه ترون را فعال کرد و برای تسهیل فرایندهای حاوی تراکنش در شبکه، ارز دیجیتال ترون را نیز ایجاد کرد تا به واسطه آن، افراد بتوانند سهمی در شبکه داشته باشند و به آن کمک مالی هم برسانند. ترونیکس یا TRX سکه بومی اکوسیستم ترون است که با پشتیبانی بلاک چین اتریوم و در سال 2017 با استاندارد ERC 20 صادر شد و تا همین اواخر بر روی این بلاک چین باقی ماند. سال گذشته ترون از بلاک چین اتریوم جدا شد و بیت تورنت را خریداری کرد.

ترون برای کارمزد تراکنش در شبکه TRC20 استفاده می‌شود و می‌توان برای دریافت پاداش‌های شبکه نیز آن را استیک کرد. همچنین ترون یک توکن حاکمیتی است و دارندگان TRX می‌توانند در مورد تصمیمات مربوط به شبکه رای دهند. برخلاف ارزهای رمزپایه مبتنی بر استخراج مانند بیت کوین، توکن‌های TRX در زمان راه اندازی صادر شدند. شبکه ترون ادعا می‌کند که از اکتبر 2021 وضعیت کاهش تورمی را برای TRX حفظ کرده است.همچنین TRX قابل تقسیم است و آن را می‌توان به واحد‌های کوچکتر هم تقسیم کرد.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ترون را خیلی نمی‌توان یک ارز دیجیتال نامید و بیشتر یک واحد ارزش است. ترون می‌خواهد توکن TRX خود را برای تسهیل تبادل دارایی‌های دیجیتال بدون نیاز به واسطه به کار گیرد. توکن TRX به‌عنوان دفتری عمل می‌کند که مبادلات موجود در شبکه را پیگیری کرده و در نهایت به ذخیره‌ای از ارزش تبدیل می‌شود که سازندگان محتوا می‌توانند آن‌طور که می‌خواهند از آن استفاده کنند.

توکن Tron دارای 92.4 میلیارد سکه است و در حال حاضر جایگاه دهم را در فهرست ارزهای دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار دارد. در ژانویه 2018، ترون به رکورد 0.34 دلار رسید. قیمت ترون نیز مانند سایر رمز‌ارز‌ها تحت تاثیر تغییرات بازار خرسی قرار گرفت و به تدریج کاهش یافت اما سرانجام چرخه نزولی شکسته شد و در حال حاضر قیمت لحظه‌ای ترون به ارزش 0.07 دلار در بازار معامله می‌شود.

عملکرد شبکه ترون چگونه است؟

شیوه کار شبکه ترون در مقایسه با پروژه‌های مشابه پیچیدگی بسیار بیشتری دارد. از آنجایی که امکان استخراج trx وجود ندارد، بنابراین شبکه از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده برای اثبات دارایی‌ها استفاده می‌کند. در این سیستم، افرادی که ترون خریداری کرده‌‌اند با رعایت شرایط خاص مانند اهدای 9999 ترون به شبکه می‌توانند به عنوان یکی از 27 نماینده شبکه در تصمیم‌گیری‌های آن شرکت کنند. در واقع، تنها این افراد هستند که امکان تولید بلوک‌ در شبکه TRON را دارند. این موضوع باعث می‌شود که انحصارطلبی شبکه به کمترین میزان خود برسد.

معماری شبکه

هدف ترون tron crypto ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز برای انجام پرداخت‌های مالی است و برای این کار از 3 لایه مختلف کمک می‌گیرد. لایه ذخیره سازی، هسته و لایه کاربردی سه سطح شبکه ترون را تشکیل می‌دهند. لایه ذخیره‌ساز و هسته در اصل وظیفه مدیریتی شبکه را بر دوش می‌کشند. زبان برنامه‌نویسی این دو لایه جاوا است که با زبان های دیگر ادغام خواهد شد. لایه کاربردی نیز وظیفه ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و شخصی‌سازی کیف‌پول‌ها را برعهده دارد. لایه کاربردی سطحی‌ترین لایه شبکه ترون محسوب می‌شود.

نودهای شبکه ترون

نودها در شبکه ترون وظایف مشخصی بر عهده دارند. نود اصلی نودهای شاهد (Witnesses) یا همان نماینده ارشد (Super Representatives) هستند که وظیفه تایید تراکنش‌ها و تولید بلوک ها را بر عهده دارد. الگوریتم بسیار خاص و جذابی برای اثبات سهم در این نودها برنامه‌ریزی شده است. دومین نود در ترون، فول نود (Full Node) نام دارد که آنهم وظیفه انتشار تراکنش و بلوک‌ها را برعهده دارد. در آخر، نود سالیدیتی نقش استعلام گیرنده APIها و یکپارچه‌سازی بلوک‌های قطعی را برعهده دارد.

آینده ترون چیست؟

آینده ارز دیجیتال ترون با امکانات و طرح‌ریزی‌هایی که توسط تیم سازنده ارائه شده است، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. ترون با هدف ایجاد یک شبکه اینترنت غیرمتمرکز و اشتراک‌گذاری محتوای رایگان در حوزه سرگرمی به دنبال تغییرات مهمی در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. تیم ترون ادعا می‌کند که شبکه‌ای با تراکنش‌های سریع‌تر، هزینه‌های کمتر و امکانات متنوعتر در حوزه‌های مختلف ارائه خواهد داد. با تکیه بر تکنولوژی بلاک چین، ترون به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا بدون واسطه‌ها و توسط یک محیط غیرمتمرکز، محتوای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند و از آن بهره‌برداری کنند.

به علاوه، با اعلام همکاری‌های ترون با شرکت‌ها و پروژه‌های مختلف، این ارز دیجیتال به سرعت به جامعه بزرگی از کاربران و توسعه‌دهندگان جذب می‌شود. با توجه به این پیشرفت‌ها و اهداف سازندگان، آینده ترون با توجه به توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، به نظر می‌رسد به سوی رشد و توسعه بیشتر حرکت خواهد کرد. البته همانند هر ارز دیجیتال دیگر، پیش‌بینی دقیق آینده ترون نیاز به ارزیابی مداوم اطلاعات و رویدادها دارد. اما با توجه به طرح‌ریزی‌ها و نقاط قوت ترون، این ارز دیجیتال به یکی از نقاط قوت مهم در دنیای ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد.