حسن هدایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران اظهارداشت: منطقه ۱۱ به دلیل بافت جغرافیایی اقتصادی و بازاری روزانه ۲ میلیون جمعیت شناور دارد که از این میزان بیشترین تردد در محدوده مرزی مناطق ۱۱ و ۱۲ در حاشیه محوری حافظ و جمهوری است.
وی بیان داشت: واقع شدن بورس موبایل و بازار هایی مثل چارسو و علاءالدین و همجواری بیمارستان نجمیه و بورس لوازم صوت و تصویر و موسیقی منجر به مراجعه زیاد به این محدوده است.
وی افزود: شهرداری با اجرای برخی اقدامات ترافیکی مثل خط کشی اجرای جداساز میانی در محور اصلاحات هندسی نصب چراغ های جدید و تعبیه ایستگاه ها و توسعه حمل و نقل عمومی و آزاد سازی برخی پارکینگ ها اقدام به کنترل این بار ترافیکی کرده است اما با موانع جدی مثل تخلف و عدم اجرای تعهدات افرادی مثل مالک پاساژ علاالدین هستیم.
هدایی تصریح کرد: واقعاً جای تعجب دارد که با خودخواهی مالک علاءالدین ۱۳۸۷ پارکینگ از حقوق شهر و مردم طی ۱۳ سال ساخته نشده در حالی که نیاز مبرم مردم در این محدوده پارکینگ است.
وی بیان داشت: شهروندان اغلب بالای ۳۰ دقیقه در ترافیک این محدوده هستند و عرض معبر برای پارک دوبل اصلاً مناسب نیست و پل حافظ هم نمی تواند از بار ترافیکی این مسیر کم کند.
خدایی گفت: بیشترین توقف های طولانی مدت را طبق گزارشات راهور و برداشت های ترافیکی از دوربین های شهری مقابل پاساژ علاءالدین داریم که مالک باید پارکینگ هایش را تأمین کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران بیان داشت: عدم تأمین پارکینگ در محور جمهوری و حافظ توسط پاساژ علاالدین مردم را به ستوه آورده و بار ترافیکی شدیدی در محدوده ایجاد کرده است که شهرداری منطقه به جد پیگیر اجرای تعهدات است و پارکینگ ها باید به شهر برگردد.