هوش هیجانی بخش جدانشدنی از تجارت است
در دنیای کسبوکار؛
هوش هیجانی به مدیران کسبوکار کمک میکند تا به حداکثر بهرهوری برسند.
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، مدیران کسبوکار برای رسیدن به موقعیت بالا باید در انجام فعالیتهای شرکت هوشمندانه عمل کنند. آنها باید تیم شرکت را بهدرستی سازماندهی، پروژهها را مدیریت کنند و از اجرای روان عملیات اطمینان حاصل کنند.
مدیریت احساسات مدیران میتواند یکی از مسائل مهم در شرکت محسوب شود، اما این موضوع بهطور مرتب نادیده گرفته میشود. درک اهمیت هوش هیجانی برای توسعه کسبوکار بسیار اساسی است.
این روزها هوش مصنوعی بسیار رواج یافته است، اما با وجود افزایش هوش مصنوعی، کسبوکار ارتباط ویژهای با انسانها دارد، زیرا مردم، روبات نیستند و میتوانند خود را از احساسات در تعاملات و وظایف تجاری مجزا کنند. به بیان دیگر، هوش هیجانی بخشی جدانشدنی از تجارت است. آن دسته از مدیرانی که میتوانند بر همدلی با همکاران خود مسلط شوند، به رهبران الهامبخش تبدیل شده و در نهایت میتوانند حداکثر بهرهوری را از تیم خود دریافت کنند.
همدلی داشتن با کارمندان و توانایی بهتصویر کشیدن آن به صورت حرفهای و واقعی، مدیریت را به سطح بالاتر ارتقا میدهد و درنهایت، عملکرد کارکنان و توسعه کسبوکار بهبود مییابد. همچنین شایان ذکر است که همدردی با همدلی بسیار متفاوت است. همدردی میتواند حامی و ترحمکننده بهنظر برسد و این امر موجب میشود تا کارمندان احساس ناخوشایندی نسبت به حمایت پیدا کنند.
کوچینگ مناسب میتواند به مدیران بانفوذ کسبوکار آموزش دهد تا بتوانند احساسات کارمندان را بشناسند و همچنین ارزیابی کنند که چه حمایتی باید به کارمندان ارائه دهند. هوش عاطفی به مدیران کمک میکند تا از پتانسیل خود بهطور کامل استفاده کنند و تبدیل به یک رهبر عالی شوند.
اگر واقعا میخواهید به قلب موفقیت برسید، باید درباره هوش هیجانی برای توسعه کسبوکار آگاهی کسب کنید. زمانیکه درباره هوش هیجانی صحبت میکنیم، منظور ما توانایی شناسایی و مدیریت احساسات خود، در عین حال شهودی نسبت به احساسات دیگران است. کسانی که هوش هیجانی دارند نسبت به احساس دیگران، همدلی و درک دارند.
سنجش هوش هیجانی بسیار دشوارتر از هوش (IQ) است، اما مسلماً به همان اندازه مهم است. این بدان معناست که مدیران میتوانند کارکنان را به عنوان انسان درک کنند و تنها به چشم یک کارمند به آنها نگاه نکنند.
شناخت احساسات کارمندان میتواند به شما کمک کند تا در زمانهای مناسب حمایت مناسب را ارائه دهید. همچنین باعث میشود تا بدانید چه زمانی باید وارد عمل شوید و چه زمانی باید خودداری کنید.
هوش هیجانی بالا به مدیران فردی کمک شایانی میکند تا با مدیریت استرس و موقعیتهای دشوار مؤثرتر عمل کنند. درک احساسات خود، و عوامل مؤثر در آن احساسات، باعث میشود تا مدیران کسبوکار به سطوح جدیدی از انگیزه و بهرهوری دست پیدا کنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/