آتش‌سوزی مرگبار در عراق؛ بیش از 300 کشته و زخمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، مقامات عراقی، از وقوع یک آتش‌سوزی مهیب در یک تالار عروسی در شهرک «الحمدانیه» واقع در استان نینوی در شمال کشور و کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر خبر دادند.

آتش‌سوزی مرگبار در عراق؛ بیش از 300 کشته و زخمی

 

 

خبرگزاری رسمی عراق، گزارش داد که در پی آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (۲۶ سپتامبر) در یک مراسم عروسی در این شهرک، دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند. اما لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع آگاه از افزایش آمار قربانیان این آتش‌سوزی خبر دادند. 

ساختمان | کشته و زخمی
تصویری از بیمارستان الحمدانیه

 

«نجم الجبوری»، استاندار نینوی  در گفت‌وگو با الجزیره، شمار قربانیان را ۱۱۴ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر نخست وزیر عراق همزمان با این آتش‌سوزی بزرگ به وزرای کشور و بهداشت دستور داد تا تمام تلاش خود را برای امداد‌رسانی به مجروحان این حادثه را بسیج کنند و با اعزام تیم‌های پزشکی به درمان هر چه سریع‌تر آسیب‌دیدگان و بازماندگان کمک کنند.

صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ سپتامبر)، سازمان هلال احمر عراق، از افزایش شمار قربانیان خبر داد و اعلام کرد که در این آتش‌سوزی، بیش از ۴۵۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. 

دفاع مدنی عراق دلیل آتش‌سوزی را بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده و ویدئویی که در دست است،  استفاده از وسایل آتش بازی در مراسم عراقی و گسترش دامنه آن اعلام کرد.

 

 

این مرکز در بیانیه‌ای تصریح کرد:«تالار عروسی با پنل‌های قابل اشتعال که مغایر دستورالعمل‌های ایمنی است، پوشیده شده بود و آتش سوزی به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی در سیستم های هشدار و اطفای حریق، گسترش یافت و تلفات بالا داشت».

تصاویر منتشر شده از محل حادثه، آتش نشانان عراقی را نشان می‌دهد که در حال نجات افراد در داخل ساختمان محل وقوع آتش سوزی هستند.

 

ساختمان | کشته و زخمی

 

ساختمان | کشته و زخمی

ساختمان | کشته و زخمی

ساختمان | کشته و زخمی

ساختمان | کشته و زخمی

ساختمان | کشته و زخمی

 

یک منبع آگاه امنیتی عراق نیز از راه‌اندازی یک پل هوایی برای امدادرسانی به زخمی‌های این حادثه و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ خبر داد.

فرمانده عملیات نینوی  اعلام کرد که نه نفر از مسئولین تالار الحمدانیه، پس از این فاجعه دستگیر شدند و حکم بازداشت و توقیف صاحب این تالار که فراری است، نیز صادر شده است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از کشته شدن عروس و داماد و اعضای خانواده‌‌هایشان در این آتش‌سوزی خبر می‌دهند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید