بین الملل

جو بایدن کِی وارد کاخ سفید می‌شود؟

اگرچه جو بایدن دموکرات اگرچه وی در انتخابات 13 نوامبر آرا votes مستقیم بیشتری نسبت به دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به دست آورد ، اما با این وجود در انتخابات کالج 30306 پیروز شد.

روز شنبه ، دونالد ترامپ از همه طرفداران خود خواست تا به تقلب در انتخابات در مقابل واشنگتن دی سی ، 17 ژانویه اعتراض کنند. طبق قانون اساسی آمریکا ، اگر کنگره تصمیم به برگزاری همه پرسی در یک یا چند ایالت داشته باشد ، باعث ناآرامی و ناامنی گسترده در این کشور خواهد شد. این اعتبار نامعتبر خواهد بود و هر ایالت فقط یک رای برای انتخاب رئیس جمهور جدید خواهد داشت.

جشن فارغ التحصیلی 2017

انتقال قدرت به رئیس جمهور جدید با آمگار همراه است

فردی که مطابق قانون و قانون اساسی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود ، بعدازظهر 20 ژانویه ، سال برگزاری انتخابات ، رسماً و قانونی رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد ، به عبارت دیگر ، وارد کاخ سفید می شود.

اگر شرایط عادی باشد ، مراسم تحلیف و تحلیف رئیس جمهور تازه انتخاب شده ، که شامل مجلس نمایندگان ، سنا و هزاران میهمان رسمی خواهد بود ، قبل از کنگره آمریکا برگزار می شود ، اما این بار در سراسر جهان ، به ویژه ایالات متحده. به اختصار.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفته است که اگر ریاست جمهوری وی تحت بحران کرونا و پروتکل های بهداشتی تأیید شود ، مراسم فارغ التحصیلی خود را در جمعیت کوچک و بزرگ برگزار خواهد کرد.

به گفته بایدن ، مراسم فارغ التحصیلی طبق معمول در محل کاپیتول واشنگتن برگزار می شود ، اما افراد زیادی در آن شرکت نخواهند کرد و این مراسم معمولاً خیالی خواهد بود.

لین مراسم تحلیف ترامپ در سال 2017 کاری عظیم و پرهزینه 107 میلیون دلاری بود. جای تعجب است که ترامپ هنوز حضور خود در روز فارغ التحصیلی بایدنی را اعلام نکرده است.

در مراسم تحلیف ، رئیس جمهور جدید باید در برابر جان رابرتز ، قاضی دادگاه عالی ، سوگند یاد کند و سپس با حضور حامیان و میهمانان ، فاصله کنگره و کاخ سفید و سپس رئیس جمهور فعلی و همسرش را در مقابل کاخ سفید طی کند. به کاخ سفید خوش آمدید


ادامه مطلب

رئیس جمهور باید با کمک ارتش دوباره انتخاب شود

مقامات آمریکایی نگران بازگشت ترامپ به قدرت برای تغییر نتیجه انتخابات هستند


روند انتقال رسمی از 20 ژانویه و با اعلام نتایج انتخابات و ورود رئیس جمهور جدید به کاخ سفید آغاز خواهد شد. رئیس جمهور منتخب باید تیمی را برای انجام انتقال قدرت و کابینه تشکیل دهد. از نوامبر تا ژانویه ، تیم این فرصت را خواهد داشت که هماهنگی های لازم را انجام دهد و مراسم فارغ التحصیلی را ارائه دهد.

گزینه های BID برای نامزدی در کابینه جدید نیاز به رای اعتماد از سنا دارد. سرانجام ، سناتورهای دو مجلس باید در چندین جلسه به سوالات پاسخ دهند تا در مورد صلاحیت سنا تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن از زمان انتخاب تحت حفاظت مخفی بوده و کد ویژه ای به وی داده شده است. هر رئیس جمهور می تواند کد و عنوان خود را انتخاب کند. بایدن معاون اول رئیس جمهور کد سلتیک ، کد مغولی ترامپ و کد بایدل هریس است.

همچنین در روند انتقال مهم است که گفته می شود ترامپ علیرغم تقلب گسترده در انتخابات ، شرایط قانونی مقامات دولتی خود را برای تأمین شغل در دفاتر فدرال و استفاده از منابع دولتی برای بایدن برآورده کرده است. تو یاد گرفتی.

سیا

سرویس اطلاعاتی آمریکا می تواند ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند

رابرت چسنی ، استاد علوم سیاسی و امنیت ملی دانشگاه تگزاس گفت: “اگر ترامپ ریاست BD را نپذیرد و قصد دارد BD را با كمك سازمان های دولتی مسدود كند ، من هرگز نمی توانم به یك سرباز اعتماد كنم.” ، سرویس مخفی کالج آمریکایی ، FBI یا اگر کالج انتخابات در ایالات متحده اعلام کند که بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب می شود یا دادگاه علیه دفتر خدمات عمومی اقدام می کند ، هر آژانس دولتی مرتبط باید با ترامپ همکاری کند.

اگر ترامپ از تسلیم قدرت امتناع ورزد ، قانون اساسی مداخله نظامی را منع می کند ، اما انتقال اطلاعات را تسهیل می کند.

کوری شوک ، مدیر سیاست خارجی وزارت دفاع ایالات متحده گفت: “ما یک فرایند اساسی و قانونی برای مقابله با این مسئله داریم و ارتش در این فرمول جایی ندارد.”

رابرت شطرنج گفت: “اگر ترامپ واقعاً کاخ سفید را ترک نکند ، 20 ژانویه” خشن “تلقی می شود. در آن صورت سرویس مخفی آمریکا وارد عمل شد و وی را اخراج کرد.

هفته گذشته ، اولین مشاور امنیت ملی ترامپ ، ترامپ فلین ، خواستار کودتای نظامی جدید شد ، اما دونالد ترامپ اصرار داشت که از ارتش برای براندازی انتخابات استفاده نمی کند. آماده جنگ او فکر می کند کشتی کارت را به لطف تبدیل می کند.

پایان پیام (4155)