بین الملل

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق: بر حق مقاومت در اخراج نظامیان آمریکایی تاکید می‌کنیم

شیخ کسیم الکازالی ، دبیرکل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) امروز در بیانیه ای که در توییتر خود منتشر کرد ، به جای تمرکز بر مأموریت های دیپلماتیک ، بر حق خود برای جلوگیری از حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تأکید کرد. توجه

“دستگیری کسی چطور؟ [سازمان] این اعتراضات به دروغ متهم و هوشمندانه حل و فصل شد. ما بار دیگر بر تعهد خود نسبت به دولت و نهادهای آن تأکید می کنیم و در عین حال بر حق خود در مخالفت با عقب نشینی نیروهای نظامی ایالات متحده با حفظ اقتدار دولتی و مأموریت های غیر دیپلماتیک تأکید می کنیم.

وزیر کشور عراق عثمان الگنیمی پنجشنبه شب گفت که جزئیات حمله موشکی به منطقه سبز بغداد چندین طرح برای حمله به منطقه سبز را خنثی کرده است. ما در حال کار با نمایندگی های دیپلماتیک برای محافظت از آنها در بغداد هستیم. ما یکی از راکت اندازها را در سفارت آمریکا دستگیر کردیم.

طی چند روز گذشته موشکهایی در منطقه سبز بغداد ، محل استقرار سفارت آمریکا شلیک شده است. حملات گروه های مخالف که منکر مشارکت هستند. عراقی ها می گویند واشنگتن پشت این حملات است تا چهره نیروهای مخالف در عراق را خدشه دار کند.

به دنبال خیزش اخیر در بغداد ، برخی از خبرگزاری ها پخش فیلم هایی از نیروهای وابسته به جنبش الحق الحق را آغاز کردند. با این حال ، محمود الربیعی ، سخنگوی جنبش اسلامی عراق ، گفت این گروه هیچ حضور نظامی در بغداد ندارد. بنابراین ، هر فیلم یا تصویری که در مورد وجود یا حضور نظامی اعضای جنبش الحق منتشر شود ، قدیمی یا ناشناخته است.

وی هشدار داد که برخی به دنبال ایجاد خشونت و انعکاس متناقض رسانه ای هستند.

در اوایل روز گذشته ، دبیرکل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در واکنش به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد خواستار تحقیقات رسمی و شفاف در مورد این حمله شد و گفت عراق علاقه ای ندارد و نیروهای آمریکایی را از عراق خارج نمی کند. برعکس ، از حمله آمریکا حمایت می کند.

به گفته الکازالی ، این امر ایالات متحده را به نقش مخرب و جاسوسی خود در امور امنیتی و فرهنگی عراق بازمی گرداند.

پایان پیام / متر