علمی و پزشکی

پنج صندوق بیمه ای در سازمان بیمه سلامت / لزوم استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور

رئیس اجرایی آژانس بیمه سلامت با تأکید بر لزوم تقویت سیستم ارجاع و پزشک خانواده در بخشهای دولتی و دولت ، بر لزوم تقویت ارائه خدمات بیمه تأکید کرد.

طبق گزارش سرخط نیوزدکتر محمد مهدی ناصح به مناسبت هفته بیمه سلامت که توسط وزارت بهداشت برگزار شد ، گفت: قانون بیمه سلامت همگانی در سال 1373 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در سال 1374 تاسیس شده است. قانون ائتلاف بیمه درمانی یکی از بهترین قوانین است. ما از نظر مالی به مردم خدمت می کنیم. ما به صندوق بیمه روستایی 20 میلیون نفر ، صندوق بیمه عمومی 13.5 میلیون نفر ، صندوق بیمه کار با بیش از 5 میلیون نفر و صندوق های بیمه برای ایرانیان و سایر گروه ها خدمت می کنیم.

لین

وی گفت: “وقتی کشور خود را در زمینه خدمات درمانی و پوشش بیمه با سایر کشورها مقایسه کنیم ، می بینیم که در میان آنها هستیم.” کیفیت خدمات بهداشتی طی سالهای گذشته بهبود یافته است ، اما هنوز هم پرداختهای از جیب شما وجود دارد.

ناصحی ادامه داد: “نکاتی وجود دارد که باید با تلاش عمومی پرداخته شود.” تا زمانی که پزشک خانواده و سیستم ارجاع برقرار شود. اهداف ما محقق نخواهند شد ما امیدواریم که این مسئله برای برخی از افراد در سال گذشته دولت حل شود.

وی با تأکید بر لزوم وجود یک سیستم الکترونیکی یکپارچه گفت: “ما مشتاقانه منتظر تکمیل این هستیم.” کارهای زیادی توسط مدیر کل سابق انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت ارائه خدمات ، اظهار داشت: “ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد ، اما ارائه خدمات در این زمینه طی دو ماه امکان پذیر خواهد بود ، زیرا رضایت خاطر حاصل خواهد شد که مشتریان ما با یک نظرسنجی سریع رضایت خواهند داشت.” از سوی دیگر ، تهیه استراتژیک مراقبت های بهداشتی تمرکز دیگری برای رفع نارضایتی از برخی بیمارستان ها است.

وی گفت: ما با معاون وزیر بهداشت به توافق رسیده ایم كه منابع وی در اختیار وی قرار گرفته و گام مهمی در سیستم ارجاع روستایی برداشته است.

وی در پایان گفت: ما در حال کار بر روی دستورالعمل های خدمات بالینی هستیم و حتی از ما خواسته شده است که مقالات پژوهشی برای پوشش خدمات جدید گسترش یابد. یکی از اولویت های وزیر بهداشت بیمه توان بخشی است و امروز در توافق نامه ای که با بهزیستی امضا شد ، مشکلات این حوزه رفع می شود.

ادامه دارد