علمی و پزشکی

بیش از ۶۰ قلم داروی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: بیش از ۶۰ قلم داروی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است.

به گزارش سرخط نیوز،‌ دکتر رضا سعیدی در خصوص پوشش خدمات درمان ناباروری، گفت: در بیمه سلامت ایران افزایش پوشش درمان ناباروری صورت گرفت تا تعداد افراد بیشتری از این خدمات بتوانند استفاده کنند، به طوری که عنوان شد شرط در نظر گرفتن بیمه برای تمام افراد خانواده دارای مادر باردار حذف شود. به عبارتی یک خانم باردار می‌تواند به صورت انفرادی در خانواده از بیمه سلامت بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات درمان هستند، اظهار کرد: پوششی که بیمه سلامت برای این افراد در نظر گرفته، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری به صورت تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی در مراکز غیر طرف قرار داد انجام می‌شود، افراد دارای بیمه می‌توانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه‌ای استفاده کنند؛ در غیر این صورت می‌توانند مدارک خود را جهت دریافت هزینه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکز درمان ناباروری می‌توانند درخواست عقد قرداد با بیمه سلامت را مطرح کنند، تصریح کرد: ۶۳ قلم دارو، ۵۶ نوع از آزمایشات و ۸ نوع از اقدامات مربوط به تصویربرداری برای درمان ناباروری با تعرفه دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است. بیماران در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد با بیمه سلامت باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، سعیدی با تاکید بر استفاده از نسخه نویسی الکترونیک در تجویز داروها و آزمایشات، اظهار کرد: امیدواریم که در آینده بتوان تعرفه‌های بخش خصوصی نیز را پوشش داد.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: حدود ۱۳۰ مرکز درمان ناباروری طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که در سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر خدمات مربوط به درمان ناباروری را در این مراکز دریافت کردند، ضمن اینکه برای خدمات سرپایی بیمه سلامت در سال گذشته به طور تقریبی ۷۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و نزدیک به ۱۶۷ هزار نفر نیز هزینه‌های مربوط به زایمان را از بیمه سلامت دریافت کردند.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.