علمی و پزشکی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع ایمن سازی، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند، مانند بسیاری از کشورهای غربی، واکسیناسیون 19 فرد در معرض خطر را در نظر بگیرد. با این حال، مقامات این کشور بر روی نهایی کردن دو دوز واکسن برای 944 میلیون بزرگسال در ژانویه 2022 متمرکز هستند.

طبق آمار رسمی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کوویدال را دریافت کرده اند و 43 درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند. البته هنوز واکسیناسیون برای افراد زیر 18 سال در این کشور معرفی نشده است.

سیاست فعلی هند این است که تکمیل برنامه ایمن سازی CVD 19 را برای بزرگسالان در این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، دوز دوز واکسن وبا کافی است زیرا اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به CVD 19 مبتلا هستند و در برابر این بیماری مصون هستند.

با این حال، این تصمیم هنوز نهایی نشده است و گزارش ها حاکی از آن است که مذاکراتی با مسئولان برای رسیدن به تصمیم نهایی در حال انجام است.

هند بالاترین میزان مرگ و میر و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در جهان را در ماه های آوریل و مه گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، تا جولای 2021، 70 درصد از جمعیت هند را گزارش کرده است. توسط Cowid 19 دستگیر شد.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کوواد 19 و بیش از 465 هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری را دریافت کرده است.