علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، این مشکل از آن زمان به آمریکای جنوبی گسترش یافته و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه حداقل در 26 کشور از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی (WHO) این گونه را 14 ژوئن لامبدا نامگذاری کرده است.

آژانس بهداشت عمومی انگلستان می گوید این گونه ها را برای جهش در قلع های پروتئینی آزمایش کرده است که باعث می شود ویروس به سلول های انسانی متصل شود.

نگرانی اصلی دانشمندان افزایش انتشار و افزایش مقاومت ویروس در خنثی سازی آنتی بادی ها است ، به این معنی که می تواند سریعتر گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان ها مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، سرویس بهداشت عمومی انگلیس می گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که این امر باعث تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده شود.

تحقیقات اخیر چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، یک مطالعه جدید بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی ، که هنوز توسط سایر دانشمندان بررسی نشده است ، نشان داد که گونه های لامدا از هر دو گونه آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیل) مسری تر هستند.

این مطالعات نشان می دهد که گونه های آلفا یا گاما در واکنش به اقدامات ضد فساد در بیمارانی که واکسن کرونا چینی دریافت می کنند ، بیشتر در معرض بیماری هستند. با این حال ، پیش نویس این مطالعه است 1 ژوئیه منتشر شده هیچ واکسن دیگری را آزمایش نکرده است.

طبق آخرین گزارش های 2 جولای ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

گزارش سرویس بهداشت عمومی انگلستان در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده توسط آزمایش ژنتیک ارائه داد. با این حال ، در طی 28 روز از دریافت این نتایج مثبت ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ نشده است.