بین الملل

تحلیلگر ارشد آمریکایی: بایدن نظامیانمان را از عراق خارج کند

یک تحلیلگر ارشد آمریکایی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از 20 سال اشغال شده است.

بردلی بلانکشیپ ، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار آمریکایی در پایتخت چک ، به رئیس جمهور نامه نوشت و از همه سربازان آمریکایی خواست تا عراق را ترک کنند.

وی در وب سایت CJT نوشت: “بیدین باید برای محافظت از نیروهای[ایالات متحده]در عراق به خانه خود بازگردد.”

خبرنگار و تحلیلگر آمریکایی نوشت: “بار دیگر ، یك پایگاه نظامی آمریكا و نیروهای متفقین مورد اصابت موشك قرار گرفتند.” اگرچه هیچ کس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است ، اما هواداران ایرانی متهم به انجام حملات مشابه در پی حملات پی در پی آمریکا به شبه نظامیان شده اند. در گذشته حملات مشابهی در سوریه و عراق صورت گرفته است و سوالاتی را در مورد اتفاقات بعدی ایجاد کرده است.

بردلی بلانکشیپ گفت: “اگر به سابقه قبلی نگاه کنیم ، می توانیم انتظار داشته باشیم که ایالات متحده درمقابل هر کسی که این مسئولیت را باور کند مقابله به مثل کند.” سخنگوی پنتاگون جان کربی پیش از این گفته بود که ایالات متحده برای این حملات تلافی جویانه از اقدامات قانونی کامل استفاده می کند.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت كه ایالات متحده حملات 27 ژوئن (6 ژوئیه) به گروه های مخالف در عراق و سوریه را نقض كرده است. “این حملات برای کاهش تهدید لازم بود … رئیس جمهور این کار را برای محافظت از کارگران آمریکایی در عراق انجام داد.

بردلی بلانکشیپ در نامه ای به پنتاگون این اظهارات را رد کرد و گفت: “این یک بحث علنی است زیرا ایالات متحده و متحدانش دو کشور مستقل (عراق و سوریه) را به طور غیرقانونی اشغال می کنند. این نه تنها محکومیت همه تهاجمات نظامی آمریکا به سراسر جهان است ، بلکه نشانه روشنی از حضور و حضور نیروهای آمریکایی در بغداد و دمشق است.

دمشق به صراحت گفته است که ایالات متحده از زمان آغاز جنگ در سوریه یک نیروی مهاجم بوده است ، اما ایالات متحده اعلام کرده است که مشروعیت دولت فعلی سوریه را نمی پذیرد و به حاکمیت سوریه احترام نمی گذارد. کشور مستقل وی گفت: “واشنگتن سهمی از ملت را به خود اختصاص داده است.”

به همین ترتیب ، عراقی ها مدتهاست که علیه حمله به ایالات متحده در سال 2003 اعتراض کرده اند. این حملات بیشترین مخالفت ها را در تاریخ معاصر ، نه تنها در عراق بلکه در سایر مناطق جهان ایجاد کرده است.

نیاز به عقب نشینی نیروهای آمریکایی با استناد به قانونی که در 6 ژانویه توسط پارلمان عراق تصویب شد ، ادامه یافت. این قانون در 4 ژانویه ، دو روز پس از کودتای 4 ژانویه در واشنگتن ، توسط پارلمان عراق تصویب شد.

پارلمان عراق لین در ژانویه 2020 ، ایالات متحده در پاسخ به ترور قاسم سلیمانی ، رهبر معظم ایران و ابومهدی المهندس ، فرمانده عراقی ، با رأی 170 مخالف 0 رای مثبت به اخراج هزاران سرباز از بغداد صادر کرد. علیه ایران. ایالات متحده رای را نادیده گرفته است ، اما پیام روشن است (پارلمان عراق در حال حرکت است) و اینکه ایالات متحده عراق را به طور غیرقانونی اشغال می کند.

یک تحلیلگر چک گفت: طبق قوانین بین الملل ، ارتش در صورت اشغال غیرقانونی قلمرو حق ندارد از خود دفاع کند. در نتیجه ، سوال ایالات متحده در مورد “دفاع از خود” در این مورد هیچ پایه ای در حقوق بین الملل ندارد و فقط برای جلب رضایت مبارزان لیبرال است.

“دولت BID هیچ پایه قانونی برای بمب گذاری و حمله به شبه نظامیان در عراق و سوریه ندارد.

اگر بیدین حقیقت را می گوید و او (آمریکایی) می خواهد از ارتش محافظت کند ، باید او را به خانه بیاورد.

پایان / صفحه پیام