اقتصادی

نشست اضطراری مدیران ۲۰ شرکت بزرگ درباره کمبود تراشه

مدیران 20 شرکت اصلی که نگران کمبود تراشه جهانی هستند روز دوشنبه در کاخ سفید حضور خواهند داشت تا در مورد اوضاع گفتگو کنند.

ESN گزارش داد ، مدیر عامل جنرال موتورز ماری بارا و مدیر عامل فورد موتور جیم فیرلی حضور دارند.

یک مقام کاخ سفید با سه شرکت بزرگ تولید کننده اتومبیل ایالات متحده از جمله شرکت مادر کرایسلر Atlantis Envin و همچنین TMS از Global Rivers ، Piscar ، NPS و تایوان صحبت کرده است. حضور اجرایی را تضمین می کند.

جلسه کاخ سفید به عنوان “جلسه اجرایی زنجیره تأمین و انعطاف پذیری نیمه هادی” توصیف شد و با حضور جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیس مدیر شورای اقتصاد ملی برگزار شد. تا جمعه 19 ، شرکت های بزرگ توافق کرده اند که مدیران ارشد خود را به جلسه بفرستند.

هفته گذشته گروه صنعت خودروی آمریكا با هشدار مبنی بر اینكه كمبود تراشه جهانی می تواند 1.28 میلیون دستگاه خودرو را از خط خارج كند و تولید را برای شش ماه دیگر مختل كند ، از ایالات متحده كمك گرفت.

در این مراسم AT&T ، سامسونگ ، فیدل – شرکت مادر گوگل – Dell Technologies ، Intel Corp. ، Medronic ، Northrop Grumman ، HP Camins و Micron حضور خواهند داشت.

شرکت های اینترنتی ، تلفن همراه و تلویزیون کابلی در دریافت سوئیچ های شبکه ، روترها و سرورها تأخیرهایی را تجربه کرده اند. هفته گذشته یک گروه صنعتی هشدار داد که کمبود نیمه هادی ها و تأخیرهای مربوط به آن می تواند صدها میلیون ضرر در صنعت تلویزیون باند پهن و کابلی تا سال 2021 داشته باشد.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده خواستار بودجه 100 میلیارد دلاری برای تقویت تولید نیمه هادی در ایالات متحده و حمایت از تولید کالاهای اساسی شده است ، اما بودجه نتوانسته کمبودهای کوتاه مدت را برطرف کند.

رویترز گزارش داد که جنرال موتورز و فورد پنجشنبه گذشته از کاهش جدید در تولید خودرو خبر دادند. هیوندای موتور روز جمعه اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه تصمیم گرفته است کارخانه نور خود را به مدت دو روز متوقف کند.

انتهای پیام