بین الملل

زلزله در سوریه با 237 کشته؛ بشار اسد نشست اضطراری برگزار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، صبح امروز (دوشنبه، ۶ ژانویه)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و… ثبت شده است.

وزارت بهداشت سوریه شمار قربانیان این حادثه را تا به این لحظه، ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ زخمی اعلام کرده است. اغلب قربانیان ساکنان استانهای اللاذقیه، حلب، حماة و طرطوس هستند.

 

 

وزارت بهداشت سوریه صبح امروز،شمار قربانیان را ۱۱۱ کشته و ۵۱۶ زخمی اعلام کرده بود. 

 

? ریزش ساختمان‌ها در استان حلب سوریه بر اثر زلزله

 

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد. 

«احمد ضمیریه» معاون وزیر بهداشت سوریه پیشتر در گفت‌وگو با سانا، شمار قربانیان زلزله صبح امروز در استانهای حلب، حماه، اللاذقیه بر اساس جدیدترین آمار  را ۴۲ کشته و نزدیک به ۲۰۰ زخمی اعلام کرده بود.

وی تصریح کرد که سطح آماده‌باش در همه بخش‌های امدادرسانی بیمارستانی در تمامی استانداری‌ها بالا رفته و تیم‌های متعددی برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها بسیج شده‌اند و طرح اورژانس عمومی و طرح تامین ملزومات و داروها برای تامین تجهیزات برای مکان‌های آسیب دیده اجرایی شده است.

وزارت دفاع سوریه نیز کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استانها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جستجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید