نشست محرمانه «بیلدربرگ»؛ غرب در پی جنگ‌افروزی بیشتر

به گزارش گروه خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، شصت و هشتمین نشست فراماسونری «بیلدربرگ» از دوم تا پنجم ژوئن (12 تا 15 خرداد ماه) در حالی در «واشنگتن دی سی» پایتخت ایالات متحده آمریکا با حضور 10 چهره برجسته از 21 کشور جهان می‌شود. . . . .

بر اساس این گزارش، گروه‌های متنوعی از رهبران سیاسی و سیاسی از بخش‌های صنعتی، مالی، دانشگاه‌ها، کارگران و اصحاب رسانه به این نشست دعوت می‌شوند که روزنامه‌های انگلیسی گاردین گزارش کرده‌اند، این کنفرانس بیشتر امنیتی و نظامی است.

وب سایت بیلدربرگ منتشر کرده است، موضوعات کلیدی در سال جاری بیلدربرگ شامل موضوعات اصلاح ژئوپولتیک، چالش‌های ناتو، چین، آرایش مجدد هند-اقیانوس آرام، رقابت فنی چین، آمریکا، روسیه، تداوم دولت و اقتصاد، اختلال در سیستم مالی جهانی، اطلاعات نادرست، امنیت و پایداری انرژی، سلامت پس از ه‌گیمه‌گیری، تکه تکه شدن جوامع دموکراتیک، ی‌زانی‌زدایی و مردم بوده است.

وبگاه بیلدربرگ گزارش داده است که در نشست بیلدربرگ که در سال ۱۹۵۴ برگزار شد، یک کنفرانس سالانه برگزار شد که برای تقویت گفت‌وگو بین اروپا و آمریکای شمالی طراحی شده است و هر سال بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ رهبر سیاسی و مطالعاتی در زمینه‌های مختلف به این دعوت می‌شوند.

پیش از این در سال 1398 نشست بیلدربرگ شهر مونترو سوئیس و «مایک پامپئو» برگزار شد.

علاوه بر پامپئو، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از دیگر مقامات آمریکایی

. . . .

سر اساس این گزارش، حدود دو سوم شرکت کنندگان از اروپا و بقیه از یکمریکای شمالی هستند. معمولاً یک چهارم از حوزه سیاست و دولت و بقیه حوزه های دیگر هستند که در این نشست حضور پیدا می کنند.

نشست بیلدبرگ در حقیقت نشستی برای گفت‌وگو درباره موضوعات مهم روز است و این نشست‌ها تحت قانون «چتم‌هاوس» برگزار می‌شوند که مشخص می‌شوند شرکت‌کنندگان از اطلاعاتی استفاده می‌کنند که می‌توانند آزاد باشند، اما هویت و وابستگی سخنرانان و هریک از شرکت‌کنندگان در این نشست فاش هستند. نمیشود.

به دلیل محرمانه بودن در نشست بیلدربرگ، کت‌کرکت‌کاران به‌عنوان فردی و نه در هر مقام رسمی در این شرکت می‌کنند و از این رو می‌شوند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند برای گوش دادن، لمل و جمع آوری بینش وقت بگذارند. . . . . .

کس کس ولومنتال »خبرنگار فی یکمریکایی در صفحه توییتری خود درباره این نشست نوشت: (ویلیام) برنز، رئیس سیا و (جیک) سالیوان و کمپبل مدیران شورای امنیت ملی، بورلا مدیر فایزر، پیتر تیل، کیسینجر و نخبگان رسانه‌ای در آنجا حضور دارند تا درباره بریتانیا و اقتصاد جهانی صحبت کنند. (نشست) کاملاً محرمانه است ».

«جاش فریدمن» خبرنگار آمریکایی نیز در این خصوص نوشت: « مارک روته، نخست وزیر هلند که چند بار شرکت کرده بود، به بیلدربرگ بازگشته و او با وزیر امور خارجه خود، «ووپکه هوکسترا»، اینجا در دی سی است».

وی همچنین در خصوص امنیت در محل برگزاری نشست بیلدربرگ نوشت: «حصارهایی اکنون پس از ورود خبرنگاران به محل برگزاری در حالی که فیلمبرداری می‌کردند، در مقابل هتل ماندرین اورینتال قرار گرفته است».

در سال 1398، جاش فریدمن گفته بود که در جریان نشست بیلدربرگ به دلیل عکس‌برداری از مهمانان اجلاس، ذخیره شده است.

در سالهای ابتدایی اجلاس بیلدبرگ، در پایان هر نشست یک نشست خبری برگزار می شود، اما بعداً این نشست برگزار می شود و به گفته این اجلاس، تصمیمی هم برای برگزاری مجدد نشست خبری و انتشار بیانیه پایانی، وجود ندارد.

روزنامه انگلیسی گاردین در ویژه اجلاس امسال نوشته است که پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری حمله، اجلاس جهانی نخبگان در یک هتل امنیتی در واشنگتن دی سی با فهرست قدرتمندان ناتو، سیا، «ستاد ارتباطات دولت» GCHQ، شورای امنیت امنیت ملی ایالات متحده، از نو راه اندازی می شود. دو نخست وزیر اروپایی، میلیاردرهای فناوری و ننری ننر نیز در این نشست حضور دارند.

گاردین ادامه داد که در دو سال وقفه‌ای که در نشست بیلدربرگ ایجاد شد، تغییراتی در نظم جهانی غرب به وجود آمد.

ی نیرانس «د سات چهاه چهاه چهاه چهاه چهاه چهاه زاز شد اما امسال، دستور کار نشست بوی هرج و مرج و بحران می دهد. در رأس برنامه آیت حشتم وحشتناک بی‌معنی «تجدیدطلبی‌های جهانی» و پس از «چالش‌های ناتو» قرار دارد که این چالش‌ها را بزرگ‌تر کند.

سر اساس این گزارش، به طور قطع فنفرانس امسال در واشنگتن یک رورای عالی جنگ است که سطوسط «سنس استولتنبرگ کهنه‌سربا “اوکسانا مارکاروو” سفی ر ورکشور در ایالات متحده آمریکا و مدیر عامل نفت‌ وگاز، شرکت نفت دولتی

بر اساس گاردین، روسیه و گزارش های بسیاری نیز در نشست امسال بیلدربرگ حضور دارند و اتاق کنفرانس نیز به صفحات ویدئویی مجازی خواهد رسید که در این نشست حضور داشته باشند و احتمال می رود «ولودیمیر زلنسکی» رئیسجمهور یکی از این افراد باشد. . زلنسکی درست چند روز قبل از برگزاری این نشست با «الکس کارپ» نماینده آمریکا و بیلدربرگ که شرکت پالنتیر، شرکت تحلیل داده و نظارت با بودجه سیا را اداره می‌کند، دیدار داشته است.

سر اساس این گزارش، لیست شرکت‌کنندگان در نشست امسال بیلدربرگ مملو از مشاوران رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

ویلیام برنز رئیس سیا از اعضای اصلی کنفرانس بیلدربرگ است و تنها چند ماه قبل از این که باید به این سمت را انتخاب کرد، به عضویت کمیته راهبری بیلدربرگ شد و پس از آن با احتیاط از کرسی خود استعفا داد.

برخی از کاربران فضای مجازی به محرمانه می‌نشینند بیلدربرگ اعتراض دارند و یکی از خبرنگاران با انتشار ویدئویی در شبکه توییتر نوشته‌اند که نخبگان رسانه‌ها برای بحث درباره اوکرانی و اقتصاد جهان با یکدیگر قرار دارند و این کاملاً به صورت محرمانه برگزار می‌شود. شرکت‌های بیلدربرگ و حفاظت از حرف زدن با رسانه‌ها منع شده‌اند.

از جمله مهم‌ترین اعضای این کنفرانس «پاول آخلایتنر» رئیس هیأت مدیره دویچه بانک، «والی ادیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا، «آیدا اوخن» عضو پارلمان دانمارک، «اُدره آزولِه» دبیرکل یونسکو، «جیمز بیکر» مدیر دفتر ارزیابی شبکه در وزارت دفاع آمریکا، «آلبرت بورلا» سیمر فایزر، «ویلیام برنز» رئیس سیا، «کورت کمپ» هماهنگ کننده امور هند و اقیانوس آرام در شورای امنیت ملی کاخ سفید، «جن ایسترلی» مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا، «برنارد امی» مدیرکل وزارت نیروهای مسلح فرانسه، «کریستیا فریلند» معاون نخست وزیر کانادا، «بن هاجز» فرمانده نظامی آمریکا در اروپا، «ووپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند، «هنری سینجر». میباشند.

تمام اعضای شرکت کننده در کنفرانس امسال بیلدربرگ را می توانید اینجا مشاهده کنید.

ننا پیام /