بین الملل

رئیس اتحادیه اروپا: مسؤولان لبنانی تحقیقات درمورد انفجار بندر بیروت را به اتمام برسانند

رئیس اتحادیه اروپا ضمن درخواست از مقامات لبنانی برای تکمیل روند تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت، بر تکمیل تحقیقات به منظور اجرای عدالت برای قربانیان این انفجار تاکید کرد.

به گزارش ما به نقل از اسپوتنیک روسیه، چارلز میشل رئیس اتحادیه اروپا در توئیتی از مقامات لبنانی خواست تا تحقیقات در مورد حادثه انفجار بندر بیروت را تکمیل کنند.

میشل نوشت که لازم است تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر شد، تکمیل شود.

رئیس اتحادیه اروپا در ادامه نوشت: تکمیل تحقیقات این فاجعه بدون تاخیر، کلید عدالت و پاسخگویی است و اتحادیه اروپا آماده حمایت از تلاش‌های لبنان برای حل این بحران شدید اجتماعی و اقتصادی است.

امروز (پنجشنبه) دومین سالگرد انفجاری است که در چهارم اوت 2020 در بندر بیروت رخ داد و یک انبار بزرگ نیترات آمونیوم منفجر شد که بر اثر آن 7000 نفر مجروح شدند.

تحقیقات در این پرونده که سازمان ملل متحد آن را یکی از بزرگترین انفجارهای دوران مدرن خواند، به دلیل اختلافات سیاسی در لبنان متوقف شد، اما کمیته کارشناسان سازمان ملل روز چهارشنبه درخواست خانواده قربانیان این انفجار را تایید کرد. برای انجام تحقیقات بین المللی

بر اساس گزارش سازمان ملل، مناطق آسیب دیده از این انفجار همچنان در همان وضعیت هستند و کمک برای بازسازی این مناطق به سختی به دست ذینفعان می رسد.

انتهای پیام