بین الملل

رشد قدرت نظامی ژاپن؛ ارتش چین کماکان یکه تاز است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، یک وب سایت تحلیلی روز دوشنبه به ظهور ارتش ژاپن و تبدیل این کشور به قدرت سومین ارتش جهان پس از آمریکا و چین و قدرت گیری نیروهای مسلح چین اشاره کرد. .

و سپس “Arm Technology” نوشت، اگر ژاپن به اهداف بودجه خود در پنج سال آینده برسد، این کشور به پنجم یا هفتمین قدرت نظامی از نظر قدرت آتش یا هزینه دفاعی به سومین قدرت نظامی جهان پس از آمریکا و آمریکا خواهد رسید. چین.

* สัวิต้วิติติต้าวิที่ نظامی ژاپن

بر اساس گزارش گلوبال دیتا، انتظار می رود هزینه های دفاعی ژاپن از 53.1 میلیارد دلار در سال آینده به 70.4 میلیارد دلار در سال 2027 افزایش یابد.

دکتر کریستوفر هیوز، استاد مطالعات ژاپنی و سیاست بین الملل، در سال 2015 گفت که استراتژی اصلی ژاپن تقویت اتحاد بین ایالات متحده و ژاپن است. از سوی دیگر، نیروهای مسلح ژاپن در جستجوی توانمندی و توان عملیاتی بیشتر به سطح بالاتری رفته اند. نوین‌سازی نیرو، نوین‌سازی نیرو، نوین‌سازی نیرو، نوین‌سازی نیرو، نیرو و افری و ورورد به هوزیدهای جدید از جمالة اپیبری سیبری و ازفا در جابان است.

* خیز جابان به سوی جنگنده نسل ششم

این سه نفر اخیرا خریدهای قابل توجهی انجام داده اند. ژاپن در سال 2013 با شرکت لاکهید مارتین آمریکا برای خرید 42 فروند AF-35 قرارداد امضا کرد و سپس در سال 2019 این قرارداد را با مجموع 105 فروند جنگنده AF-35 تمدید کرد. در سال 2020، ژاپن قراردادی با صنایع میتسوبیشی برای تولید 100 جت جنگنده از نسل ششم رادار، AF-X امضا کرد. در حوزه دریایی، ژاپن با تبدیل زیردریایی های ایزومو به ناوهای هواپیمابر هم اندازه با جت های جنگنده AF-35، توانایی های دریایی خود را گسترش می دهد.

این وب سایت نوشت، در حالی که اینها نشان دهنده یک ناوگان قدرتمند برای استقرار در سطح جهان هستند، ژاپن بسیاری از این قابلیت ها را برای دفاع از میهن خود به ویژه برای جزایر جنوب غربی خود که در معرض خطر حملات چین قرار دارند، قرار می دهد.

*رشد ویرانگر ارتش چین

این زمانی است که تحلیلگران نظامی خاطرنشان کردند که رشد چین با رشد آمریکا و سایر رقبای منطقه ای از جمله ژاپن و تایوان قابل مقایسه است.

On the website “19 Forty Five” به تعلیم در تمدلی به کلم “پیتر سوسیو” انلیزر امریکین کود نوشیت، ساخت ناوهای علیابوبر از رای کے کے نہیں کینی. در ابتدای تابستان امسال، نیروی دریایی چین سومین ناو هواپیمابر 80 هزار تنی را به آب انداخت. اگرچه این ناو هواپیمابر مشابه ناو هواپیمابر روسیه است، اما مشابه ناو هواپیمابر روسیه است. این ناو در تمرینات اخیر با بار کامل جنگنده 24 گلوله “جی-15” و تعدادی گلوله دیده شد. به گفته ناظران، این بیشترین تعداد هواپیماهای جنگی در چین تا کنون است.

ارتش چین در 10 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در عملیات ناوهای هواپیمابر داشته است. دستیار ناو هواپیمابر «شاندونگ» در این زمینه گفت: توسعه تکنیک های شبانه و کنترل بر روی زمین در شب به این معناست که بتوانیم در هر شرایط آب و هوایی، به ویژه در شب و در شب، وظایف را به درستی انجام دهیم. شرایط.» آب و هوا پیچیده است و ما در جنگ های احتمالی آینده ابتکارات بیشتری خواهیم داشت.

*قاتل موشکهای چین

گزارش اخیر اندیشکده «ارزیابی و بودجه استراتژیک آمریکا» نشان می‌دهد که ارتش چین منابع لازم برای ادامه مدرن‌سازی خود را در دهه ۲۰۲۰ دارد. این اندیشکده هشدار داده است که ارتش چین از منابع لازم برای داشتن پنج ناو هواپیمابر و 10 زیردریایی مجهز به موشک های هسته ای تا سال 2030 برخوردار است.

بر اساس گزارش دانشگاه نیروی هوایی آمریکا، ارتش چین در حال توسعه طیف گسترده ای از سلاح های هسته ای و سلاح های هسته ای است. گزارش «مؤسسه تحقیقاتی نیروی هوایی چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا نیز نشان داد که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک ها و هم از نظر اندازه زرادخانه در حال گسترش است.

در این گزارش آمده است که این موشک ها شامل موشک های قاره ای مانند «دانگ فانگ-31» و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی «دانگ فانگ-21» است.

در بخشی از این گزارش آمده است: از سال 2017 تا پایان سال 2019، حداقل 10 نوع موشک جدید به ارتش چین اضافه شد، بنابراین، نیروی موشکی چین به نیرویی کوچک و ساده متشکل از کوتاه مدت تبدیل شده است. موشک‌های بالستیک برد.”

این گزارش می گوید که قدرت موشکی متعارف چین شامل بیش از 2200 موشک بالستیک و کروز است که تخمین زده می شود بزرگترین نیروی موشکی جهان باشد. سرگرد کریستوفر مایکل، افسر هسته ای و کشتار جمعی آمریکا، گفت که دقت برخی از موشک های چینی 800 درصد افزایش یافته است.

پیاین پیام/م




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید