برترین های کسب و کارعمومی

ویژگی‌های ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو

ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو دارای ویژگی‌های خاصی است. امروزه امنیت خودروها از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از خودروها قیمت‌های بسیار زیادی دارند و همین موضوع، حفاظت از آنها را مهم‌تر از قبل کرده است. هرچند در فناوری‌هایی که در خودروها برای حفظ امنیت استفاده می‌شوند، نسبت به قدیم تغییر زیادی ایجاد شده است، اما باید گفت که سارقان هم نسبت به قبل از امکانات و روش‌های جدیدی استفاده می‌کنند.

در نتیجه بسیاری از موارد سرقت خودرو را که بررسی کنید، خواهید دید که امکانات امنیتی اولیه در آنها وجود داشته است، اما سارقان توانسته‌اند آنها را از کار انداخته و خودرو را به سرقت ببرند. ردیاب خودرو را می‌توان فناوری جدیدی در این خصوص دانست که به گزارش ردیاب من به آن نگاهی کرده و ویژگی‌های ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو را بررسی خواهیم کرد.

ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو چه فرقی دارد؟

گاهی دیده می‌شود که صاحبان خودرو، ردیاب را نیز نوعی دزدگیر دانسته و اعتقاد دارند که وقتی دزدگیر وجود دارد، نیازی به ردیاب نیست. اما باید گفت که این دو دستگاه امنیتی با یکدیگر متفاوت هستند. در دزدگیرها سه قطعه اصلی وجود دارد. این سه قطعه شامل سنسورها که روی درها و قسمت‌های مختلف ماشین نصب می‌شوند، آژیر که در بعضی از خودروها به جای آژیر بوق ماشین استفاده می‌شود و سیستم گیرنده و کنترل کننده رادیویی می‌شود. در این سیستم امنیتی با باز شدن درها، وارد شدن ضربه به ماشین و یا مواردی از این دست، سنسورها فعال شده و آژیر صدا خواهد کرد. در دزدگیرهای پیشرفته و تصویری، اصولا ریموت نیز هشدارهایی را اعلام می‌کند. اما با توجه به اینکه بسیاری از سارقان از وجود آنها بر روی خودروها آگاهی دارند، می‌توانند با روش‌های مختلفی مانند قطع کردن برق خودرو، دزدگیرها را غیر فعال کنند.

اما در ردیاب‌ها از سیستم‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است که خدمات و امکانات بیشتری را برای صاحب خودرو تامین می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که اساس کار این دستگاه‌ها براساس شبکه جهانی جی پی اس است. در کنار استفاده از جی پی اس، بخشی از ردیاب خودرو اطلاعاتی راجع به شرایط خودرو در اختیار شما قرار داده و همچنین ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو می‌تواند کنترل‌های بیشتری بر روی خودروی شما داشته باشد.

ویژگی‌های ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو

شاید اصلی‌ترین ویژگی ردیاب یک خودرو به وجود جی پی اس در آن و امکان ردیابی خودرو مربوط شود. نامگذاری این وسیله امنیتی نیز به همین دلیل بوده است، اما ویژگی‌های کاربردی بسیاری در این دستگاه وجود دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ویژگی ردیابی در این سیستم امنیتی به شما کمک خواهد کرد تا از حرکت کردن و یا توقف خودرو مطلع شده و همچنین بتوانید مسیری که خودرو در حال طی کردن آن است را رصد کنید. در کنار کاربرد این سیستم در زمان سرقت خودرو، ردیاب خودرو برای شرکت‌های حمل و نقل بار و یا جابجایی مسافران نیز کاربرد زیادی دارد.
  • شما با توجه به آنلاین بودن این سیستم، از موقعیت جغرافیایی خودروی خود به راحتی آگاه خواهید شد. این موضوع نه فقط در زمان سرقت خودرو، بلکه مثلا در زمانی که خودروی خود را در یک پارکینگ بزرگ و پر از ماشین پارک کرده‌اید، در یافتن محل آن به شما کمک خواهد کرد.
  • اگر خودروی شما به سرقت برود، یک پیامک برای شما ارسال شده و مانند دزدگیر، سارق از مطلع شدن شما آگاه نخواهد شد.
  • با این سیستم شما می‌توانید میزان سوخت خودرو را نیز مشاهده کنید.

دیگر ویژگی‌های ردیاب خودرو

  • به یاد داشته باشید که سیستم پیام اضطراری یا SOS نیز در این سیستم وجود دارد، در نتیجه ردیاب من کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز با فشردن یک دکمه، از دیگران کمک درخواست کنم.
  • ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو امکان ویژه دیگری نیز دارد، شما می‌توانید با ردیاب خودرو، یک محدوده جغرافیایی مشخص را برای تردد خودرو تعیین کنید. این موضوع برای شرکت‌هایی که خودرو کرایه می‌دهند، می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.
  • از دیگر امکاناتی که با ردیاب خودرو می‌توانید در اختیار داشته باشید، سیستمی برای مشاهده صدای داخل خودرو و حتی تصاویر داخل خودرو است. البته برای این امکانات نیاز است تا میکروفون و دوربین به ردیاب متصل شود.
  • از امکانات خاص و ویژگی‌های منحصر به فرد در ردیاب خودرو، امکان خاموش کردن خودرو با ارسال یک پیامک است. در نتیجه امکان ادامه حرکت در زمان سرقت خودرو برای سارق وجود نخواهد داشت.

جمع بندی ردیاب خودرو در مقایسه با دزدگیر خودرو

در این مطلب به ویژگی‌های در مقایسه با دزدگیر خودرو نگاهی کردیم. در واقع دزدگیر فقط یک عامل اطلاع رسانی است که در زمان دزدیده شدن خودرو و یا وارد شدن ضربه به خودرو فعال خواهد شد. اما در مقابل ردیاب خودرو می‌تواند اطلاعات مفید و کاربردی زیادی را به شما منتقل کند که در زمان به سرقت رفتن خودرو مهم بوده و حتی می‌تواند از سرقت خودرو جلوگیری کند.