اجتماعیبرترین های کسب و کار

10 نکته فیلمسازی از استیون اسپیلبرگ

اگر قرار بود از یک کارگردان مدرن مشاوره بگیرید، استیون اسپیلبرگ گزینه عالی به نظر می رسد.

شما نام و رزومه اش را می دانید، اما اجازه دهید به شما یک تجدید نظر بدهیم. استیون اسپیلبرگ کارگردان برنده جایزه اسکار فیلم هایی مانند فهرست شیندلر، پارک ژوراسیک، E.T. فرازمینی، آرواره ها، مهاجمان کشتی گمشده، نجات سرباز رایان، برخوردهای نزدیک از نوع سوم، و بسیاری دیگر. او یکی از کارگردانان بزرگ تاریخ محسوب می شود. او کسی است که برای سینما و داستان سرایی ارزش قائل است. بهترین فیلم های جکی چان

10 نکته فیلمسازی از استیون اسپیلبرگ

  1. برای ایده اصلی خود بجنگید و به آن وفادار بمانید. فیلمنامه را از روی آن ایده بنویسید.

تنها چیزی که مهم است فرآیند خلاقیت است.

همیشه آسان نیست که به اسلحه خود بچسبید و آنچه را که قصد انجام آن را دارید به انجام برسانید، اما تنها با زدن اولین اقدام فیلمنامه خود فیلمساز بهتری نخواهید شد. شما باید آن پیش نویس را تمام کنید، بازنویسی کنید، صیقل دهید، و ببینید چه چیزی می توانید روی صفحه نمایش بگیرید. این روند دشوار است، اما به آن اعتماد کنید.

  1. وقتی رویایی می بینید، اغلب با فریاد زدن در چهره شما نمی آید. گاهی اوقات یک رویا تقریباً زمزمه می کند.

به زمزمه گوش کن

آن صدای کوچک درون سرت را می شناسی؟ این به شما می گوید که چگونه کار کنید و در مرحله بعد چه کاری انجام دهید. الهام همیشه در اطراف شما موج نمی زند، گاهی اوقات زمانی که اصلاً انتظارش را ندارید به شما نفوذ می کند. وقت آن است که به خود اعتماد کنید.

  1. از پیشینیان خود بیاموزید. نه فقط فیلم‌های اخیر، بلکه به فیلم‌های سیاه و سفید برمی‌گردیم.

بسیاری از مردم مبنایی برای تاریخ هالیوود ندارند. وقتی در یک ایده یا عکسی که در حال برنامه‌ریزی هستید گیر می‌کنید، کمک می‌کند به کلاسیک برگردید تا ببینید افرادی که قبل از شما آمده‌اند چگونه با این موضوع برخورد کرده‌اند.

  1. داستان سرایی و احساس همیشه حرف اول را می زند. تجارت و سینما همیشه در رتبه دوم قرار دارند.

برای گفتن داستان به چه شات نیاز دارید؟ آنهایی که به آنچه در درون روایت عاطفی رخ می دهد خدمات می دهند. قبل از اینکه چیزی را امتحان کنید که ممکن است از صحنه منحرف شود، در مورد آن فکر کنید.

  1. اگر می خواهید فیلم بسازید، فیلم بسازید. همه ابزارها امروزه کاملاً در دسترس هستند. هیچ بهانه ای وجود ندارد.

می توانید با گوشی خود از چیزی عکس بگیرید. می توانید با نرم افزار لپ تاپ خود ویرایش کنید. هیچ چیز مثل این نیست که ابتدا خودتان آن را در این مراحل کوچکتر امتحان کنید و سپس ببینید که آیا بعداً ترجمه می شود یا خیر.

  1. اگر در پروژه ای شکست خوردید، اجازه ندهید که روی شما تأثیر بگذارد. خودتان را به کار بیندازید و پروژه بعدی را بلافاصله شروع کنید.

همه شکست می خورند، حتی اسپیلبرگ. شکست بخشی از تجارت است. لحظات تعیین کننده این است که پس از شکست در اصلاح خود چه می کنید و چگونه در شغل بعدی خود موفق می شوید.

  1. در فیلم ها تنها یک لحظه تعیین کننده شخصیت وجود دارد. اما در زندگی، شما هر روز با آنها روبرو می شوید.

هنگام مواجهه با آن لحظات به صدای درونی و شهود خود گوش دهید.

این به اعتماد به آن فرآیند برمی گردد. زندگی در حال حاضر و دوباره چیزهای وحشی را به سمت شما پرتاب می کند. شما باید مایل باشید که با مشت ها غلت بزنید و همراه با موانع پیشرفت کنید. آنها آسان تر می شوند و شما می توانید آنها را به محض آمدن پیش بینی کنید.

  1. زمانی که کاردستی خود را یاد می گیرید، اشکالی ندارد که مشتق شده و تحت تأثیر کارهای دیگران باشید.

اما در یک نقطه، شما باید صدای خود را پیدا کنید. چون اصل هستی؛

صدا و تجربه شما با ارزش ترین دارایی شماست. شما می‌توانید با تقلید از افراد حرفه‌ای شروع کنید، اما کسی را حفظ می‌کنید که به دنیا بگوید چه چیزی برای ارائه دارید. حقایق و پیام های شما چیست؟

  1. با نشان ندادن تهدید واقعی برای مدتی، تعلیق و ترس را در مخاطب ایجاد کنید.

تخیل مخاطب ترسناک تر از چیزی است که شما نشان می دهید.

به این فکر کنید که چگونه اسپیلبرگ از یک کوسه شکسته در آرواره ها استفاده کرد تا به تخیل مخاطب اجازه دهد.

لازم نیست چیزهای عالی روی صفحه داشته باشید، گاهی اوقات می توانید با چیزی که انتظار می رود یا دیده نشده است بازی کنید تا مردم را شگفت زده کند. مخاطب می خواهد سرگرم شود.

  1. گاهی اوقات یک ایده مانند هدیه ای از آسمان می آید و مانند یک تن آجر به شما برخورد می کند.

هنگامی که این اتفاق افتاد، شروع به نوشتن صحنه ها در محل کنید و بلافاصله داستان را کنار هم بگذارید. بهترین فیلم های چینی

هر جا می روی یک خودکار به همراه داشته باش. شما هرگز نمی دانید چه زمانی می خواهید ایده های خود را روی دستمال کاغذی قرار دهید یا ایمیلی را در تلفن خود یادداشت کنید. وقتی الهام می آید، برای تعقیب آن آماده باشید.