اقتصادیبرترین های کسب و کار

آموزش ثبت نام در فارکس

اولین مرحله برای ورود به بازار فارکس، ثبت نام در فارکس است که فرایند خاص خود را داشته و در چند مرحله انجام می‌شود. البته نکاتی مهمی قبل و بعد از ثبت نام در فارکس وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا به صورت تخصصی در رابطه با ثبت نام در فارکس بپردازیم.

آشنایی با فارکس

قبل از پرداخت به آموزش ثبت نام در فارکس ابتدا توضیحاتی در رابطه با فارکس و اینکه این بازار چه مکانی بوده و با چه هدفی ایجاد شده است می‌پردازیم. فارکس به دلیل اینکه در سرتاسر جهان گسترده بوده و حجم معاملات آن بسیار زیاد است به بزرگترین بازار مالی جهان معروف می‌باشد.این بازار همانند یک صرافی بوده به بانک ها این امکان را می دهد تا ارز مورد نیاز شرکت ها موسسات مالی را تامین کنند. به طور مثال با شرکت صادراتی یا وارداتی در انگلیس نیاز به ارز دلار آمریکا داشته و از طریق مراجعه به بانک های این کشور، درخواست ارز مورد نیاز خود را می‌کند. بانک مورد نظر از طریق فعالیت در بازار فارکس، ارز مورد نیاز مشتری را از طریق تبدیل ارز کشور خود تامین کرده و در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

در بازار فارکس گروه های مختلفی فعال بوده و هرکدام از این گروه ها با هدف خاصی در بازار جهانی ارز فعال هستند. ما نیز به عنوان معامله گران فارکس بخش کوچکی از بازار فارکس را تشکیل داده و با هدف کسب سود از طریق نوسانات فارکس در این بازار فعال هستیم. برخلاف بانک ها که در فارکس به صورت مستقیم فعالیت داشته و بدون واسطه در این بازاار معامله می‌کنند، معامله گران در بازار فارکس برای ورود و ثبت نام در آن، نیازمند ورود از طریق واسطه ای به نام بروکر هستند. بروکرهای فارکس شرکت های هستند که در قالب یک شرکت واسطه بین بازار فارکس و معامله گران عمل کرده و سفارشات آنها را انجام می‌دهد.

بروکر فارکس چیست؟

همان طور که گفته شد، بروکر فارکس یک واسطه بین شما و بازار فارکس است. بروکرهای فارکس انواع مختلفی داشته و کیفیت های مختلفی از نظر ارائه خدمات به مشتریان خود دارند. همچنین بروکرها برای فعالیت در بازار فارکس مجوزهای مختلفی را دریافت می‌کنند که این مجوزها رگوله نام دارند. رگوله ها سازمان های نظارت کننده بر روی عملکرد مالی بروکرهای فارکس بوده و ابعاد مختلفی از کارهای بروکرهای فارکس را بررسی می‌کنند. هر بروکر در فارکس دارای وبسایت و نرم افزار پلتفرم معاملاتی است و این وبسایت به مشتریان این امکان را می دهد تا در بروکر ثبت نام کنند.

برای انتخاب بروکر باید ابتدا از معامله گران با تجربه در فارکس پرس جو کرده و لیستی از بهترین بروکرهای که به ایرانیان خدمات می‌دهند را بدست آورید. سپس با ورود به وبسایت هر بروکر خدمات آن را مطالعه کرده و بر اساس امکاناتی که مشتریان خود را می‌دهد، بروکر مورد نظر خود را انتخاب کنید. امکانات و نقاط قوت یک بروکر خوب شامل: پلتفرم های معاملاتی، اسپرد های کم، رگوله های معتبر، آموزش های فارکس، حساب های سرمایه گذاری و امکانات دیگر می‌باشد.

نحوه ثبت نام در فارکس

همان طور که گفته شد برای ورود به فارکس ابتدا باید بروکر خود را انتخاب کرده و وارد وبسایت بروکر شوید. تمامی بروکرهای معتبر فارکس دارای وبسایت بوده و بخش ثبت نام آن مشخص است. اغلب بروکرهای فارکس در ابتدا اطلاعات اولیه شامل نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه را دریافت می‌کنند. پس از وارد کردن این اطلاعات در پنل کاربری برخی از بروکرها نیاز به احراز هویت حساب کاربری دارند. برای این منظور اطلاعاتی مانند عکس کارت ملی و آدرس منزل خود را وارد کرده و منتظر احراز هویت می‌شوید. معمولا احراز هویت بروکرهای فارکس کمتر از یک روز انجام شده و در صورت داشتن پشتیبان فارسی زبان امکان پیگیری آن از بخش پشتیبانی را نیز برای انجام سریع تر روند احراز هویت خواهید داشت.

پس از احراز هویت حساب شما فعال شده و امکان فعالیت در پنل کاربری خود را خواهید داشت. در پنل کاربری بروکرهای فارکس بخش به عنوان ایجاد حساب معاملاتی دارد. در پنل کاربری معمولا بی نهایت امکان ایجاد حساب معاملاتی داشته و این حساب های معاملاتی انواع مختلفی داشته و شرایط متفاوتی دارند. حساب های معاملاتی به طور کلی در دو دسته حساب های متاتریدر 4 و 5 تقسیم شده و هرکدام از انواعی دارند. به طور مثال در حساب های متاتریدر 5 حساب های استاندارد، نانو و میکرو قرار داشته و دارای شرایطی مانند حداقل واریز و یا اسپردهای متفاوت هستند.

پس از انتخاب نوع حساب معاملاتی به سراغ شارژ دلاری حساب معاملاتی می‌رویم. در بروکرهای فارکس برای انجام معامله از دلار و یا ارزهای دیگر استفاده می‌شود که در اینجا از نوع دلاری استفاده می‌کنیم. برای شارژ حساب معاملاتی فارکس، روش های مختلفی را بروکرهای فارکس قرار داده اند. این روش ها شامل واریز از طریق ارزهای دیجیتال، کیف پول وبمانی و پرفکت مانی، پی پال و حتی از طریق واریز ریالی از طریق درگاه های بانک را نیز برخی بروکرهای فارکس قرار داده اند. پس از واریز به حساب معاملاتی، برای ورود به معاملات فارکس، نام کاربری و رمز عبور حساب معاملاتی خود را وارد نرم افزار متاتریدر کرده و امکان معامله در فارکس را خواهید داشت

آموزش ویدیویی ثبت نام در فارکس

تا اینجا مراحل ثبت نام در فارکس به صورت متنی و در قالب یک مقاله آموزش فارکس گفته شد. اما شاید تمامی نکات مربوط به ثبت نام در فارکس در یک مقاله امکان قرارگیری نداشته باشد. برای این منظور آکادمی مجیدی راد در جهت بهبود سطح سواد معامله گران ایرانی و نحوه صحیح ورود به فارکس، اقدام به ارائه آموزش فارکس به صورت رایگان کرده است که در این دوره تمامی مباحث ورود به بازار فارکس به صورت صفر تا صد برای شما عزیزان آماده شده است. این دوره به نحوی طراحی شده است تا به راحتی مراحل ثبت نام در فارکس را گذرانده و در فارکس افتتاح حساب کنید.

در این دوره بجز مباحث مربوط به ثبت نام در فارکس، آشنایی با بازارهای مالی تا مدیریت سرمایه و روانشناسی معامله گری نیز وجود داشته و در انتها با معرفی روش های تحلیل در بازار فارکس، نحوه طراحی استراتژی معاملاتی در فارکس را فرا خواهید گرفت. همچنین استراتژی های سود آور نیز در پایان دوره برای شما آماده شده است تا با الهام گیری از آن، در طراحی استراتژی معاملاتی خود از آن استفاده کنید. سرفصل های دوره آموزش فارکس آکادمی مجیدی راد به شرح زیر است:

  • انواع بازارهای مالی
  • قیمت گذاری در فارکس
  • عرضه و تقاضا در فارکس
  • فعالان بازار فارکس
  • اصول تحلیل تکنیکال
  • ثبت نام در بروکرهای فارکس
  • نصب متاتریدر و معرفی آن
  • پرایس اکشن
  • مدیریت ذهن و احساسات
  • اصول تحلیل بنیادی
  • منابع خبری فارکس و معامله با آن
  • استراتژی ویژه معاملاتی فارکس