برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

تجهیزات و راه حل های محافظت شنوایی

محافظ گوش و سیستم شنوایی باید به طور معمول در محیط های پر سر و صدا استفاده شود. این شامل محافظت از شنوایی شما در برابر صداهای بلند ناگهانی، مانند انفجار یا شلیک گلوله است. به خاطر داشته باشید که صدای پایدار محیطی که توسط کشتی، ژنراتور یا در طول پرواز تولید می‌شود، ممکن است به حفاظت شنوایی نیز نیاز داشته باشد. دستگاه‌های محافظ شنوایی یا HPD، نقش کلیدی در محافظت در برابر سطوح بالقوه آسیب‌رسان صدا دارند که می‌تواند منجر به کاهش شنوایی یا وزوز گوش شود.

دو نوع گوشی های محافظ شنوایی رایج عبارتند از:

  • ایرپلاگ: گوش گیر شمع های فومی ساده ای هستند که میزان نویز ورودی به گوش را کاهش می دهند، اینها رایج ترین نوع HPD در دسترس هستند. ایرپلاگ های گوش وابسته به سطح دارای فیلترهای کوچکی هستند که صداهای نرم را با قدرت کامل منتقل می کنند و در عین حال هرگونه نویز فرکانس بالا یا ضربه ای را حذف می کنند. آن‌ها به اعضای سرویس اجازه می‌دهند صداهای کلیدی کلامی و رزمی را بشنوند و در عین حال سطوح خطرناک سر و صدا، مانند انفجار یا شلیک مسلسل را کاهش می‌دهند.
  • ایرماف: گوش بند حاوی دو کاسه محکم هستند که به طور کامل هر گوش را می پوشانند و از ورود صدا به سیستم شنوایی جلوگیری می کنند. آنها بهترین استفاده را برای قرار گرفتن متناوب در معرض نویز دارند و باعث کاهش نویز و همچنین دوام می شوند. مطالعات نشان می‌دهد که گوش بندها می‌توانند تضعیف یا کاهش نویز بیشتری نسبت به گوش‌گیر ایجاد کنند، اما ممکن است دریافت صداهای ملایم‌تر را سخت‌تر کنند. برای کاهش این مشکل، برخی از گوش بندها دارای سیستم های ارتباطی الکترونیکی داخلی هستند تا کاربران بتوانند به وضوح با دیگران ارتباط برقرار کنند.

به خاطر داشته باشید که تجهیزات محافظ شنوایی تنها زمانی مفید هستند که به درستی و به طور مداوم استفاده شوند. برای قرار دادن و استفاده صحیح حتما دستورالعمل های سازنده را بخوانید.

میلیون‌ها کارگر هر ساله در معرض خطرات شنوایی قرار می‌گیرند و حتی اگر مقررات OSHA و توصیه‌های NIOSH  در ایالات متحده محافظت از شنوایی را مشخص می‌کنند، کم شنوایی شغلی همچنان اولین بیماری کارگری گزارش شده در مشاغل است. علاوه بر این، کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا دائمی و غیرقابل برگشت است، اما با کمک حفاظت شنوایی مناسب و سایر اقدامات قابل اجتناب است. در اینجا ما برخی از دستگاه های محافظ شنوایی (HPD) و سایر اقداماتی را که می توان برای کمک به محافظت از شنوایی کارگران در صنایع مختلف انجام داد، بررسی خواهیم کرد.

انواع گوشی ایرپلاگ و ویژگی های آنها:

هنگامی که کارگران در معرض صدای بلند قرار می گیرند، ایرپلاگ ها می توانند محافظ شنوایی کم هزینه و موثری را ارائه دهند. اینها فوم نرم یا شمع های الاستیکی هستند که در داخل کانال گوش قرار می گیرند تا به جلوگیری از صداهای خطرناک کمک کنند. گوش گیرها در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارند، بنابراین انتخاب های زیادی برای کارگران وجود دارد. با استفاده از تکنیک‌های مناسب و جاگذاری، گوش‌گیرها می‌توانند حفاظت کافی را برای بسیاری از موقعیت‌های پر سر و صدا ارائه دهند.

  • ایرپلاگ های فوم یکبار مصرف پرمصرف ترین نوع گوشی محافظ شنوایی هستند. فوم نرم در یک استوانه فشرده فشرده می شود و سپس در گوش قرار می گیرد تا با شکل منحصر به فرد کانال گوش مطابقت داشته باشد. آنها قیمت نسبتاً پایینی برای هر جفت دارند و در صورت استفاده صحیح می توانند باعث کاهش نویز بالا شوند.
  • ایرپلاگ های فشاری مناسب، نوک‌های فومی نرم با ساقه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که نیازی به پایین کشیدن نوک‌های فوم قبل از قرار دادن در گوش‌ها نیست. این برای کارمندانی که در چرخاندن و قرار دادن گوش گیرهای فوم یکبار مصرف مشکل دارند، به خوبی کار می‌کند و حتی می‌توان آن را در زمانی که دست‌ها کثیف هستند یا هنگام پوشیدن دستکش وارد آن کرد.
  • ایرپلاگ های قابل استفاده مجدد با فلنج‌های انعطاف‌پذیر و الاستیک متصل به ساقه قابل شستشو هستند و می‌توانند چندین بار مورد استفاده مجدد قرار گیرند و بنابراین کمتر جایگزین می‌شوند که به طور بالقوه منجر به کاهش هزینه طولانی‌مدت می‌شود. مواد الاستیک رطوبت را جذب نمی کند و در شرایط مرطوب یا زمانی که کارکنان به شدت عرق می کنند به خوبی کار می کند.
  • ایرپلاگ های فلزی قابل تشخیص دارای یک مهره از جنس استنلس استیل هستند که در گوش گیر قرار گرفته است. این نوع HPD که در صنایع تولید مواد غذایی بسیار محبوب است، زمانی که پیشگیری از آلودگی حیاتی است استفاده می شود، همچنین در انواع سبک‌های موجود است تا با اکثر ترجیحات استفاده‌کننده مطابقت داشته باشد و به مقابله با انواع خطرات نویز محیطی کمک کند.

گوشی ایرماف و ویژگی های آنها:

یکی از ساده‌ترین محافظ‌های شنوایی برای پوشیدن، ایرماف ها هستند که آنها را می‌توان به سرعت تنظیم کرد تا تناسب راحت و قابل اعتمادی برای طیف وسیعی از اندازه‌های گوش و سر ایجاد کند. از آنجایی که قرار دادن صحیح ایرماف ها پیچیدگی کمتری دارد، اکثر کاربران می‌توانند به طور مستقیم یاد بگیرند که آنها را بپوشند. علاوه بر این، ایرماف ها به کارگران این امکان را می‌دهند که به راحتی محافظ شنوایی خود را در طول روز بر حسب نیاز قرار داده و در بیاورند.

ایرماف ها را می‌توان بارها و بارها مورد استفاده مجدد قرار داد، و اگر به‌درستی تمیز، نگهداری و نگهداری شوند، معمولاً تا دو یا سه سال قابل استفاده هستند. همچنین، با توجه به اندازه، از دست دادن آنها سخت تر از سایر محافظ های شنوایی است. این بدان معنی است که ممکن است نیازی به تعویض گوش بند به اندازه سایر انواع محافظ شنوایی نداشته باشید. علاوه بر این، هرچه تجهیزات حفاظت شخصی راحت‌تر باشد، احتمال استفاده از آن توسط کارکنان بیشتر می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که ایرماف ها از راه دور راحت‌تر دیده می‌شوند، ممکن است نظارت بر استفاده کارگران از محافظ شنوایی نیز آسان باشد.

راه های حفاظت شنوایی پیشرفته

راه‌ حل‌های پیشرفته محافظت از شنوایی می‌تواند به محافظت از شنوایی کارگران کمک کند و در عین حال آنها را قادر می‌سازد تا به وضوح با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و بشنوند. دو دسته از HPD های پیشرفته وجود دارد: راه حل های محافظ شنوایی و راه حل های ارتباطی حفاظتی.

راه حل های محافظ شنوایی به شما این امکان را می دهد که در حالت آرام بشنوید و هنگامی که صدای بلند است از شنوایی محافظت می کند. این نوع HPD زمانی می تواند موثر باشد که:

  • نویز متناوب، متغیر و یا غیرقابل پیش بینی وجود دارد
  • کارگران وسوسه می شوند که محافظ شنوایی خود را برای برقراری ارتباط بردارید
  • وسایل نقلیه در حال حرکت وجود دارند، هشدارها باید شنیده شوند، برای پرسنل تعمیر و نگهداری
  • کارگران بین مناطق پر سر و صدا و ساکت حرکت می کنند
  • گاهی اوقات، کارگران ممکن است به محافظ شنوایی نیز نیاز داشته باشند که به آنها اجازه می دهد به وضوح در نویز ارتباط برقرار کنند. این راه‌حل‌های ارتباطی حفاظتی می‌توانند در موارد زیر کمک کنند:

الزامات استفاده از گوشی محافظ شنوایی

  • اندازه گرفتن : اندازه گیری دقیق قرار گرفتن کارکنان در معرض نویزهای خطرناک ضروری است. انجام بررسی‌های نویز با استفاده از ابزارهای تشخیص مناسب می‌تواند به شما در شناسایی افرادی که در معرض خطر هستند، کمک خواهد کرد، و در انتخاب کنترل‌ها و تجهیزات حفاظتی مناسب برای کمک به کاهش خطرات راه گشا خواهد بود.
  • کنترل : برخی عملیات و ماشین آلات سطح سر و صدای بالایی ایجاد می کنند. تجهیزات و فرآیندها را می توان به گونه ای طراحی یا تغییر داد که صدای کمتری داشته باشد و تعداد کارمندان در برنامه حفاظتی شما کاهش یابد.
  • محافظت : محافظ های شنوایی نقش مهمی در حفظ شنوایی دارند. آنها باید راحت باشند، مناسب باشند و برای محیط زیست مخرب نباشند. سازگاری با سایر انواع تجهیزات محافظت فردی و توانایی کارگران برای برقراری ارتباط نیز باید در نظر گرفته شود. گنجاندن تست تناسب انفرادی گوش‌گیرها و گوش‌بندها در برنامه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا به کارکنان خود اهمیت محافظت از شنوایی را آموزش دهید.