برترین های کسب و کارحوادث

چگونه می توان خود را بیمه تکمیلی کرد؟

بهترین بیمه تکمیلی را از کجا تهیه کنیم؟

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ چگونه خود را بیمه عمر سامان و بیمه تکمیلی کنیم؟ بهترین بیمه تکمیلی را از کجا تهیه کنیم؟ این سؤالات از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که بسیاری از افرادی که به دنبال خدمات درمانی مناسب هستند با آن رو به رو می‌شوند. دلیل اهمیت این موضوع نیز این است که سالانه هزینه‌های درمانی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند؛ اما بیمه‌های پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه خدمات درمانی نمی‌توانند همه هزینه‌ها و خسارت‌های کاربردی را پوشش دهند.

از طرفی بخش زیادی از مراکز درمانی با بیمه‌های پایه قرار داد ندارند و این موضوع باعث می‌شود تا خانواده‌ها هزینه‌های سنگینی را برای خدمات درمانی پرداخت کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد دور اندیش از همین حالا به فکر این هستند که برای بیمه تکمیلی چه باید کرد. به همین بهانه قصد داریم یک راهنمای کوتاه اما کامل را از نحوه خرید بیمه تکمیلی خدمت شما ارائه کنیم و بگوییم برای بیمه تکمیلی به کجا مراجعه کنیم.

بیمه تکمیلی چیست؟ بیمه تکمیلی چگونه است؟

قبل از اینکه به سؤال چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم پاسخ دهیم، می‌خواهیم نگاهی به دلایل استفاده از بیمه تکمیلی سامان و اهمیت آن داشته باشیم. بیمه تکمیلی همانطور که از نام آن پیداست، در آنجایی که خدمات بیمه پایه کافی و کامل نیست، با ارائه پوشش‌های گسترده‌تر، خدمات درمانی کامل‌تری را در اختیار شما و خانوادتان قرار می‌دهد.

بیمه تکمیلی علاوه بر گسترده‌تر بودن خدمات تحت پوشش نسبت به بیمه پایه، دارای سقف پرداخت خسارت بیشتری نیز هست. از طرفی خدمات ویژه‌ای در بیمه تکمیلی مانند طرح بیمه تکمیلی خانواده بیمه سامینس و ارائه بیمه کرونا وجود دارد که در بیمه پایه دیده نمی‌شود. پس در پاسخ بیمه تکمیلی چگونه است باید بگوییم که بیمه تکمیلی کامل کننده و رفع کننده نقاط ضعف بیمه پایه است.

چرا باید خود را بیمه تکمیلی کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود به این فکر باشیم که چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم. در پاسخ به سوال چطور بیمه تکمیلی شویم باید بگوییم که بیمه تکمیلی نسبت به بیمه پایه سقف پرداختی بیشتر دارد. به این ترتیب در زمان ابتلا به بیماری‌ها یا نیاز به خدمات درمانی می‌توانید سهم بیشتری از هزینه‌ها را از طریق بیمه تکمیلی خود پرداخت کنید. این موضوع به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد. از طرفی بسیاری از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه پایه نیست یا این پوشش‌ها بسیار ضعیف هستند. تا جایی که عملاً باری از روی دوش بیمه گذاران بر نمی‌دارند.

با تهیه بیمه تکمیلی می‌توانیم مطمئن شویم برای بسیاری از جراحی‌های عمومی، اختصاصی، هزینه‌های بستری، خدمات پاراکلینیکی، دندان پزشکی، فیزیوتراپی، چشم پزشکی، سمعک و عینک، آمبولانس داخل شهری و خارجی شهری و … تحت پوشش بیمه قرار خواهیم گرفت. بیمه تکمیلی به جزو مواردی که مربوط به زیبایی می‌شود مانند ایمپلنت دندان یا عمل زیبایی با بینی با بیمه تکمیلی پوشش‌های بسیار کاربردی را ارائه می‌کند. در نهایت اگر با یک شرکت بیمه‌ای معتبر مانند بیمه سامینس استفاده کنید، می‌توانید از خدمات هزاران مرکز پزشکی بهره مند شوید و محدود به مراکز درمانی طرف قرار داد بیمه پایه همچون تأمین اجتماعی نباشید.

مزایای بیمه درمان تکمیلی نسبت به بیمه پایه

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم بیمه تکمیلی چگونه است و چه مزایایی نسبت به بیمه پایه دارد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوشش گسترده‌تر خدمات درمانی در مقایسه با بیمه پایه
  • سقف پوشش خسارات بالاتر
  • همکاری با مراکز قرار داد بسیار بیشتر
  • ارائه خدمات ویژه مانند بیمه کرونا و بیمه تکمیلی بیماران خاص

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ برای گرفتن بیمه تکمیلی چه باید کرد؟

تا اینجا با اینکه بیمه تکمیلی چیست و چگونه از بیمه تکمیلی استفاده کنیم آشنا شدیم. حالا نوبت به سؤال اصلی می‌رسد. چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ روش‌های مختلفی برای خرید بیمه سامان وجود دارد و انواع مختلفی از بیمه تکمیلی در دسترس هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و شرایط بیمه نامه، بهترین گزینه را برای پرسش چگونه خودم را بیمه تکمیلی کنم انتخاب کنید. سپس با ارائه مدارک به شرکت بیمه‌ای که انتخاب کرده‌اید و می‌توانید بیمه تکمیلی شوید. در ادامه بهتر و بیشتر این مراحل را توضیح خواهیم داد.

انواع بیمه تکمیلی، کدام بیمه تکمیلی بهتر است؟

به طور کلی بیمه تکمیلی به سه دسته بیمه انفرادی، بیمه گروهی و بیمه خانواده تقسیم می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای، هر سه گزینه را در لیست خدمات خود دارند.

معرفی انواع بیمه درمانی تکمیلی؛ بیمه انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی، تنها خود فرد را تحت پوشش قرار می هد. در اکثر شرکت‌های بیمه‌ای برای بیمه انفرادی باید ابتدا بیمه پایه داشته باشید. حق بیمه انفرادی معمولاً از انواع دیگر بیمه تکمیلی بیشتر است ولی پوشش مشابهی را در اکثر موارد در اختیار بیمه گذار قرار می‌دهد.

بررسی و معرفی بیمه تکمیلی خانواده

دسته دیگری از بیمه تکمیلی، بیمه تکمیلی خانواده است که در آن افراد یک خانواده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند. بیمه تکمیلی خانواده در بیمه سامینس نیاز به بیمه پایه ندارد و در غالب دو طرح یکتا و برنا ارائه می‌شود. از ویژگی‌های مهم طرح بیمه خانواده سامینس ارائه خدمات بیمه کرونا در کنار بیمه تکمیلی خانواده است که آن را به یک طرح ایده آل تبدیل می‌کند. به پشتوانه کمک رسان ایران SOS، بیمه سامینس تنها شرکتی است که شرایط استفاده از خدمات درمانی کمک رسان ایران را در قالب بیمه تکمیلی خانواده فراهم کرده است.

بیمه تکمیلی گروهی یا شرکتی چیست؟

برای رسیدن به پاسخ چطور بیمه تکمیلی شویم باید درباره بیمه تکمیلی شرکتی هم بدانیم. بیمه درمان تکمیلی شرکتی مناسب شرکت‌هایی است که می‌خواهند در کنار بیمه پایه، از پوشش و سقف خدمات درمانی بیشتری بهره مند شوند. حق بیمه مناسب، امکان پرداخت اقساطی، ارائه خدمات به شرکت‌هایی با حداقل ۱۵ نفر (به جای ۵۰ نفر در سایر شرکت‌های بیمه‌ای) از ویژگی‌های بیمه تکمیلی گروهی سامینس است. اگر کارفرما یا صاحب کسب و کاری هستید می‌توانید و خود و کارگرانتان را تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی سامینس قرار دهید.

برای بیمه تکمیلی چه باید کرد؟ راهنمای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

بعد از این که با توجه به شرایط خود یکی از انواع بیمه تکمیلی را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی می‌رسد. شرکت‌های بیمه‌ای زیادی در ایران اقدام به ارائه این خدمات می‌کنند اما هیچ یک مزایای و ویژگی‌های منحصر به فرد بیمه تکمیلی سامینس را ندارند. اگر برای رسیدن به پاسخ پرسش چگونه بیمه تکمیلی شویم قصد تهیه بیمه تکمیلی خانواده را دارید، بیمه تکمیلی سامینس تنها بیمه‌ای است که نیاز به بیمه گر پایه ندارد و در کنار بیمه تکمیلی خانواده امکان استفاده از بیمه کرونا را نیز فراهم می‌کند.

از طرفی دیگر در بیمه شرکتی سامینس این امکان وجود دارد تا شرکت‌های کوچک، تازه تأسیس یا استارتاپ ها که تعداد نفرات آن‌ها حداقل به ۱۵ نفر می‌رسد نیز از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند. در حالی که شرکت‌های دیگر این محدودیت را برای حداقل ۵۰ نفر در نظر گرفته‌اند. به همه این موارد، دسترسی به خدمات بیش از ۳۰۰۰ مرکز درمانی طرف قرار داد با کمک رسان ایران SOS، امکان خرید اقساطی بیمه و خدمات منحصر به فرد دیگر را اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا بیمه سامینس را بهترین بیمه تکمیلی ایران به شمار می‌آورند.

چطور بیمه تکمیلی شویم؟ مدارک مورد نیاز برای تهیه بیمه تکمیلی

برای تهیه هرکدام از انواع بیمه درمان تکمیلی خانواده و شرکتی مدارک متفاوتی مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز بیمه درمان تکمیلی خانواده شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکمیل فرم‌ پیشنهاد بیمه‌درمان ‌تکمیلی ‌سامینس
  • کپی‌ تمامی صفحات شناسنامه سرپرست خانواده
  • کپی‌کارت ملی اعضای خانواده
  • ارائه‌گواهی اشتغال به کار فرزندان مجرد بالای ۲۵ سال که مایل به تهیه این بیمه‌نامه به همراه خانواده خود نیستند.

در بیمه تکمیلی شرکتی، ارائه مدراک کمی متفاوت بود خواهد بود که معمولاً فرآیند آن توسط واحد حسابداری شرکت انجام می‌گیرد. با مراجعه به صفحه بیمه درمان تکمیلی شرکتی سامینس می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

شرایط و دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست؟ برای بیمه تکمیلی چه باید کرد؟

برای بیمه تکمیلی چه باید کرد؟ شرایط استفاده از آن چگونه است؟ استفاده از بیمه تکمیلی نیازمند رعایت شرایط خاصی است برای مثال ممکن است محدودیت سنی برای استفاده از خدمات بیمه‌ای در نظر گرفته شود یا افراد بعد از سن مشخصی مبلغ بیشتری را نسبت به افراد عادی پرداخت کنند.

از طرفی بیمه تکمیلی دارای دوره انتظار است. برای مثال دوره انتظار بیمه زایمان که یکی از پوشش‌های بیمه تکمیلی است ۹ ماه در نظر گرفته شده است. در بیمه تکمیلی خانواده برای استفاده از خدمات بستری، جراحی و دندانپزشکی نیز باید ۳ ماه دوره انتظار را پشت سر گذاشته باشید. در مقاله دوره انتظار بیمه تکمیلی به طور کامل در این مورد صحبت کرده‌ایم.

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟ با سامینس بهترین بیمه تکمیلی ایران

در این مقاله سعی کردیم به سؤال چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم و چگونه بیمه تکمیلی شویم پاسخ دهیم. بیمه تکمیلی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند. برای خرید بیمه تکمیلی مناسب خود باید دقت زیادی داشته باشید و مزایا و معایب انواع بیمه‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی را بررسی کنید.

با این حال اگر به دنبال خرید بهترین بیمه تکمیلی ایران هستید، شرکت بیمه سامینس می‌تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. شما می‌توانید برای اینکه بیشتری با مزایای بیمه تکمیلی سامینس و نحوه خرید اقساطی آن آشنا شوید همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط دریافت بیمه تکمیلی

از آنجایی که مزایای دریافت بیمه تکمیلی بر کسی پوشیده نیست، در ادامه افراد واجد شرایطی که می‌توانند این نوع پوشش بیمه را دریافت نمایند، معرفی می‌کنیم:

  • مستمری بگیران، بازنشستگان و نیز افراد از کار افتاده تحت پوشش تامین اجتماعی به همراه اعضای خانواده خود و یا دیگر افراد تحت تکفل آن‌ها
  • افراد بازنشسته و یا مستمری بگیر دارای دفترچه درمان تامین اجتماعی
  • فرزندان مونث افراد بیمه شده بازنشسته و نیز مستمری بگیر در صورت تجرد، طلاق، فوت همسر و نیز اشتغال به کار
  • فرزندان مذکر در صورت تجرد و یا اشتغال به کار
  • امکان انصراف از این بیمه حداکثر ۳ ماه بعد از شروع قرارداد و به شرط عدم استفاده از آن
  • امکان اضافه نمودن افراد تحت تکفل در طول ۳ ماهه اول قرارداد (دریافت تعهدات برای افراد جدید از تاریخ شروع قرارداد محاسبه می‌شود)

لازم به توضیح است که اگر فرد متقاضی بیمه تکمیلی، از سایر بیمه گران، دفترچه درمانی (مانند بیمه سلامت) تهیه نموده است، امکان استفاده از خدمات این نوع بیمه برای وی مقدور نیست. از این رو لازم است تا از خدمات درمانی بیمه سایر شرکت‌ها به صورت فردی، خانوادگی و یا گروهی بهره مند شود.

مزایای دریافت بیمه تکمیلی

از اهمیت دریافت بیمه تکمیلی امکان پرداخت مابین ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی است. از این رو شخص بیمه گذار تنها ملزم به پرداخت ۱۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌ها است. به خاطر داشته باشید که با دریافت بیمه تکمیلی می‌توان از خدمات پاراکلینیکی، بیمارستانی و یا خدمات توانبخشی استفاده نمود.

سازمان تامین اجتماعی تعهد می‌کند بخشی از هزینه‌های تهیه عینک طبی، دست و پای مصنوعی و یا سمعک را جبران نماید. البته شخص باید در وهله اول نسبت به تهیه دفترچه بیمه تامین اجتماعی اقدام کند. لازم به توضیح است که مبلغ تکمیلی عنوان شده از طرف تامین اجتماعی برای مستمری بگیران و نیز بازنشستگان به قرار زیر است:

  • حق بیمه مکمل سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹: ۶۵۰۰۰۰ ریال
  • مساعدت سازمان: ۲۱۰۰۰۰ ریال
  • سهم پرداختی بیمه شده: ۴۴۰۰۰۰ ریال

محدودیت‌های بیمه تکمیلی

گرچه این نوع بیمه هزینه‌های بسیاری را پوشش می‌دهد، اما بدیهی است که برخی خدمات در لیست بیمه قرار نمی‌گیرد. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    هزینه‌های خدمات نازایی و سزارین

    هزینه‌های خدمات ارائه شده در بیماری‌های روانی

    هزینه‌های خدماتی جدید در زمینه‌های تحقیقاتی

    پرداخت هزینه‌های سیتوپلاستی (انحراف بینی) تنها با تایید پزشک معتمد، زیرنظر بیمه گر صورت می‌پذیرد.