اجتماعیبرترین های کسب و کار

چطوری هزینه تولید محتوا را کاهش دهیم؟

بازاریابی محتوایی یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی ها برای افت قیمت نوشتن مقاله برای وب سایت و کاهش هزینه تولید محتوا متنی از نظر آژانس های دیجیتال مارکتینگی همچون وبسیما, پاخور وب, برترآموز و…. محسوب می شود که عمل به آن سبب رشد وبسایت با تعرفه کمتر می شود. بله درست شنیده اید, کاهش هزینه محتوایی سایت با پیاده سازی استراتژی درست. در واقع اگر می خواهید یک استراتژی با کیفیت برای سایت خود پیاده سازی کنید، باید در مرحله اول تصمیم خود را گرفته و در این راه طولانی ثابت قدم باشید.

تعرفه تولید محتوا 1401 | تولید محتوا تخصصی | سایت سفارش تولید محتوا

روش های کاهش هزینه تولید محتوا متنی برای گرفتن پاخوروب سایت

خوشبختانه، تکنیک هایی وجود دارد که به کسب و کار اینترنتی شما کمک می کند تا هزینه های بازاریابی خود را بدون افت کیفیت کاهش دهید. اکثر بازاریابان در رابطه با این تکنیک ها صحبت نمی کنند چرا که نمی خواهند اسرار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا سبب سوء استفاده از این ابزارها در این حوزه شوند. در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش کاهش هزینه محتوای متنی برای وبسایتتان آشنا می کنیم که دانستن این موارد کمک زیادی به رشد کسب و کار اینترنتی شماست.

  • استفاده مجدد از محتوای قدیمی و آپدیت آن

فرض کنید یک یا دو سال پیش یک پست وبلاگ بسیار موفقی را در مورد موضوعی منتشر کرده اید و تا الان در صفحه اول گول رتبه گرفته است. شکی نیست که این محتوا می تواند خوانندگان بیشتری را به وبلاگ شما سوق دهد یا منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود. اما سوال اصلی این است که چرا نباید با بازنشر مطالب از این پتانسیل برای گرفتن ترافیک بیشتر و مخاطبان هدفمند استفاده کرد؟

اگر حداقل یک سال از انتشار محتوای سایت می گذرد، باید تغییراتی را در پست وبلاگ خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، تغییر عنوان، تغییر بخش ها ولینک های داخلی به عنوان آپدیت محتوا به گونه ای که حس یک مقاله جدید را برای مخاطب و کاربر القا کند. فقط توجه داشته باشید که URL صفحه را تغییر ندهید زیرا ارزش سئوی از پیش ساخته شده خود را از دست خواهید داد.

  • محتوا را تبلیغ کنید

ایده های خلاقانه، ایجاد محتوا، ویرایش آن و سپس انتشار آن، همگی گام هایی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی هستند، اما برخلاف آنچه اکثر بازاریابان معتقدند، چرخه بازاریابی به همین جا ختم نمی شود. مرحله بعدی در این پروسه طولانی, تبلیغ کردن محتوا در رسانه های دیگر برای گرفتن ترافیک و پاخور است.

  • ساخت محتواهای جذاب و سریالی

یکی از زمان‌برترین عناصر کمپین‌های بازاریابی محتوا، تولید ایده‌های جدید در این زمینه است. به همین خاطر شما باید دائماً به موضوعات جدید و نوآورانه در حوزه کاری خود پرداخته و در مورد هر یک از آن ها تحقیق کنید تا راهی برای ارائه محتوا به شیوه ای جذاب به مخاطب پیدا نمائید. به عنوان مثال، می توانید هر ماه در مورد یک موضوع تأثیرگذار در صنعت و حوزه کاری خودتان صحبت کنید یا در یک مجموعه چند قسمتی، مفاهیم اساسی کسب و کارتان را برای مخاطبین جدید وبسایت توضیح دهید.

  • انجام یک مصاحبه

مصاحبه یکی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین روش های بازاریابی محتوایی است که می توانید از آن کمک بگیرید. به عنوان مثال، اگر با یک فرد تأثیرگذار در صنعت خود مصاحبه کنید، سبب صرفه جویی در زمانتان شده و هم اعتبار برند خود را بسیار افزایش می دهید. امروزه همانند گذشته نیست و دسترسی به تجهیزات صوتی و تصویری بسیار آسان و مقرون به صرفه تر قبل شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات مصاحبه خود را آماده کرده و سوال بپرسید و بعدا مصاحبه را در کانال ارتباطی مورد نظر خودتان منتشر کنید.

  • از نویسندگان مهمان دعوت کنید

داشتن مشارکت کنندگان مهمان نیز به وبلاگ سایت شما رونق زیادی می بخشد که خوشبختانه امروزه بسیاری از نویسندگان جوان و مشتاق از این دعوت شما استقبال می کنند زیرا به آنها فرصتی برای دیده شدن می دهید. به این ترتیب شما به محتوای مناسب دست یافته اید و نویسنده مهمان را از مخاطبین جدید بدست آورده اید

  • مطالب سایت خود را گروه بندی کنید

اگر علاقه ای به وارد کردن نویسندگان خارجی ندارید، می توانید محتوای وبلاگ را به اعضای داخلی شرکت بسپارید و از اعضای تیم بخواهید در موقعیت ها و رویدادهای مختلف در مورد موضوع پرسرچ کاربران و مشتریان بنویسند. با این روش شما طیف متنوعی از موضوعات و دیدگاه‌های منحصربه‌فرد را دریافت می‌کنید که از طریق کامنت های سایت با شما در میان می گذارند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که تمام استراتژی های ارزان شما در یک کمپین بازاریابی می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد اما به طور کلی تاکتیک هایی که معرفی کردیم هیچ گونه عواقب منفی برای کسب و کار شما ندارد. البته این موضوع  به شرطی است که کیفیت محتوا و رضایت کاربر را در اولویت استراتژی تولید محتوا سایت خود قرار دهید. بنابراین در مراحل اولیه، از این استراتژی ها با احتیاط استفاده کنید تا در آینده فرصتی برای توسعه و اصلاح آن ها وجود داشته باشد. امیدواریم این محتوا توانسته باشد نیاز شما را در زمینه کاهش هزینه تولید محتوای سایت برآورده کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ و شرکت تولید محتوا در تهران پاخوروب