اجتماعیبرترین های کسب و کار

چطوری ماشین اسباب بازی را شوتی کنیم؟

ویژگی‌های ماشین شوتی | نحوه شوتی کردن ماشین مک کویین اسباب بازی

اگر شما هم به دنبال این سوال بوده اید که چگونه ماکت ماشین فلزی را شوتی کنیم، می توانیم بگوییم به مکان درستی مراجعه نموده اید. ماشین شوتی به نوعی از خودروها گفته می‌شود که در آنها تغییراتی ایجاد شده است. کمک‌فنر این خودروها تقویت می‌شود و در فضای داخلیشان نیز تغییراتی ایجاد می‌شود تا بتوانند داخل آنها را با اجناس قاچاق پر کنند و با سرعت بالا در جاده‌ها تردد کنند.

ازآنجاکه ماشین شوتی باید مسیرهای پرخطری را طی کند و احتمال آسیب‌دیدن و تصادف آن بالا است، از ماشین‌های ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. ماشین شوتی بیشتر شامل خودروهایی مانند سمند، پژو ۴۰۵ و پرشیا با موتورهایی تقویت‌شده است. اما در ابتدا بیایید با مفهوم ماشین شوتی آشنا شویم. خرید ماشین مک کویین شوتی با بهترین قیمت در سایت نیماپروداکت امکانپذیر است.

ماشین شوتی چیست و چگونه آنها را شناسایی کنیم؟

شاید تابه‌حال اصطلاحاتی مانند ماشین شوتی و شوتی‌گری را شنیده باشید. شوتی پدیده‌ای است که در آن افراد با استفاده از خودروی سواری به قاچاق کالا یا انسان می‌پردازند. خودروهای سواری که از آنها برای قاچاق استفاده می‌شود، ماشین شوتی نام دارند. اصطلاح شوتی برای مردم استان‌های جنوبی، جنوب غربی و شرق کشور اصلاحی آشناست؛ استان‌هایی مانند بوشهر، خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان. در ادامه با کار خودروهای شوتی، دلایل پیدایش این پدیده، نحوه شناسایی این خودروها و مجازات‌هایی که برای این افراد در نظر گرفته شده است، آشنا می‌شویم.

کار ماشین شوتی چیست؟

مبدأ بسیاری از خودروهای شوتی استان بوشهر و بندر گناوه است. البته این خودروها از سایر بنادر و مناطق مرزی هم بارهای قاچاق را به مناطق دیگر کشور حمل می‌کنند. بار این خودروها هرچیزی می‌تواند باشد، انواع کالاهای قاچاق و غیرقاچاق و حتی انسان. در نواحی جنوبی و جنوب‌غربی بار آنها بیشتر شامل اقلامی مانند پوشاک، نوشیدنی‌های الکلی، لوازم برقی، تلفن همراه، لوازم خانگی، پارچه و غیره است. ولی در مرزهای شرقی کشور ماشین‌های شوتی بیشتر به نقل‌وانتقال اتباع خارجی و موادمخدر مشغول‌اند.

مشروب، مواد منفجره و ترقه نیز توسط خودروهای شوتی حمل می‌شود. البته در بیشتر موارد بار آنها پوشاک است، پوشاکی که بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد می‌شود و سر از فروشگاه‌های سراسر کشور درمی‌آورد. ازآنجاکه عوارض گمرکی این کالاها پرداخت نشده‌ است، با قیمت بسیار کمتری تهیه می‌شوند و بنابراین سود خوبی دارند.

خودروهای شوتی معمولا در نیمه‌های شب و به‌صورت گروهی و بدون توقف و استراحت با سرعت بالا حرکت می‌کنند تا هرچه سریع‌تر به مقصد برسند و بار جدیدی بگیرند. رانندگان این خودروها از رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم و خطرناک، جریمه‌شدن و حتی شلیک گلوله توسط پلیس هراسی ندارند. سرعت این خودروها حتی تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد. آنها معمول پلاک خودرویشان را مخدوش می‌کنند تا شناسایی نشوند.

نحوه شناسایی ماشین شوتی

خودروهای شوتی برای افزایش سرعت، قابلیت حمل بار زیاد و شناسایی‌نشدن دستکاری می‌شوند. یکی از مشخصه‌های ماشین شوتی این است که کمک‌‌فنرهای عقب آن از حد استاندارد بالاتر است. اما چرا کمک‌فنرها را بالا می‌برند؟ زیرا در حالت عادی وزن زیاد بار موجب می‌شود که شاسی خودرو از حد مجاز پایین‌تر برود و ظاهر خودرو غیرطبیعی به نظر برسد بنابراین کمک‌فنرهای عقب را دستکاری می‌کنند تا زمانی که خودرو بار زیادی حمل می‌کند، ارتفاع آن از عقب عادی به نظر می‌رسد. اگر در جاده‌ها خودروهایی مانند پژو ۴۰۵ و پارس را دیدید که قسمت انتهایی‌شان ارتفاع زیادی دارد و با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کنند، به احتمال زیاد آن خودرو یک ماشین شوتی است.

معمولا پلاک این ماشین‌ها مخدوش یا برداشته می‌شود تا شناسایی نشوند. گاهی در این خودروها کاتالیزور اگزوز نیز حذف می‌شود و بعضی نیز به دودزا مجهز می‌شوند. زیرا انتشار دود غلیظ سفید موجب اختلال در دید خودروی تعقیب‌کننده آنها می‌شود. به‌طورکلی سرعت بسیار بالا، بالابودن کمک‌فنرها، مخدوش‌بودن پلاک خودرو و تولید دود سفید از مهم‌ترین مشخصه‌های این خودروها هستند.

دلایل پیدایش پدیده شوتی‌گری

یکی از دلایل رواج پدیده شوتی‌گری در مناطق جنوبی، جنوب غربی و شرق کشور فقر و آمار بالای بیکاری است. نبود امکانات و اشتغال، ازبین‌رفتن فرصت کشاورزی در اثر کم‌آبی و مدیریت نادرست منابع آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب شده است که بسیاری از سر ناچاری به این کار روی بیاورند.

البته همیشه نیز این افراد از روی ناچاری این راه را انتخاب نمی‌کنند. دستمزدهای چندمیلیونی برای حمل بار قاچاق نیز بسیاری را وسوسه می‌کند که با وجود خطراتی مانند تصادف و مرگ در جاده‌ها و دستگیرشدن به‌دست پلیس، بازهم وارد این کار شوند. سود بالای حمل کالای قاچاق موجب شده است که شوتی‌گری به شغلی پردرآمد برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

مراحل اسپرت کردن ماشین اسباب بازی مک کویین

اسپرت کردن ماشین دو مرحله کلی دارد که شما باید هر دو مرحله را به طور کامل انجام دهید:

  • اسپرت کردن فضای داخلی ماشین
  • اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین

در زیر به طور مختصر هر یک از مراحل فوق را شرح خواهیم داد.

چگونه فضای داخلی یک ماشین اسباب بازی را اسپرت کنیم؟

برای اسپرت کردن ماشین lightning mcqueen در اولین مرحله باید به فضای داخلی ماشین و نیز تزیینات آن توجه کنید. تزیینات فضای داخلی ماشین علاوه بر آن که به ماشین شخصیت می‌دهد، موجب می‌شود که اطرافیان نسبت به آن حس خوبی داشته و آن را به عنوان یک ماشین خاص و دوست داشتنی در نظر بگیرند. صندلی‌های اسپرت، تودوزی‌ها، تزیینات جانبی داخل ماشین و غیره به ماشین شما جلا می‌دهند و به زیبایی و ارزشمندی آن می‌افزایند؛ اما از جمله کارهایی که می‌توانید برای اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید عبارتند از:

نقش روکش مناسب در اسپرت کردن ماشین اسباب بازی

 خرید ماشین اسباب بازی مک کویین روکش‌ها اولین چیزی هستند که به محض ورود به ماشین به چشم می‌خورند. اولین چیزی که قابل تغییر هستند و هر کس می‌تواند بنا به ذوق و سلیقه خود از میان انواع آن‌ها یکی را انتخاب کند و به فضای داخلی ماشین خود جلا و زیبایی ببخشد. روکش‌ها دارای رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلفی هستند.

بنابراین تعویض روکش صندلی‌ها، فرمان و غیره می‌تواند اولین گام در اسپرت کردن ماشین محسوب شود. با انتخاب روکش‌هایی که رنگ‌های شیک و لوکسی دارند و نیز از جنس‌های مرغوبی هستند، می‌توانید فضای داخلی ماشین خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. آیا تا به حال به ماشین‌هایی که روکش چرمی با رنگ شیری و یا زرشکی تیره دارند فکر کرده‌اید؟!! واقعاً این ماشین‌ها زیباتر و جذاب‌تر به نظر نمی‌رسند؟

تعویض دسته دنده ماشین

انتخاب یک سردنده مناسب نیز تاثیر به سزایی در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین دارد. انواع سردنده‌ها در بازار موجود هستند که قیمت متعارف آن‌ها بین ۸ هزار تومان تا 900 هزار تومان است.

تهیه یک عدد دستگیر برای ترمز دستی

تهیه یک عدد دستگیر برای ترمز دستی که قیمت متعارف و معمولی آن 9000 تومان تا 200,000 است نیز می‌تواند به نوبه خود سهم مهمی در اسپرت کردن داشته باشد.

تعویض نشانگرهای اعلان ماشین

کار دیگری که باید در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید، تعویض نشانگرهای اعلان ماشین است. قیمت متعارف و معمولی این نشانگرها بین ۱۵۰۰ تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

همرنگ کردن داشبورد و سینه ماشین با روکش‌ها

همرنگ کردن داشبورد و سینه ماشین با روکش‌ها نیز از دیگر کارهایی است که باید هنگام اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید. برای این کار شما باید حدود 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه کنید.

استفاده از فرمان‌های اسپرت

در صورتی که دوست داشتید می‌توانید از فرمان‌های اسپرت استفاده کنید. در صورت استفاده از فرمان‌های اسپرت دیگر نیازی به روکش کردن فرمان نخواهید داشت.

چگونه نمای بیرونی ماشین را اسپرت کنیم؟

بعد از ایجاد تغییرات در فضای داخلی ماشین و اسپرت کردن آن نوبت به ایجاد تغییرات و اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین می‌رسد. نمای بیرونی ماشین دست شما را برای ایجاد تغییرات و پیاده کردن ایده‌های خلاقانه باز گذاشته است. البته به شرط این که در ایجاد تغییرات جانب احتیاط را رعایت کنید، حد متوسط را در نظر بگیرید و دچار افراط و تفریط نشوید. هرگز ماشین خود را بیش از اندازه از حالت عادی و معمول آن خارج نکنید. چرا که ممکن است در این صورت از طرف راهنمایی و رانندگی جریمه شوید. از جمله کارهایی که می‌توانید برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین انجام دهید عبارتند از:

استفاده از رینگ‌های اسپرت و لاستیک‌های پهن

در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین اولین مرحله معمولاً استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت است. در هنگام استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت مراقب باشید جعبه دنده ماشین در معرض خرابی قرار نگیرد. البته به احتمال زیاد استفاده از این نوع رینگ‌ها و لاستیک‌ها ماشین شما را از شمول گارانتی خارج می‌کند. هزینه‌ای که برای خرید این رینگ‌ها و لاستیک‌ها باید خرج کنید متفاوت است. اگر می‌خواهید جنس خوب و قابل اتکایی بخرید باید حدود 4 میلیون تومان هزینه کنید.

نقش سپر در اسپرت کردن ماشین

تعویض سپرهای معمولی با سپرهای اسپرت از دیگر کارهایی است که باید هنگام اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین خود انجام دهید. قیمت یک سپر ماشین هم از ۳۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و پانصد هزار تومان است. (البته بسته به نوع خودرو فرق می‌کند.) خرید یک رکاب هم که قیمتی بین ۳۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان دارد، می‌تواند در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین به یاری شما بیاید.

منبع: راهنمای خرید ماشین اسباب بازی مک کویین