عمومیبرترین های کسب و کار

معرفی کاربرد دریچه هوا دیواری باکیفیت

از موارد مهم در تهویه مطبوع، پخش صحیح جریان هوا در تمام فضای مورد نیاز است. لازم است هوایی که با هزینه زیاد انرژی آن گرفته شده است. در تمام محیط مورد نظر جریان یابد. این موضوع نیز مهم است که دمای هوا در تمامی فضای مورد نظر یکسان باشد. دریچه هوای دیواری قالبا جهت پخش هوای تازه یا دمش کاربرد دارد.  به عنوان مثال یکی از انواع دریچه های دیواری، دریچه ایرفویلی یا دریچه کولری است که در اکثر منازل مسکونی یا اداری قابل مشاهده است.

 از دیگر انواع دریچه دیواری دریچه خطی است که برای اکثر هواساز ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است دریچه دیواری جهت استفاده به منظور دریچه هوای برگشت نیز کاربرد دارد. دریچه های با این نوع کاربری قالبا در بخش های پایینی دیوار و حتی روی کف مشاهده می گردد. طی این مقاله به بررسی دریچه هوا دیواری پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه هوا دیواری تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

انواع دریچه هوا دیواری

دریچه هوا رفت گرد دیواری یا همان دریچه پرتاب بلند و دریچه کروی،که به منظور پرتاب هوا در فواصل بیش از ۶ متر به کار می رود. محل نصب این دریچه بر روی سقف و یا دیوار می باشد. بیشترین کاربرد جت دیفیوزر در سقف سوله ها، کارخانه های صنعتی و همچنین مجتمع های پذیرایی و تجاری می باشد.

  1. دریچه هوای رفت دیواری مشبک. برای تامین هوای تازه و یا بار حرارتی و برودتی مورد نیاز هر نوع فضایی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. محل نصب این مدلها نیز روی سقف و یا دیوار می باشد. در صورتی که هوای کافی پشت این دریچه تامین شود می توان از آن جهت پرتاب هوای بلند نیز استفاده کرد. دریچه مشبک که با نام های دریچه سبد تخم مرغی ، دریچه شطرنجی شناخته می شود یکی از پرکاربردترین نوع دریچه های دیواری برای توزیع هوا محسوب می شود. سطح مفید بالا و پروفیل خاص پره های این دریچه این امکان را فراهم میکند تا از آن برای هوادهی ، برگشت و تخلیه هوا نیز استفاده کرد. پره های دریچه مشبک به دو صورت زاویه ۹۰ درجه و زاویه ۴۵ درجه میتوانند ساخته شوند.
  2. دریچه خطی دیواری : این نوع دریچه دیواری یکی از پرکاربرد ترین انواع دریچه ها است که در انواع صفر درجه، 15 درجه ، 30 درجه و 90 درجه ساخته می شود. بیشتر مواقع مدل 30 درجه آن جهت استفاده هواساز مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد دریچه دیواری تهویه در ساختمان و تاسیسات

دریچه تنظیم هوای سقفی دیفیوزر گِرد عموما برای توزیع هوا بصورت نامحسوس در محیط های گوناگون از قبیل کافی شاپ ها، رستوران ها، اماکن ورزشی، تجاری، کارخانجات، انبارها و محیطهای اداری، درمانی و مسکونی کاربرد دارد. دریچه های سقفی به ترتیبی در سقف نصب می شوند که هوا را به طور متوازن توزیع نمایند. به علت توزیع متفاوت هوا و طول پرتاب متفاوت در دبی ثابت، این نوع دریچه ها در دو نوع تخت و برجسته تولید می شوند.

جنس دریچه هوا دیواری

تهویه دیواری معمولاً با سه نوع جنس تولید و به بازار عرضه می شود:

  1. دریچه دیواری آلومینیومی
  2. دریچه دیواری پلاستیکی
  3. دریچه دیواری آهنی

فریم اطراف دریچه دیواری معمولاً به عرض 3 سانت طراحی می شود، اما گاهی اوقات جهت حفظ زیبایی ظاهری و رعایت اصول فنی، برای فریم دور دریچه دیواری از پروفیل یا ورق پنج سانتی استفاده می شود.
دریچه دیواری می تواند به صورت چهارگوش مسطح و چهارگوش قوس دار تولید شود. یکی از نکات مهم در تولید دریچه دیواری کیفیت رنگ دریچه دیواری می باشد. دریچه دیواری هم می تواند مستقیماً به دهانه انشعاب کانال هوا که مماس به دیوار باشد متصل شود و هم می تواند توسط جعبه رابط هوا به کانال اصلی هوا متصل شود.

نکته مهم در دریچه هوا دیواری

دریچه های توزیع هوا دیواری معمولاً در محل خروجی کانال ها نصب می‌ شوند. این دریچه ها تیغه‌های افقی و عمودی دارند که با تنظیم آن‌ ها می توان میزان ورود جریان هوا و توزیع آن در فضا را کنترل کرد. در حالت کلی جهت جریان هوا در تابستان رو به پایین و در زمستان رو به بالا است. در مواردی که یک مانع در برابر دریچه وجود دارد؛ بهتر است فاصله دریچه از سقف زیاد گردد که اثر مانع رفع شود.

یکی از نکات مهم در تهویه مطبوع، گردش صحیح جریان هوا در کل فضای مورد نظر است. این مسئله که در تمام محیط مورد نظر هوای مطبوع جریان یابد، بسیار حائز اهمیت است. همچنین مهم است که دمای هوا در تمامی فضای مورد نظر یکسان و متعادل باشد. تهویه دیواری به منظور دریچه هوا  برگشت نیز بسیار کاربرد دارد. دریچه های با این نوع کاربری بیشتر در بخش های پایینی دیوار و حتی در قسمت کف قابل نصب هستند.

استعلام قیمت و خرید دریچه هوا دیواری از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه هوا دیواری را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه هوا دیواری پاسخ خواهیم داد.

دریچه هوا دیواری رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه هوا دیواری جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

جنس دریچه های هوا چند دسته هستن؟

جنس دریچه ها را می توان به دو دسته آهنی و پروفیل تقسیم کرد که می توانید برای اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

فرق دریچه هوای سقفی و دیواری چیه؟

تفاوت زیادی در مدل، متریال، رنگ و ابعاد با یکدیگر نداشته و تنها بر اساس محل نصب دریچه هوا در قسمت سقف یا دیوار دارای تفاوت هستند. امکان نصب هر دو دریچه هوا در ساختمان با کاربری تجاری، مسکونی، اداری و صنعتی وجود داشته و بر اساس شرایط محیطی و سلیقه معمار از آن‌ها بهره‌برداری خواهد شد.