اقتصادیبرترین های کسب و کار

آموزش کسب درآمد از nft

آموزش نحوه کسب درآمد از NFT ؛ چطور از ان اف تی درامدزایی کنیم؟

علاوه بر خرید و فروش ان اف تی ها، روش های دیگری مانند استیکینگ و تامین نقدینگی برای کسب درآمد از NFT ها و افزایش درآمدزایی وجود دارد که در مقاله آموزش NFT با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

حوزه Non-fungible Token که به طور خلاصه به آن NFT گفته می‌شود، در سال 2021 و تا به اینجای 2022 رشد بزرگی را در صنعت رمز ارزها تجربه کرده است. به گزارش DappRadar، فروش توکن‌های غیرمثلی تنها در سال 2021 برابر با 25 میلیارد دلار بوده است که رشد 95 میلیون دلاری نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد. بنابراین همانطور که مشخص است، حوزه NFT پتانسیل درآمدزایی بالایی دارد. در این مطلب، چندین روش برای کسب درآمد از توکن های ان اف تی را معرفی می‌کنیم.

NFT چیست؟

توکن NFT که در ترجمه فارسی به آن توکن غیر قابل تعویض، غیرقابل معاوضه یا غیر مثلی گفته می‌شود، نوعی رمز ارز و غالبا نماینده یک آیتم دیجیتالی یا فیزیکی است که هیچ کدام از آن‌ها دقیقا مشابه یکدیگر نیستند. برای درک بهتر، بیت کوین را در نظر بگیرید. تمام واحدهای بیت کوین به دلیل خصیصه تعویض‌پذیری، قابل معاوضه با یکدیگر هستند بدون اینکه ارزش یا ذات آن‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در ان اف تی این ویژگی وجود ندارد که باعث تمایز تمام این نوع از ارزهای دیجیتال از یکدیگر می‌شود.

اما مشابه تمامی رمز ارزها، NFTها نیز به صورت عمومی روی یک دفتر کل توزیع‌شده به نام بلاک چین ثبت و ذخیره می‌شوند و هر کسی قادر به اعتبارسنجی آن‌هاست. از طرفی، این نوع از توکن‌ها دارای اطلاعاتی هستند که از طریق آن امکان اثبات مالک آن‌ها وجود دارد.

طریقه کسب درآمد منفعل از NFT

از آنجایی که هیچ دو توکن NFT کاملا مشابه هم نیستند، امکان ترید و کسب درآمد از آن‌ها مانند معامله بیت کوین نیز وجود ندارد. به همین خاطر است که به آن‌ها غیرقابل تعویض می‌گویند. از طرفی هم با اینکه اکثر NFTها روی اتریوم ساخته و خرید و فروش می‌شوند، اما کارمزد گس این شبکه باعث گران شدن این فرآیند شده است. بر اساس تخمین وب سایت Raribleanalytics، اصطلاحا مینت یا همان ساخت یک توکن ان اف تی حدود 98 دلار کارمزد گس لازم دارد.

برای جبران این هزینه، بسیاری از سرمایه گذاران و سازندگان به دنبال عرضه NFTهای خود در بازارهای ثانویه مانند اوپن سی (OpenSea) و کسب درآمد از این طریق هستند. البته راه‌های دیگری هم برای درآمدزایی از ان اف تی ها وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ساخت، فروش و درآمدزایی مستقیم از توکن ان اف تی

راه مستقیم درآمدزایی از NFT ها، ساخت و فروش آن‌هاست. شما می‌توانید با توکنیزه کردن هرچیزی مانند اثر هنری، تصویر، ویدیو، میم، یا اشیاء فیزیکی، توکن غیرمثلی خودتان را بسازید. اگر فرد خلاقی هستید، امکان کسب درآمد فعال از ان اف تی ها برای شما وجود دارد.

برای ساخت و فروش کلکسیون توکن غیر قابل تعویض خود می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند Appy Pie استفاده کنید. بعد از ساخت، امکان لیست کردن این توکن‌ها در بازارچه هایی مانند اوپن سی (OpenSea)، راریبل (Rarible)، مجیک ایدن (Magic Eden) و بسیاری دیگر وجود دارد.

اجاره NFT

اولین روش کسب درآمد منفعل از NFT، اجاره دادن آن است. مثلا، برخی از بازی‌های بلاک چینی به کاربران اجازه می‌دهند تا با اجاره کردن کارت‌های ان اف تی شانس پیروزی خود را در رقابت افزایش دهند. حال برای مدیریت شرایط این معامله، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. بنابراین، کاربران ان اف تی معمولا آزادی عمل تعیین مدت زمان توافقنامه اجاره ان اف تی و مبلغ آن را دارند.

یکی از شاخص‌ترین نمونه‌ها از پلتفرم‌هایی که قابلیت اجاره توکن‌های غیر مثلی را دارند، reNFT است. این پلتفرم به اجاره‌دهندگان اجازه می‌دهد به تعیین بالاترین مدت زمان و هزینه روزانه اجاره بپردازند که می‌تواند به طور متوسط مبلغی بین 0.002 تا 2 واحد WETH باشد. WETH نسخه‌ای از توکن محلی شبکه اتریوم یعنی ETH مبتنی بر استاندارد ERC20 است.

ان اف تی گیمینگ

بازی‌های مبتنی بر توکن های NFT‌ نیز یکی دیگر از روش های درآمدزایی از این حوزه هستند. یک سری بازی مبتنی بر بلاک چین وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند تا به خرید و ترید توکن‌های غیرمثلی پرداخته و از طریق آن سودآوری داشته باشید.

با رشد این صنعت، در ظهور هرچه بیشتر بازی‌های ان اف تی محور در آینده نزدیک شکی نیست. گیمرها هر روزه میلیون‌ها دلار برای بازی‌های ویدیویی پول خرج می‌کنند. لوت باکس‌های کالاف دیوتی، اسکین‌های کانتر و طلاهای دنیای وارکرافت، همگی امروزه میلیون‌ها دلار ارزش دارند. حالا اگر هر کدام از این کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی تصمیم به فروش آیتم‌های درون بازی خود به صورت NFT بگیرند، تاثیر آن بر هر دوی اکوسیستم گیم و بلاک چین بسیار بزرگ خواهد بود.

شایان ذکر است که خود توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی ان اف تی محور هم از جمله سازندگان جاه‌طلب این نوع توکن‌ها به‌شمار می‌روند. بنابراین آیتم‌های دیجیتال درون بازی می‌تواند باعث سوق این فناوری به تکامل بیشتر شود. NFTهای درون بازی در مقایسه با کارت‌های تریدینگ دیجیتال یا حتی ان اف تی‌های تعاملی‌تر مانند آثار هنری مجازی، بسیار پیشرفته‌تر هستند.

برنامه‌های وفاداری برای درآمدزایی از NFT

فناوری پشتیبان ان اف تی ها به سازندگان آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای توکن‌های خود که در آینده دست به دست شده و به کاربران جدیدی به فروش می‌رسند، کارمزدهای وفاداری تعیین کنند. به عبارت دیگر، سازندگان حتی پس از فروش NFT خود به کلکسیونرها، قادر به کسب درآمد منفعل از آن هستند.

با این روش، شما می‌توانید تا همیشه سهمی از فروش ان اف تی خود به دیگران را دریافت کنید. مثلا، اگر نرخ وفاداری یک اثرهنری دیجیتال برابر 10 درصد باشد، سازنده اصلی آن روی هر بار فروش آن به یک کاربر جدید، 10 درصد از مبلغ کل فروش را دریافت خواهد کرد.

شایان ذکر است که سازندگان عموما در هنگام ساخت توکن غیرمثلی خود یک درصد از پیش‌تعیین‌شده را مشخص می‌کنند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند مدیریت کل این فرآیند را بر عهده دارند. این یعنی شما به‌عنوان یک سازنده نیازی به بررسی یا پیگیری پرداخت‌ها ندارید، چون همه چیز به صورت خودکار انجام می‌شود.

کالکتیبل‌های مجوزدار برای کسب درآمد از NFT‌

شما می‌توانید با تبدیل کالکتیبل‌های فیزیکی به ان اف تی، آن‌ها را فروخته و کسب درآمد کنید. بله، امکان ذخیره امن کالکتیبل‌های فیزیکی به شکل دارایی‌های دیجیتال در بلاک چین و دریافت پول معادل یا بالاتر در ازای فروش آن‌ها وجود دارد.

تا به امروز، کارت‌های ورزشی از جمله محبوب‌ترین کالکتیبل‌های مجوزدار NFT بوده‌اند. با این حال، برندها از طریق کالکتیبل‌های مجوزدار خود برای بهره‌برداری از آن‌ها، به آرامی در حال پیوستن به قطار ان اف تی ها هستند. یکی از این برندها، NBA است که اخیرا کلکسیون کارت‌های ان اف تی خود را به بازار عرضه کرده است. با نگاه به این هیجانات، اکنون زمان درستی برای تبدیل کالکتیبل‌های فیزیکی‌تان به توکن غیرقابل تعویض و فروش آن‌هاست.

استیک توکن های غیر مثلی

یکی از مزایای تعامل دنیای NFT با پروتکل‌های امور مالی غیر متمرکز (دیفای)، امکان کسب درآمد از استیک کردن آن‌هاست. استیکینگ (Staking) به فرآیند سپرده‌گذاری یا «قفل کردن» یک دارایی در قرارداد هوشمند یک پروتکل دیفای با هدف تولید بازده و دریافت سود اطلاق می‌شود.

با اینکه برخی از پلتفرم‌ها از طیف وسیعی از ان اف تی ها پشتیبانی می‌کنند، اما برای استیک کردن و کسب پاداش در برخی از آن‌ها، نیازمند خرید توکن‌های ان اف تی محلی آن پلتفرم هستید که معمولا با عنوان توکن کاربردی محلی شناخته می‌شوند. از جمله پلتفرم‌های تسهیل کننده استیکینگ NFT عبارتند از:

  • Kira Network
  • NFTX
  • Splinterlands
  • Only1

در برخی موارد، بخشی از پاداش توزیع‌شده میان استیکرها در قالب توکن‌های حاکمیتی صورت می‌گیرد. چنین پروتکل‌هایی حق رای‌دهی نسبت به توسعه‌های آتی اکوسیستم‌شان را به هولدرهای این توکن‌ها می‌دهند. معمولا، امکان سرمایه گذاری مجدد از کوین‌های دریافتی حاصل از استیکینگ در پروتکل‌های تولید سود و درآمدزایی بیشتر نیز وجود دارد.

تامین نقدینگی برای کسب درآمد از NFT

به لطف ادغام زیرساخت دیفای و ان اف تی ها، امکان تامین نقدینگی و دریافت توکن NFT در ازای کسب سهمی از استخر لیکوئیدیتی فراهم شده است. مثلا، با تامین لیکوییدیتی در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ، این بازارساز خودکار یک توکن ERC-721 معروف به LP-NFT صادر می‌کند که حاوی جزئیات سهم شما از مقدار پول قفل‌شده در استخر این صرافی خواهد بود. دیگر اطلاعات متصل به این NFT، جفت توکنی واریزی همراه آن، نماد و آدرس استخر است.

شما می‌توانید با فروش این ان اف تی، دارایی خود از استخر نقدینگی را خارج کرده و از این طریق درآمدزایی منفعل داشته باشید.

ییلد فارمینگ مبتنی بر ان اف تی

به خاطر تبدیل شدن توکن‌های غیرقابل معاوضه به بخش مهمی از بازارسازهای خودکار، کاربران می‌توانند با استفاده از محصولات NFT محور به ییلد فارمینگ بپردازند. ییلد فارمینگ به روش کسب سود از پروتکل‌های دیفای با هدف تولید بالاترین بازده ممکن از دارایی دیجیتال اطلاق می‌شود.

در مثال بخش قبل، توکن LP-NFT صادرشده به‌عنوان یک توکن تامین‌کننده نقدینگی در یونی سواپ را می‌توان به‌عنوان وثیقه یا برای استیکینگ در دیگر پروتکل‌ها و کسب بازده استفاده کرد. این قابلیت، یک مدل تولید درآمد لایه‌ای ایده‌آل برای ییلد فارمرها ایجاد می‌کند.

البته توجه داشته باشید که ان اف تی ها و فناوری اسمارت کانترکت پشتیبان‌شان نسبتا جدید هستند. به همین خاطر، بسیاری از برنامه‌های ارائه‌دهنده فرصت کسب درآمد از NFT ها، هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب هر کدام از این روش‌ها، ابتدا تحقیقات کاملی برای درک ریسک‌های هر روش انجام داده و در نهایت بهترین گزینه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

توکن‌های غیر مثلی چیزی بیشتر از صرفا یک ترند گذرا هستند. فناوری ان اف تی کاربردهای منحصربه‌فرد زیادی دارد و پتانسیل کامل این حوزه تازه آغاز شده است. از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که رشد NFT ها با ورود کسب و کارها به این اکوسیستم شدت بگیرد.

این حقیقت که توکن‌های غیرقابل تعویض ساده تنها یک تصویر هستند، نشان‌دهنده کم‌ارزش‌پنداری این صنعت است و باید منتظر انفجار حقیقی آن باشیم. در این مطلب به روش های مختلف کسب درآمد منفعل علاوه بر خرید و فروش مستقیم NFT‌ ها اشاره کردیم.

کسب درآمد از NFT [آموزش و معرفی 5 راه پولساز]

کسب درآمد از NFT یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با این حوزه است که افراد زیادی قصد دارند درباره آن اطلاعاتی کسب کنند. برای بررسی این موضوع، با سایت ارزیدو همراه باشید.

کسب درآمد از NFT شامل راه‌های بسیاری می‌شود که هرکسی قبل از آغاز سرمایه‌گذاری باید از آن اطلاع داشته باشد. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، به برخی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از محبوب‌ترین NFTها بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید از این موضوع آگاه شوید، می‌توانید نگاهی به این نوشتار بیندازید و ما را انتهای مطلب همراهی فرمایید.

احتمالاً همه شما حداقل یک‌بار نام NFT را شنیده‌اید. در عصر حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، افراد زیادی به سمت سرمایه‌گذاری در NFTها روی آورده‌اند. این بازار تاکنون سود بسیاری برای سرمایه‌گذاران داشته و به همین دلیل هم تعداد سرمایه‎‌گذاران آن‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

اگر شما هم قصد دارید سرمایه‌گذاری خود را در NFTها آغاز کنید، باید از شیوه‌های درست آن آگاهی داشته باشید. این راه‌ها به شما کمک می‌کنند که بتوانید در کمترین زمان، بیشترین بازدهی را داشته باشید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید راه‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری و درآمد داشتن از NFT وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به سود خوبی برسید. پس بادقت به این نوشتار توجه کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید.

کسب درآمد از NFT

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، احتمالاً همه افراد چیزهایی درباره NFT شنیده‌اند و تا حدودی می‌دانند که چگونه با استفاده از آن کسب درآمد کنند. شما برای کسب درآمد از NFT باید از راه‌های متفاوتی استفاده کنید تا ثمربخش باشد.

اگر شما یک کارآفرین هستید یا کسب‌وکار کوچکی دارید، بسیار مهم است که بدانید چگونه می‌توان با استفاده از NFT به درآمد رسید. اخیراً NFTها به یکی از محبوب‌ترین دارایی‌ها تبدیل شده‌اند و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن‌ها دارند.

اگر می‌خواهید کار شما برای درآمد داشتن از NFT تأثیر داشته باشد، خوب است پرفروش‌ترین و گران‌ترین NFTها را بشناسید. با استفاده از این موضوع، شما می‌توانید به‌راحتی NFTهای محبوب را شناسایی و خریداری کنید. علاوه بر این، آینده NFTها در سال 2022 هم می‌تواند کمک شایانی به شما در این زمینه کند.

همچنین خوب است بدانید که بازی‌های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به درآمد برسید. برای مثال، بهترین بازی‌های NFT برای کسب درآمد شامل پلتفرم‌های محبوب برای درآمدزایی می‌شوند. اگر شما راه‌های سرمایه‌گذاری در NFT را بدانید، می‌توانید از آن درآمد بهتری کسب کنید. برای همین هم بهتر است به این نوشتار توجه بفرمایید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یکی از افراد بسیار مشهور در صنعت NFT که 24 سال سن دارد، یک هنر دیجیتالی مخصوص به خود ایجاد کرد که از فروش آن، بیشتر از 300000 دلار به دست آورد. با انتشار این خبر در فضای مجازی، افزایش شهرت NFT چندان هم تعجب‌برانگیز نیست. ازاین‌رو، افراد بیشتری به استفاده از آن‌ها تمایل پیدا کردند.

اولین قدم برای کسب درآمد از NFT این است که شما این مفهوم را درک کنید. در ادامه، ما توضیح مختصری از NFT را برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم. سپس ما شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه با استفاده و فروش NFT به درآمد برسید. پس در ابتدا، با این موضوع شروع می‌کنیم که NFT چیست و چه مفهومی دارد؟

NFT چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید، این است که NFT چیست و چه مفهومی دارد؟ در این بخش، به این سؤال شما پاسخ می‌دهیم.

NFT یا همان توکن غیر قابل معاوضه، بخش‌هایی که توکن رمزنگاری شده هستند که مبتنی بر بلاک‌چین کار می‌کنند. این اقلام، شباهت بسیاری به دنیای واقعی دارند و شما می‌توانید در آن آثار هنری، موسیقی یا حتی املاک را مشاهده و آن‌ها را خریدوفروش کنید.

لازم به ذکر است که NFTها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و همان طور که از نام آن‌ها مشخص است، کاربران امکان مبادله آن‌ها را ندارند. برخلاف ارزهای دیجیتال، NFTها را نمی‌توان معامله یا مبادله کرد؛ زیرا همان طور که گفتیم، این اقلام کاملاً منحصربه‌فرد هستند و شما نمی‌توانید آن‌ها را با سایر توکن‌ها تعویض کنید.

نکته دیگری که باید بدانید، این است که NFTها به مقدار بسیار زیادی در دسترس هستند و شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را خریداری کنید. شما می‌توانید اقلام متفاوتی مانند هنرهای دیجیتالی، توییت‌ها، بازی‌ها و حتی زمین‌های مجازی را با استفاده از NFT به فروش رسانده یا خریداری نمایید.

برای اطلاع از کسب درآمد از NFT باید بدانید که در سال 2021، ما شاهد رشد بی‌نظیر از این توکن‌ها بودیم و افراد بسیاری برای خرید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام کردند.

این تا حدی است که در نیمه اول سال 2021، ارزش NFT به بیشتر از 2.5 میلیارد دلار رسید. یکی از بهترین و رایج‌ترین روش های درآمدزایی از NFT این است که شما محتوای خود را با تحت عنوان NFT به فروش برسانید.

چگونه NFTها را به فروش برسانیم؟

بعد از این‌که NFTها را شناختید و با مفهوم آن آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره نحوه فروش آن‌‎ها کسب کنید. این موضوع شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد و برخی از سرمایه‌گذاران مبتدی ندانند که چگونه می‌توانند NFTها را به فروش برسانند. در اینجا، به‌اختصار برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که بتوانید به‌راحتی NFTهای خود را بفروشید.

برای فروش NFT، در اولین قدم شما باید به پلتفرم انتخابی خود توجه کنید. درواقع، شما باید محتوای خود را در بازار آپلود و سپس آن را به NFT تبدیل کنید.

درنهایت، باید منتظر بمانید تا به فروش برسد و بتوانید درآمد حاصل از NFT را کسب کنید. این کار، شباهت بسیار زیادی به برنامه‌های آمازون و Etsy دارد. در ادامه، ره‌های کسب درآمد از NFT را بهتر مشاهده می‌کنیم.

انتخاب بازار، ضرب NFT و اتصال کیف پول

برای آموزش راه های کسب درآمد از NFT خوب است بدانید که بازارهای متفاوتی وجود دارند. اوپن سی یکی از بهترین و مشهورترین پلتفرم‎‌ها و بازارها به شمار می‌رود. شما می‌توانید اطلاعاتی درباره هر یک از بازارها کسب کرده و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که با محتوای شما مطابقت دارد.

قدم بعدی این است که شما NFT موردنظر خود را ضرب کنید. به بیان ساده‌تر، ضرب NFT به معنی تبدیل فایل دیجیتالی به یک مجموعه رمزنگاری یا دارایی دیجیتالی در بلاک‌چین اتریوم است. البته شاید این موضوع کمی گیج‌کننده به نظر برسد؛ اما شما می‌توانید راهنمای گام‌به‌گام ضرب NFT را در هر پلتفرم مشاهده کنید.

بعد از این‌که بازار خود را انتخاب و توکن مخصوص به خود را ضربب کردید، وقت آن می‌ رسد که کیف پول را به حساب خود متصل کنید. پس از آن هم باید فایل دیجیتالی خود را در برنامه آپلود و روند بازار انتخاب خود را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هر پلتفرم ویژگی‌های متفاوتی دارد و قوانین هر یک با یکدیگر متفاوت هستند.

فهرست NFTها را برای فروش

وقتی که شما فایل NFT خود را آپلود و اطلاعات خود را پر کردید، وقت آن می‌رسد که NFTهای خود را برای فروش فهرست کنید. بعد از این‌که NFTها را فهرست کردید، متوجه می‌شوید که باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید.

این هزینه به‌عنوان کارمزد شبکه بلاک‌چین اتریوم در نظر گرفته می‌شود که شما باید برای پرداخت تراکنش‌ها آن را پرداخت کنید. این موضوع در کسب درآمد از NFT هم تأثیر بسزایی دارد.

البته به یاد داشته باشید که این هزینه، به میزان شلوغی شبکه شما بستگی دارد و هرچه شبکه خلوت‌تر باشد، نیاز به پرداخت هزینه کمتری خواهید داشت. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که کار خود را در ساعتی که اوج مصرف نیست و افراد کمتری از آن استفاده می‌کنند، انجام دهید.

آیا من می‌توانم NFT را معامله کنم؟

همان طور که می‌‌‎دانید، شما در آموزش راه های کسب درآمد از NFT می‌توانید به‌راحتی NFT را معامله کرده و از این راه، به درآمد برسید. بسیاری از سرمایه‎‌گذاران برای استفاده از NFT، آن‌ها را خریدوفروش می‌کنند.

اگر شما هم مجموعه‌ای از NFTها را خریداری کرده و اکنون به آن نیازی دارید، می‌توانید به همان روشی که آن‌ها را خریداری کرده‌اید، به فروش برسانید. این کار بسیار راحت است و شما به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. تنها کاری که به آن اضافه می‌شود، ضرب NFT است.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در آموزش راه های کسب درآمد از NFT اهمیت دارد، اطلاع از زمان فروش است. این بدان معنی است که شما باید زمان درست برای فروش NFT را بدانید تا بتوانید آن را به‌خوبی بفروشید. تحقیق سریع و درست در اینترنت، بازار و مشاورت با افراد متخصص می‌تواند در این امر به شما کمک کند.

علاوه بر این، برای اطلاع از میزان کسب درآمد از  NFT شما باید کاهش یا افزایش قیمت را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید درک درستی از زمان فروش داشته باشید. با انجام این کار، سود و زیان احتمالی خود را در نظر گرفته و هزینه‌های موجود برای کارمزد، هزینه‌های فهرست در بازار و حق امتیاز به مالک را در نظر داشته باشید. این هزینه‌ها در نهایت مبلغ و سود نهایی شما را نشان می‌دهند.

به یاد داشته باشید که برای انجام معاملات پیچیده NFT ، شما نیازمند دنش عمیق و تخصصی در صنعت ارزهای دیجیتال هستید. به همین دلیل هم بهترین راه این است که با یک متخصص برای این کار مشورت کنید.

ازآنجاکه NFTها نسبتاً جدید هستند، شما می‌توانید سایت‌های فریلنسری را بررسی و افرادی را استخدام کنید تا بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آینده NFTها چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید بدانید، درباره آینده NFT هاست. البته دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده و پیچیده است و هرکسی نمی‌تواند به‌راحتی آن را پیش‌بینی کند.

بااین‌حال، برخی از کارشناسان خبره و ماهر می‌توانند با استفاده داده‌های موجود، آینده این توکن‌ها را پیش‌بینی کنند. بدین ترتیب، شما می‌توانید سرمایه‌گذاری کم‌خطرتری داشته باشید.

رشد NFT تا حد زیادی به ویژگی‌های آن وابسته است. این ویژگی‌ها شامل اثبات مالکیت، موقعیت اجتماعی، دسترسی انحصاری، مدیریت مجوز و تأیید اصالت NFT باشد.

این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که مالکیت محصولات دیجیتالی خود را بر عهده داشته باشید. دقیقاً مانند همان کاری که بیت‌کوین در اختیار شما قرار می‌دهد.

روش های درآمدزایی از NFT

بعد از این‌که اطلاعات مهم را کسب کردید، وقت آن رسیده که راه‌های کسب درآمد از NFT را بهتر درک کنید. به یاد داشته باشید که اگرچه فرایند فروش NFT ممکن است کمی ساده به نظر برسد؛ اما درعین‌حال شما با مشکلات زیادی در مسیر خود روبرو می‌شوید. شما برای فروش و درآمدزایی از NFT ممکن است با هزینه‌های زیادی مواجه شوید.

بااین‌حال، شما این امکان را دارید که از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید. مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که نوسانات بازار را در نظر بگیرید. خریدوفروش NFT می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد.

به همین دلیل هم ما در ادامه این نوشتار، برخی از مهم‌ترین روش های درآمدزایی از NFT را شرح می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از موضوعات زیر، سرمایه‌گذاری موفقی در NFTها داشته باشید.

اجاره دادن NFTها

یکی از راه‌های کسب درآمد فعال از NFT، اجاره دادن آن‌هاست. شما می‌توانید NFT مخصوص به خود را به سایر افراد اجاره داده و از این راه به درآمد برسید. برای مثال، برخی از بازی‌های تجارت کارت به بازیکنان خود این امکان را می‎دهند که کارت‌های NFT را از سایرین قرض بگیرند تا شانس برنده شدن خود در بازی را افزایش دهند.

نکته جالب‌توجه درباره قراردادها و اجاره‌ها این است که شما می‌توانید مدت‌زمان موردنظر خود برای اجاره NFT را تعیین کنید. reNFT یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پلتفرم‌هایی است که شما می‌توانید در آن NFT اجاره کنید.

این برنامه به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا حداکثر دوره پس دادن NFT یا هزینه آن را تعیین نمایند. نرخ‌های روزانه برای اجاره NFT  در حال حاضر، بین0.002 تا 2 اتریوم است. ادامه کسب درآمد از NFT را مشاهده می‌کنید.

حق امتیاز NFT

یکی دیگر از آموزش راه های کسب درآمد از NFT را می‌توان حق امتیاز آن دانست. فناوری که NFTها را توسعه می‌دهد، به سازندگان توکن‌ها این امکان را می‌دهد تا شرایط حق امتیاز NFTهای خود را تعیین کنند. به بیانی دیگر، کاربران این امکان را دارند که حتی بعد از ساخت و فروش NFT خود، هنوز هم هزینه‌ها و درآمدهای غیرفعال کسب کنند.

با استفاده از این روش، آن‌ها می‌توانند حق امتیاز اثر هنری خود را تعیین و سپس هزینه لازم برای آن را دریافت کنند. برای مثال، شما در نظر بگیرید که حق امتیاز برای یک اثر هنری دیجیتالی 10 درصد تعین شود.

بدین ترتیب، هر بار که صاحب جدید اثر هنری خود را به یک فرد جدید می‌فروشد، 10 درصد از کل قیمت به‌عنوان سود به حساب سازنده اصلی واریز می‌شود.

به یاد داشته باشید که اغلب مواقع، سازندگان این میزان از حق امتیاز را از قبل و در حین استخراج NFT تعیین می‌کنند. علاوه بر این، خوب است بدانید که قراردادهای هوشمند، این حق امتیاز را مدیریت می‌کنند.

این بدان معنی است که اگر شما یک سازنده هستید، نیازی به اجرای شرایط برای حق امتیاز یا پیگیری پرداخت نخواهید داشت؛ زیرا این فرایند در این روش، کاملاً خودکار است.

استیک NFT

یکی دیگر از روش‌های مهم برای کسب درآمد از NFT را می‌توان استیکینگ NFT دانست. با استفاده از این روش، شما می‌توانید NFTها را سرمایه‌گذاری کنید.

بسیاری از پلتفرم‌های موجود، از طیف وسیعی از NFTها پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که برخی از این پلتفرم‌ها هم از شما می‌خواهند که توکن بومی آن‌ها را خریداری کنید. این امر موجب می‌شود که بتوانید پاداش‌های زیادی را کسب کنید.

لازم به ذکر است که در برخی موارد هم بخشی از جوایز تعیین‌شده، در میان سهام‌داران و نمادهای مالکیتی تعلق می‌گیرد. این‌گونه پروتکل‌ها به کاربران خود امکان حق رأی را می‌دهد و کاربران می‌توانند برای آینده اکوسیستم خود، به‌راحتی تصمیم‌گیری کنند. در بسیاری از مواقع، کاربران می‌توانند در NFTهای پربازده موردعلاقه خود، سرمایه‌گذاری کنند.

تأمین نقدینگی برای کسب NFT

اگر به دنبال آموزش راه های کسب درآمد از NFT هستید، به ادامه این نوشتار توجه فرمایید. همان طور که تاکنون متوجه شدید، راه‌های بسیاری برای کسب NFT و درآمدزایی از این طریق وجود دارد. تأمین نقدینگی برای کسب NFT یکی از رایج‌ترین راه‌های به‌دست‌آوردن NFT به شمار می‌رود. به لطف ترکیب زیرساخت‌های NFT و دیفای، ارائه نقدینگی و دریافت NFT در یک استخر نقدینگی امکان‌پذیر شده است. شما می‌توانید به‌راحتی NFT خود را در این استخر‌ها تأمین کنید.

برای مثال، برای کسب درآمد از NFT در نظر بگیرید که شما در یونی سواپ، نقدینگی V3 را ارائه می‌کنید. در این صورت، بازار به‌صورت خودکار یک توکن ERC-721 را صادر می‌کند. این توکن با نام LP-NFT هم شناخته می‌شود. این توکن، کل سهم شما از میزان مبلغ قفل‌شده را به نمایش می‌گذارد.

سایر اطلاعاتی که در NFT قرار دارد، توکنی است که شما سرمایه‌گذاری کرده‌اید. این اطلاعات، شامل نمادهای توکن شما و آدرس استخر می‌شوند. شما این امکان را دارید که این NFTها را به‌راحتی به فروش برسانید. این امر موجب می‌شود که شما بتوانید استخرهای نقدینگی خود را در کمترین زمان، تسویه کنید.

تولید NFT

یکی دیگر از روش های درآمدزایی از NFT که بسیار موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته، تولید NFT است. ازآنجاکه NFTها به‌سرعت در حال رشد کردن هستند، شما می‌توانید میزان NFT بیشتری تولید و سود بیشتری کسب کنید.

برای انجام این کار، شما می‌توانید از مزرعه محصول NFT و دیفای استفاده کنید. بدین ترتیب، شما می‌توانید توکن‌هایی با بالاترین میزان بازدهی را برای افزایش دادن انتخاب کنید.

به‌‎طورکلی، به یاد داشته باشید که دنیای NFT بسیار جدید است و به همین دلیل هم مواردی که در این لیست ذکر کردیم، نسبتاً جدید هستند. حتی برخی از این پلتفرم‌ها هم در مرحله شکل‌گیری قرار درند.

البته ما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید و قبل از این‌که هر یک از موضوعات بالا را انتخاب کنید، حتماً بررسی‌ای لازم را انجام داده و با خطرات موجود در راه خود آشنا شوید.

سخن نهایی

کسب درآمد از NFT یکی از موضوعات بسیار مهمی است که هرکسی باید به آن توجه داشته باشد. ما در این نوشتار، برخی از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی با استفاده از NFT را شرح دادیم.

باتوجه‌به موارد بالا، شما می‌توانید به بهترین شکل از NFTها کسب درآمد کنید. همان طور که گفتیم بهتر است در ابتدا با افراد متخصص و کارشناس مشورت کنید تا از خطرات خود آگاه شوید. این امر موجب می‌شود که بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنید.

منبع استفاده شده:

https://www.arzido.com/nft/