علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

روش های رفع مشکلات دندانی

دندان ها جز حیاتی ترین اجزای بدن می باشند که به وجود آمدن هرگونه مشکلی در آن ها می تواند سلامت عمومی افراد را به خطر بیندازند. روش های رفع مشکلات دندانی متفاوت اند. مشکلات دندانی می تواند مربوط به ظاهر دندان ها مانند کج بودن دندان، پریدگی دندان و یا جای خالی دندان نیز باشد. زیبا بودن دندان ها تاثیر زیادی در زیبا بودن لبخند افراد دارد. کسانی که از دندان هایی با ظاهر زیبا محرومند نمی توانند اعتماد به نفس کافی داشته باشند. در این مقاله می خواهیم شما را با روش های رفع مشکلات دندانی آشنا سازیم.

روش های رفع مشکلات دندانی کدامند؟

کامپوزیت، از پرطرفدار ترین روش های رفع مشکلات دندانی

احتمالا امروزه اسم کامپوزیت کردن دندان ها بسیار به گوشتان خورده است. کامپوزیت یکی از جدید ترین و متداول ترین روش های رفع مشکلات دندانی می باشد که به راحتی می توان از آن استفاده کرد. آسیب های ظاهری دندان مانند شکستگی دندان، لب پر شدن آن و پوسیدگی دندان را می توان با کامپوزیت رفع کرد. برای انجام کامپوزیت که از روش های رفع مشکلات دندانی است ابتدا پزشک مربوطه دندان ها و لثه ها را بررسی می کند.

دندان ها باید در صورت لازم جرم گیری شوند تا بهتر بتوان آن ها را کامپوزیت کرد. بیمار می تواند بر اساس سلیقه خود رنگ کامپوزیت خود را انتخاب کند. بعد از این مراحل، پزشک کار انجام کامپوزیت را شروع می کند. کامپوزیت یک نوع ماده خمیری مانند می باشد که جنس آن نیز به نوع کامپوزیت بستگی دارد. پزشک ماده خمیری شکل را بر روی قسمت بیرونی دندان ها قرار داده و سپس آن را توسط اشعه مخصوص محکم می کند. پس از محکم شدن کامپوزیت، نوبت به برش دادن و صیقلی کردن آن می رسد.

نتیجه کار کاملا بستگی به مهارت پزشک و جنس کامپوزیت انتخابی افراد داد. توصیه ما این است که برای کامپوزیت کردن دندان های خود به کلینیک تخصصی دکتر مسعود داودیان مراجعه نمایید. با مراجعه به کلینیک ایشان، بهترین خدمات را در ارتباط با کامپوزیت دندان دریافت کنید.

آیا ایمپلنت دندان جز روش های رفع مشکلات دندانی است؟

ایمپلنت دندان می تواند یکی از دائمی ترین روش های رفع مشکلات دندانی باشد. به ایمپلنت دندان، کاشت دندان نیز می گویند. این روش برای افرادی کاربرد دارد که به هر دلیلی یک دندان یا دندان های خود را از دست داده اند. دیده شدن جای خالی دندان در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن می تواند جلوه نامناسبی داشته باشد. همچنین  نبودن یک دندان یا چند دندان در دهان می تواند در صحبت کردن و غذا خوردن افراد مشکلتی را به وجود بیاورد.

در ایمپلنت کردن، ابتدا پایه ای از جنس تیتانیوم در لثه و داخل استخوان فک قرار می دهند. تیتانیوم از کمترین واکنش پذیری برخوردار است. در نتیجه می تواند فلزی سازگار با بدن انسان باشد. پایه تیتانیومی نقش ریشه دندان ها ایفا کرده و باعث می شود دندان محکم سر جای خود قرار گیرد. به این قیمت فیکسچر نیز می گویند. جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک ممکن است حدود سه یا چهار ماه طول بکشد. پس از آن تاج دندان که نوعی پروتز است و روکش دندان نیز بر روی پایه مورد نظر قرار داده می شوند.

ارتودنسی، یکی از حرفه ای ترین روش های رفع مشکلات دندانی

ارتودنسی نیز یکی از بهترین  روش های رفع مشکلات دندانی می باشد که از سنین بسیار کم نیز قابل اجرا می باشد. لذا ارتودنسی کودکان نیز امکان پذیر است. این روش از روش های رفع مشکلات دندانی قادر به رفع مشکلات فکی نیز می باشد. همچنین ارتودنسی یکی از گرایش های تخصصی رشته دندان پزشکی می باشد. کار یک متخصص ارتودنسی این است که مشکلات دندان و فکی بیمار را تشخیص داده و اقدامات لازم جهت پیشگیری از مشکلات بیشتر را انجام دهد.

همچنین متخصص ارتودنسی باید به بهترین شیوه بتواند مشکلات فکی و دندانی افراد را به وسیله ارتودنسی رفع کند. برای انجام ارتودنسی ابتدا بیمار باید عکس های پزشکی مخصوصی از وضعیت دهان و دندان خود تهیه کند. پزشک نیز با توجه به نوع مشکل و سن بیمار اقدام به انجام روش ارتودنسی می کند. ارتودنسی برای اصلاح کج بودن و نامرتبی دندان ها بسیار عالی عمل می کند.

همچنین با ارتودنسی می توان مشکلات فکی را در سنین پایین حل کرد. ارتودنسی با استفاده از براکت های مخصوص و سیم مخصوص انجام می شود. در روش های رفع مشکلات دندانی در صورت لازم از مینی اسکرو(پیچ کوچک) نیز در روند ارتودنسی استفاده می شود. براکت ها توسط ماده مخصوصی به دندان محکم چسبیده می شوند. سپس سیم مخصوص از لا به لای براکت ها عبور می کند. پزشک در هر جلسه می تواند براکت ها را با انواع دیگر عوض کند و یا سیم ارتودنسی را شل و سفت کند. این گونه تنظیم دندان ها انجام می شود.

ارتودنسی چند روش دارد

ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی از انواع روش های رفع مشکلات دندانی در ارتودنسی می باشند. خدمات انواع ارتودنسی در کلینیک ارتودنسی دکتر مسعود داودیان برای بیماران ارائه می شوند. ارتودنسی ثابت در دهان ثابت می باشد و بیمار نمی تواند آن را خارج سازد. این کار تنها توسط متخصص ارتودنسی امکان پذیر است. ارتودنسی متحرک می تواند تاثیر کمتری نسبت به ارتودنسی ثابت داشته باشد.

اما مزیت آن این است که بیمار می تواند در صورت نیاز آن را از دهان خارج سازد. ارتودنسی نامرئی نیز برای افرادی مناسب می باشد که علاقه ای به پیدا بودن سیم های ارتودنسی خود ندارند. هزینه ارتودنسی بستگی به میزان ناهنجاری، نوع ارتودنسی و میزان مهارت متخصص ارتودنسی دارد.

دکتر مسعود داودیان یکی از بهترین ارتودنتیست های کشورمان است که از مهارت و دانش پزشکی بسیار بالایی در مورد روش های رفع مشکلات دندانی برخوردار می باشد. دکتر مسعود داودیان در کلینیک خود بهترین خدمات و درمان را به بیماران خود ارائه می کند. اگر از مشکلات دندانی خود ناراضی هستید و به دنبال راه حلی دائمی برای رفع مشکلات دندانی خود می گردید، توصیه ما این است که حتما به مطب دکتر مسعود داودیان مراجعه نمایید. همچینین ایشان بر تمامی روش های درمانی ارتودنسی همانند ارتودنسی دیمون تسلط کامل دارند.

دکتر مسعود داودیان احترام بسیار زیادی برای بیماران خود قائل می باشند و با صبر و حوصله به مشکلات آن ها رسیدگی می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های رفع مشکلات دندانی تنها کافی ست به وب سایت رسمی دکتر داودیان مراجعه کنید.