اقتصادیبرترین های کسب و کار

مرجع قیمت خرید ویدئو پروژکتور در ایران

ويدئو پروژکتور چيست ؟

ویدئو پروژکتور دستگاهي است که تصاوير و اطلاعات کامپيوتري و يا ويدئويي را از کامپيوتر ، ويدئو ، پخش DVD ، دوربين فيلمبرداري ، دوربين ديجيتال ، تلويزيون و … دريافت کرده و توسط يک منبع نوري کوچک سيگنال ها را با بزرگنمايي به روي صفحه به نمايش در مي آورد . جهت کسب اطلاعات درباره قیمت و فروش انواع پروژکتور شیائومی با کارشناسان ما در پارس شیائومی تماس بگیرید.

چرا از پروژکتور استفاده مي کنيم ؟

در شيوه هاي مدرن بازاريابي ، ديگر استفاده از روش هاي سنتي عرضه محصولات براي مشتريان جذابيت چنداني ندارد . امروزه با پيشرفت تکنولوژي اين ارتباط دچار تحولي شگرف گرديده است. تکنولوژي پروژکتورها به ما اين امکان را ميدهند که تصاوير و گزارش هاي کامپيوتري و ويدئويي با تلفيق جادويي رنگ و صدا به صورتي موثر تر در جلسات بدرخشند. استفاده از تکنولوژي پروژکتورها در عرصه آموزش و سرگرمي به طور روز افزوني عموميت مي يابد . استفاده از اين ابزار در عرصه بازرگاني و تجاري جهت انتقال مناسبتر مفاهيم وايده ها اجتناب ناپذير مي باشد. همچنين استفاده از پروژکتور در مجالس و جشنها جهت پخش مراسم در ابعاد بزرگ و پخش ويدئو کليپ جذابيتي فوق العاده ايجاد نموده و کاردست اندر کاران را جلوه اي ديگر مي بخشد.

تاریخچه ساخت ویدئو پرژکتور

فردی به نام فرانسیس جنکینز، دستگاهی را که پس از مدت ها پروژکتور نام گرفت، اختراع نمود. این دستگاه از مجموعه ای از عکس های به هم چسبیده تشکیل شده بود که به صورت نوار در داخل دستگاه قرار می گرفت. این دستگاه این قابلیت را داشت تا با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه عکس ها را به نمایش دربیاورد. حامی مالی فرانسیس این دستگاه را دزدید و به شرکت بزرگی که صاحب سالن های تاتر و سینما بود، فروخت. این شرکت دستگاه را ادیسون ویتاسکوپ نامید و صرفا دلیل نام گذاری این دستگاه، شهرت اسم ادیسون بود. به همین خاطر این نام گذاری توانست به موفقیت این دستگاه کمک نماید.

خرید انواع ویدیو پروژکتور و نکات آن

موارد زیادی وجود دارند که باید به آنها توجه داشت و برخی مهم‌تر و از ارکان اصلی بشمار می‌روند و برخی دیگر از اولویت پایین‌تری برخوردار هستند. اما قبل از آن لازم است تا نوع کاربری و مورد استفاده پروژکتور خود را مشخص کنید تا نقشه مشخصی در دست داشته باشید و به راحتی هنگام تصمیم‌گیری بتوانید انتخاب نمایید. خوشبختانه امروزه کالاهای دیجیتالی بر اساس کاربردهای مشخص طراحی و تولید می‌شوند و تا حدودی کار را اسان می‌کنند. برای پروژکتورها نیز انواع جیبی، نمایش خانگی و چندرسانه‌ای در نظر گرفته می‌شود که هر یک کاربری معینی را هدف قرار می‌دهد.

1. دیتا پروژکتور چندرسانه‌ای

انواع دیگری هم دیده می‌شوند که به تقسیم‌بندی بالا تعلق می‌گیرند. به طور مثال به منظور استفاده در سالن‌های همایش و سمینارها می‌توان مدل‌های نصب ثابت را خریداری کرد که در در میان چندرسانه‌ای ها طبقه‌بندی می‌شود. به طور کل بسیاری از آنها شباهت‌هایی به یکدیگر دارند و به سادگی به یک دسته‌بندی مشخص تعلق نمی‌گیرند اما با توجه به نقشه‌ای که از ابتدا به دست می‌گیرید، فرایند بسیار آسان‌تر خواهد شد.

پروژکتور شورت ترو هم جزئی از دسته مولتی‌مدیا است و غالبا به مدل‌هایی گفته می‌شود که نسبت پرتاب آنها کمتر 1:1 می‌باشد. انواع پرتاب کوتاه بیشتر بر روی دیوار نصب می‌شوند و با پرده نمایش فاصله‌ی کمی دارند. از این رو جهت بهره‌وری در محیط‌هایی که فضای کمتری در اختیار دارند بسیار ایده‌آل خواهد بود. برای نمونه می‌توان به کلاس درس اشاره کرد که جهت همگام سازی با تخته‌های سفید کاملا کاربردی است و بدین ترتیب می‌توانید در یک فضای کوچک، تصویری بزرگ به نمایش درآورید.

2. ویدئو پروژکتور جیبی

دیتا پروژکتورهای جیبی عموما برای افرادی مناسب است که دائم در حال جابه‌جایی هستند و به جلسات و همایش‌های متعدد در رفت و آمد هستند. انواع جیبی همان طور که از نامشان پیداست کوچک هستند به طوری که همچون یک گوشی هوشمند در جیب جای می‌گیرد. به طور معمول منبع نوری آنها لامپ LED در نظر گرفته می‌شود که موجب می‌گردد تا مصرف پایینی داشته باشند. با این تفاصیل به خنک‌کننده هم نیازی ندارند اما نکته مهم در خصوص آنها این است که سطح کیفی پایین‌تری را ارائه می‌دهند.

3. ویدیو پروژکتور سینما خانگی

ویدیو پروژکتورهای نمایش خانگی هم جهت نمایش فیلم و رویدادهای ورزشی طراحی شده‌اند. بنابراین اغلب تصاویری با کیفیت بالا عرضه می‌کنند و برخلاف دسته مولتی‌مدیا روشنایی کمتری دارند.

تصویر ویدیو پروژکتور

ابعاد تصویر دریافتی یکی از ابتدایی‌ترین موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد. شما نوع کاربری دستگاه را مشخص کرده‌اید اما برای اینکه بهترین نمایش را داشته باشید لازم است دیتا پروژکتور با اندازه‌ی صفحه نمایش مناسب تهیه کنید. بنابراین به جایگاه نصب و مقدار فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. در حالت معمول، چنانچه یک مکان ثابت برای راه‌اندازی معین شده است می‌بایست فاصله‌ی دورترین تماشاگران را، به نسبت پرده نمایش اندازه‌گیری کرده و سپس عدد به دست آمده را در 1.5 ضرب کنید. حاصل ضرب فوق ارتفاع مورد نیاز را منعکس می‌کند اما لازم است به نسبت پرتاب و مواردی از این قبیل نیز توجه داشت.

روشنایی در ویدئو پروژکتور

دومین موضوعی که باید به دقت بررسی شود میزان روشنایی مورد نیاز است. بسته به اینکه در چه مکانی ویدئو پروژکتور نصب می‌شود و چقدر آلودگی نوری در آن مکان وجود دارد، شدت نوردهی دستگاه محاسبه خواهد شد. در صورتی که محصول خریداری شده نتواند به اندازه کافی روشنایی تولید کند، وضوح بالا و مزایای دیگر هم کمرنگ شده و به چشم نمی‌آیند. برای فضایی که قابلیت کاهش نور وجود دارد می‌توان از روشنایی کمتر استفاده کرد اما برای محیطی مانند مدارس و آموزشگاه‌ها و سالن کنفرانس که مقداری نور احتیاج است، باید نوردهی بیشتری را درخواست کرد. یکی از مناس‌ترین گزینه‌ها برای خرید در این محیط‌ها است.

نوردهی پروژکتور

شدت روشنایی با واحدی به نام انسی لومن برآورد می‌شود. انواع پروژکتورهای مولتی مدیا یا چند‌رسانه‌ای اغلب بین 2500  تا حدود 4500 لومن و بالاتر نوردهی دارند. البته باید در این میان دیتا پروژکتورهای ثابت را جدا از آنها دانست چرا که به خاطر استفاده در محیط‌های بزرگ‌تر و نوع کاربری آنها، عموما از شدت روشنایی بیشتری بهره می‌برند.

انواع نمایش خانگی از میزان کمتری نوردهی برخوردار هستند و در گذشته در حدود 2000 لومن برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اما امروزه پروژکتورهای خانگی با روشنایی بالاتری عرضه می‌شوند. در خصوص پروژکتور جیبی موضوع کاملا متفاوت است. از آنجا این دسته از لامپ LED استفاده می کنند، شدت نوردهی آنها معمولا کمتر از 1000 لومن برآورد می‌شود. این در حالی است دیتا پروژکتورهای ثابت گاها تا 20000 لومن روشنایی ایجاد می‌کنند.

منبع نور دیتا پروژکتور

در واقع هر پروژکتور برای فرایند نورپردازی به یک منبع نوری احتیاج دارد. منبع نوری آنها به طور معمول لامپ‌هایی متال هالید و LED در نظر گرفته می‌شوند. ال‌ای‌دی‌ها همچنان به غیر از مواردی انگشت شمار، به Pocket Projector خلاصه می‌شوند سایر پروژکتورها از لامپ متال هالید بهره‌مند هستند و برخی هم دارای لامپ هیبریدی می‌باشند که در ادامه راجع به هریک توضیح مختصری می‌دهیم.

لامپ‌های LED و یا دیودهای نوری انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند و از عمر طولانی برخوردار هستند. عموما برای آنها عمر 20000 ساعته لحاظ می‌شود اما روشنایی بسیار کمتری ارائه می‌دهند. از این رو تنها به مدل‌های جیبی محدود می‌شوند. البته تعداد اندکی از دیتا پروژکتورهای مولتی مدیا نیز، از ترکیب لیزر سبز با  LED روشنایی ایجاد می‌کنند که جلوتر از آنها صحبت خواهیم کرد.

متال هالید‌ها متداول‌ترین لامپ‌های بکار رفته در هستند و این موضوع بی‌دلیل صورت نگرفته است. علاوه بر شاخص رنگ بالایی که این لامپ‌ها دارند، نوردهی بسیار مطلوبی هم ارائه می‌کنند. حتی با وجود اینکه عمر کوتاهی، بین 2000 تا 5000 ساعت دارند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند و به خنک‌کننده‌های قوی‌تر و پر سر و صدا احتیاج دارند، با این حال مورد استقبال قرار می‌گیرند.

نوع دیگری از لامپ‌ها وجود دارد که به آنها هیبریدی (LED/Laser) گفته می‌شود. با توجه به اینکه LEDها نوردهی ضعیفی را شامل می‌شوند، برخی از تولیدکنندگان ال‌ای‌دی را با توده‌ای از لیزر‌های سبزرنگ همراه کرده و به عنوان منبع نوری در پروژکتورها استفاده می‌کنند. در نتیجه روشنایی مناسبی همچون متال هالیدها فراهم می‌سازند و از سوی دیگر مصرف بسیار پایینی دارند. تنها مشکل آنها شاخص رنگ کمتر است که نهایتا به تولید رنگ نه چندان باکیفیت می‌انجامد.

تفاوت بین ویدئوپروژکتور ها و دیتا پروژکتور ها :

همیشه برای خریداران پروژکتور این سوال پیش می آید که تفاوت بین اسم های ویدئو پروژکتور و دیتا پروژکتور که در بازار به کار می رود چیست ؟ گاهی اوقات یک فروشنده از یک اسم استفاده میکند و فروشنده بعدی از اسم دیگر. حتی گاهی اوقات ویدئو پروجکشن هم به گزینه ها اضافه میشود و مصرف کنندگان گیج تر از قبل از ما میپرسند تفاوت این محصولات در کجاست ؟

زمانیکه پروژکتور ها تنها وسیله ای برای نمایش ویدئو و فیلم بودند اسم ویدئو پروژکتور کاربرد بسیار زیادی داشت اما این روزها که پروژکتور ها برای نمایش فایل های متنی ، تصاویر مختلف ، عکس های پزشکی ، فایل های پاورپوینت و غیره به کار میروند از کلمه دیتا که در زبان انگلیسی به معنای ” اطلاعات ” است به کار میرود. پس در عمل تفاوتی بین ویدئو پروژکتور و دیتا پروژکتورها وجود ندارد چرا که پروژکتورهای موجود در بازار خیلی وقت است از نمایش تنهای ویدئو فراتر رفته و انواع فرمت های ” اطلاعات ” را نیز به نمایش میگذارند

ویدئو پروژکتور های جیبی و مشخصات آنها

ویدئو پروژکتور های جیبی، جزو تکنولوژی های به روز و آپدیت شده به شمار می آیند. هم چنین هنوز در حال تکامل هستند تا بتوانند نیاز افراد مختلف را برطرف کنند. این نوع از پروژکتور ها به راحتی قابل حمل می باشند و به طور معمول می توان آن ها بر روی سه پایه های عکاسی رومیزی نصب نمود. شدت روشنایی این نوع از ویدئو پروژکتور ها، بین ۳۰ تا ۱۰۰ lumens می باشد. (lumenz واحد شدت روشنایی و یا Brightness تصویر می باشد.) این دسته از پروژکتور ها به طور کلی به لنز با قابلیت زوم اپتیکی مجهز نشده اند. به همین خاطر باید برای ایجاد تصویر در سایز های مختلف، دستگاه را جا به جا نمود. اگر حجم و وزن کم پروژکتور برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، به شما توصیه می کنیم که حتما به سراغ این نوع از پروژکتور ها بروید.

ویدئو پروژکتور های خانگی، به طور معمول دارای شدت روشنایی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ lumens می باشند. هم چنین به رنج زوم اپتیکال قوی مجهز شده اند. این نوع از پروژکتور ها بیش تر برای استفاده در اتاق نشیمن و یا اتاقی که برای نمایش فیلم مناسب است، مورد استفاده قرار می گیرند. در چنین مکان هایی کنترل نور محیطی، قابل کنترل می باشد و می توان نور محیط را بسیار کم نمود. یکی از ویژگی های اساسی این دسته از پروژکتور ها نسبت کنتراست بسیار بالای آن ها می باشد.

هر چه نسبت کنتراست بالا تر باشد، تصویر بهتر به نظر می رسد. هم چنین اختلاف روشنایی و تاریکی بیش تر می باشد. به طور معمول، چنین پروژکتور هایی دارای نسبت کنتراست ۵۰۰۰ به ۱ و یا بهتر می باشند. تلویزیون ها به طور کلی تا سایز ۵۵ اینچ از قیمتی معقول برخوردار می باشند. اما اگر تصمیم دارید که تصویر بزرگ تری از فیلم و سریالی که تماشا می کنید، داشته باشید و حس و حال سینما را به خانه خود ببرید، به شما این نوع از ویدئو پروژکتور ها را پیشنهاد می دهیم.

سیستم خنک کنندگی تعبیه شده در این پروژکتور ها از صدای کمی برخوردار می باشد تا در زمان تماشای فیلم ایجاد مزاحمت نکند. ویدئو پروژکتور های خانگی در حال حاضر دارای رزولوشن و یا کیفیت تصویر FHD و یا ۴K می باشند که در نوع ۴K از قیمت بالا تری برخوردار اند.

ویدئو پروژکتور های چند رسانه ای بزرگ ترین دسته ویدئو پروژکتور ها محسوب می شوند. ویدئو پروژکتور چند رسانه ای همه کاره اند و برای همه چیز از ارائه پاور پوینت های سخنرانی گرفته تا نمایش کلیپ های ویدئویی و نمایش اسلاید در مجالس عروسی و… مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از ویدئو پروژکتور ها، به طور معمول قابل حمل در نظر گرفته می شوند. همین طور لازم است بدانید که وزن آن ها از یک و نیم کیلو گرم کم تر می باشد. در مدل های فوق العاده باریک این دسته از پروژکتور ها، روشنایی در نظر گرفته شده در محدوده ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ لومن و یا حتی بیش تر می باشد.

برگرفته از: سایت پارس شیائومی مرکز فروش محصولات شیائومی