عمومیبرترین های کسب و کار

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی با ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

تفاوت قرص ظرفشویی،ژل ظرفشویی و پودر ظرفشویی (100% کاربردی) کدام باید استفاده است؟تنوع زیاد گاهی وقت ما رو سردرگم میکند, کدام مقرون به صرفه تر و کیفیت بهتری دارد؟ ما باید تلاش کنیم در هنگام خرید دقت کنیم که کالای اصل تهیه کنید و در قدم دوم کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید پس باید نیاز خود را شناسایی کنید و بعد اقدام به خرید کنید.

محتوای این خبر مخفی

شوینده ظروف ظرفشویی چیست ؟تفاوت ،ژل ظرفشویی و پودر ظرفشویی (100% کاربردی) چیست؟

یکی از آشکار ترین خصوصیات ظرفشویی این میباشد که بعد از صرف یک غذای خوشمره با یک سینک پر ظروف چرب نشسته مواجه نمیشویم خیلی راحت تمام ظروف چرب اعم از قابلمه ها و لیوان ها قاشق ها میتوانیم به سادگی تمیزه و پاکیزه بشن بدون اینکه ساعت ها پای سینک ظرفشویی وایستیم به خصوص کسانی مسن هست یا بیماری دارن و ….
اما چیزی که باید بدانیم شوینده های ظرفشویی چه ترکیباتی دارن و کدام یک نیاز ما رو برطرف میکنند.شوینده های ظرفشویی به سه بخش تقسیم میشوند اعم از ژل های ظرفشویی قرص ظرفشویی و پودر های ظرفشویی که همه ی آن فقط مثل یک صابون ساده نیستند .ما سعی داریم در این مقاله تفاوت ، و (فینیش+فیری+ایرانی) کامل و به زبان ساده بیان کنیم.

آن ها یک فرمول پیچیده و همیشه در حال تغییر از مواد شمیایی هستند که برای انجام کار باهم کار میکنند.هر شوینده ماشین ظرفشویی حاوی مواد فعال برای شستشو است . دوماده فعال آن سفیده کننده ها و آنزم ها هستند .

  • سفید کننده ها لکه های مانند قهوه و چایی را از بین میبرند .
  • آنزیم ها پروتین ها و مواد جامد را از بین میبرند .

در قرص ها ظرفشویی و پودرهای ظرفشویی هم آنزیم و هم سفید کننده وجود دارد.اما آنزیم ها نمیتواند درژل های ظرفشویی  فعالیت کنند به دلیل اینکه مایع سفید کننده باعث نابودی آنزیم ها میشود .

نقش ماشین ظرفشویی در لکه های روی ظروف

اما نکته ی قابل توجه این است که اگر بعد از شتشوی ظروف مرتبا لکه های غذایی و رگه های از آب کثیف وجود داشت باید این را بدانید که ایراد از ماشین ظرفشوویی شما میباشد.اگر ما بدانیم که عملکرد هر کدام  از این شوینده های ظروف  چیست ؟  که با این مقاله جامع سعی میکنیم کمک کنیم که هم اقتصادی باشد هم محصول مورد نیاز خود را پیدا کنیم .اکثر مردم شوینده های,  مثل قرص ظرفشویی و ژل طرفشویی را بهتر میشناشند به دلیل همین اوایل پیدایش ماشین ظرفشویی و در دسترس قرار گرفتن عموم مردم بعد از مدت کوتاهی متوجه شدند که پودرهای ظرفشویی در آب حل نمی شود .!!! از زمان عرضه انبوه قرص ها مصرف پودرها به شدت کاهش یافت!!!!!!

با توجه به زندگی های امروزه و مشکلات اقتصادی کشور ما خیلی از زنان خانه دار شاغل هستند ,  وقت کافی برای رسیدن به امور منزل را ندارند و نیاز به استراحت بیشتری دارند , خانواده هایی هستند که فرزند ان کوچک دارن , که چه بسا ظرف های زیادی هم دارند .  که رسیدگی به فرزندان هم کاری بسیار زمان بر , خیلی از افراد مشکلات پوستی و یا کمر درد و یا رماتیسم دارند که قادر به شستن ظروف نیستند .

به همین دلیل خانواده ها و افراد روی به ماشین های ظرفشویی می آوردند اما بعد از خرید ماشین های ظرف شویی برای تامین مواد شوینده آن با توجه به تنوع و قیمت های محصولات ماشین ظرفشویی سردرگم میشنوند که کدام یک نیاز آن ها را برآورده میکند.؟؟؟که ولیعصر کالا در این مقاله سعی کرده خیلی روان و راحت به کمی شما عزیزان را کمک کرده است .

نمک های ظرفشویی و جلادهنده و انواع قرص های اصل و و را برای شما عزیزان آماده کرده است .

عملکرد پودرهای ماشین ظرفشویی

اول از همه به پودر ماشین ظرفشویی که قدیمی ترین محصول برای ماشین ظرفشویی به شمار می آیند .که الان با توجه به تنوع محصولات شسشتو ماشین ظرفشویی تولید پودر ماشین ظرفشویی کاهش چشم گیری پیدا کرده اشت.

پودر شوینده سنتی را نباید به عنوان یک گزینه مناسب نادیده گرفت. پودر ظرفشویی مدرن اکنون عملکرد تمیز کنندگی و لکه زدایی قابل مقایسه و همچنین شستشوی آسان را ارائه می دهد. ماهیت  این شوینده ها می تواند پودر را برای ظروف ظریف کمتر مناسب کند، اما می تواند بهترین گزینه برای از بین بردن لکه های سوخته از قابلمه ها و تابه ها باشد.

اگر طیف گسترده‌ای از ظروف غذاخوری دارید، می‌توانید بیش از یک ماده شوینده بخرید تا مطمئن شوید که برای هر موقعیتی آماده هستید برای جلوگیری از مشکلات سازگاری، همه شوینده ها را یک  مارک خریداری کنید.

  1. همه ما میدانیم که در کنار پودر ظرفشویی از جلا دهنده ظرفشویی و نمک هم باید استفاده کنیم به دلیل اینکه پودر ماشین ظرفشویی پودری می باشد بسیار راحت با آب واکنش نشان میدهد و سریعا گلوگله گلوله میشود و یا حتی ممکن سفت شود.
  2. در حین شسشتو خیلی زود با اب ترکیب میشود و شویندگی لازم در ظرف های چرب را کمتر میکند.
  3. نسخه تقلبی پودر در بازار زیاد است.
  4.  بعد از تولید پودر های ظرفشویی اول قرص های ماشین ظرفشویی و بعد از قرص ژل های ماشین ظرفشویی وارد بازار شدند . که قرص ها تکنولوژی جدیدتر ی دارند وبه مراتب آنزیم های کمتری هم دارند که قرص های ماشین ظرفشویی و ژل های ظرفشویی از رایحه های متنوع و جلادهنده و نمک ظرفشویی هم برخوردار میاشند

نکته قابل توجه این است که اگر ظرف های چرب و زیادی دارین میتوانید از قرص استفاده کنید اما اگر ظرف هایتان کم و نسبت چربی کمتری دارن استفاده از قرص به صرفه نیست میتوانید از ژل های ظرفشویی کنید.

ژل ظرفشویی بر خلاف مایع ظرفشویی که هرگز نباید در ماشین ها استفاده شود، فرموله شده است، زیرا می تواند باعث ایجاد کف اضافی و آسیب دائمی به ماشین ظرفشویی شود.اشتباه بین مایع دستشویی و ژل مایع ماشین ظرفشویی ممکن است یکی از دلایلی باشد که این نوع شوینده به اندازه محصولات پودری رایج نیست.

شوینده ژل ماشین ظرفشویی مزایای منحصر به فردی نسبت به پودر و قرص دارد.ترکیب مبتنی بر آب آن به این معنی است که روی ظروف ظریف مانند لیوان ها و ظروف تزئینی ساینده کمتری است.برای ظاهری خشک‌تر و براق‌تر، یک مایع کمک آبکش را به همراه ژل مایع اضافه کنید.

ایده تولید ژل های ماشین ظرفشویی بسیار خاص بوود و کارایی خاص خود را نیز دارد .اما سوالی به وجود میایید ما ازاین قرص ظرفشویی استفاده کنیم یا از ژل های ظرفشویی . ؟ در واقع ژل های ظرفشویی همان قرص هاای ظرفشویی هستند اما به صورت مایع هستند .

همه ی ما میدانیم که قرص ها کوآنتوم طراحی و کیفیت بسیار حرفه ایی دارند یک لایه و روکش پلاستیکی دارند که قابل حل شدن در آب هستند ولی نمیتوان آن ها را نصف کرد اما قرص های ظرفشویی معمولی قابلیت نصف شدن را داشتند حال اگر شما ماشین ظرفشویی کوچیک یا به اصطلاح رومیزی دارین و یا میخواهین از برنامه ی نیم شور استفاده کنید یا تعداد ظرف های شما کم هست استفاده و خرید قرص ماشین ظرفشویی به صرفه نیست.که پیشنهاد ما به شما استفاده از ژل های ظرفشویی شرکت فیری میباشد.

قرص های ماشین ظرفشویی از قبل اندازه گیری شده دردسر را از اندازه گیری و قرار دادن پودر لباسشویی در ماشین ها کم می کند، زیرا این قرص های پودری یا ژل دار راحت را می توان به سادگی در محفظه تعیین شده قرار داد.دلایل بیشتری برای در نظر گرفتن قرص های ظرفشویی وجود دارد تا سادگی استفاده از آنها، زیرا آنها همچنین می توانند هنگام از بین بردن لکه های سرسخت عملکرد بهتری داشته باشند.قرص ها همچنین می توانند دارای پاوربال ها و درج های ژل باشند که طیف وسیعی از عملکردهای اضافی از چربی زدایی گرفته تا تمیز کردن ماشین ظرفشویی را انجام می دهند.

در مقایسه با ژل مایع و مواد شوینده معمولی، قرص‌های ظرفشویی معمولاً گران‌تر هستند و می‌توانند به چرخه شستشوی طولانی‌تری برای حذف رسوبات معدنی نیاز داشته باشند.

آنها همچنین انعطاف پذیری کمتری نسبت به ژل و پودر مایع دارند زیرا نمی توان آنها را برای اندازه های مختلف بار ماشین ظرفشویی اندازه گیری کرد.طراحی قرص های ماشین ظرفشویی به گونه ایی هستند که هر یک قرص برا ماشین های 14 نفره و یا 12 نفره تولید شده اند پس یک قرص کامل برای ماشین های ظرفشویی 8 یا 6 نفره که در اصلاح به آن های ماشین های ظرفشویی رومیزی میگویند مناسب نیستند.

زمانی شما استفاده آپشن نیم شور یا شستشویی سریع را برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب میکنید. استفاده ی از قرص کامل نه تنها اقتصادی نیست بلکه باعث لیز شدن ظروف و در خیلی از مواقع باعث میشود مواد شوینده روی ظروف باقی بماند.

به همین دلیل ما باید از ژل ها استفاده کنیم که به صرفه تر هستندترکیبات آن ها دقیقا مثل قرص های ظرفشویی هستند اما به صورت مایع شوینده عرضه میگردند که شما براساس نیازتان از ان مصرف کنید

پیشنهادبه شما قرص های ظرفشویی فینی  میباشد.

فراموشتان نشود که حتما باید جنس اصل را داشته باشیم زیرا

  1. با نرم کردن آب های سخت از جمع شدن رسوب بر روی ظروف جلوگیری کرده.
  2. نمک ماشین ظرفشویی ضمن نرم کردن آب موجب پاک شدن لکه های روی ظروف و نیز جلوگیری از صدمات ناشی سختی آب روی ظروف شیشه ایی و آکروپال میشود.

تاریخچه مواد شوینده ظروف

تا جنگ جهانی اول هیچ نوع شوینده مصنوعی (ساخت بشر) وجود نداشت. به دلیل کمبود چربی های حیوانی و گیاهی که به طور سنتی برای ساخت صابون استفاده می شد، جایگزین هایی با استفاده از انواع مواد شیمیایی و مواد اولیه تولید شد.این منجر به تولید تعداد محدودی از مواد شوینده خانگی، از جمله مواد شوینده ظرفشویی شد، اما چیزها تا پس از جنگ جهانی دوم واقعاً شروع به کار نکردند..

به دلیل کمبود یک بار دیگر، محققان و تولیدکنندگان برای توسعه مواد شوینده ظرفشویی و لباسشویی به تابلوی نقاشی بازگشتند و یک پیشرفت بزرگ در سال 1946 رخ داد، زمانی که اولین شوینده رسمی حاوی ترکیب سورفکتانت سازنده در آمریکای شمالی معرفی شد.همانطور که توسط مؤسسه تمیز کردن آمریکا توضیح داده شده است، “سورفکتانت ماده اصلی تمیز کننده یک محصول شوینده است، در حالی که سازنده به سورفکتانت کمک می کند تا کارآمدتر عمل کند. ترکیبات فسفات که به عنوان سازنده در این شوینده‌ها استفاده می‌شوند، عملکرد را بسیار بهبود می‌بخشند، و آنها را برای تمیز کردن [اقلام] بسیار آلوده مناسب می‌سازند.»

از سال 1946 تا به امروز، مواد شوینده ظرفشویی مؤثرتر، ارزان تر، استفاده آسان تر و برش های چربی بسیار بهتر شده اند.اما ماهیت آنها و نحوه کار آنها یکی است. مواد شوینده ظرفشویی حاوی سورفاکتانت هستند. این سورفکتانت ها کشش سطحی آب را کاهش می دهند به طوری که نه تنها سورفکتانت به مخلوط شدن و تعامل آب با گریس و روغن کمک می کند، بلکه حذف گریس و روغن را برای آب آسان تر می کند.

نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد مواد شوینده

اول، بخش آسان. ما اشاره کردیم که مواد در طول سال ها به طور قابل توجهی بهبود یافته اند.این به این دلیل است که مواد دیگری به آنها اضافه شده است، از جمله آنزیم هایی که به تخریب لکه های مبتنی بر پروتئین کمک می کنند.سفید کننده ها برای کمک به از بین بردن رنگ لکه ها روی بشقاب ها و ماهی تابه ها و اضافه کردن کمی قدرت تمیز کنندگی بیشتر.و همچنین رنگ هایی برای جلوگیری از زرد شدن بشقاب ها و تابه ها.

برخی از مواد شوینده ممکن است حاوی مواد پتروشیمی و اولئوشیمیایی نیز باشند (آنهایی که از روغن ها و چربی های حیوانی یا گیاهی به دست می آیند).اکسید کننده ها، که ترکیباتی هستند که واکنش های شیمیایی را تحریک می کنند. و همچنین مواد قلیایی که باعث افزایش واکنش های شیمیایی می شوند.اما شوینده ها از هیدروکربن های آبگریز یا آب گریز و هیدروکربن های آبدوست یا جذب کننده آب نیز تشکیل شده اند.

بیایید ببینیم این دو هیدروکربن چگونه با هم کار می کنند و چرا در تولید مواد شوینده ظروف برش چربی بسیار مهم هستند.در یک سر یک مولکول در مواد شوینده ظروف، هیدروکربن های آبگریز قرار دارند که توسط آب دفع می شوند، اما به سمت چربی و روغن روی تابه جذب می شوند.در طرف دیگر همان مولکول، هیدروکربن های آبدوست قرار دارند که جذب آب می شوند اما توسط گریس و روغن دفع می شوند.اگر این دو هیدروکربن روی ظرف چرب بنشینند، هیچ اتفاقی نمی افتد.اما، هم زدن و گرما را وارد کنید، و گریس و روغن شل می‌شوند، شروع به ذوب شدن می‌کنند و قابل شستشو هستند.

در حالی که شوینده های آب سرد وجود دارند، به طور کلی مواد شوینده آب گرم در کمک به ذوب شدن چربی و روغن موثرتر هستند و پاک کردن آنها از سطوح را آسان تر می کند.یکی دیگر از تغییرات قابل توجه دیگر در چند سال گذشته این است که مواد شوینده ظروف آبکشی برای مردم (کاربران) و کره زمین ایمن تر شده اند.این به دلیل گواهی محصولات پاک کننده UL Ecologo و GREENGUARD Gold موجود در بازار است.بنابراین، همانطور که می بینید، مواد شوینده ظرفشویی بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که بسیاری از ما تصور می کنیم.زمان و فناوری زیادی صرف شد تا آنها به همان اندازه که کار می کنند مؤثر واقع شوند.

بنابراین دفعه بعد که می شنوید یک سازنده مایع ظرفشویی می گوید که محصولش «روی ظروف، قابلمه ها و ظروف کثیف با چربی گیر قوی کار می کند و آنها را بی لک و تمیز می کند»،

آشنایی با عملکردهای مختلف ماشین ظرفشویی + 8 نکته ای که نباید از دست داد

عملکرد تمیز کردن: Cleaning Performance

این چیزی است که در مورد آن است. اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را به طور موثری نشوید، تمام طراحی شیک، دوام و ویژگی های خاص آن اهمیت چندانی ندارد.امروزه ماشین های ظرفشویی زیادی از ارزان تا بسیار گران قیمت وجود دارد و بسیاری از آنها در این محدوده قدرت تمیز کنندگی مورد نظر را به شما می دهند.با این حال، بسیاری از ویژگی های اضافی را در بازار خواهید دید که می توانند قدرت تمیز کنندگی را برای تمیز کردن قابل اطمینان تر و کامل ظروف افزایش دهند.

به عنوان مثال، برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک سمپاش غلیظ شستشو برای بطری های ورزشی و انواع دیگر لیوان ها هستند.حتی می‌توانید ماشین‌هایی با چرخه‌های پاشش برقی طراحی‌شده برای از بین بردن چربی‌های پخته شده و مواد غذایی پیدا کنید.ویژگی‌هایی مانند این می‌توانند به سرعت جمع شوند، بنابراین ممکن است بخواهید به جای ویژگی‌هایی که در یک آگهی یا وب‌سایت جذاب به نظر می‌رسند، روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که برایتان مهم هستند.

از میان بسیاری از ویژگی های ارائه شده توسط برخی از ماشین های پیشرفته توسط مارک های بزرگ، شاید تعداد انگشت شماری واقعاً برای کاربر معمولی مفید باشد.این احتمال وجود دارد که بتوانید یک ماشین ظرفشویی باکیفیت با عملکرد تمیز کردن موثر در بودجه خود پیدا کنید.

تا آنجا که به قدرت پاک کنندگی مربوط می شود، یک مقصر وجود دارد که می تواند باعث برخی مشکلات شود – آب سخت. مناطقی از جمله نیوجرسی می توانند کیفیت ماشین ظرفشویی را با مشکل مواجه کنند، بنابراین برخی از تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی از نرم کننده های آب در ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که ظروف شیشه ای شفاف و بدون لکه یا مه را دریافت می کنید.

علاوه بر کیفیت داخلی قدرت تمیز کنندگی ماشین ظرفشویی، بسیاری از کارایی آن به نحوه مراقبت شما، کاربر، از ماشین خود بستگی دارد. با نصب صحیح شروع می شود، جایی که توصیه می کنیم یا به دقت به دفترچه راهنما توجه کنید یا یک متخصص را استخدام کنید.

از آنجا، مهم است که مراقب هر گونه مشکل در ماشین ظرفشویی خود باشید و آنها را زودتر اصلاح کنید.در نهایت، قرار گرفتن ظروف شما در ماشین ظرفشویی نیز بر نحوه تمیز کردن آنها تأثیر می گذارد.اکثر کتابچه های راهنمای ماشین ظرفشویی از جمله ماشین ظرفشویی بوش، در این زمینه به شما راهنمایی می کنند

عملکرد خشک کردن: Drying Performance

تمیز کردن ظروف برای ماشین ظرفشویی شما فقط مهم نیست – این فقط نیمی از کار است.همچنین باید آنها را به طور موثر خشک کند. تا آن مرحله، زمانی را در نظر بگیرید که ماشین ظرفشویی خود را باز کردید تا ببینید ظروف هنوز کاملا خیس شده اند.این یک تجربه ناامید کننده است و شما را ملزم می کند تا کار خشک کردن هر ظرف را با دست انجام دهید.در نتیجه، ماشین ظرفشویی که نمی تواند به طور موثر خشک شود، ارزش زیادی ندارد.

برخی از ماشین های ظرفشویی، عمدتا در آمریکا، دارای عناصر گرمایشی هستند.مانند اجاق‌های برقی، اینها قطعات فلزی بزرگی هستند که تا 170 درجه فارنهایت برای خشک کردن ظروف گرم می‌شوند. در حالی که این کار برای خشک کردن آب موثر است، اما رسوبات غذا یا کلسیم را نیز روی ظروف شما می‌پزد که پاک کردن آنها تقریبا غیرممکن است.آنها همچنین می توانند قطعات پلاستیکی را که به طور تصادفی در نزدیکی عناصر قرار می گیرند ذوب کنند.

پیشرفته ترین و کم مصرف ترین روش خشک کردن، استفاده از وان فولادی ضد زنگ است.این دیواره های فولادی ضد زنگ امکان خشک کردن بر پایه تراکم را فراهم می کند که پلاستیک ها را ذوب نمی کند یا روی غذا پخته نمی شود، اما به طرز شگفت انگیزی برای حذف رطوبت از ظروف در پایان هر چرخه عمل می کند.

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی مقرون‌به‌صرفه از وان پلاستیکی استفاده می‌کنند، اما متأسفانه، این وان‌ها معمولاً نمی‌توانند به اندازه‌ای گرم شوند که به طور مؤثر منجر به تراکم و خشک شدن تبخیری شود.

چیدمان مناسب ظروف نیز به همان اندازه در خشک شدن موثر اهمیت دارد.نکته عملکرد خشک: توصیه ما؟ هنگام جستجوی ماشین ظرفشویی از قابلیت خشک کردن غافل نشوید.این نیمی از معادله است و می تواند تفاوت زیادی در رضایت کلی شما از دستگاهتان ایجاد کند.از کمک شستشو در ماشین ظرفشویی یا محلول جایگزین طبیعی سرکه استفاده کنید. همچنین، زمانی که چرخه شستشو تمام شد، سعی کنید ماشین ظرفشویی با درب اتوماتیک بخرید.

عملکرد آرام : Quiet Performance

از آنجایی که آشپزخانه‌ها به سمت پلان‌های طبقات باز و معمولاً نزدیک اتاق‌های خانوادگی هستند، داشتن یک ماشین ظرفشویی پر سر و صدا انتخاب هوشمندانه‌ای نیست.شما می خواهید بتوانید ماشین ظرفشویی خود را کار کنید و همچنان از آشپزخانه و ناهارخوری در حین کار استفاده کنید.اگر سر و صدا آنقدر بلند باشد که مجبور شوید بالای آن فریاد بزنید، این امکان پذیر نخواهد بود.

خوشبختانه، گزینه‌های زیادی وجود دارد که عملکرد بی‌صدا را ارائه می‌کنند. شما فقط باید بدانید که چگونه رتبه بندی دسی بل را درک کنید و چگونه بر هزینه تأثیر می گذارد.حجم مکالمه معمولی بین دو نفر معمولا بین 55-65 دسی بل است. یک کتابخانه آرام حدود 40 دسی بل است. بنابراین شما در حالت ایده آل می خواهید ماشین ظرفشویی پیدا کنید که جایی بین این دو محدوده قرار گیرد.

با افزایش نوآوری های ماشین ظرفشویی، مواد عایق و کیفیت ساخت کلی در دهه گذشته افزایش یافته است.این بدان معناست که ماشین های ساکت تر با قیمت های پایین تر. به طور کلی، سطح صدای ماشین ظرفشویی در سه قسمت کلی قرار می گیرد: بیشتر از 50 دسی بل (پر سر و صدا)، بین 44 دسی بل تا 49 دسی بل (نسبتا کم صدا) و کمتر از 44 دسی بل (بسیار بی صدا).

برای محیط خانه متوسط، هر ماشین ظرفشویی زیر 49 دسی بل مزاحم بزرگی نخواهد بود.اما اگر به نویز حساسیت خاصی دارید و می خواهید ماشین ظرفشویی خود را بدون توجه به سر و صدای آن کار کنید، مدلی کم صداتر می خواهید.همانطور که گفته شد، هنگامی که به زیر 44 دسی بل بروید، تفاوت صدا حتی برای گوش انسان در محیط خانه قابل توجه نیست. این بدان معنا نیست که ماشین ظرفشویی هایی که صدای 44 دسی بل را تبلیغ می کنند بی فایده هستند، فقط نباید اجازه دهید که این عامل تعیین کننده هنگام خرید باشد. هر چیزی کمتر از 49 دسی بل به شما کمک می کند.

چرخه ها و گزینه ها : Cycles and Options

برای کسانی که قبلاً تحقیقات زیادی در مورد ماشین ظرفشویی انجام نداده اند، ممکن است از خود بپرسید که چرخه های مختلف دقیقاً چه کاری برای ماشین ظرفشویی انجام می دهند.چه چیزی یکی را از دیگری متمایز می کند؟ اساساً سه متغیر اصلی از یک چرخه به چرخه دیگر وجود دارد:برندها نام‌های مشخصی برای چرخه‌های خود دارند، اما بیشتر آنها مجموعه‌ای جهانی از چرخه‌های مرتبط را برای وظایف خاص ارائه می‌دهند.

توجه به این نکته مهم است که چرخه های زیاد به طور خودکار به معنای کیفیت بالاتر ماشین ظرفشویی نیست.شما چرخه های مفیدی می خواهید، چرخه هایی با هدف. کیفیت بر کمیت. نکته مهم این است که چرخه های کافی برای پوشش نیازهای شخصی خود داشته باشید.
چرخه های شستشوی محبوب

چرخه نرمال : Normal Cycle

پیشرفته ترین و کم مصرف ترین روش خشک کردن، استفاده از وان فولادی ضد زنگ است.این دیواره های فولادی ضد زنگ امکان خشک کردن بر اساس تراکم را فراهم می کند که پلاستیک ها را ذوب نمی کند یا روی غذا پخته نمی شود، اما به طرز شگفت انگیزی برای حذف رطوبت از ظروف در پایان هر چرخه عمل می کند

چرخه سریع: Quick Cycle

گاهی اوقات اکسپرس یا چرخه یک ساعته نامیده می شود.این چرخه از آب بیشتر و با دمای بالاتر برای حدود یک ساعت یا کمتر استفاده می کند. برای تمیز کردن سریع ظروف با سطح آلودگی متوسط خوب است

چرخه سنگین: Heavy Cycle

این چرخه برای ظروف بسیار کثیف که دارای کثیفی خشک، چسبنده و پخته هستند، می باشد.بیشتر برای قابلمه و تابه استفاده می شود.به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن چرخه “Pots & Pans” می گویند.اساساً، این چرخه آب بیشتری در دماهای بالاتر برای مدت زمان شستشوی طولانی تری مصرف می کند

چرخه خودکار : Auto Cycle

ماشین ظرفشویی با سنسورهای خاک یکپارچه این گزینه را ارائه می دهد. این بسیار محبوب است و به سرعت به یک ویژگی استاندارد تبدیل می شود زیرا مدل های مدرن تر منتشر می شوند.سنسور سطح خاک را از آب تشخیص می دهد و زمان شستشو، شدت و دمای حرارت را تعیین می کند. برندها از نام های مختلفی مانند “Sensor Wash”، “Smart Wash” و غیره استفاده می کنند.اگر ظروف مخلوط دارید و نمی توانید در مورد چرخه شستشو تصمیم بگیرید، این گزینه بسیار کارآمد است.

آبکشی کنید : Rinse

گاهی اوقات شما فقط چند ظرف را در ماشین ظرفشویی قرار می دهید و می خواهید برای اجرای یک چرخه صبر کنید تا کاملاً بارگیری شود.چرخه شستشو فقط مقدار کمی آب را بدون مواد شوینده اسپری می کند تا از بوی بد و خشک شدن خاک جلوگیری شود

ذخیره انرژی :Energy Saving

این چرخه آب و انرژی کمتری مصرف می کند. در ضمن دمای آب زیاد نیست.مدت زمان معمولا طولانی تر یا برابر با “چرخه های نور” معمولی است که مشابه هستند و برای ظروف کم کثیف استفاده می شوند.

چین و کریستال : China & Crystals

این چرخه برای محافظت از ظروف شیشه ای با ارزش و ظریف چینی و کریستالی شما است.از اسپری با شدت کمتر، شبیه به “شستشوی سبک” استفاده می کند. اگر ماشین ظرفشویی شما این گزینه را ندارد نگران نباشید – چرخه ملایمی مانند “شستشوی سبک” همین کار را انجام می دهد

پاکسازی : Sanitization

این چرخه برای از بین بردن باکتری های روی ظروف با استفاده از آب با دمای بسیار بالا طراحی شده است.این عملکرد بر اساس الزامات بنیاد ملی بهداشت (NSF) است که بیان می کند می توانید بیش از 99٪ از باکتری ها را با آبی که 150 درجه فارنهایت یا گرمتر است حذف کنید

شستشو با بخار : Steam Wash

چرخه های بخار به ویژه در خاک های خشک موثر هستند. بخار باعث نرمی خاک می شود تا تمیز کردن آن آسان تر شود.برخی از تولیدکنندگان از ژنراتورهای بخار اضافی برای این گزینه استفاده می کنند

پیش شستشو با بخار: Steam Pre-Wash

این یک گزینه اضافی است که مواد غذایی چسبیده را قبل از چرخه واقعی شستشو نرم می کند.لطفاً توجه داشته باشید که اگر ماشین ظرفشویی شما از آب بسیار داغ (حدود 150 درجه سانتیگراد) استفاده می کند، حتی اگر چرخه بخار نداشته باشد، همان اثر بخار را دارد

گزینه های شستشوی سفارشی: Custom Wash Options

علاوه بر این، برای چرخه های شستشو، گزینه های شستشوی سفارشی نیز وجود دارد که به شما کمک می کند گرما، زمان، زمان خشک شدن و تنظیمات بیشتری را اضافه کنید.بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین گزینه های شستشو بیندازیم

درجه حرارت بالا : High Temperature

این گزینه که گاهی اوقات گزینه “Extra Hot” نامیده می شود، چرخه شستشوی شما را گرمتر از حد معمول می کند. وقتی کثیفی سخت تر، پخته شده و کثیفی روی ظروف می بینید عالی است

تاخیر انداختن : Delay

اگر می خواهید ظروف شما در زمانی که در خانه نیستید تمیز شوند، گزینه Delay اینجا برای شماست.می توانید زمان شروع و تاخیر بین 1 تا 24 ساعت را برای شروع چرخه شستشو تنظیم کنید

نیم بار :Half Load

این گزینه فقط برای شستن قفسه بالا یا پایین است.برخی از تولید کنندگان این گزینه را به عنوان “فقط قفسه بالا” تنظیم می کنند و برخی از تولید کنندگان آن را بین شستشوهای قفسه بالا یا پایین قابل انتخاب می کنند.زمانی که تعداد کمی ظروف نیاز به تمیز کردن داشته باشید بسیار عالی است

فوق العاده خشک : Extra-Dry

این چرخه شامل بخاری‌ها می‌شود که در دماهای بالاتر برای مدت طولانی‌تری کار می‌کنند تا نتایج فوق‌العاده خشک داشته باشند.تولید کنندگان فرآیندهای خشک کردن متفاوتی دارند و برای خشک کردن متراکم، گاهی اوقات در زمانی که بخاری وجود ندارد، این گزینه فن اضافه می کند

ماشین ظرفشویی هوشمند متصل

هرچه زمان می گذرد، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی بیشتر و بیشتر ویژگی های پیشرفته و متصل را برای راحتی بیشتر ادغام می کنند.در حالی که بسیاری از مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر دارای اتصال بی‌سیم هستند، نحوه استفاده از این اتصال در برندهای مختلف و مدل‌های مختلف متفاوت است.بیایید نگاهی بیندازیم که اتصال به چه معناست و چگونه می تواند تجربه شستن ظروف شما را ساده تر و راحت تر کند.

بنابراین چه چیزی از ماشین ظرفشویی با اتصال WiFi به دست می آوریم؟یکی از ویژگی های راحت این است که می توانید ماشین ظرفشویی خود را از طریق تلفن هوشمند یا با استفاده از دستیارهای شخصی دیجیتالی مانند الکسا و گوگل هوم کنترل کنید.

همچنین می توانید زمان چرخه باقیمانده و همچنین اطلاعات کلی تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی را از راه دور بررسی کنید.علاوه بر این، می‌توانید در مورد کارایی در حین و پس از بارهای شستشو بازخورد دریافت کنید. حتی می‌توانید چرخه‌ها و گزینه‌های سفارشی را از تلفن هوشمند خود انتخاب کنید – همه راه‌هایی که این ماشین‌های پیشرفته سعی می‌کنند زندگی را آسان‌تر کنند

طراحی داخلی کارآمد و قفسه ضد زنگ

اگر بودجه شما اجازه می دهد، یک ماشین ظرفشویی با طراحی ارگونومیک برای قرار دادن ظروف بیشتری در همان فضا در نظر بگیرید. سازندگان متفکر، چیدمان هوشمند قفسه‌ها و قلاب‌ها را ارائه می‌کنند، به علاوه از الگوهای فشرده‌تری برای بسته‌بندی ظروف نزدیک‌تر استفاده می‌کنند.به لطف قدرت پیشرفته بازوها و نازل های اسپری، همچنان تمیزکاری با کیفیتی خواهید داشت.

نکته داخلی: حتماً دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید تا نحوه بارگیری بهینه آن را بیاموزید. این می تواند تفاوت زیادی در کیفیت و دقت تمیز کردن ایجاد کند، عمدتاً زمانی که قرارگیری و جهت نازل ها و بازوهای اسپری را در نظر می گیرد.اکثر ماشین‌های ظرفشویی باکیفیت دارای لاستیک‌های تاشو هستند که به شما امکان می‌دهد اقلام بزرگ را روی قفسه پایین یا بالایی قرار دهید و چیدمان‌های سفارشی ظروف خود را ایجاد کنید.

این به شما امکان می دهد مکان مناسبی برای لیوان های شراب بلند، بشقاب های بزرگ و کاسه ها یا حتی گلدان ها پیدا کنید.قفسه های قابل تنظیم فضای اضافی برای وسایل بزرگ یا بلند شما مانند لیوان های شراب یا بشقاب های بزرگ در قفسه های بالا/پایین ایجاد می کند.

قفسه سوم گزینه ای عالی برای قرار دادن ظروف و کاسه های مسطح تر است و فضایی را در قفسه های پایینی برای ظروف بزرگتر از جمله قابلمه ها و تابه ها آزاد می کند.برخی از قفسه‌های سوم حتی شامل قلاب‌های ظروف نقره‌ای هستند تا از جدا شدن برای تمیز کردن کامل اطمینان حاصل کنند.

نکته داخلی: هرگز بدون نگاه کردن به داخل ماشین ظرفشویی نخرید. شما می خواهید درک کنید که فضای داخلی چقدر قابل تنظیم و تنظیم خواهد بود، بدون ذکر سطح کلی فضا. شما همچنین می خواهید بدانید که آیا از وان فولادی ضد زنگ استفاده می کند یا پلاستیکی.

داخلی فولاد ضد زنگ

آیا مهم است که داخل ماشین ظرفشویی شما از چه ماده ای ساخته شده است؟ معلوم می شود که اهمیت زیادی دارد.به طور کلی، فضای داخلی وان یا فولاد ضد زنگ یا پلاستیکی خواهد بود.قفسه های فولادی ضد زنگ هزینه ماشین ظرفشویی شما را بالا می برد، اما نه بی دلیل. فولاد ضد زنگ با افزودن عنصر تراکم برای کمک به برداشتن رطوبت از ظروف و روی سطح وان، عملکرد خشک کردن را افزایش می دهد.گآنها همچنین دوام بیشتری دارند و نگهداری آنها راحت تر است، به علاوه احتمال لکه شدن آنها کمتر است.

همانطور که گفته شد، یک وان پلاستیکی می تواند به شما کمک کند کمتر برای ماشین ظرفشویی خود خرج کنید. و بر تمیزی کلی ظروف شما تأثیر نمی گذارد، فقط بر قابلیت خشک کردن تأثیر می گذارد.اگر مایلید هر از گاهی وان پلاستیکی خود را تمیز کنید، ممکن است جایگزینی مناسب و کم هزینه برای وان فولادی ضد زنگ باشد.نکته داخلی: فضای داخلی قفسه های شما همیشه مانند فضای بیرونی ماشین ظرفشویی شما نخواهد بود.

این بدان معناست که نمای جلویی از جنس استنلس استیل به این معنی نیست که یک وان داخلی از جنس استنلس استیل تضمین شده است.

قابلیت اطمینان، تعمیر و نگهداری و نصب

هر ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید، دوست دارید دوام داشته باشد.هیچ کس علاقه ای به صرف پول بیشتر از قیمت خرید برای نگهداری، تعمیرات یا تعویض زودرس ماشین ظرفشویی خود ندارد.

در حالی که داشتن یک رتبه بندی قطعی از اینکه کدام برندها قابل اطمینان ترین و بادوام ترین محصولات را ارائه می دهند بسیار عالی است، حقیقت این است که قابلیت اطمینان از مدلی به مدل دیگر، حتی در یک برند واحد، متفاوت است.همانطور که گفته شد، عوامل و ویژگی های خاصی وجود دارد که به طور کلی منجر به یک دستگاه بادوام بیشتر می شود.

به عنوان مثال، وان های فولادی ضد زنگ اغلب بیشتر از ماشین های ظرفشویی با وان های پلاستیکی دوام می آورند. همچنین باید مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی شما به درستی نصب شده است – پمپ های تخلیه نامناسب ممکن است مسدود شده و به ماشین ظرفشویی شما آسیب برساند.

همچنین می توانید با انجام تعمیر و نگهداری منظم و هرگونه تمیز کردن مورد نیاز، از عمر طولانی ماشین ظرفشویی خود اطمینان حاصل کنید.فیلترها باید در فواصل زمانی پیشنهادی تمیز شوند و انتخاب یک شوینده با کیفیت نیز بسیار مهم است.اگر ماشین ظرفشویی شما دارای سیستم دفع یکپارچه نیست، مهم است که قبل از قرار دادن ظروف، کثیفی های عمده را پاک کنید تا از گرفتگی ذرات و آسیب رساندن به بازوهای شستشو یا زهکشی جلوگیری شود.

آب سخت یکی دیگر از عواملی است که باعث پوشیدن سریع ماشین ظرفشویی می شود. اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، قبلاً به اهمیت استفاده از نرم کننده آب اشاره کردیم.

برخی از آپارتمان های شهری ممکن است فضای کابینت یا لوله کشی برای پشتیبانی از ماشین ظرفشویی توکار نداشته باشند.اگر از این کار خسته شده اید، یک ماشین ظرفشویی مستقل و قابل حمل ممکن است به کارتان بیاید. فقط مطمئن شوید که بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی قابل حمل ما را دنبال می کنید تا مطمئن شوید که تنظیمات درستی در آشپزخانه خود دارید.

بهره وری انرژی

«کارآمد انرژی» عبارتی است که ما زیاد می شنویم، اما دقیقاً به چه معناست؟اساساً در مورد ماشین‌هایی است که کمترین تأثیر منفی بر محیط‌زیست دارند.

این روشی برای طراحی لوازم خانگی است که در حین کار تا حد امکان انرژی کمتری را تخلیه کنند.

شاید بیشتر با رتبه‌بندی EnergyStar آژانس حفاظت از محیط زیست آشنا باشید. این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که یک دستگاه چقدر کارآمد (یا ناکارآمد) از منابع استفاده می‌کند، خواه برق باشد یا آب.علاوه بر واجد شرایط بودن برای رتبه‌بندی EnergyStar، بسیاری از برندهای ماشین ظرفشویی برای بهبود کارایی ماشین‌های خود فراتر از آن عمل می‌کنند.

آنها ویژگی های اضافی، از جمله چرخه های تشخیص خاک، گزینه های نیمه بار، و چرخه های شستشوی سریع یا شستشوی محیطی را اضافه می کنند.در حالی که اینها به طور کلی تأثیر انسان بر محیط زیست را بهبود می بخشد، باید توجه داشت که بعید است که متوجه چیزی بیش از تفاوت ناچیز در قبض برق خود شوید. تغییرات از یک واحد به واحد دیگر به طور کلی تنها به چند دلار در سال اضافه می شود.

جمع بندی
تفاوت قرص ظرفشویی،ژل ظرفشویی و پودر ظرفشویی (100% کاربردی) را کامل مطالعه فرمایید و نیاز اصلی خود را شناسایی کنید آن را تهیه کنید ولذت ببرید.

در حالی که ما در این راهنما موارد زیادی را پوشش داده ایم، امیدواریم که به عنوان یک آغازگر خوب برای آماده سازی شما برای فرآیند انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی جدید استفاده شود. به طور کلی، بهترین توصیه ای که ما در Designer Appliances می توانیم به شما بدهیم این است که آنچه را که نیاز دارید بخرید، نه آنچه را که یک آگهی یا یک پست وبلاگ به شما می گوید که به آن نیاز دارید.

گرفتار شدن در نام‌های تجاری و ویژگی‌های با تکنولوژی بالا می‌تواند آسان باشد، و برخی از این نام‌ها و ویژگی‌های برند با سابقه بهبود تجربه مشتری همراه هستند. اما به طور کلی، چیزی که بیش از همه مهم است این است که ماشینی را انتخاب کنید که در حد بودجه شما باشد و در عین حال تمام معیارهای خواسته های روزانه از آن را برآورده کنید. ما یک راهنمای منبع سریع آماده کردیم تا به شما ایده ای در مورد هزینه یک ماشین ظرفشویی خوب ارائه دهیم

همواره فروشگاه ولیعصر کالا در تلاش هست که کالای اصل و اورجینال را تهیه و عرضه کنید و رضایت مشتری برای مجموعه ی بزرگ ولیعصر کالا الویت بالایی دارد.