عمومیبرترین های کسب و کار

سئو چه کاربردی دارد؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ از seo بیشتر بدانید!

مفهوم سئو چیست و چه کاربرد و اهمیتی دارد؟ تعریف سئو به زبان ساده و… عباراتی که این روزها در اینترنت زیاد جستجو می‌شوند. کاربرانی که بعد از راه‌اندازی وب‌سایت خود از کم بودن بازدیدها، نداشتن فروش آنلاین و کم‌توجهی به سایتشان نگران هستند و راه‌حل را در یک چیز یافته‌اند: سئو و بهینه سازی سایت!

در این مقاله از دوره آمورش رایگان سئو، سعی کرده‌ایم به سؤالات اصلی که در این زمینه مطرح می‌شود به زبان ساده پاسخ دهیم. اگر شما هم مشتاقید بدانید سئو چیست و چه تأثیری بر وب‌سایت‌ها دارد با ما همراه باشید.

سئو چیست ؟

سئو چیست؟ سئو (seo) از کلمه‌ی Search Engine Optimization گرفته‌شده و به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است.

در واقع به فعالیت‌هایی که در طی طراحی وب‌‌سایت، تولید محتوا و.. انجام می‌دهیم تا وب‌سایت ما در نتایج گوگل جایگاه بهتری کسب کند، سئو می‌گویند.

اگر بخواهیم به سؤال سئو چیست پاسخ جامع‌تری بدهیم ابتدا باید درباره‌ی موتورهای جستجو بیشتر بدانید.

نحوه‌ی کار موتور جستجو

موتورهای جستجو مثل گوگل از نرم‌افزارهای مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام یک هدف و روش کار مشخصی دارند، ربات یا نرم‌افزارهایی به نام spider،crowler ،indexer و… (توصیف آنها در این مقاله نمی‌گنجد!)

موتورهای جستجو به کمک این ربات‌ها در صفحات وب به جستجو می‌پردازند و مطالب صفحات سایت‌ها را دسته‌بندی و در پایگاه‌ داده‌ی خود ذخیره ‌می‌کنند.

زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجو در پایگاه داده‌ی خود به جستجوی عبارت جستجو شده می‌پردازد و نزدیک‌ترین نتایج را به ترتیب به شما نمایش می‌دهد.

پس برخلاف تصور عموم، موتور جستجو از قبل پایگاه داده‌اش را آماده کرده و این‌گونه نیست که همان لحظه‌ی جستجو تمام وب را بگردد.

ارتباط موتورهای جستجو و سئو چیست ؟

حتماً می‌پرسید ربط این داستان به سئو چیست؟ باید بدانید مسئله‌ای که در این بحث اهمیت دارد همان الویت‌ بندی و ترتیب نمایش نتایج جستجو است. مباحث سئو همواره به دنبال پیدا کردن راهکارهایی است که به کمک آن بتواند سایت مدنظر خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشد.

موتورهای جستجو با کمک مجموعه‌ای از الگوریتم‌ و دستورالعمل‌ها سعی می‌کنند نتایج را طوری اولویت‌ بندی کنند که کاربر با جستجوی خود مرتبط‌ترین نتیجه را دریافت کند.

این الویت ‌بندی و ترتیب نمایش به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. معمولاً جهت جلوگیری از سوء‌ استفاده، اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی کار الگوریتم‌ها منتشر نمی‌شود.

هدف سئو آشنایی و شناخت این الگوریتم‌هاست که بتواند سایت مدنظر خود را در رتبه‌بندی بهبود ببخشد و جایگاه بالاتری در نتایج کسب کند

در ابتدا الگوریتم‌های موتورهای جستجو چندان پیشرفته نبودند و برخی افراد با سوء استفاده از نقص‌های الگوریتم‌ها، سایت خود را در زمان کوتاهی به صفحه‌ی اول گوگل می‌رسانند. اما امروزه با وجود پیشرفت‌های اساسی در الگوریتم‌ها معمولاً فقط سایت‌هایی که به‌صورت واقعی و درست فعالیت دارند به صفحه‌ی اول راه پیدا می‌کنند.

اهمیت seo در چیست؟

حال که به طور کامل به سؤال اصلی یعنی سئو چیست پاسخ داده شد، ممکن است این سؤال به ذهن شما خطور کند که دلایل اهمیت سئو چیست و چرا باید به دنبال سئو سایت باشیم؟

در پاسخ به این سؤال دو دلیل مهم وجود دارد که اهمیت سئو را افزایش می‌دهد:

۱- اکثر افراد سؤالات ذهنی، محصولاتی که قصد خرید آن را دارند و خلاصه هر مطلبی که می‌خواهند از آن بیشتر بدانند را در اینترنت جستجو می‌کنند. با سئو و بهینه سازی سایت می‌توانید در نتایج این جستجوها ظاهر شوید، کلیک و بازدید بیشتری بگیرید و مشتری بیشتری داشته باشید.

۲- موتور جستجو همان چیزی را به کاربر نمایش می‌دهد که کاربر در جستجوی آن بوده است! به این معنا که اگر کاربری با جستجو وارد سایت شما شده، به دنبال محصول یا مطلب شما بوده است. پس او یک کاربر هدفمند است که احتمال تبدیل شدن این شخص به مشتری بسیار بالا می‌باشد.

چرا باید از سئو کمک بگیرم؟!

معمولاً ادمین‌های سایت برای فروش بیشتر، افزایش ترافیک سایت و برند سازی، هزینه‌های بالایی را جهت تبلیغات صرف می‌کنند. معمولاً این تبلیغات در بازه‌ی زمانی موقت با صرف هزینه‌های بالا نتایج مثبتی را به دنبال دارند اما به محض قطع این تبلیغات، نتایج دریافتی به شدت افت پیدا می‌کنند. یکی از علت‌هایی که باعث شده بیشتر افراد به سمت سئو جذب شوند، هزینه‌های به نسبت کمتر و ماندگاری طولانی‌تر آن است.

سئو اگر با روش صحیح و اصولی انجام شود و ادامه بیابد تا مدت‌ها نتیجه‌ی مثبت آن را حس خواهید کرد و در طولانی مدت از نظر هزینه هم صرفه جویی می‌کنید. همچنین (همان‌طور که گفته شد) ترافیک ورودی سایت هدفمند هستند.

اهداف سئو چیست؟

همان‌طور که تا اینجای کار متوجه شدید سئو باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، بینگ و.. می‌شود. این موضوع اثرات بسیار مهمی را در پیش دارد که هر کدام از آنها از اهداف سئو محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین اهداف سئو عبارت‌اند از:

  • دیده شدن سایت در نتایج جستجو
  • بالا بردن رتبه سایت در نتایج
  • افزایش بازدید سایت
  • افزایش فروش
  • بهترین روش تبلیغات
  • برندسازی
  • و …

سئو، چاقوی دو لبه!

تا این جای مقاله سعی کردیم کاربرد سئو را بررسی کنیم و اصلی‌ترین سوال کاربران یعنی مفهوم سئو چیست را پاسخ دهیم.

اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد اثر منفی سئوی ناشیانه است. الگوریتم‌های هوشمند موتورهای جستجو همواره سعی دارند با سایت‌هایی که قصد فریب آنها را دارند مبارزه کنند و به اصطلاح آنها را پنالتی کند!

اگر سایتی بیش از حد بهینه شده باشد (over optimized)، بر روی کلیدواژه‌های نامرتبط با سایت بهینه سازی شود یا از روش‌هایی که از نظر موتور جستجو ممنوع بوده استفاده کرده باشد (Black hat) ممکن است مورد جریمه‌ی موتور جستجو قرار گیرد (penalty) و جایگاه فعلی خود را در آن عبارت از دست بدهد. در این زمان سایت با افت ناگهانی و شدیدی روبرو می‌شود و حاصل زحمات فرد به هدر می‌رود!

پس قبل از انجام هر اقدامی مربوط به سئو تحقیق کنید و برای انجام آن از کارشناسان مجرب کمک بگیرید.

در مقالات بعدی ما از روش‌های سئو سایت بخوانید.

سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟

سئو دنیای پیچیده و جذابی دارد به طوریکه افراد بسیار زیادی در دنیا برای یادگیری و پیاده سازی سئو برروی وبسایت و وبلاگ های خود وقت زیادی را صرف میکنند . در ادامه همراه با ای تی زیرون باشید . سئو که همانطور از اسمش پیداست ، راهکارهای بهینه سازی موتور جستجو است . در این مقاله سعی داریم تا شما را با اصول و اصطلاحات اولیه سئو آشنا کنیم .

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور های جستجو با روش های غیر اخلاقی نیست. آن ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه بندی بالا، ایجاد شده اند.

سئو را می توان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می پردازد.

سئو فرآیند ساده ای نیست که به راحتی پیاده سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه ای و صبر است. موتور های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

کسب و کار های امروزی به دنبال برندینگ سازی و معرفی خود به کاربران گوگل برای چند برابر شدن سود کسب و کارشان هستند و میخواهند بدون آن که فضای کاری شان را گسترش دهند از گوگل برای بهبود کسب و کارشان کمک بگیرند. سئو سایت یکی از روش هایی است که باعث قدرتمند شدن کسب و کارتان، حک شدن خدمات تان در ذهن مشتری ها و تبدیل آن ها به مشتری دائمی است.

در این مقاله میخواهیم درباره اینکه سئو چیست و چه کاربردی دارد توضیحات کاملی بدهیم و پاسخ به سوالات سئو چیه هر آنچه که در مورد لازم است بدانید لا به صورت صفر تا صد به شما توضیح میدهیم. اگر میخواهید سایت شما در کمتر از ۶ ماه در صفحه اول گوگل جایگاه ویژه ای پیدا کند میتوانید وارد صفحه شرکت سئو سایت ما شوید و با حدود هزینه سئو سایت تان و شرایط عقد قرارداد در بهترین شرکت سئو تهران آشنا شوید.

سئو چیست

قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست بهتر است به سوال سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو (search engine optimization) است.

سئو فرآیندی برای کمک به رتبه بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در Google است.

برای درک معنای واقعی سئو چیست به زبان ساده ، بیایید این تعریف را تجزیه کرده و بخش های مختلف آن را بررسی کنیم. در واقع ۳ عامل تاثیر زیادی در سئو دارند:

  • کیفیت ترافیک: شما می توانید همه بازدیدکنندگان جهان را به سایت خود جذب کنید ، اما اگر آنها به سایت شما می آیند باید هدف شان از ورود به سایت شما دقیقا خدمات مورد نظرشان باشد و شما هم باید دقیقا همان خدمات را به کاربران ارائه دهید. اگر گوگل به آنها بگوید شما مرکز فروش کامپیوترهای اپل هستید در حالی که واقعاً فروشگاه سیب فروشی هستید ، این ترافیک با کیفیتی برای سایت شما نیست. در واقع معنی ترافیک باکیفیت این است که بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند باشند و هدفشان از ورود به سایت تان همین باشد.
  • میزان ترافیک: هرچه افرادی که در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) روی سایت شما کلیک می کنند بیضشتر باشد، ترافیک بیشتر بهتر است.
  • نتایج ارگانیک: تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از جستجو ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هر ترافیکی است که نیازی به پرداخت هزینه آن نیست و سایت شما بدون پرداخت هزینه در نتایج بالای گوگل قرار بگیرد و کابران را جذب کند.

تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی این است که SEO شامل رتبه بندی “ارگانیک” است ، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا هزینه نمی کنید. به بیان ساده تر استفاده از تکنیک های سئو برای بالا آمدن رتبه سایت شما بدون پرداخت هزینه همان سئو ارگانیک است.

در این راستا برای بهتر دیده شدن سایت شما به کاربران گوگل در میان انبوه سایت ها بحث سئو مارکتینگ مطرح میشود که با رعایت این اصول که در مقاله سئو مارکتینگ چیست توضیح داده شده است میتوانید در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحات برتر گوگل برسانید.

اهداف سئو سایت

تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست اما سوالاتی که در این مرحله برای کاربران سایت مطرح میشود این است که اهداف سئو چیست ؟ اهداف سئو را نام ببرید ؟ هدف از سئو سایت های مختلف چیه و چرا باید یک سایت را سئو کرد؟ هدف از سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

ما در این مقاله راجع به سئو که نوشته ایم قصد داریم همه چیز درباره سئو را به شما توضیح دهیم و به صورت کلی یک دید آگاهانه و روشن در این زمینه به شما بدهیم.

از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است.

وقتی کسب و کار شما مانند یک برند در ذهن کاربران حک شود این کاربران شاید برای دفعه اول از خدمات شما استفاده نکنند اما نام کسب و کارتان در ذهن شان ثبت شده و بیرون نمیرود و این کاربران بعد ها به مشتری دائمی شما تبدیل میشوند.

کاربرد های سئو

سئو سایت اهداف زیادی را دنبال میکند و در صورتی که به صورت اصولی و استاندارد در سایت به کار رود میتواند نتایج فوق العاده ای روی کسب و کار و سودآوری شما داشته باشد.

مهمترین کاربرد های سئو سایت این است که مانند یک جادو عمل میکند و شما میتوانی راه صد ساله را یک شبه بروید. سئو تکنیکال و اصولی میتواند شما را خیلی سریعتر از راه های معمولی به اهداف کاری تان برساند و موشک کسب و کارتان را روشن میکند.

از دیگر کاربرد های سئو سایت این است که در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و شما میتوانید برای همیشه از نتایج سئوی سایت تان برای بیشتر شدن سود کسب و کارتان بهره بگیرید.

اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات یز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند.

کاربرد شگفت انگیز سئو سایت این است که شما و کسب و کارتان ر بولد میکند و از شما یک برند معتبر میسازد. برند سازی شما باعث میشود در ذهن ها ثبت شوید و همه شما را بشناسند. معرفی شما به عنوان یک برند معتبر باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان میشود.

اهمیت سئو در سایت

سوالی که ممکن است تا اینجای مقاله در ذهن شما ایجاد شده باشد این است که اهمیت سئو چیست؟

یک حقیقت وجود دارد و آن این است که: جستجو یک منبع بزرگ ترافیک است و در صورتی که بتوانید در رتبه بالاتر جستجو خود را به کاربران معرفی کنید در رقابت پیروز شده و ترافیک بیشتری را به خود اختصاص دهید.

بر اساس آمار و ارقام میزان ترافیک بیشتر وب سایت ها به این صورت است که:

بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود. روی هم رفته ، جستجو در موتور های جستجو ۱۰ برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد.

برای آن که بهتر بدانید اهمیت سئو در چیست و چرا باید به آن توجه ویژه ای داشت یک مثال ملموس را بهم بررسی میکنیم :

فرض کنید شما یک مغازه اجاره لوازم مهمانی را اداره می کنید. طبق گفته کلید واژه گوگل ، ۱۱۰،۰۰۰ نفر هر ماه “وسایل مهمانی” را جستجو می کنند.

با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود ۲۰ درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد ، اگر در صدر صفحات بالا ظاهر شوید ، ماهانه ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند.

آیا میدانید ارزش مالی آن بازدیدکنندگان برای صاحب سایت چقدر است؟

تبلیغ کننده لوازم مهمانی به طور متوسط برای این عبارت جستجو حدود ۱ دلار برای هر کلیک هزینه می کند. این بدان معناست که ترافیک وب سایت ۲۲۰۰۰ بازدیدکننده تقریباً ۲۲۰۰۰ دلار در ماه ارزش دارد.

ارزش هر کلیک چقدر است؟

ساتی شما قرار نیست فقط در همین کلمه بالا باشد و می توانید صدها (و گاهی هزاران) کلمه کلیدی مختلف را رتبه بندی کنید و از هر کلمه درآمد زیادی کسب کنید.

در صنایع دیگر ، مانند املاک یا بیمه ، ارزش ترافیک موتورهای جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است.

به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان در آمریکا بیش از ۴۵ دلار برای هر کلیک روی عبارت جستجو “قیمت بیمه خودرو” پرداخت می کنند.

پس بهتر است به جای آن که هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان در سایت های دیگر انجام دهید سعی کنید بیشتر روی سئو سایت تان تمرکز کنید تا با پرداخت هزینه معقولانه سود چند برابری کسب کنید.

اگر میخواهید خودتان سایت را در مدتی کوتاه به رتبه های برتر گوگل برسانید میتوانید در صفحه آموزش سئو تکنیک هایی که شما را به این هدف میرساند یاد بگیرید.

مراحل سئو سایت

تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست و چه اهمیتی دارد اما کار هنوز تمام نشده است. همه میدانیم سئو مهمه و تاثیر فوق العاده ای در بهبود کسب و کار و سودآوری شما دارد.

برای آن که یک سایت در رتبه بالای جستجوی گوگل قرار بگیرد لازم است که همه چیز درباره سئو را بدانید و مراحل سئو سایت را از همان ابتدای ساخت سایت رعایت کنید.

در واقع نمیتوان یک نسخه کلی برای سئو همه سایت ها نوشت و این گونه بیان کرد که مراحل سئو سایت به این ترتیب است که ابتدا فلان کار را انجام دهید و در مرحله دوم کار دیگری را انجام دهید.

در واقع در این مقاله درباره سئو باید به شما بگوییم که تکنیک های سئو برای سایت های مختلف متغیر است و برای هر سبک سایت با توجه به موضوع سایت و رقبا و مخاطبان ان سایت تکنیک های مختلف سئو برای رتبه بندی سایت پاسخگو است.

به همین دلیل است که سئو سایت فروشگاهی با سئو سایت شخصی و یا سئو سایت شرکتی متفاوت است. تازه اگر دقیق تر هم بخواهیم به شما بگوییم سئو سایت های فروشگاهی هم با هم متفاوت است!!

یعنی شما نمیتوانید دقیقا از تکنیک هایی که برای سئو سایت فروش لباس استفاده کرده اید به همان صورت برای سئو سایت فروش لوازم صنعتی استفاده کنید زیرا مخاطبان و رقبا این سایت ها با هم فرق میکنند.

مهمترین کاری که میتوان گفت جز اولین مراحل سئو سایت است این است که سایت مورد نظرتاتن را از همه نطر بررسی و انالیز کنید و ببینید این سایت در چه حوزه ای فعالیت میکند؟ کاربران این سایت چه رنج سنی دارند؟ چه جنسیتی دارند؟ این سایت چه رقیب هایی دارد؟ رقبا چگونهه روی سایت شان کار میکنند؟ از چه تکنیک هایی استفاده میکنند؟ بیشتر ترافیک رقبا از چه طریق و به چه صفحه هایی است؟ و …

زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید.

انواع سئو چیست

یکی از پر تکرار ترین سوالات در سرچ گوگل بعد از سئو چیست ویکی پدیا عبارت انواع سئو چیست میباشد. در واقع این روز ها همه به دنبال یادگیری اصول سئو و بهینه سازی سایت شان هستند و میخواهند از کسب درآمد به صورت آنلاین عقب نمانند.

سئو انواع مختلفی دارد که هر نوع از سئو با رعایت اصول و تکنیک هایی خاص شناخته میشود و باید بهترین نوع سئو را برای بهبود سئو سایت استفاده کرد.

با مطالعه مطالب قسمت پایین میتوانید پاسخ انواع سئو چیست را به زبان ساده یاد بگیرید. اگر با خواندن ادامه مطلب باز هم سوالی ذهن شما را درگیر کرده بود میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را بیان کنید تا کارشناسان سئو ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سئو داخلی سایت On Page SEO

سئو داخلی On Page SEO در مورد ایجاد محتوای باکیفیت برای بهبود رتبه سایت شما است.رعایت سئو داخلی از همان ابتدای ساخت سایت باید بر اساس اصول و استاندارد پیش رود تا ساختار سئو سایت برای گوگل تعیین شود و گوگل به ساختارمندی سایت شما و کیفیت محتوای قرارداده شده در آن رتبه دهد.

سئو داخلی سایت به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن محتوای زنجیره ای با کیفیت بالا مرتبط با موضوع سایت، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و سایر عوامل تکنیکی بستگی دارد.

با رعایت سئو داخلی سایت مطالب قرار داده شده مانند حلقه های یک زنجیر به هم مرتبط شده و پیوستگی در سایت ایجاد میشود. لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های On Page SEO است که به بهینه سازی موتورهای جستجو seo کمک زیادی میکند.

در مقاله سئو داخلی به صورت جامع درباره تکنیک های سئو داخلی توضیح داده ایم که با رعایت این تکنیک ها میتوانید در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحه اول گوگل بیاورید.

سئو خارجی سایت Off Page SEO

سئوی خارجی سایت یا Off Page SEO از تکنیک های بهینه سازی سایت است که در وب سایت شما لازم است انجام شود، مانند بک لینک.

در سئو خارجی سایت تمرکز روی ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت است و هدف جذب ترافیک از موتور جستجو گوگل نیست. همیشه افزایش ترافیک از گوگل سبب موفقیت شما در بازار رقابت سئو نیست گاهی لازم است کاربران از راه های دیگر با خدمات سایت شما آشنا شوند و با ورود به سایت تان نرخ ترافیک را افزایش دهند.

این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی در سایت های دیگر است که این امکان را به افراد میدهد که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند. اگرچه ساخت بک لینک نیاز به رعایت اصول زیادی دارد، اما در موفقیت سئو سایت شما میتواند مانند یک پل عمل کند و ضروری است.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری راجب به سئو خارجی به دست آورید میتوانید مقاله سئو خارجی را مطالعه کنید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یا سئو در برنامه نویسی به این معنا میباشد که باید سئو را در پایه و زیر ساخت سایت رعایت کرد و اگر میخواهید سایتی را در مدت زمان کوتاه به رتبه های بالایی برسانید لازم است که سئو در برنامه نویسی را رعایت کنید.

سئو در برنامه نویسی به این معنی است که شما باید اصول سئو سایت را از ابتدای طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی سایت ریسپانسیو و لینک گذاری های داخلی و تبلیغات در ساید بار ها رعایت کنید.

سئو تکنیکال به صورت پایه ای و اصولی میتواند خیلی سیع تر شما را به اهداف سئو برساند و در زمان شما بسیار صرفه جویی کند.

ما در مقاله سئو تکنیکال به صورت جامع درباره اصول این نوع از سئو توضیح داده ایم. با خواندن این مقاله میتوانید سایت تان را در مدت زمان کوتاعی به رتبه های برتر گوگل برسانید.

 لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ

لینک سازی هدفمند یا لینک بیلدینگ در سایت نیاز به رعایت اصول خاصی دارد و نمیتوان همین طوری صرفا چون باید سایت لینک داخلی و خارجی داشته باشد یکسری لینک داخلی و خارجی در آن ایجاد کرد.

لینک سازی هدفمند در سایت که به تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی مربوط میشود باعث سرازیر شدن ترافیک داخلی سایت به صفحات مورد نظر شما و همچنین ورود کاربران از سایت های دیگر به سایت شما میشود.

با رعایت لینک سازی هوشمند جایگاه های برتر گوگل را برای کسب و کارتان رزرو خواهید کرد و ساختارمند بودن سایت تان را به گوگل تفهیم میکنید و گوگل متوجه میشود که سایت شما طبق ساختار و اصول ساخته و پرداخته میشود.

به این ترتیب گوگل به شما توجه بیشتری میکند و در واقع به شما جایزه میدهدو شما را در مدت زمان کوتاهتری به جارگاه های بالایی میرساند.

سئو کلاه سفید white hat SEO

سئو کلاه سفید یا white hat SEO راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر ترافیک انسانی خود تمرکز خواهید کرد و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید.

در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید.

اگر میخواهید در زمان مناسب و نرمال رتبه خوبی در گوگل را به خود اختصاص دهید، مورد خشم و مجازات گوگل واقع نشوید و هر تلاشی که برای بهبود رتبه سایت تان انجام داده اید به هدر نرود باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

سئو کلاه سیاه black hat SEO

وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور میکند.

افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای مانند استفاده زیاد از کلمات کلیدی در صفحه برای رتبه بندی سریع استفاده کنند.

ممکن است این تکنیک برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکنندگانی به سایت شما برساند ، اما پس از مدتی، Google متوجه خطای شما میشود و سایت شما را مجازات و حتی لیست سیاه می کند، بنابراین هرگز رتبه بندی نخواهید شد و دیگر از دور رقابت ها خارج میشوید.

راه های زیادی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که درست است نباید در سئ و بهینه سازی سایت از آن ها استفاده کنید اما میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و به روش های خلاقانه ای از آن ها برای بهینه سازی سایت seo ارگانیک استفاده کنید.

یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه میتواند دید بهتری به شما بدهد و شما را برای استفاده از تکنیک های خلاقانه برای سئو گوگل کمک کند.

سئو کلاه خاکستری gray hat SEO

در این میان سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند.

در این تکنیک شما سعی نمی کنید کسی ویا گوگل را فریب دهید با این حال ، شما در حال تلاش برای به دست آوردن مزیت سئو کلاه سفید مشخص هستید.

در سئو کلاه خاکستری شما از تکنیک هایی که در هر دو سئو کلاه سفید و سیاه استفاده میشوند استفاده میکنید و این تکنیک ویژگی های هر دو تکنیک را دارد و به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک نیست و به اندازه سئو کلاه سفید نیز زمانبر نیست و شما را سریع تر به اهداف سئو میرساند. اگر نمیدانید اهداف سئو چیست میتوانید به متن ابتدای مقاله مراجعه کنید و کمی با دقت تر این مقاله را مطالعه کنید.

تبلیغات سئو چیست

تا اینجا متوجه شدیم سئو ارگانیک یا سئو گوگل پسند چیست اما گوگل در این بین امکانی برای سایت هایی که هنوز نتوانسته اند رتبه خوبی کسب کنند در نظر گرفته است.

اگر نمیدانید تبلیغات سئو چیست باید به زبان ساده بگوییم که تبلیغات سئو یا گوگل ادز قابلیت گوگل است که هر سایتی میتواند در ازای پرداخت هزینه تعیین شده سایتش را در صفحات برتر تبلیغ کند.

به این ترتیب حتی سایت هایی که در صفحات پایین هستند و کسب و کارشان دیده نشده میتوانند با پرداخت هزینه به گوگل از گوگل ادز بهره ببرند و کسب در آمد داشته باشند.

اصول سئو چیست

برای آن که شما بتوانید یک سایت را سئو کنید اولید کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید و همواره در پی یادگیری باشید. شما باید بدانید اصول سئو چیست و به صورت اصولی و تکنیکی اصول سئو را پیاده سازی کنید.

  • استراتژی سئو داشته باشید

مهمترین کاری که برای شروع سئو یک سایت باید انجام دهید این است که یک استراتژی سئو داشته باشید و برای کار خود نقشه راه تعیین کنید. شما با این کار میتوانید متوجه شوید که در مرحله باید چه کار هایی انجام دهید و برنامه ریزی داشته باشید.

البته که داشتن یک استراتژی میتواند به کار شما نظم و تریب بیشتری دهد و کمک کند تا با برنامه ریزی بیشتر و بهتری کار ها پیش ببرید اما نکته ای که مهم است این است که برای نوشتن استراتژی سئو نیز باید حرفه ای و تخصصی عمل کنید تا در نیمه راه با مشکلات متعددی رو به رو نشوید.

اگر نمیدانید چطور باید استراتژی سئو داشته باشید و چه ناتی را باید در نظر بگیرید حتما مقاله استراتژی سئو را مطالعه کنید.

  • تولید محتوا باکیفیت داشته باشید.

تولید محتوا سئو شده تولید محتوایی است که علاوه بر آن که اصول سسو رد آن رعایت شده است متناسب با سلیقه کاربران نوشته شده و میتواند توجه آن ها را جلب کند. برای تولید محتوانویسی میتوانید در کلاس های تولید محتوا شرکت کنید و یا اگر میخواهید میدیریت سئو یک سایت بزرگ را برعهده داشته باشید میتوانید این کار را به تیم تولید محتوا بسپارید.

البته باید بدانید صرفا وجود محتوا در سایت شما به بالا آمدن آن کمک نمیکند و شما باید محتوایی تولید کنید که اصول سئپ د ر آن رعایت شده باشد و خیلی دیگر از نکات بری تولید محتوا را نیز دارا باشد. اگر نمیدانید تولید محتوا چیست و چطور میتوانید یک تولید محتوپا اصولی داشته باشید پیشنهاد ما به مشا این است که حتمکا مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید و اصولی برای این حوزه آماده شوید.

  • بهبود سرعت سایت

در پاسخ به سوال اصول سئو چیست باید گفت شما باید تک تک فاکتور هایی که برای بهبود رتبه سایت مهم است را در این اصول در نظر داشته باشید و برای پیاده سازی این اصول برنامه ریزی داشته باشید.

بهبود سرعت سایت یکی از کار هایی است که باید برای بهبود رتبه سایت به آن توجه زیادی داشته باشید و فاکتور هایی که سبب میشود سایت سریع تر لود شود را رعایت کنید.

شما باید در سایت تان از تصاویر باکیفیت و در عین حال کم حجم استفاده کنید. سعی کنید از طراحان حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید تا هم تصاویری در سایت داشته باشید که توجه کاربران را جلب کند و هم از نظر حجک مناسب باشد.

شما میتوانید hز ابزارهای مختلفی برای سنجش سرعت سایت بهره بگیرید که رایج ترین این ابزار GTmetrix و pagespeed میباشد.

  • ریسپانسیو بودن سایت

یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد.

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی

ممکن است بپرسید نقش سئو در بازاریابی اینترنتی چیست و آیا سئو میتواند در بازاریابی های امروزی تاثیری داشته باشد.

امروزه کمتر کسی است که از اینترنت استفاده نکند و از قابلیت های آن و فضای مجازی دور باشد. تقریبا میتوان گفت که ۹۰% مردم ایران برای آن که محصول و خدمت مورد نظرشان را پیدا کنند از جستجوی گوگل استفاده میکنند.

وقتی سایت شما در نتایج اول جستجو کاربران باشد احتمال کلیک شدن روی آن چندین برابر سایت هایی است که با تبلیغ در جایگاه های بالا قرار گرفته اند.

این نشان میدهد که تبلیغات سئو سایت میتواند کسب و کار شما را دگرگون کند اما همیشه تمایل گوگل سئو ارگانیک و کلاه سفید است و برای این نوع سئو ارزش بیشتری قائل است.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود میتوانید در قسمت دیدگاه نظرتان را برای ما بنویسید تا تعدادی مطالب یونیک برای دانلود مقاله درباره سئو برای شما راسال کنیم. همچنین میتوانیم مقاله سئو چیست pdf را برای شما ارسال کنیم و شما را بیشتر با موضوع What is SEO آشنا کنیم.

روش های یادگیری سئو چیست

شما میتوانید از تمام امکانات پولی و رایگانی که مهیاست برای یادگیری سئو بهره ببرید و از هیچ چیز ساده نگذرید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید بهتر است آموزش اصولی و پایه ای را شروع کنید. برای این کار آموزشگاه ها، کتاب ها و اساتید و کتاب ها و سایت های ارزشمندی وجود دارند که میتوانید از همه آن ها کمک بگیرید.

بعضی افراد برای یادگیری سئو نیاز به حضور استاد دارند که برای این افراد شرکت در کلاس های آموزش سئو بهترین گزینه است. البته که در آموزشگاه ها این کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود و شما میتوانید برای کلاس های حضوری انواع کلاس های خصوصی و عمومی را انتخاب کنید.

یکی از بهترین پیشنهاد هایی که ما حتی به کارآموزان دوره سئو پیشنهاد میدهیم مراجعه به سایت های بزرگی مانند یوتیوب و بهره گیری از فیلم های آموزشی این سایت هاست. در یوتیوب شما میتوانید بهترین و جدیدترین تکنیک های سئو را یاد بگیرید و با جدیدترین الگوریتم های موتور های جستجو آشنا شوید و سایت تان را مطابق با جدیدترین تغییرات سئو کنید.

البته که کتاب در هر حوزه ای میتوند بهترین منبع برای یادگیری باشد و اگر شما جزو افرادی هستید که با مطالعه یک مطلب میتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید خرید کتاب سئو میتواند به شما رد این زمینه کمک کند.

ما در این راستا تلاش کردیم برای آن که شما راحت تر بتوانید اصول و پایه سئو را یاد بگیرید سئو چیست pdf را آمده کنیم و در این قسمت برای شما قرار دهیدم. شما میتوانید با دانلود سئو چیست pdf به راحتی هرآنچه که در این مقاله گفته شده را به صورت جزیی تر یاد بگیرید و برای آموزش پیشرفته سئو آماده شوید.

یکی از بهترین روش هایی که میتوانید به راحتی اصول سئو را یاد بگیرید مطالعه مقالات تخصصی سئو است . این مقالات مطابق با جدیدترین منابع نوشته شده است و شما میتوانید با مطالعه گام به گام این مقالات به ترتیب با مفاهیم سئو آشنا شوید.

چرا موتور جستجو نیاز به سئو دارد

گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد. فاکتور های مختلفی وجود دارد که ربات های خزنده موتور جستجو گوگل از طریق خزش در سایت های مختلف آن عوامل را مورد بررسی قرار میدهند و در صورتی که سایتی این موارد را دارا بود امتیاز مثبتی به آن داده میشود.

هرچه در سایت شما این موارد بیشتر رعایت شده باشد شانس بیشتری برای حضور در صفحه اول گوگل و رتبه های برتر خواهید داشت و باید دقت داشته باشید علاوه بر رعایت این موارد باید سایتی داشته باشید که برای کاربران نیز جذاب باشد و تجربه کاربری خوبی از سایت شما داشته باشد.

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم سئو چیست به زبان ساده را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید شروع اصولی و تکنیکی برای یادگیری سئو داشته باشید و بتوانید با اطاعات کافی یادگیری را شروع کنید. شما میتوانید سئو چیست pdf را دانلود کنید و هرزمان به اطلاعات کلیدی دسترسی داشته باشید. در این مقاله متوجه شدید انواع سئو چیست همین طور میدانید اصول سئو چیست و چگونه باید یادگیری سئو را آغاز کنید.

هرگونه سوالی درباره سئو دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را مطرح کنید تا اساتید ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند و ابهامات شما را رفع کنند.

سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو فرآیندی برای کمک به رتبه بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در Google است. با رعایت اصول سئو میتوان به رتبه های برتر گوگل راه یافت و در صفحات برتر گوگل حضور داشت.

اهداف سئو چیست؟

از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است. وقتی کسب و کار شما مانند یک برند در ذهن کاربران حک شود این کاربران شاید برای دفعه اول از خدمات شما استفاده نکنند اما نام کسب و کارتان در ذهن شان ثبت شده و بیرون نمیرود و این کاربران بعد ها به مشتری دائمی شما تبدیل میشوند.

منابع :

https://www.isna.ir/news/1401020401856/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF