برترین های کسب و کارعمومی

چه زمانی نیاز به تعویض گلس ال سی دی داریم؟

گلس گوشی چیست؟

گلس ال سی دی دارای دو تعریف متفاوت است. یک تعریف عمومی و یک تعریف تخصصی! در تعریف عمومی، گلس ال سی دی لایه‌ای پلاستیکی است که توسط دارنده‌ی گوشی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه نمایش خریداری می‌شود و بر روی نمایشگر گوشی نصب می‌گردد. درحالیکه در تعریف تخصصی گلس ال سی دی گوشی آیفون یا سامسونگ یک شیشه‌ی محافظت کننده و ضد خط و خش است که توسط شرکت سازنده‌ی گوشی روی صفحه نمایش پرس می‌شود و از این طریق مانع آسیب رسیدن به تاچ و ال سی دی گوشی می‌شود.

درصورتی که متوجه ترک برداشتن یا جدا شدن گلس گوشی شدید می‌بایست در اسرع وقت به نمایندگی شیائومی در اصفهان مراجعه و آن را تعویض کنید. زیرا دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت. از طریق فرم زیر می توانید درخواست تعویض گلس گوشی خود را بصورت آنلاین انجام دهید.

گلس محافظ صفحه نمایش وظیفه‌ی جلوگیری از آسیب رسیدن به نمایشگر گوشی را دارد. در صورتی که این محافظِ گوشی یا تبلت ترک بردارد یا جدا شود دیگر نمی‌تواند به وظیفه‌ی خود به درستی عمل کند. از این رو برای بازگرداندن کارایی اولیه آن لازم است به سرعت تعویض شود. در مطلب پیش رو قصد داریم به آموزش نحوه‌ی تعویض گلس محافظ صفحه نمایش و مشکل قفل شدن اکانت شیائومی بپردازیم.

تعویض گلس ال سی دی موبایل به چه معنا است؟

بیشتر مردم تصور می کنند که منظور از گلس ال سی دی، همان لایه ی تلقی است که در قالب تجهیزات جانبی خریداری می کنند و بر روی گوشی نصب می کنند. اما عبارت گلس ال سی دیموبایل یک اصطلاح فنی است و به تجهیزات جانبی گوشی گفته نمی شود.  در واقع این نوع گلس ال سی دی، شیشه محافظی است که خود شرکت سازنده بر روی نمایشگر موبایل نصب می کند تا این قطعه را از شکست یا خط خش در امان نگاه دارد.

برای درک بهتر و به اشتباه نیفتادن کاربران، تکنسین ها از عبارت گلس ال سی دیبرای شیشه پرس شده استفاده می کنند و هنگام تعویض نوع دیگر گلس، از کلمه تعویض گلس گوشی استفاده می کنند. بنابراین، منظور از تعویض گلس ال سی دی موبایل ، تعویض همان گلس شیشه ای است که توسط خود کمپانی سازنده بر روی گوشی نصب شده است.

تفاوت گلس ال سی دی موبایل با گلس محافظ

اگر به ترتیب بخواهیم نمایشگر یک گوشی را بررسی کنیم، از داخل ابتدا ال سی دی سپس پنل تاچ، قاب، گلس ال سی دی و در بیرونی ترین بخش نیز گلس محافظ صفحه را داریم. گلسی که آن را به عنوان گلس محافظ صفحه می شناسیم، یک صفحه طلقی شکل یا مواردی مشابه است که بعد از خرید می توان آن را نصب کرد. در واقع این لایه که محافظت چندانی هم ندارد از وارد شدن برخی ضربه های سطحی و خط و خش به گلس محافظ ال سی دی جلوگیری می کند.

اما گلس ال سی دی در زمان ساخت گوشی با دستگاه های مخصوص روی ال سی دی پرس می شود و از جنس شیشه ای نازک و با مقاومت بالا است. همین تفاوت پروسه تعویض گلس موبایل را با گلس محافظ صفحه متمایز می کند و دلیلی است که چرا باید تعویض گلس ال سی دی گوشی را در یک مرکز معتبر انجام داد.

تعویض گلس ال سی دی موبایل در چه شرایطی مهم و ضروری است؟

تا به اینجا با عنوان و مفهوم اصلی گلس ال سی دی موبایل آشنا شدید. به نظر شما چه موقع نیاز به تعویض گلس ال سی دی می باشد؟  گاهی اوقات ممکن است فشار بسیار زیادی به گوشی وارد شود و یا گوشی از دست شما به زمین بیفتد. در این صورت وقتی موبایل را بر می دارید با یک نمایشگر ترک خورده یا شکسته مواجه خواهید شد. شما باید در این شرایط تاچ را امتحان کنید.

اگر تاچ گوشی آیفون شما به درستی کار می کرد و به محتوای گوشی دسترسی داشتید، یعنی آدم خوش شانسی هستید و خود ال سی دی آسیب ندیده است. در واقع گلس ال سی دی کارش را درست انجام داده و مانع از شکستن این قطعه شده است. حالا تنها کاری که باید انجام بدهید، تماس با نمایندگی تعمیرات موبایل در کرج و تعویض گلس ال سی دی گوشی توسط تعمیکاران با تجربه در این مجموعه است.

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ بر عکس تعویض گلس های پلاستیکی کار آسانی نیست و بدون شک شما شخصا به انجام این کار نمی باشید. حتی خیلی از تعمیرکاران در زمینه  هم نمی‌توانند تعویض گلس ال سی دی سامسونگ را انجام دهند، چونکه انجام این کار علاوه بر نیاز به دستگاه مخصوص نیازمند تجربه و دقت بالایی هم می باشند. برای تعویض گلس ال سی دی که توسط شرکت سازنده بر روی ال سی دی گوشی موبایل نصب می شود باید از ابزارها و دستگاه هایی استفاده کنند که بسیار گران قیمت و حساس می باشند.

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ زمانی امکان پذیر است که فقط گلس گوشی و یا همان شیشه بیرونی موبایل شکسته شود، تصویر منعکس شده از ال سی دی کاملا واضح باشد و تاچ گوشی بدون هیچگونه ایرادی کار کند. همانطور که قبلا گفتیم واژه گلس در اصطلاح عموم برای مردم محافظی است که بر روی سطح گوشی کشیده می شود تا به شیشه ی بیرونی، صفحه ی ال سی دی و تاچ گوشی آسیبی وارد نگردد. منظور ما از تعویض گلس ال سی دی سامسونگ این گلس معمولی نیست. اگر در هنگام کار تاچ گوشی مشکلی داشته باشد مجبور به می شوید.

منظور از تعویض گلس موبایل و یا تبلت Samsung ، عوض کردن لایه شیشه ای مقاومی است که توسط خود کارخانه بر روی ال سی دی نصب می شود تا تاثیر شدت ضربه ها را کنترل نماید. هنگامی که موبایل می افتد و یا تحت فشار زیاد قرار می گیرد، امکان دارد که صفحه نمایش موبایل ترک بخورد و بشکند. این شکستگی گاهی اوقات نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی پیدا می کند و گاهی مواقع نیز تنها با تعویض گلس ال سی دی موبایل این مشکل رفع می شود.

تعویض گلس ال سی دی سامسونگ یکی از خدمات قابل ارائه در شرکت تعمیرات تخصصی موبایل در کرج پارس ارتباط لوتوس می باشد که در بالاترین سطح کیفیت انجام می شود. تعویض گلس ال سی دی علاوه بر نیاز به مهارت و دقت، باید با نمونه های باکیفیتی انجام شود تا باعث ایجاد مشکلاتی در روند کاری تاچ و ال سی دی موبایل خود همراه نشود.

مزیت تعویض گلس ال سی دی سامسونگ

با تعویض گلس ال سی دی سامسونگ در واقع شما از ایجاد هزینه های احتمالی صرفه جویی نموده اید، چونکه هزینه تعویض گلس ال سی دی به مراتب بسیار ارزان قیمت تر از هزینه تعویض ال سی دی گوشی موبایل سامسونگ است. به علاوه با این روش همچنان می توانید از ال سی دی اورجینال گوشی خود با همان کیفیت سابق استفاده نمایید. از طرفی با تعویض گلس ال سی دی موبایل ماندن ال سی دی اورجینال موبایل شما، عملکرد دستگاه ۱۰۰ درصد حفظ خواهد شد.

در چه شرایطی نیاز به تعویض گلس ال سی دی سامسونگ دارید؟

در بعضی از موارد خاص ممکن است که به علت ضربه و یا وارد شدن فشار به صفحه ی نمایش گوشی موبایل، گلس روی آن بشکند و یا دچار ترک خوردگی گردد اما خود ال سی دی و تاچ گوشی موبایل سالم بمانند. در این موقعیت صفحه نمایش موبایل ترک خورده و یا شکسته شده است اما همچنان شما می‌توان از آن استفاده کنید و محتوای نمایشگر را به آسانی ببینید.

حتما برای شما هم پیش آمده که با گوشی موبایل رو به رو شوید که علیرغم ترک ها و شکستگی هایی که بر روی صفحه نمایش آن ایجاد شده همچنان قابل استفاده می باشد و کاربر به آسانی از ال سی دی آن می تواند استفاده کند. این حالت دقیقا حالتی است که گلس ال سی دی شکسته و نیاز به تعویض گلس شکسته پیدا می کند و خود تاچ و ال سی دی دستگاه سالم می باشد. در اینگونه شرایط شما فقط لازم است با تعویض گلس ال سی دی موبایل خود را به جای تعویض کل صفحه نمایش و ال سی دی با هزینه ی بسیار ناچیزتری را مشکل دستگاه را برطرف کنید.

هزینه تعویض گلس ال سی دی سامسونگ است؟

سوال بعدی که احتمال در ذهن شما هم ایجاد شده این خواهد بود که هزینه تعویض گلس ال سی دی سامسونگ چقدر است!؟ خوشبختانه هزینه تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل در مقایسه با تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی به مراتب کمتر است. بنابراین اگر بتوانید مشکل صفحه نمایش گوشی خود را فقط با تعویض گلس ال سی دی مرتفع سازید، از نظر هزینه و قیمت به نفعتان خواهد شد.

متاسفانه همیشه وارد شدن ضربه و فشار به صفحه نمایش گوشی فقط منجر به شکستن گلس ال سی دی نمی‌شوند و در خیلی از شرایط آسیب به LCD و تاچ گوشی هم وارد خواهد شد که در این حالت با تعویض گلس ال سی دی مشکل برطرف نمی‌شود و نیازمند تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی  در  خواهید بود که هزینه گزافی برایتان به همراه دارد.

تعویض گلس ال سی دی ایفون

در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل، تعویض گلس ال سی دی موبایل ایفون احتیاج به مهارت بالایی دارد و باید به وسیله ی کارشناسان تعمیرات موبایل در کرج انجام شود. ممکن است گوشی شما از دستتان بیفتد و صفحه آن ترک بردارد. در این جا دو حالت ممکن است برای گوشی شما پیش آمده باشد. یکی اینکه تاچ و ال سی دی موبایل آسیب دیده باشد و تعمیر آن هزینه زیادی داشته باشد و دیگر اینکه گلس ال سی دی شکسته شده باشد. در این صورت با هزینه جزئی می توانید با تعویض گلس ال سی دی آیفون، آن را تعمیرکنید.

نحوه تعویض گلس آیفون

برای تعویض گلس آیفون از دستگاه های جدید گلس اورجینال وچسب OCA استفاده می شود. با این شرایط گلس گوشی شکل ابتدایی را به دست می آورد. مزیت استفاده از این روش این است که دقت بالا در صافی و مسطح بودن صفحه لمینت و ال سی دی و ایمنی بالا همواره حفظ خواهد شد. تعویض گلس ال سی دی آیفون با فناوری های نوین و مجهزترین دستگاه و چسب OCA انجام می‌شود و پس از تعمیر ، کیفیت ال سی دی گوشی به حالت اولیه باز خواهد گشت

آیا با تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل دیگر نیازی به تعمیر تاچ و LCD نخواهیم داشت؟

در بسیاری از موارد، ترک خوردگی و شکستگی صفحه با تعویض گلس ال سی دی موبایل برطرف خواهد شد. البته این موضوع بستگی به عواملی دارد. در واقع تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل زمانی جوابگو خواهد بود که در صورت شکستگی و یا ترک خوردن صفحه نمایش باز هم بتوان از گوشی استفاده کرد. در این صورت اطلاعات در نمایشگر قابل نمایش بوده و کاربر می تواند از گوشی استفاده کند. اگر گوشی شما بعد از شکستن صفحه نمایش چنین قابلیتی داشت پس با تعویض گلس ال سی دی موبایل آیفون مشکل آن برطرف خواهد شد. در چنین حالتی تاچ و ال سی دی گوشی سالم بوده و شما می توانید با هزینه ای کم، گوشی خود را تعمیر نمایید.

برخی نکات ضروری برای تعویض گلس آیفون

  • توجه به سمت و سوی صفحه نمایش گوشی جهت چسباندن گلس آیفون
  • در چسباندن گلس نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. عدم توجه به این کار
  • سبب ایجاد حباب در زیر گلس می شود. حباب هایی که گاهی برطرف کردن آن ها ممکن نیست.
  • تمیز بودن کامل دست ها
  • تعویض گلس آیفون در محیطی عاری از گرد و غبار
  • پاک کردن کامل صحه نمایش با استفاده از یک پارچه ی لطیف

تعویض گلس ال سی دی ایفون چگونه انجام می‌شود؟

تعویض گلس ال سی دی ایفون باید با استفاده از روش ها و ابزارهای مخصوصی انجام گیرد. این کار نیاز به دقت بالایی دارد، در غیر این صورت امکان دارد نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته باشد. یکی از اصلی ترین دستگاه هایی که امروزه برای تعویض گلس ال سی دی ایفون و دیگر گوشی های موبایل از آن استفاده می شود، دستگاه لمینت است. با استفاده از این دستگاه مقداری چسب OCA می‌توان تعویض گلس ال سی دی موبایل آیفون را انجام داد. مراحلی که برای تعویض گلس ال سی دی ایفون با استفاده از دستگاه لمینت طی می‌شوند به طور خلاصه شامل موارد زیر به آن اشاره کردیم:

  • تمیز کردن محیطی که فرایند تعویض گلس ال سی دی موبایل اپل در آن انجام می شود.
  • روشن کردن دستگاه لمینیت
  • چرخاندن دکمه ایست اضطراری
  • انتخاب دکمه استارت
  • تنظیم دمای دستگاه لمینیت روی 40 درجه و زمان 180 ثانیه
  • انتخاب دکمه تایید
  • انتخاب گزینه بازگشت
  • تنظیم درجه دستگاه لمینیت روی 35 صدم مگاپاسکال
  • قرار دادن ال سی دی در جایگاه مخصوصش در دستگاه لمینیت
  • بستن درب دستگاه
  • انتخاب دکمه استارت و شروع فرایند مکش
  • هدایت سینی لمینیت به پایین به صورت خودکار
  • پایان پروسه تعویض گلس ال سی دی موبایل آیفون و باز شدن درب وکیوم

طول عمر گلس جدید آیفون و کیفیت آن

نکته بعدی که بد نیست به آن اشاره داشنه باشیم مربوط به طول عمر گلس های محافظ ال سی دی و همچنین کیفیت آن ها می‌شود. در برخی مواقع دیده شده که بعضی از تعمیرکاران به دلیل نداشتن تجهیزات و تجربه کافی برای  صفحه گوشی مشتریان مدعی می‌شوند که تعویض گلس نمی‌تواند بازده مشابه با تعویض کامل پنل تاچ و LCD گوشی را داشته باشد و به همین جهت به آن ها پیشنهاد می‌کنند که به دنبال انجام این تعمیر نباشند و تعویض کامل تاچ و LCD را در دستور کار قرار دهند. اما آیا واقعا اینطور است و تعویض گلس ال سی دی آیفون طول عمر و دوام کمی دارد؟

گلس های ال سی دی گوشی های موبایل هم دارای درجات کیفی متعددی هستند و دقیقا مثل خود پنل تاچ و LCD خواهند بود. در صورتی که از گلس مناسب و با کیفیت در گوشی اپل استفاده شود، هیچ مشکلی در بازه های زمانی کوتاه و حتی بلند مدت برای گوشی به وجود نمی‌آید و این ادعا اصلا درست نیست که طور عمر گلس های جدید و دوام این روش تعمیر پایین تر از روش تعویض کامل تاچ و LCD خواهد بود. بنابراین فریب این نوع ادعاهای بی‌پایه و اساس را نخورید و سعی کنید هوشمندانه عمل نمایید. پس اگر شرایط لازم برای اینکه تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی آیفون را با تعویض گلس انجام دهید برقرار است، انجام این کار را در دستور کارتان قرار دهید.

مزیت تعویض گلس ال سی دی موبایل آیفون چیست؟

مزیت تعویض گلس ال سی دی در این است که هزینه ی آن به مراتب کمتر از تعویض خود ال سی دی است و در زمان تعمیر، ال سی دی اورجینال گوشی خود شما تعویض نخواهد شد و دوباره شاهد همان کیفیت قبلی ال سی دی خود خواهید بود. تعویض گلس ال سی دی ایفون در مرکز با تجهیزات مدرن و چسب OCA انجام می‌شود و در نهایت کیفیت ال سی دی گوشی به حالت اولیه باز خواهد گشت.