اتصال هاست دانلود به هاست اصلی

مدیریت کسب‌وکارهای اینترنتی و استفاده از یک سایت در مواردی می‌تواند از آنچه که در زمان طراحی برای این موضوع استفاده می‌شود هم فراتر رفته و شما به تجهیزات و موارد جدیدی در این مورد نیاز پیدا کنید که بدون آنها سایت شما با افت کیفیت شدیدی مواجه خواهد شد. یکی از مهمترین این موارد هاست‌های دانلود هستند که با در اختیار گذاشتن منابع ذخیره‌سازی و جدا کردن داده‌هایی که برای استخراج آنها نیاز است تا زمان زیادتری انجام شود و پهنای باند بیشتری مصرف شود، سایت شما را در سریع‌ترین حالت ممکن آن نگه می‌دارند. اتصال هاست دانلود به هاست اصلی موضوعی است که در این مقاله قصد داریم تا آن را با هم بررسی کنیم و ببیینم برای استفاده از این ویژگی چه کاری باید انجام دهیم. جهت هرگونه سوالی از سرور اختصاصی کلیک کنید.

آموزش اتصال هاست به وردپرس | اتصال دامنه به هاست پارس پک | اتصال دامنه به هاست نت افراز

در واقع ما با اتصال هاست دانلود به هاست اصلی کاری می‌کنیم که بخشی از سایت ما از روی هاست دیگری که روی سایت ما می‌آید و اجرا می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث بهبود اوضاع هاست فعلی شود. استفاده از هاست دانلود در موارد زیادی انجام می‌شود و باید گفت که کاربرد آن تنها دانلود کردن اطلاعات از روی آن نیست و به نوعی نامی که برای آن انتخاب شده است صرفا به یک جنبه از آن اشاره دارد. در ادامه قبل از این که آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی را بررسی کنیم لازم است ببینیم که این هاست چه کاربردهایی دارد و این موضوع که آیا اصلا استفاده از این سرویس‌ها برای ما مناسب است یا اینکه باید به دنبال سرویس دیگری برای رفع مشکل خود باشیم را بررسی کنیم. جهت اطلاعات بیشر از سرور مجازی آوابرید همراه ما باشید.

استفاده از هاست دانلود چه کمکی به ما می‌کند؟

یکی از موضوعاتی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که نیاز به هاست دیگری به نام هاست دانلود پیدا کنید که البته در مواردی ممکن است که حتی شما روی سایت خود یک لینک دانلود هم نداشته باشید. در صورتی که با این قضیه مشکل دارید و طراح سایت به شما گفته است که به این سرویس نیاز خواهید داشت باید به شما بگوییم که درست است و در خیلی از موارد هاست دانلود شما برای کاربردهای مختلف دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد اینکه هاست دانلود چه کمکی به ما می‌کند باید بگوییم که این هاست نوعی فضای ذخیره‌سازی اضافی است که در کنار هاست اصلی شما قرار خواهد گرفت و می‌تواند با استفاده از یک IP مجزا و یک خط ارتباطی با پهنای باند جدا، محتوایی که کاربر نیاز دارد را برای وی ارسال کند. این محتوا می‌تواند شامل یک فایل زیپ که روی سیستم کاربر دانلود می‌شود، یک ویدئوی آنلاین که در سایت شما به نمایش در می‌آید و یا حتی تصاویر محصولات شما باشد که از روی این هاست برای کاربر ارسال می‌شود.

مزایای اتصال هاست دانلود به هاست اصلی

به‌طور کلی می‌توان گفت که هاست دانلود مانند یک هاست کمکی برای سایت ما خواهد بود که با استفاده از آنها می‌توان بار کاری هاست اصلی را برای بالا رفتن سرعت سایت و پایین آوردن مصرف پهنای باند، پایین آورد. شاید به نظر برسد که در این حالت هاست دانلود یک مورد اضافی خواهد بود، اما باید گفت که اوضاع به هیچ عنوان به این صورت نمی‌باشد و عواملی که هاست دانلود برای شما کنترل می‌کند می‌توانند سایت شما را به زانو درآورد و در صورتی که بخواهیم مزیت‌هایی که این هاست‌ها و اتصال هاست دانلود به هاست اصلی می‌تواند برای ما داشته باشد را عنوان کنیم،  به این موارد می‌رسیم:

کم مصرف شدن پهنای باند: در نظر داشته باشید در صورتی که از هاست دانلود استفاده نکنید تمام داده‌هایی که برای کاربران فرستاده خواهد شد از هاست اصلی بوده و این موضوع می‌تواند پهنای باند را با مشکلات اساسی مواجه سازد و با این کار ممکن است که شما به سرعت مجبور به تمدید سرویس هاست خود شده و یا حتی مجبور باشید که آن را تغییر دهید.

پایین آمدن هزینه: این موضوع یکی از مواردی است که تابع کاهش مصرف پهنای باند است و می‌تواند به‌عنوان مهمترین پیامد این موضوع معرفی شود. در صورت استفاده درست از هاست دانلود برای سایت‌های بزرگ و پر بازدید می‌توان گفت که هاست دانلود هزینه‌های شما را تا حد قابل‌قبولی کاهش می‌دهد.

بالا رفتن سرعت: با استفاده از این هاست دو سرویس‌دهنده به جای یک سرویس‌دهنده هاست به کاربران شما سرویس خواهند داد و این موضوع باعث می‌شود که سرعت سایت شما بالاتر برود. البته کیفیت هاست دانلود و سرویس دهنده‌ای که این هاست را از آن تهیه می‌کنید می‌تواند در این مورد تاثیر زیادی داشته باشد.

بالا رفتن بازدهی: موضوع اصلی‌ای که تمامی این فعالیت‌ها و دردسرها و چراها را پاسخ می‌دهد، به نوعی دلیلی است که به‌سراغ استفاده از سرویسی این‌چنینی می‌رویم و این موضوع چیزی جز بالا بردن بازدهی و کارایی سایت ما نیست. با استفاده از این سرویس، سایت شما سایتی خواهد بود که در مدت زمان مشخص می‌تواند به کاربران بیشتری به صورت بهتری سرویس‌دهی کند.

در مجموع می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که هاست دانلود یک هاست با منابع بالا، پهنای باند بالا و همین‌طور منابع قدرتمند است که می‌تواند در کنار هاست اصلی شما قرار گرفته و مسئولیت ارسال هر نوع محتوایی که حجم و اندازه بالایی داشت را برعهده بگیرد. اما با تمامی این تفاسیر یک سوال دیگر باقی می‌ماند و آن این است که آیا شما هم باید کار اتصال هاست دانلود به هاست اصلی را انجام دهید و لازم است که از این نوع هاست استفاده کنید و زمینه‌ی کاری شما هم در این رده قرار دارد یا خیر؟!

این سوالی است که در ادامه قبل از آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی با هم آن را بررسی می‌کنیم.

در چه مواردی به سراغ هاست دانلود برویم؟

مطمئنا هر سایتی می‌تواند بخشی از محتوای خود را با استفاده از هاست دانلود ارائه کند. اما اگر بخواهیم بگوییم کدام دسته از سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی هستند که اتصال هاست دانلود به هاست اصلی و کمک گرفتن از این سرویس می‌تواند برای آنها ضروری باشد، این موارد گزینه های اصلی ما خواهند بود:

سایت‌های نمایش ویدئو

یکی از مهمترین استفاده‌کنندگان از هاست دانلود سایت‌هایی هستند که از ویدئوهای طولانی و با کیفیت در سایت خود استفاده می‌کنند. استفاده از ویدئو برای آموزش، تبلیغات، ارائه محتوای ویدئویی به‌صورت صرف که می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد یکی از مهمترین مواردی است که امروزه بازدهی خوبی را هم داشته است و معمولا روی خیلی از سایت‌ها جواب می‌دهند. در صورتی که شما یکی دو ویدئوی کوتاه در سایت خود دارید که بازدید معمولی دارند می‌توانید آن را روی هاست خود پیاده‌سازی کنید، اما اگر ویدئوهای شما تعداد بالایی داشته باشند و یا در صورتی که در صفحه‌هایی قرار داشته باشند که بازدید زیادی از آنها می‌شود و از صفحات شلوغ وبسایت شما هستند قابلیت این که یک شبه سایت شما را از کار بیندازند را دارند.

در نظر داشته باشید استفاده از هاست دانلود در نمایش ویدئو در سایت یکی از مهمترین موارد بازدهی سایت به‌شمار می‌آید و یکی از مهمترین مواردی که ممکن است شما به این خاطر مجبور به اتصال هاست دانلود به هاست اصلی شوید همین موضوع خواهد بود.

دانلود سنترها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند شما را مجبور به اتصال هاست دانلود به هاست اصلی و استفاده از آن بکند، این است که شما قصد ارائه فایل به صورت دانلودی به کاربران را داشته باشید که یکی از مهمترین و اصلی‌ترین موارد برای استفاده از هاست‌های دانلود بوده و نام هاست دانلود نیز به خاطر همین مورد ارائه شده است. در صورتی که به دانلود سنترهای بزرگ نگاهی بیندازید، تمامی لینک‌های دانلود مختلف روی زیر دامنه‌هایی بوده که معمولا هم با عبارت dl شروع می‌شوند که نشان‌دهنده همین موضوع خواهد بود.

استفاده از هاست دانلود برای مواردی که شما فایلی را برای دانلود کردن به کاربران خود ارائه می‌کنید، یکی از مصادیق اصلی مزایای کاهش هزینه برای شما هم می‌باشد زیرا در صورت عدم استفاده از این سرویس برای هاست و سروری که بتواند این حجم عظیم را در اختیار شما قرار دهد نیاز به صرف هزینه‌های بسیار بالا خواهد بود.

فروشگاه‌های اینترنتی

یکی دیگر از مواردی که اتصال هاست دانلود به هاست اصلی می‌تواند به آنها کمک زیادی بکند فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و با محصولات و بازدید بالا هستند. تصاویر و ویدئو‌های راهنما در فروشگاه های اینترنتی می‌توانند یکی از اصلی‌ترین و مهمترین قابلیت‌هایی باشند که فروش را به همراه داشته باشند و یک مشتری تا چند عکس خوب از محصول شما نبیند راضی به خرید نخواهد شد.

در صورتی که شما یک فروشگاه پر بازدید با تعداد زیادی محصول داشته باشید، لود شدن این تصاویر می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و بهتر است که با اتصال هاست دانلود به هاست اصلی و استفاده از این ویژگی تصاویر خود را به هاست دیگری منتقل کرده و کار را تقسیم کنید تا سایت شما بتواند به صورت کامل به کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند سرویس‌دهی کند.

توجه داشته باشید بالا رفتن تعداد محصولات می‌تواند به مرور زمان سایت شما را به چالش بکشاند. و روشی که می‌توانید هاست خود را کمی سبک کرده و دوباره سایتی سرحال داشته باشید، استفاده از هاست دانلود خواهند بود.

وبلاگ‌های خبری بزرگ

یک دسته‌ی دیگر از سایت‌هایی که باید از هاست‌های دانلود استفاده کنند، وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری هستند که محتوای زیادی را ارائه می‌کنند. برای یک سایت خبری تقریبا محصول اصلی و آنچه که بازدهی اصلی سایت به حساب می‌آید این است که کاربرانی که وارد آن می‌شوند بتوانند بدون دردسر از محتوایی که ارائه می‌کند استفاده کنند.

این نوع از سایت‌ها عموما راحت و بی‌دردسر برای شما کار خواهند کرد اما زمانی که سایت شما بزرگ شود و اندازه محتوایی که در آن قرار دارد افزایش پیدا کند می‌تواند برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. این مشکلات آنجا می‌تواند بیشتر شود که شما با مطالب روز و ترند در نتایج جست‌وجو نمایش داده شوید و به یکباره تصاویر و محتوای مورد نظر در تعداد زیاد بازدید شود. اینجا است که شما علاوه بر به‌کارگیری هاست دانلود و اتصال هاست دانلود به هاست اصلی برای محتوای پر حجم خود باید از یک CDN یا همان سیستم توزیع محتوا که در مقاله‌ی به صورت کامل آن را معرفی کردیم، برای سایت خود استفاده کنید.

در صورتی که سایت شما در یکی از این دسته‌ها قرار دارد باید در جریان باشید که اتصال هاست دانلود به هاست اصلی یکی از کارهایی است که می‌تواند سرعت و بازدهی سایت شما را بالا ببرد و به سایت شما این امکان را بدهد که به صورت بسیار بهتری فعالیت کند. اما این موضوع که چطور باید این کار را انجام دهید، موضوعی است که در بخش بعدی به صورت کامل آن را با هم بررسی خواهیم کرد.