باتری ماشین دنا چند آمپر است

یکی از خودروهای شرکت ایران خودرو که با استقبال خوبی مواجه بوده خودرو دنا می باشد. در این مقاله به بررسی اجمالی خودروی دنا خواهیم پرداخت و در ادامه مشخصات باتری مناسب خودروی دنا را معرفی خواهیم کرد.

معرفی خودرو دنا

ماشین دنا در سال ۱۳۹۳ وارد بازار خودرویی ایران شد و از آن سال تاکنون آمار فروش بسیار خوبی را برای گروه صنعتی ایران خودرو به ارمغان آورده است. در واقع دنا به عنوان فیس لیفت سمند محسوب می‌شود و از همان شاسی و اتاق سمند بهره می‌برد. پیشرانه خودرو دنا EF7 است و از موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۶۴۵ سی سی پشتیبانی می‌کند. حدود دو سال پس از عرضه دنا، در سال ۱۳۹۵ شرکت ایران ‌خودرو با تغییر ظاهری دنا معمولی، خودروی “دناپلاس” را روانه بازار کرد. دناپلاس، تغییر شکل یافته و به روز شده دنا معمولی است که طراحی جدید تر و امکانات رفاهی بیشتری را به خود اختصاص داده است.

ویژگی های خودرو دناپلاس

از مهمترین ویژگی های برجسته خودرو دناپلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر استایل جانبی خودرو (درب ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره ‏ها و گلگیرها)
  • برقی بودن صندلی‏ راننده و سرنشین جلو
  • چراغ‌های جلو و عقب جدید
  • چراغ های جلو مجهز به لامپ طرح نئون و چراغ روز ( Day Light)
  • دوربین دید عقب
  • آینه‏ های جانبی برقی، تاشونده، راهنمادار و هم رنگ با بدنه
  • چراغ روشن کننده فضای پایین پا در درهای جلو

پس از عرضه دنا معمولی و دناپلاس، ایران خودرو با اعمال تغییرات در بخش فنی، در سال ۱۳۹۶ “دناپلاس توربو” را به بازار روانه کرد. نقطه عطف دناپلاس توربو نسبت به دناپلاس، پیشرانه توربوشارژی است که درون خودرو دناپلاس توربو قرار گرفته است. پیشرانه دناپلاس توربو در واقع همان موتور EF7 است که در محصولاتی مانند دنا معمولی و دناپلاس نیز مورد استفاده قرار گرفته است. نسبت به دنا معمولی و دناپلاس در دنا پلاس توربو سعی شده از طریق اضافه کردن توربوشارژ و اینترکولر به پیشرانه  EF7، بدون بالا بردن حجم موتور، راندمان و قدرت بیشتری فراهم شود.

باتری مناسب خودرو دنا

آمپراژ و ابعاد باتری دنا

باتری فابریک ۶۶ آمپر با جریان ۱۲ ولت بعنوان باتری مناسب خودرو دنا مطرح است که با توجه به میزان برق مصرفی خودرو و سایر مصرف‌کننده‌های موجود در آن، می‌توان از باتری با ظرفیت‌ بیشتر هم استفاده کرد.  در صورت نصب نبودن سیستم صوتی اضافی در خودرو و عدم استفاده از چراغ های پر نور مانند زنون، مناسب ترین باتری برای ماشین دنا، همان آمپر باتری فابریک خودرو خواهد بود. تیپ جعبه باتری مناسب خودرو دنا L3 است که طراحی آن  بر اساس استاندارد DIN می‌باشد.

عمر مفید باتری مناسب خودرو دنا

صرفنظر از برند باتری، عواملی مانند موارد زیر بر طول عمر باتری خودروی دنا تأثیر گذار است:

  • شرایط آب و هوایی
  • نوع نگهداری
  • میزان کارکرد خودرو
  • نوع و مدل سیستم صوتی
  • چراغ های ماشین

باتری دنا دیجی کالا | باتری دنا قیمت | بهترین باطری برای دنا پلاس

علائم خراب بودن باتری خودروی دنا

چنان چه ماشین دنا با مشکلات زیر مواجه شود، در این صورت باتری آن دچار مشکل شده و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد:

  • تغییر شکل ظاهری باتری (باد کردن باتری، نشت اسید و ذوب قطب های باتری)
  • استارت سنگین ماشین (در صورت پایین آمدن ولتاژ باتری (کمتر از ۱۲ ولت)، باید نسبت به تعویض باتری اقدام کرد)
  • قطعی و یا تضعیف برق پشت آمپر ماشین دنا

 

خرید باتری مناسب خودرو دنا

در زمان خرید باتری لازم است به نکات زیر توجه کافی داشته باشید:

  • مقدار برق مصرفی خودرو
  • میزان فضای اختصاص یافته برای جاگذاری امن باتری در خودرو
  • میزان قدرت دینام برای شارژ باتری

باتری مناسب ماشین دنا

باتری دنا، دنا پلاس : باتری نصب شده بر روی ماشین دنا توسط شرکت خودرو سازی ایران خودرو، باتری ۶۶ آمپر در قالب L3 است. علاوه بر باتری ۶۶ آمپر، باتری ۷۴ آمپر در قالب L3 برای ماشین دنا، نیز مناسب می باشد. باتری های ۶۶ آمپر و ۷۴ آمپر ماشین دنا با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا به همراه گارانتی تعویض، توسط شرکت سپاهان باتری، تولید و عرضه می شود.

کارخانه باتری سازی سپاهان باتری، از قدیمی ترین کارخانه های تولید باتری در ایران و خاورمیانه است که دارای سابقه درخشان در تولید باتری های با کیفیت در برند های مختلف خود است. برند اوربیتال پریمیوم، از با کیفیت ترین باتری های موجود در بازار ایران ایران است که از برند های پر فروش کارخانه سپاهان باتری است و توانسته رضایت و نظر مثبت مشتریان را جلب کند.

باتری مناسب ماشین دنا پلاس، در آمپراژ های 66 آمپر و 74 آمپر نیز با برند اوربیتال پریمیوم سپاهان باتری، تولید و عرضه می شود. کارخانه سپاهان باتری، باتری پژو 45 شما را در بهترین سطح کیفیت و در نوع سیلد اسید تولید می کند. شما با خرید باتری سیلد اسید از نمایندگی باتری اوربیتال، می توانید از باتری خودرو خود با خیال راحت به مدت سه سال استفاده کنید و شاهد بهترین عملکرد از باتری خودرو خود باشید. این باتری ها رایج ترین نوع باتری موجود در بازار باتری ایران و خاورمیانه است که طرفداران زیادی را هم به خود جذب کرده است. باتری های اوربیتال سپاهان باتری، پرفروش ترین باتری های موجود هستند که صفحات آن با تکنولوژی تولید اکسپند و یا پانچ تولید می شود که باعث افزایش طول عمر باتری شده است، زیرا ریزش سرب صفحات باتری به کمترین مقدار و نزدیک به صفر درصد رسیده است و طول عمر باتری ها، رابطه مستقیمی با ریزش سرب صفحات دارد.

دنا به عنوان ماشین خانواده، توسط ایران خودرو، در آوریل سال 2011 رونمایی شد و در سال 2015 به تولید انبوه رسید. دنا به عنوان نمادی از پیشرفت تکنولوژی و ارتفاع بلند آرزو های ایران خودرو است. نام دنا از قله دنا در رشته کوه های زاگرس گرفته شده است. این ماشین به عنوان یک رکورد در روند تولید خودرو در ایران محسوب می شود.

تعویض باتری ماشین دنا پلاس

زمان تعویض باتری ماشین دنا پلاس، با توجه به طول عمر باتری تعبیه شده بر روی ماشین دنا، مشخص می شود.

درک میزان ماندگاری باتری خودروها، یکی از بزرگترین نگرانی هایی است که برای مالکان خودرو پیش می آید. مانند هر باتری ای، از جمله باتری موجود در تلفن همراه یا لپ تاپ، باتری های اتومبیل ها نیز با گذشت زمان مقداری از ظرفیت خود را از دست می دهند. بنابراین این سوال پیش می آید که عمر باتری خودرو چقدر است و چه زمانی تعویض باتری فرا می رسد؟

طول عمر باتری های خودرویی به طور معمول و در شرایط نگهداری درست، حدود 2 الی 3 است که می تواند به کمتر از 2 سال هم متغیر باشد. اگر بخواهیم از اهمیت نکات تعویض باتری ماشین دنا پلاس بگوییم، می توان گفت اگر تعویض باتری توسط یک فرد نا بلد اتفاق بیفتد، ممکن است عمر باتری در همان روز اول به پایان برسد و منفجر شود! بله تعجب آور است.

دقت کنید، به هنگام تعویض و نصب باتری اگر اتصال کوتاه ایجاد شود (در ادامه اتصال کوتاه را برایتان توضیح خواهیم داد )، باتری منفجر می شود و این است اتفاق پایان عمر باتری در روز اول.

اتصال کوتاه زمانی اتفاق میفتد که یک سیمی که به هیچ قطعه ای وصل نمی باشد، به اشتباه از یک سمت به قطب منفی و از سمت دیگر به قطب مثبت باتری متصل شود و در این لحظه چون باتری انرژی الکتریکی را به قطعه الکتریکی خاصی نمی فرستد و در اصل انرژی را از خود می گیرد و دوباره به خودش می فرستد، باتری منفجر می شود، این اتفاق به هنگام تست قدرت باتری خودرو و به هنگام تعویض و یا نصب باتری خودرو ممکن است رخ دهد، بنابراین کار عقلایی این است که انجام این دو کار را بر عهده افراد کارشناس بگذارید.

کارشناسان نمایندگی باتری اوربیتال به طور شبانه روز آماده انجام خدمات باتری خودرو شما می باشند.

باتری خودرو خود را میتوانید از فروشگاه باتری آنتایم خریداری کنید.

قیمت باتری ماشین دنا پلاس

061201 ف:  بطور کلی قیمت باتری دنا پلاس بسته به عوامل زیر متغیر است:

  1. برند و کیفیت آن
  2. مدت زمان گارانتی
  3. نوع قالب و میزان آمپر آن

برند یک باتری نشانه ی میزان کیفیت آن می باشد. برخی از برند ها دارای گارانتی و برخی نیز فاقد آن هستند که این نیز بسیار بر این امر موثر خواهد بود. به علاوه هرچه اندازه ی قالب بزرگتر، مقدار آمپر آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن نیز نسبت به قیمت باقی باتری ها بیشتر خواهد بود.

قیمت باتری ماشین دنا پلاس که توسط کارخانه سپاهان باتری تولید می شود از مناسب ترین قیمت های باتری های موجود در بازار می باشد.

ماشین دنا، جدید ترین خودروی ساخت ایران بر اساس پلتفرم تولید داخل و دارای آخرین استاندارد های ایمنی اروپا است. ماشین دنا در بین خودرو های ایرانی، اولین خودرویی است که کل فرایند طراحی پروژه توسط مهندسین صالح ایرانی، بدون کمک خارجیان انجام شده است. ایران خودرو با توجه به مشخصات و آپشن های پیشرفته این ماشین، از باتری 66 آمپر برای آن استفاده کرده است که این باتری با همین آمپر توسط کارخانه باتری سازی سپاهان باتری در اصفهان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد.

باتری های تولیدی کارخانه سپاهان باتری دارای تکنولوژی تولید سیلد اسید است که شما با نصب این باتری ها بر روی خودرو خود تا 2 الی 3 سال هرگز نگرانی تعویض باتری نخواهید داشت چرا که به دلیل ساختار این نوع باتری ها، محلول الکترولیت باتری به مقدار چشمگیری کاهش پیدا نمی کند و نیازی به نگهداری های سخت و پیچیده ندارد.

منبع : نکاس باتری