بررسی جنس پروفیل سقف های متحرک

در حال‌ حاضر صنعت ساخت‌ و ساز و معماری، پیشرفت‌ های بسیار چشمگیری داشته که از جمله آن‌ ها می‌ توان به طراحی و ساخت اشاره نمود. طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک، از جمله جدید ترین و مدرن‌ ترین فناوری‌ های موجود در معماری امروزی هستند و جنس سقف های متحرک نیز از متریال‌ های گوناگونی می باشد. این سقف‌ ها بر خلاف سقف های ثابت، به دو صورت دستی و اتومات باز و بسته می‌ شوند و قابل اجرا در مکان‌ های گوناگونی همچون کافی‌ شاپ، رستوران، منازل ویلایی، روف گاردن، تراس، حیاط خلوت، هتل، استخر، مراکز تفریحی و غیره هستند.

ساختمان

در طراحی و تولید این سقف‌ ها نیز از مواد اولیه ای همچون چوب، شیشه، پلی کربنات، پارچه و غیره استفاده‌ شده و همانند سایر سازه‌ ها، دارای تجهیزات و قطعات گوناگونی هستند. جنس به‌ کار رفته در تولید سقف‌ های متحرک، در دوام و طول عمر آن‌ ها و همچنین کیفیت استفاده از این سقف‌ ها بسیار تأثیرگذار است و هرچه جنس متریال در ساخت قطعات آن بهتر باشد، این سازه ها از کیفیت و دوام بالاتری نیز برخوردار خواهند بود.

بررسی جنس پوشش سقف های متحرک

در ساخت پوشش سقف های متحرک، از مواد اولیه گوناگونی همچون پارچه، پلی کربنات، شیشه و یا چوب به‌ کار برده شده و هر کدام از این سقف‌ ها نیز با توجه به ویژگی‌ های خود، دارای کاربرد در مکان‌ های متفاوتی می‌ باشند.

جنس پارچه

جنس پارچه به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، بسیار متفاوت از سایر پارچه‌ های شناخته‌ شده است و این پارچه‌ ها از کیفیت و ویژگی‌ های مقاومتی بسیار بالایی برخوردار هستند. این پارچه ها در ابعاد و همچنین رنگ و طرح‌ های بسیار متنوع قابل اجرا در سقف‌ های متحرک هستند و در فضا های گوناگونی همچون محیط‌ های مسکونی، کافی‌ شاپ‌ ها، رستوران‌ ها و غیره قابل‌ استفاده می‌ باشند.

از جمله مشخصات جنس پارچه سقف های متحرک می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

جنس چوب

چوب‌ های به کار برده شده در ساخت سقف جمع شونده نیز دارای ویژگی‌ های متفاوت تری نسبت‌ به چوب‌ های معمولی هستند و علاوه‌ بر کیفیت بسیار بالا، از مقاومت مناسبی نیز در برابر تابش خورشید، بارش باران و برف، پوسیدگی، رشد کپک و غیره برخوردار هستند.

جنس شیشه

پوشش های شیشه‌ ای استفاده‌ شده در طراحی و اجرای سقف‌ های متحرک، از شیشه‌ های نشکن و بسیار مقاوم هستند و در برابر آسیب هایی چون برخورد اجسام تیز، فشار، ضربه و غیره دچار ترک‌ خوردگی، شکستگی، خط و خش و غیره نخواهند شد و تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان است. این نوع شیشه‌ ها از مواد اولیه بسیار با کیفیت و مرغوبی ساخته می‌ شوند و بنابراین مناسب برای اجرای انواع سقف های متحرک در مکان‌ های گوناگون می‌ باشند.

جنس پلی کربنات و آلومینیوم

پوشش پلی کربنات و آلومینیوم به‌ کار رفته در طراحی و ساخت سقف‌ های متحرک نیز از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر حوادث و صدمات خارجی نیز بسیار مقاوم می‌ باشند. در ساخت سقف‌ های متحرک آلومینیومی، از صفحات آلومینیومی ضد زنگ و بسیار مرغوب به کار برده شده و سقف‌ های متحرک پلی کربنات نیز دارای صفحات پلی کربنات ضد ضربه، مستحکم، شفاف و ساختار سبکی هستند.

بررسی جنس پروفیل سقف‌ های متحرک

یکی دیگر از اجزای سقف‌ های متحرک، تجهیزاتی تحت عنوان پروفیل‌ ها هستند. جنس پروفیل به‌ کار رفته در ساخت سقف‌ های متحرک، به‌ طور معمول از جنس فلزات آلومینیوم و آهن می‌ باشد. استفاده از جنس پروفیل های آلومینیوم و آهن، به‌ سبب نگهداری از سازه کلی سقف‌ های متحرک و افزایش استحکام و دوام آن‌ ها بوده و در کیفیت های ضد زنگ به‌ کار برده می‌ شوند. این پروفیل‌ ها از کیفیت، مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و بر اثر برخورد آب و مواد شیمیایی، دچار زنگ‌ زدگی، پوسیدگی، خوردگی و ریزش رنگ نشده و دارای طول عمر مناسبی هستند. همچنین این پروفیل‌ ها با توجه به رنگ و طرح پوشش سقف‌ های متحرک، قابل رنگ‌آمیزی توسط رنگ‌ های بسیار با کیفیت و مقاوم می باشند.

بررسی جنس ریل سقف‌ های متحرک

سقف‌ های متحرک جهت عملکرد صحیح تاشوی خود، نیازمند قطعات و تجهیزاتی تحت عنوان ریل هستند. ریل گذاری در سقف‌ های متحرک، به‌ عنوان تکیه‌گاهی برای قرارگیری سقف های متحرک بوده و بنابراین سقف می‌ تواند به‌ راحتی بر روی آن‌ ها حرکت کرده و باز و بسته شود. این ریل‌ ها در دو نوع سنگین و نیمه‌ سنگین با توجه به نوع سقف متحرک دارای کاربرد هستند و در ساخت آن‌ ها نیز از فلزات آلومینیوم بسیار با کیفیت و ضد زنگ به کار برده می‌ شود.

در پایان

، در زمینه تولید و ارائه انواع سقف و سایبان های متحرک، دارای سال‌ ها سابقه و تجربه فعالیت بوده و محصولات خود را نیز در بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. از جمله محصولات این مجموعه نیز می‌ توان به ، سایبان متحرک، ، سقف متحرک پارچه‌ ای و غیره اشاره نمود. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش سایبان و سقف متحرک، با این مجموعه حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسبروز رسانی در شنبه – ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

سقف های متحرک پارچه ای ، شیشه ای و پلی کربنات یک سازه زیبا و کاربردی برای ویلاها، برج‌ها، استخرها، رستوران‌ها، باربیکیو، کافه‌ها، گلخانه‌ها، ورزشگاه‌ها و غیره می‌باشد. این سازه همانطور که از نامش پیداست یک سقف با قابلیت جمع شدن و باز شدن است که ظاهر بسیار لوکس و زیبایی هم دارد.

کاربردهای سقف متحرک

سقف متحرک پارچه ای تراس و روف گاردن کافه ، رستوران و آلاچیق ویلاها
سقف متحرک شیشه ای تراس و نورگیر انواع ساختمان ، گلخانه های مدرن
سقف برقی آلومینیومی آلاچیق ویلا و روف گاردن ، آلاچیق و VIP رستوران
سقف متحرک پلی کربنات روکش استخر باغ ویلا ، پارکینگ خوردرو ، گلخانه

هر یک از این سقف ها در 2 نوع یک سمت بازشو و دو سمت بازشو قابل ارائه می باشند که در ادامه نمونه هایی از آنرا مشاهده می فرمایید که با توجه به شکل ساختمان و سلیقه و نیاز خود بتوانید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

سقف متحرک پارچه ای

مناسب برای پرگولا و آلاچیق ویلا ، شاه نشین های لاکچری روف گاردن، تراس ها و پیاده روهای رستوران، کافی شاپ و پارکینگ

سقف متحرک پارچه ای دوطرفه

مناسب برای کاربرد های مختلف ، قابل نصب در محوطه باز ، اجرای سقف ها با سایز متوسط و بزرگ با کمترین تعداد پایه و ستون

سقف متحرک برقی آلومینیومی

سقف متحرک لوور آلومینیومی

قیمت سقف متحرک استخر

سقف شفاف دوطرف بازشو استخر

سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه ای دوطرف باشو

جهت مشاهده نمــــونه کارهـــا

کلیــک کنیــد

سقف متحرک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سقف متحرک می‌تواند به یک دیوار مجاور متصل شود یا از دو طرف باز شود. نحوه باز شدن به این شکل است که سقف از تعدادی ورقه تشکیل شده است. این ورقه‌ها روی یک ریل در اسکلت سازه قرار داده شده‌اند و با حرکت روی آن، باز و بسته می‌شوند. ورقه‌ها ممکن است از جنس فلز، پارچه، پلی کربنات و… باشند.

سقف متحرک برای مکان‌هایی که می‌خواهیم دید اطراف را موقتاً محدود کنیم یا از شرایط بد جوّی در امان باشیم، باز شده و برای مواقعی که نیاز به دیدن آسمان و برخورداری از هوای تازه داریم آن را جمع می‌کنیم.

قیمت سقف متحرک ریموت کنترلی

همانگونه که در جدول بالا اشاره شد بصورت کلی 3 نوع سقف متحرک داریم

سقف متحرک با پارچه pvc
سقف آلومینیومی لوور برقی
سقف متحرک پلی کربنات استخری
سقف متحرک شیشه ای

اکثریت تصور می کنند این سقف از جنس پارچه های PVC کانتینری است ولی اینگونه نیست. این سقف ها از پارچه های PVC سنگین وزن اتریشی / آلمانی 950 گرمی ساخته می شوند. این پارچه ها علاوه بر استحکام بالا دارای نمای دوطرفه و زیبا هستند. این پارچه ها توسط یکسری یراق آلات به پروفیل های آلومینیومی متصل می شوند که درون یک ریل آلومینیومی حرکت می کنند. از مزیت های این سقف ها داشتن سیستم روشنایی با نور LED است که جلوه بسیار خاصی به سقف می دهد و باعث می شود برای فضای باز رستوران ها ، آلاچیق ها ، پرگورلا و روف گاردن ها مورد استفاده قرار بگیرند. تسمه های این سقف ها از برندهای معتبر اروپایی است و موتور آنها از برند بارزانته ایتالیا یا سامفی فرانسه است.

قیمت سقف متحرک آلومینیوم

این نوع سقف متحرک کاربردی مشابه سقف های متحرک پارچه ای دارند با چند تفاوت زیر

– امکان ایجاد نیم سایه وجود دارد
-شکل ظاهری با نمای لوور سازگار است
-در برابر سنگینی برف با تحمل تر است
-قیمت بالاتری دارد

اگرچه سقف های برقی آلومینیوم از پنل های آلومینیومی تشکیل شده است که روی هم قرار می گیرند ولی دارای نوارهای درزگیر لاستکی خاص هستند و این سقف کاملاً در برابر نفوظ آب عایق هستند.

قیمت سقف متحرک استخر

جنس پروفیل های سقف متحرک استخر از آلومینیوم است و پنل های شفاف آن از جنس پلی کربنات می باشد. این سقف ها در 2 نوع موتور دار و دستی قابل نصب است.

همچنین در صورت نیاز، استفاده از پنل های پلی کربنات مات، باعث می­شود که ساختمان‌های اطراف دید مستقیم به استخر نداشته باشند و بتوان حریم خصوصی ایجاد کرد.

قیمت سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه ای در ابتدا برای استفاده در گلخانه‌ها اختراع شد. بنابراین، امکانی فراهم شد که بتوان در زمان نیاز سقف را کنار زد و هوای گلخانه را تغییر داد. همچنین در زمان‌هایی که شرایط آب و هوایی به ناگهان تغییر کرده و می‌تواند به گیاهان آسیب برساند، با بستن سقف، یک محیط ایمن برای گیاهان فراهم می‌شود. اما رفته رفته این نوع سقف ها برای رستورانها ، کافه ها ، ویلاها و روف گاردن پشت بام ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار گرفت تا فضایی با ویوی کامل و در عین حال با قابلیت تنظیم دما را در اختیار ما قرار دهد.

در مواقعی که نیاز به گرم کردن هوا و به دام انداختن حرارت وجود دارد، می‌توان سقف متحرک را بست و زمانی که نیاز به خنک کردن گیاهان است بدون اینکه بخواهیم از دستگاه‌های بزرگ تهویه هوا استفاده کنیم، سقف را باز می‌کنیم. در واقع استفاده از سقف متحرک برای گلخانه، نیاز به دستگاه‌های تهویه را برطرف می­کند.

سقف متحرک برای رستوران ، کافه ، آلاچیق و پرگولا

همانگونه که در عکسهای بالا مشاهده می نمایید امکان استفاده از سقف متحرک پارچه ای و شیشه ای برای رستورانها وجود دارد. استفاده از سقف‌های متحرک دکوراتیو و نورپردازی روی این سقف‌هاظاهر رستوران با سقف متحرک زیبایی بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. در مواقعی که هوا خوب است مانند شب‌های بهار و تابستان، می‌توان از هوای باز لذت برد و در مواقعی که هوا سرد یا بارانی است سقف متحرک بالای سر مشتریان قرار می­گیرد.

امکان استفاده از سقف‌های متحرک دکوراتیو و نورپردازی روی این سقف‌ها برای رستوران‌ها وجود دارد. بنابراین ظاهر رستوران با سقف متحرک زیبایی بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. در مواقعی که هوا خوب است مانند شب‌های بهار و تابستان، می‌توان از هوای باز لذت برد و در مواقعی که هوا سرد یا بارانی است سقف متحرک بالای سر مشتریان قرار می­گیرد.

از مزیت‌های سقف متحرک برای رستوران و کافی شاپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. امکان سرمایش و گرمایش برای محیط باز ایجاد می­کند.
  2. از محیط در برابر گرد و غبار و شرایط بد جوّی محافظت می­کند.
  3. در کلیه ساعات شبانه روز قابل استفاده است.
  4. در رستوران‌ها موجب می­شود هم فضای باز هم فضای بسته برای غذا خوردن فراهم شود.
  5. در مصرف انرژی صرفه جویی می­کند.
  6. ظاهر زیبا و لوکسی دارد.
  7. از استحکام و دوام خوبی برخوردار است.

بنابراین رستوران‌ها با داشتن سقف متحرک، یک رستوران چهار فصله لاکچری خواهند داشت. امروزه استفاده از سقف‌های متحرک برای رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار رایج شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

سقف متحرک پارکینگ حیاط

قرار گرفتن خودروها در زیر نور شدید خورشید در طولانی مدت آسیب‌های زیادی به خودرو می­زند. از طرفی در مواقع زیادی از سال امکان بارش برف و باران وجود دارد. به همین خاطر پارکینگ‌هایی که در محیط باز و حیاط مانند هستند، با این مشکلات روبرو هستند.

سقف متحرک برای پارکینگ، به خوبی این مشکلات را برطرف می­کند. با استفاده از آن به راحتی با کمترین هزینه یک سقف و حفاظ برای خودروهای پارک شده ایجاد می‌کنید. بدین ترتیب از گرم شدن خودرو و آسیب رسیدن به رنگ آن و قسمت‌های مختلف داخل خودرو جلوگیری می­شود. همچنین امکان استفاده از نور در زیر سقف متحرک برای مواقعی که هوا تاریک است وجود دارد.

از انواع سقف متحرک می توان برای فضای پارکینگ استفاده نمود. با توجه به اینکه در پارکینگ حیاط وسایل گرمایشی وجود ندارد، اگر هدف شما فقط در امان بودن از نور و آفتاب تابستان است، سقف متحرک پارچه ای گزینه خوبی است ولی اگر بخواهید دور تا دور خودرو پوشیده شود و شرایط جوی بیشتر مهار شود می توانید از سقف متحرک استخر نیز برای پارکینگ خودروها استفاده نمایید.

سوال – سقف های متحرک پارس دُر ساخت کدام کشور هستند؟

سوال – گارانتی و خدمات پس از فروش این سقف ها به چه میزان است؟

1- مدت گارانتی

سقف های متحرک پارس در با گارانتی برلیان 24 ماهه و گارانتی استاندارد 12 ماهه ارائه می شوند.

2-کیفیت ساخت

توصیه ما به شما این است که اصلاً نگران خرابی و گارانتی نباشید ، زیرا ما تمام استاندارها را رعایت می کنیم و به نمایندگی از شما ، با وسواس زیاد تولید و نصب را زیر نظر داریم تا با توجه به ابعاد شما مناسب ترین پوشش سقف نصب شود و بالاترین طول عمر محصول را داشته باشد.

3-نگهداری صحیح

یکی از مواردی که بسیار مهم است نحوه صحیح نگهداری این سقف ها است. به عنوان مثال اگر بهترین خودروی بازار را تهیه نمایید ولی بصورت دوره ای آب و روغن موتور آنرا چک نکنید، قطعاً طول عمر بالایی نخواهد داشت. سقف های متحرک برقی نیز روش نگهداری خود را دارند که با توجه به نوع سقف خریداری شده باید رعایت شود تا دوام و طول عمر حداکثری را داشته باشد.

4-گارانتی در محل پروژه

قطعات شامل گارانتی در مدت گارانتی بصورت رایگان تعویض/تعمیر می شوند. ولی اجرت و ایاب ذهاب تکنسین گارانتی جهت مراجعه به محل شما و خدمات در محل پروژه دریافت خواهد شد.

سوال – حداکثر دهنه قابل ارائه چقدر می تواند باشد؟

این مجموعه با توجه به ابعاد و مساحت مورد نیاز شما اقدام به بررسی و انجام محاسبات و انتخاب پروفیل و پوشش مناسب میکند تا علاوه بر داشتن کمترین میزان پایه و ستون، سقفی استاندارد و مستحکم داشته باشید. بصورت معمول فاصله دو ریل می تواند 3 تا 4 متر باشد و بازشوها بسته به نوع سقف می تواند تا 10 متر و بیشتر نیز باشد. در صورتی که فاصله ریلها باید بیشتر باشد نیاز است از ریل و ستون و ساپورت های قوی تر استفاده نمود.

عدم رعایت اصول مهندسی منجر به حوادث تلخی مانند ساختمان پلاسکو و متروپل خواهد شد. پس لطفاً اصرار نکنید که با استفاده از پروفیل سبک و متوسط فاصله ریل ها را زیاد کنیم که پاسخ ما قطعاً منفی خواهد بود.

سوال – سایر هزینه های اجرای سقف متحرک کدامند؟

گاهی برای اجرای سقف متحرک نیاز به یکسری بستر سازی هست. مثلاً ستون ها و پایه هایی که باید این سقف بر روی آن نصب شود ، یکی از هزینه هایی است که باید در نظر داشته باشید.

همچنین گاهی زیر سقف برقی رستوران دیوار شیشه ای یا شیشه های تاشو بالکنی نصب می کنند تا فضا کامل پوشیده و دمای آن قابل کنترل باشد. همچنین سیستم های گرمایشی، بخاری های تابشی زمستان و… سایر هزینه هایی است که علاوه بر سقف متحرک ، برای دایر نمودن رستوران در فضای باز باید به آنها توجه داشته باشید.

سوال – تفاوت سایبان برقی با سقف متحرک در چیست؟

سقف متحرک با به کلی متفاوت است.

نصب برای مساحت بزرگ:

سطح پوشش سایبان برقی خیلی کم است و برای فضاهایی با مساحت زیاد اگر بخواهیم سایبان نصب نماییم باید تعداد زیاد سایبان نصب نماییم.

مقاومت در برابر شرایط بد جوی:

همچنین سازه سایبان از نوع خیلی سبک به حساب می آید و مقاومت سازه سایبان در برابر تنش های باد و باران و… خیلی کمتر از سقف اتوماتیک است. سایبان ها همانگونه که از نامشان مشخص است فقط برای ایجاد سایه مناسب است و در زمانی که باد و باران کمی شدت می گیرد حتماً باید جمع شوند.

کنترل حرارتی:

نکته دیگر در صورت نصب 2 سایبان در کنار یکدیگر ، بین انها فضایی باز وجود خواهد داشت که از آنجا هوا تبادل خواهد نمود بنابراین کنترل تبادل حرارتی و باران و… نیز در سایبان برقی ضعیف تر است.

مقایسه قیمت؟

قیمت سقف متحرک به مراتب خیلی بالاتر از قیمت سایبان برقی است، پس اگر قصد دارید یک محصول خاص و ویژه و بسیار با کلاس نصب نمایید تا علاوه بر استفاده چهارفصل، کلاس خاصی به محل شما بدهد، توصیه ما به شما سقف متحرک است. ولی اگر بودجه شما محدود است و می خواهید در تابستان سایه ایجاد نمایید، با استفاده از سایبان می توانید یک فضای محدود مانند پنجره ویلا یا ویترین مغازه را از تابش مستقیم خورشید محافظت نمایید.

در عکس زیر یک سایبان برقی دو طرفه نصب شده برای ویلا در سهیلیه کرج را مشاهده می نمایید

سوال- آیا امکان نصب سقف در شهرستان وجود دارد؟

بله – پارس دُر سقف های اتوماتیک بسیاری در شهرستان های مختلف از جمله شهرهای شمالی کشور انجام داده است. کافه و رستورانهای نوار ساحلی شمال کشور یکی از مشتریان اصلی سقف های متحرک پارچه ای هستند. همچنین ویلاهای لواسان ، فشم ، سهیلیه ، کردان و تهراندشت که در حوالی تهران و کرج قرار دارند از خریدارات اصلی پوشش متحرک استخر می باشند.

آیا هزینه نصب در شهرستان متفاوت است؟

با توجه به اینکه نصب در شهرستان باعث می شود یکی دو روز کارگروه نصب در مسیر رفت و برگشت باشند و در این مدت عملاً بهره کارگروه نمی توانند بهره وری اقتصادی داشته باشند، نصب در شهرستان بجای 10% ، به میزان 15% از کل هزینه در نظر گرفته خواهد شد.

سایر هزینه های نصب در شهرستان کدامند؟

هزینه ارسال کالا به شرستان یکی از مواردی است که باید به آن اشاره نمود. همچنین اسکان کارگروه نصب در شهرستان یکی دیگر از مواردی است که باید مد نظر داشته باشید.

جمع بندی

سقف متحرک، به سقف‌هایی گفته میشود که قابلیت و باز و بسته شدن دارند، این کار در گذشته با نیروی دست انجام می شده ولی امروزه سقف ها اتوماتیک، برقی و دارای ریموت کنترل می باشند. انواع مختلفی از سقف‌های متحرک ساخته شده که بسیاری از آن­ها ظاهری زیبا و دکوراتیو دارند.

برای سازه اصلی این سقف‌ها از پروفیل آلومینیومی استفاده می­شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد. جنس پوشش خود سقف هم از پارچه پلی استر، شیشه یا پلی کربنات می‌باشد.

هر چقدر وزن سقف متحرک برقی، کمتر باشد، از موتور ارزان‌تر و ضعیف‌تری برای باز و بسته کردن آن استفاده می‌شود.

سقف متحرک برای ویلا، رستوران‌ها، گلخانه‌ها، پارکینگ‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده می‌شود.

قیمت سقف متحرک بستگی به نوع آن و ابعاد آن دارد. همچنین هزینه نصب و اجرای سقف متحرک بستگی به مکانی که در آن انجام میشود متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان تماس بگیرید.

ان ما دریافت نمایند.

 

خروج از نسخه موبایل