بهترین مارک های حوله ایرانی

حوله ها وسایل شخصی هستند که در شکل ها، اندازه ها و کارکردهای مختلف مانند حوله حمام، دست و صورت، استخر و حوله آشپزخانه استفاده می شوند. شما میتوانید با مراجعه با سایت یزد نساج قیمت بهترین و با کیفیت ترین حوله ها و حتی هر محصولی که اعم از روفرشی و… مدنظر خود دارید تهیه بفرمایید. پنبه یکی از محبوب ترین الیاف برای تولید کنندگان حوله است. پنبه ظرفیت جذب آب بالایی دارد و به راحتی قابل شستشو است. جذب آب، نرمی و ثبات رنگ از ویژگی های اساسی است که کیفیت حوله را تعیین می کند.

علاوه بر این، حوله ها هر روز با پوست تماس می گیرند و نباید باعث ایجاد حساسیت یا ناراحتی پوستی شوند. حوله ها معمولاً از یک رنگ ساخته می شوند، اما ممکن است با ماشین های گلدوزی تزئین شوند، با طرح های ژاکاردی فانتزی بافته شوند یا به صورت راه راه چاپ شوند. در برخی از شرکت های تولید کننده حوله، تمامی مراحل تولید اعم از نخ ریسی، حوله بافی، رنگرزی و دوخت به صورت مستمر انجام می شود. از طرفی برخی از تولیدکنندگان نخ را خریداری می کنند و فقط حوله را می بافند.

The best brands of Iranian towels

انواع حوله از نظر کاربرد

کاربرد اصلی حوله خشک کردن رطوبت سطح بدن است. با این وجود از حوله در مکان های مختلف استفاده می شود و این موضوع سبب به وجود آمدن انواع مختلفی از حوله شده است. از جمله انواع حوله موجود در بازار می توان به حوله عروس و داماد، حوله آشپزخانه، حوله تن پوش، حوله پالتویی، حوله استخری، حوله دست و صورت، حوله یکبار مصرف و… اشاره کرد.

حوله عروس و داماد

یکی از انواع خاص حوله است که معمولاً به صورت ست طراحی می شود. حوله های عروس و داماد دارای دسته بندی خاص خود هستند و شامل مجموعه ای از حوله ها می شوند. کاربرد این حوله که برای جهیزیه عروس است، سبب شده تا این حوله تزئین بیشتری داشته باشند و تولیدکنندگان از ابزارهای مختلف نظیر روبان و.. برای زیباسازی هر چه بیشتر این مدل حوله استفاده کنند. حوله های عروس و داماد دارای مدل تکی هم هستند. نوع تک این حوله ها شامل حوله های تن پوشی می شود که به آنها روبدوشامبر هم گفته می شود. در مقاله راهنمای انتخاب ست حوله عروس و داماد می توانید مطلب کاملی را درباره این موضوع مطالعه کنید.

حوله آشپزخانه

همان گونه که از نام این مدل حوله قابل حدس است، از این حوله برای مصارف آشپزی استفاده می شود. باتوجه به کاربرد خاص این حوله، تولیدکنندگان معمولاً حوله های آشپزخانه را ساده تر طراحی می کنند تا استفاده از آنها راحت تر باشد. حوله های آشپزخانه یکی از پرکاربردترین انواع حوله هستند و معمولاً در ابعاد کوچک تولید می شوند.

حوله تن پوش

این مدل حوله تحت عنوان حوله لباسی هم شناخته می شود. حوله تن پوش حوله های حمامی هستند که به صورت لباس دوخته شده و بعد از حمام مورداستفاده قرار می گیرند. راحتی استفاده از این مدل حوله سبب محبوبیت هر چه بیشتر این مدل حوله شده است. با استفاده از این حوله ها دیگر نیاز نیست بعد از حمام بدن خود را کاملاً با حوله بپوشانید! حوله های تن پوش کل بدن را پوشش می دهند. همانند لباس می توانید آنها را بپوشید و منتظر باشید تا بدنتان کامل خشک شود. برای خرید حوله تن پوش بزرگسال می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

انواع حوله

حوله استخری

شناکردن و آب تنی یکی از لذت بخش ترین تفریحات آبی است که در روزهای گرم تابستان محبوبیت بیشتری هم پیدا می کند. بعد از استخر تمام سطح بدن خیس است و به یک حوله مناسب نیاز دارید تا با کمک آن بتوانید بدن خودتان را خشک کنید. مناسب ترین انتخاب برای چنین موقعیتی، حوله استخری است. حوله ای که قدرت جذب بالایی دارد و به دلیل داشتن ابعاد مناسب به راحتی در کیف استخر جا شده و می توانید آن را با خود همراه داشته باشید. برخی از افراد تمایل دارند تا برای استخر از حوله تن پوش استفاده کنند! حوله تن پوش هم گزینه خوبی برای بعد از استخر است، اما انتخاب بین حوله استخر و حوله تن پوش به سلیقه و شرایط فرد بستگی دارد.

حوله دست و صورت

یکی دیگر از انواع حوله است که برای خشک کردن دست و صورت مورداستفاده قرار می گیرد. این حوله هم در تماس مستقیم با صورت و دست قرار دارد، در نتیجه باید به جنس حوله انتخابی خود توجه داشته باشید. بهتر است حوله دست و صورت را از جنس نرم و باکیفیت انتخاب کنید تا استفاده از آن سبب آسیب دیدن پوست صورت و بدن نشود. حوله های دست و صورت معمولاً دارای ابعاد کوچکی هستند تا استفاده از آنها آسان تر باشد.

حوله یکبار مصرف

کاربرد حوله یکبار مصرف بیشتر برای هتل و سالن های آرایشی است. حوله های یکبار مصرف در مقایسه با دیگر حوله ها کیفیت پایین تری دارند به همین دلیل تنها برای یکبار استفاده مناسب هستند.

انواع حوله از نظر جنس

در ادامه پاسخ به این سوال که حوله چیست؟ بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که علاوه بر تقسیم بندی بر اساس کاربرد حوله، حوله های موجود در بازار از نظر جنس هم دارای تقسیم بندی هستند که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد جنس انواع حوله می پردازیم.

حوله پنبه

جنس حوله در انتخاب آن بسیار مهم است. حوله با پوست بدن تماس مستقیم دارد و این مورد اهمیت توجه به جنس حوله را به درستی نشان می دهد. یکی از بهترین جنس ها برای تولید حوله، پنبه است. حوله های پنبه ای قدرت جذب بالایی دارند و به دلیل طبیعی بودن الیاف خود سبب بروز حساسیت و خارش بر روی سطح پوست نمی شوند. برتری دیگر حوله های پنبه ای نرمی و لطافت آنها است که به مرورزمان و در اثر شستشوی مداوم از بین نمی رود. مقاومت بالای حوله های پنبه ای از دیگر مزایای آنها است. به طورکلی جنس مناسب و باکیفیت حوله های پنبه ای سبب شده تا استفاده از آنها هیچ گونه محدودیتی نداشته و گروه های سنی مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

حوله با جنس پنبه یکی از بهترین جنس ها برای حوله مورد استفاده شماست. این نوع حوله دارای قدرت جذب بالایی بوده و مناسب کاربرد های متفاوتی است. زیرا که الیاف پنبه می تواند 25 برابر وزن خودشان مایعات جذب کنند. و همین امر سبب آبگیری بالای این نوع حوله می شود. حوله هایی که از جنس پنبه با درصد بالا هستند؛ نرم و لطیف می شوند. این نرمی و لطافت با میزان درصد پنبه در حوله افزایش می یابد. به این صورت که هر چه درصد پنبه در یک حوله بیشتر باشد؛ آن حوله نرم تر و لطیف تر است. حوله هنر با جنس صد درصد پنبه دارای لطافت و نرمی بالایی بوده و قدرت جذب زیادی نیز دارد.

همچنین حوله با جنس پنبه برای کسانی که پوست حساسی دارند بسیار مناسب است، زیرا این جنس به هیچ وجه حساسیت زا نبوده و آلرژی زا نیست. همین امر باعث شده تا این جنس، محبوبیت زیادی در بین افراد با پوست های مختلف داشته باشد. حوله هایی که از پنبه تشکیل شده اند؛ دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. هم چنین دوام و ماندگاری بالایی داشته و پس از شستشو تغییر جنس نمی دهند. همین عوامل سبب شده تا این نوع حوله ها با قیمت مناسب و دوام طول عمر بالا مقرون به صرفه باشند. این نوع حوله با کیفیت بالا و دوام خوب مناسب مصارف خانگی هتل ها، شرکت ها و … می باشند. از این نوع جنس حوله می توان هم برای مصارف  خانگی هم برای مصارف با تعداد بالا و برای تبلیغات، هدیه و … استفاده نمود.

حوله پنبه ارگانیک

این جنس برای کسانی که طرفدار محیط زیست هستند؛ محبوبیت زیادی دارد. زیرا که از الیاف کاملا طبیعی ساخته شده و با طبیعت رابطه ی خوبی دارد. این جنس حوله فاقد هر گونه مواد شیمیایی بوده و برای حوله ی نوزادان و افرادی که دارای آلرژی هستند. بسیار مناسب می باشد. در بقیه ی موارد حوله با جنس پنبه ی ارگانیک، خاصیت های مشابهی با حوله با جنس پنبه دارد. تا به اینجای مقاله برای شما از انواع جنس پنبه گفتیم. هر کدام از این جنس ها نقاط قوت و نقاط ضعفی داشتند؛ که می توانند در انتخاب آن ها به درستی به شما کمک کنند.

اما از بین تمامی موارد گفته شده در بالا جنس پنبه را می توان محبوب ترین جنس در بین جنس های مختلف حوله توصیف کرد. این جنس علاوه بر کیفیت و دوام بالا دارای قیمت مناسبی است. که همین امر این جنس حوله برای مصارف مختلفی  قابل استفاده است. حوله های هنر با جنس تماما پنبه با دوام بالا و مقرون به صرفه می تواند انتخاب مناسبی برای حوله های شما در کاربرد های متفاوت باشد. برای دیدن محصولات مختلف حوله هنر می توانید محصولات ما را در سایت مشاهده نمایید.

حوله ابریشم

حوله ها در جنس ابریشم و ساتن جز دسته بندی حوله های لوکس و شیک محسوب می شوند. و کاربرد محدودی نیز دارند. حوله با جنس ساتن و ابریشم برای استفاده در فصول گرم مناسب هستند. این جنس حوله دارای وزن سبک است. و دارای جنسی ظریف و لطیف است. هم چنین ضخامت این جنس حوله کم است. همین امر سبب می شود تا حوله ی ما دوام کمی داشته باشد. و با توجه به قیمت بالای این نوع حوله مقرون به صرفه نباشد. هم چنین ضخامت حوله ارتباط مستقیمی با میزان جذب آب حوله دارد. هر چه حوله شما نازک تر باشد، جذب آب آن نیز کمتر خواهد بود. که با توجه به نازکی این جنس حوله می توان پی برد که جذب آب آن پایین است.

حوله های تولید شده از الیاف ابریشم بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال حوله های لوکس و فاخر هستند. برای تولید این مدل حوله از الیاف ابریشم و ساتن استفاده می شود، به همین دلیل زیبایی ظاهری این مدل حوله در مقایسه با دیگر انواع حوله بیشتر است. حوله های ابریشم و ساتن ظریف، نازک و کم وزن هستند و بهترین گزینه برای استفاده در فصول گرم سال محسوب می شوند.

حوله مرغوب دارای چه ویژکی هایی است

بهترین حوله برای شما به ویژگی ها و نیازهای خاص شما بستگی دارد، اما شما میتوانید هرنوع حوله که مد نطر دارید در حوله یزد با خبر شوید و میتوانید از بهترین قیمت حوله یزدی با خبر شوید و همچنین برای راهنمایی کامل شما حوله های با کیفیت بالا باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  1. **جنس با کیفیت:** حوله های ساخته شده از مواد با کیفیت مانند پنبه ممکن است خیلی نرم و جذب آب باشند. حوله های با الیاف طبیعی مانند پنبه معمولاً خنثی بوده و برای پوست شما مناسب هستند.
  2. **قابلیت جذب آب:** حوله باید قابلیت خوبی در جذب آب داشته باشد تا بتواند به خوبی ابتری را از بدن شما جذب کرده و خشکی پوست را حفظ کند.
  3. **مقاومت در برابر پرزدهی:** حوله با کیفیت بالا باید مقاومت در برابر پرزدهی داشته باشد تا مدت زمان زیادی بتوانید از آن استفاده کنید بدون اینکه به سرعت خود را از دست دهد.
  4. **نرمی و لطافت:** حوله باید نرم و لطیف به لمس باشد تا احساس راحتی برای استفاده پس از حمام ایجاد کند.
  5. **ابعاد مناسب:** اندازه حوله نیز باید مناسب باشد. حوله های بزرگتر معمولاً برای حمام و حوله های کوچکتر برای استفاده در سفر مناسب هستند.
  6. **طراحی و رنگبندی:** این مورد ها ممکن است به سلیقه شما بستگی داشته باشد، اما حوله های با طراحی زیبا و رنگبندی جذاب می توانند تجربه استفاده را بهبود بخشند.
  7. **مقاومت در برابر شستشو:** حوله باید مقاومت خوبی در برابر شستشو و استفاده مکرر داشته باشد تا به مدت طولانی استفاده شود.

همچنین شما میتوانید برای دیدن محصول های متنوع به سایت زیر مراجعه کنید.

buy textiles