برترین های کسب و کار

همه چیز درباره استیل ضد زنگ 304

همه چیز درباره استیل ضد زنگ 304

ورق استیل 304 چه نوع فولادی است؟ این فولاد ضد زنگ چه خواصی دارد؟ آیا با گرما قابل درمان است؟ در چه شرایطی از این فولاد استفاده می شود؟ گاهی اوقات ما به دنبال بهترین نوع فولاد برای یک کاربرد خاص هستیم. اما در موارد دیگر ممکن است نوع خاصی از فولاد داشته باشیم و بخواهیم آن را بهتر بشناسیم. می خواهیم بدانیم در چه مواردی از این نوع فولاد استفاده می شود و برای این کار باید اطلاعاتی در مورد خواص و ترکیب شیمیایی این فولاد جمع آوری کنیم. در مورد فولاد 304 به طور کلی می توان گفت که یکی از مهم ترین فولادهای زنگ نزن آستنیتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات مفید در مورد این فولاد، مطالعه این مقاله از مهفا را به شما توصیه می کنیم.

استیل ضد زنگ درجه 304

فولاد 304 به عنوان مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع فولاد زنگ نزن آستنیتی شناخته می‌شود، زیرا خواص خوبی در محیط‌های مختلف و محدوده دمای عملیاتی وسیع دارد. گریدهای فولاد ضد زنگ 1.4301 و 1.4307 نیز به ترتیب گریدهای 304 و 304L نامیده می شوند. گرید 304 رایج ترین فولاد ضد زنگ است. گاهی اوقات هنوز با نام قدیمی 18/8 که از ترکیب کیفیت 304 گرفته شده است، به معنای 18٪ کروم و 8٪ نیکل نامیده می شود.

فولاد ضد زنگ 304 یک درجه آستنیتی است که می تواند به شدت کشیده شود. این ویژگی از درجه 304 مانند سینک و ظروف ساخته شده است Stainless Steel Grade 304L: 304L یک نسخه کم کربن از فولاد ضد زنگ 304 است. این فولاد در قطعات گیج سنگین برای بهبود راندمان جوش استفاده می شود فولاد ضد زنگ درجه 304H: 304H، فولاد ضد زنگ نوع 304 با کربن بالا، همچنین برای کاربردهای دمای بالا استفاده می شود. منطقی است انتظار داشت که مشخصات این استاندارد مشابه اطلاعات داده شده باشد، اما لزوماً یکسان نیست.

ترکیب شیمیایی ضد زنگ درجه 304

ترکیب شیمیایی فولاد 304 در جدول زیر نشان داده شده است. کروم برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی و نیکل برای بهبود انعطاف پذیری اضافه می شود. همچنین شایان ذکر است که امکان جایگزینی نیکل با منگنز وجود دارد.

خواص مکانیکی ضد زنگ 304

مهمترین خصوصیاتی که در انتخاب نوع فولاد باید در نظر گرفته شود، خواص مکانیکی آن است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می شود، این فولاد علاوه بر استحکام بالا، به دلیل وجود نیکل از انعطاف پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است. جالب است بدانید که به دلیل پایداری فاز آستنیت، این انعطاف پذیری خوب حتی در دماهای پایین نیز حفظ می شود و فولاد در دماهای پایین ترد و شکننده نخواهد بود.

فولاد ضد زنگ درجه 304 مقاوم در برابر خوردگی

فولاد ضد زنگ 304 در محیط های مختلف در برابر خوردگی مقاوم است و در مواجهه با محیط های مختلف خورنده عالی است. خوردگی حفره ای و شکافی در محیط های حاوی کلرید. ترک خوردگی تنشی می تواند در دماهای بالاتر از 60 درجه سانتیگراد رخ دهد. برای بررسی مقاومت به خوردگی این فولاد، باید بدانیم در چه محیطی از آن استفاده خواهیم کرد. سپس، شما باید دمای محیط کار را بدانید و در نهایت کنترل کنید که قطعه چگونه به طور مداوم یا گهگاهی استفاده شود. از این رو، مقاومت در برابر خوردگی و حرارت فولاد 304 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد.

مقاومت در برابر خوردگی بالا در شرایط مختلف محیطی حتی در محیط هایی از جمله آب آشامیدنی در دمای محیط

کاهش مقاومت در برابر خوردگی در محیط آب آشامیدنی، دما تا 60 درجه سانتیگراد افزایش می یابد

مقاومت در برابر خوردگی بالا برای شرایط کار مداوم حدود 925 است

مقاومت در برابر خوردگی تا 875 درجه سانتیگراد برای شرایط عملیاتی سخت

کاهش مقاومت در محدوده دمایی 425-680 درجه سانتی گراد در محیط آب برای شرایط کار مداوم

پتانسیل خوردگی در محیط های شور ساحلی

مقاومت حرارتی فولاد ضد زنگ درجه 304

درجه 304 در سرویس متناوب تا دمای 870 درجه سانتی گراد و سرویس مداوم تا دمای 925 درجه سانتی گراد مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد. اگر مقاومت به خوردگی در یک محیط آبی مهم است، استفاده مداوم در دمای 304 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود. درجه L304 در برابر بارش کاربید مقاوم تر است و می تواند در محدوده دمایی بالا گرم شود. درجه H304 مقاومت بالاتری در برابر دماهای بالا دارد و بنابراین اغلب برای سازه ها و فشارهای بالای 500 تا حدود 800 درجه سانتیگراد (تقریباً) استفاده می شود. H304 در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتی گراد حساس می شود. اگرچه این مشکل در دماهای بالا نیست، اما مقاومت به خوردگی را در محیط های آبی کاهش می دهد.

همه چیز درباره استیل ضد زنگ 304
همه چیز درباره استیل ضد زنگ 304

عملیات حرارتی فولاد درجه 304

فولاد ضد زنگ 304، در طول فرآیند بازپخت، می تواند تا 1010-1120 درجه سانتیگراد گرم شود و سپس به سرعت سرد شود. این گریدها با عملیات حرارتی سخت نمی شوند. ورق استیل 321 یکی دیگر از گریدهای پرکاربرد است که مطالعه آن با این مقاله توصیه می شود.

جوشکاری فولاد ضد زنگ با کیفیت 304

گرید 304 جوش پذیری عالی برای تمام روش های رایج اتصال، با یا بدون فلزات پرکننده دارد. AS 1554.6 جوشکاری 304 – 308 و L304 را با میله یا الکترود L308 (یا معادل سیلیکون بالا) مشخص می کند. قطعات جوش شده با درجه 304 سنگین ممکن است برای دستیابی به حداکثر مقاومت در برابر خوردگی نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشند. این برای درجه 304L ضروری نیست. در مواقعی که قطعات سنگین نیاز به جوشکاری دارند و نیازی به عملیات حرارتی پس از جوش نیست، از گرید 321 می توان به عنوان جایگزین گرید 304 استفاده کرد.

در برخی موارد که محدودیت هایی در استفاده از فولاد 304 وجود دارد، می توان میزان کربن را از 0.08 به 0.03 کاهش داد و یا میزان کربن را به 1% افزایش داد تا 304 (L304) با کربن کم به دست آید که می توان به آن دست یافت. نوع کربن بالای آن (H304). در برخی موارد مزیت استفاده از انواع اصلاح شده این است که مثلاً در عملیات جوشکاری اگر از فولاد L304 استفاده کنیم بعد از جوشکاری نیازی به عملیات آنیل مجدد نیست. یا به عنوان مثال، فولاد H304 در دماهای بالاتر از 500 درجه سانتی گراد استحکام بالاتری از خود نشان می دهد. علاوه بر انواع اصلاح شده، گاهی اوقات می توان جایگزین های مناسبی برای این فولاد پیدا کرد. به عنوان مثال فولاد L301 دارای سختی بالاتری است و توصیه می شود در مواقعی که نیاز به صفحه سختی بالاتری است از این فولاد جایگزین استفاده شود. به عنوان مثال، اگرچه فولاد 303 مقاومت در برابر خوردگی پایینی دارد، اما بهتر است از آن به جای فولاد 304 استفاده شود، اگر نیاز اصلی ماشینکاری خوب است.

ماشینکاری 304 Grad Stainless vy

فولاد ضد زنگ 304 ماشینکاری عالی دارد. ماشینکاری را می توان با استفاده از قوانین زیر بهبود بخشید: – لبه های برش باید تیز نگه داشته شوند. لبه های صاف باعث کار بیش از حد می شود. – برش ها باید سبک، اما به اندازه کافی عمیق باشند. برای جلوگیری از سخت شدن کار با راندن سطح مواد.- باید از تراشه شکن ها برای اطمینان از حفظ کار استفاده شود.- هدایت حرارتی کم در آلیاژهای آستنیتی باعث متراکم شدن گرما در لبه قلمه می شود. این بدان معنی است که خنک کننده ها و روان کننده ها مهم هستند و باید در مقادیر زیاد استفاده شوند.

برنامه سیمبی درجه 304 Stainless

در تجهیزات صنایع غذایی، به ویژه در تولید آبجو، شیر و شراب.

میز آشپزخانه، جوراب، ظروف، لوازم خانگی و لوازم برقی

چارچوب ساختمان ها، نرده و دکوراسیون داخلی ماشین

ظروف برای محصولات شیمیایی، از جمله برای حمل و نقل

مبدل های حرارتی

صفحات ساخته شده یا جوش داده شده برای معدن، استخراج سنگ معدن و تصفیه آب

بست های پیچ