برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

آیا همه افراد می توانند عمل پیکرتراشی انجام دهند؟

لیپوماتیک چیست؟

به نقل از بهترین کلینیک پیکرتراشی در تهران لیپوماتیک یک روش بی خطر و جدید است که برای لاغری موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که در یکی از قسمت های بدن چاق هستند و با ورزش یا رژیم های غذایی نمی توانند به تناسب اندام برسند، می توانند با به تناسب اندام دلخواهشان برسند.

در این عمل زیبایی، نیازی به برش های وسیع نیست و پزشک با ایجاد برش های کوچکی در ناحیه موردنظر، لوله های کونولا را به زیر پوست و محل تجمیع چربی ها وارد می کند و سپس اقدام به استخراج آنها کرده و برش ها را بخیه می زند. چربی های استخراج شده می توانند تصفیه شده و در قسمت های دیگر بدن مورد استفاده قرار گیرند. این روش پیکرتراشی بسیار ساده و کم خطر است. هزینه چندانی ندارد و بیمار خیلی سریع دوره نقاهت را سپری خواهد کرد.

  پیکرتراشی یک پدیده ی نوظهور برای تناسب اندام می باشد. کاندیدای عمل پیکرتراشی، افرادی هستند که از چاقی موضعی رنج می برند و در قسمت هایی از بدن آن ها مانند شکم، بازوها، ران ، پهلو و یا باسن خود توده های چربی اضافه دارند. این توده ها بیشتر اوقات منشا ژنتیکی داشته و با رژیم های لاغری و برنامه های ورزشی منظم هم آب نمی شوند. بیشتر مردم از تجمع چربی ها در قسمت هایی از بدنشان ناراضی هستند و برای همین خاطر از تجهیزات و تکنیک های نوینی که در زمینه ی پزشکی ابداع شده اند، اقدام به تغییر ظاهر بدن خود به شکل دلخواه می کنند.

 منظور از عمل پیکرتراشی، به مجموعه ای از عمل ها اطلاق می شود که با هدف شکل دادن به یک یا چند ناحیه از بدن انجام می شود. در این بخش از مقاله ی کاندیدای عمل پیکرتراشی، به بررسی لاغری با پیکرتراشی می پردازیم. در بعضی مواقعی که حتی با وجود رژیم های غذایی و انجام ورزش های منظم، فردی هیچ گونه تغییر را در چاقی موضعی قسمت هایی از بدن خود مشاهده نمی کند، اقدام به استفاده از شیوه های لاغری موضعی با پیکرتراشی می کند.چون در برخی از افراد این چربی ها در گوشت آن ها رسوب پیدا می کند و تنها راه برطرف کردم چربی های اشباع شده، تخلیه چربی می باشد.

بهترین جراح پیکر تراشی در تهران | بهترین دکتر پیکر تراشی | بهترین دکتر پیکر تراشی در تهران اینستاگرام

پیکرتراشی مناسب چه کسانی است؟

لاغری با روش مناسب همه ی افراد نمی باشد، پزشکان بعد از بررسی پرونده ی پزشکی بیماران و معاینه ی دقیق آن ها می توانند کاندیدای عمل پیکرتراشی را انتخاب کنند. کاندیدای عمل لاغری باید دارای معیارهای زیر باشند:

 در دوران نقاهت بعد از عمل پیکرتراشی، استعمال دخانیات می تواند پروسه ی بهبود را به تاخیر بیندازد. چون سیگار کشیدن می تواند آثار نامطلوبی را بر روی گردش خون ایجاد کند.

کاندیدای عمل پیکرتراشی بایستی رژیم غذایی سالم داشته و بعد از عمل هم آن را رعایت کند و نباید بیشتر از ۲۰ درصد با وزن ایده آل خود فاصله داشته باشد. متقاضی عمل پیکرتراشی با رعایت عادت های سالم می تواند نتیجه ی به دست آمده از عمل را حفظ کند.

یکی از اصلی ترین کاندیدای عمل پیکرتراشی، افرادی هستند که، بعد از رعایت رژیم های لاغری و ورزش به نتیجه ی دلخواه رسیده اند و از افتادگی و شلی پوست بعد از زایمان رنج می برند. به کمک عمل های پیکرتراشی مانند ابدومینوپلاستی می توانند توده های چربی مقاوم و پوست اضافی را به صورت کامل از بین ببرند.

 پیکرتراشی برای چه کسانی مناسب نیست؟

از جمله دلایلی که برخی از افراد نمی توانند کاندیدای عمل پیکرتراشی باشند، به صورت زیر هستند:

خانوم های باردار و یا شیرده

افرادی که در دوران بارداری می باشند و یا دوران شیردهی را به سر می برند، نمی توانند کاندیدای عمل پیکرتراشی باشند.

ابتلا به بیماری های عفونی

افرادی که دچار بیماری های عفونی می باشند و از سیستم دفاعی خیلی ضعیفی برخوردار هستند، توانایی تحمل این عمل را ندارند. پزشک معالج بعد از بررسی نتیجه های آزمایشات انجام شده از بیمار، می تواند تشخیص دهد که آن فرد برای انجام عمل پیکرتراشی مناسب است و یا نه.

به دلیل این که عمل لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های موضعی مناسب است، افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، نمی توانند کاندیدای عمل پیکرتراشی باشند. چون این جراحی برای افرادی که بدن آن ها به طور یکدست چاق است، به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

بیماری هموفیلی موجب جلوگیری از انعقاد خون می شود. افرادی که دچار بیماری هموفیلی هستند، نمی توانند عمل پیکرتراشی کنند.

 کمتر از ۱۸ ساله و بیشتر از ۶۰ ساله

عمل پیکرتراشی با وجود این که محدودیت سنی ندارد، ولی توصیه می شود که، متقاضیانی که سن کمتر از ۱۸ و یا بیشتر از ۶۰ سال دارند، از جراحی پیکر تراشی استفاده نکنند.

افرادی که بیماری های قلبی دارند، نمی توانند عمل پیکرتراشی انجام دهند.

حساسیت به مواد بی حس کننده

به دلیل این که در عمل پیکرتراشی از بیهوشی استفاده نمی شود، باید بیماران به مواد بی حس کننده حساسیت نداشته باشند.

 افرادی که دارای فشارخون بالایی هستند نمی توانند کاندیدای عمل پیکرتراشی باشند.

عمل لاغری با پیکرتراشی تا چه سنی انجام می شود؟

عمل لاغری با پیکرتراشی، محدودیت سنی نداشته و در صورتی که کاندیدای عمل پیکرتراشی دارای سلامت جسمی کامل باشد، می تواند از این روش لاغری بهره مند شود.

عمل لاغری با پیکرتراشی تا چه سنی انجام می شود؟

ولی با این حال برای افراد زیر ۱۸ سال انجام عمل پیکرتراشی به خاطر نرسیدن به بلوغ کامل جسمی توصیه نمی شود. در کل می توان گفت که عمل لاغری با پیکرتراشی بین ۱۸ تا ۶۰ سال قابل انجام است.

افرادی می توانند عمل پیکرتراشی انجام دهند که از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشند. باید متقاضی این عمل دارای چربی موضعی در قسمت مورد نظر بوده و چاقی آن از نوع چربی احشایی نباشد. متقاضی باید انگیزه و توانایی ادامه ی رژیم غذایی سالم را داشته و بعد از عمل برای حفظ وزن خود ، تمرینات ورزشی انجام دهد.

بهترین کاندیدای پیکرتراشی باسن، پیکرتراشی پهلو و شکم مناسب چه افرادی می باشد؟

بهترین کاندیدای عمل پیکرتراشی باسن افرادی هستند که در قسمت باسن خود، چربی بیش از حد داشته باشند. این افراد می توانند از روش های مختلف پیکرتراشی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک و … استفاده نمایند. بهترین کاندیدای عمل پیکرتراشی پهلو و شکم، افرادی هستند که قبل از پیکرتراشی از روش هایی مانند ورزش و رژیم لاغری نتیجه نگرفته اند و چربی شکم و پهلوی آن ها از نوع موضعی است. از همه مهم تر متقاضی باید از خاصیت کششی پوست مناسب جهت انجام عمل پیکرتراشی برخوردار باشد.

 کاندیدای اصلی عمل لاغری سینه افرادی هستند که از سینه های بسیار بزرگی برخوردار باشند. البته کاندید مناسب باید توسط جراح تشخیص داده شود.

بانوانی که دارای سینه های بزرگی هستند و یا دچار افتادگی سینه می باشند و این حجم از سینه موجب دردهای مزمن گردن و کمر در آن ها می شود، می توانند از این روش استفاده نمایند و از داشتن سینه های خوش فرم لذت ببرند.

عمل ماموپلاستی با دو هدف انجام می شود، ماموپلاستی کاهشی با هدف کوچک کردن سینه انجام می شود، لیفت سینه یا بزرگ کردن سینه، با عمل ماموپلاستی افزایشی امکان پذیر است.

یکی از دغدغه های اصلی اکثر خانم ها در حجم و فرم نامناسب اندام خود در قسمت پایین تنه و ران ها می باشد. امروزه به دلیل رژیم غذایی نادرست و کم تحرکی، تجمع کالری های اضافی به شکل چربی موضعی در قسمت ران ها بسیار رواج پیدا کرده است.

فرم نامناسب ران ها علاوه بر این که موجب ایجاد ظاهری نامناسب می شود، راه رفتن را هم دچار مشکل می کند ، به این صورت که بعد از کمی پیاده روی، قسمت های داخلی ران ها، عرق سوز می شوند.

متقاضیانی که قصد عمل لاغری ران را دارند، بایستی در قسمت داخلی و خارجی ران، دارای چربی تجمع یافته باشند. به این صورت که دیگر قسمت های بدن از حجم چربی بسیار زیادی برخوردار نباشد تا بعد از عمل پیکرتراشی تناسب اندام کلی بدن به هم نریزد.

 چه کسانی می توانند عمل پیکرتراشی بازو انجام دهند؟

افرادی می توانند عمل پیکرتراشی بازو انجام دهند که در قسمت بازوی خود چربی زیادی داشته باشند. تجمع چربی ها در قسمت بازوها منجر به شل شدن و افتادگی بازوها می شود. خانم هایی که دچار این مشکل هستند، بیشتر اوقات از لباس های دو یا سه سایز بزرگتر از اندازه ی معمولی خود استفاده می کنند. این مشکل می تواند اعتماد به نفس آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 آیا دیابتی ها برای عمل پیکرتراشی کاندیدای مناسبی می باشند؟

افراد دیابتی نمی توانند عمل پیکرتراشی انجام دهند. البته انجام عمل پیکرتراشی برای افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده توصیه نمی شود، چون ممکن است عوارض نامطلوبی را به همراه داشته باشد. با انتخاب یک فوق تخصص با تجربه و ماهر می توان پیکرتراشی موفقیت آمیز و بدون عارضه ای داشت. جراح پلاستیک و زیبایی می تواند بهترین مشاور برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، باشد. در طی جلسات مشاوره، افراد دیابتی می توانند همه ی سوالات خود را در مورد امکان انجام عمل پیکرتراشی و … از جراح مربوطه بپرسند.

پیکرتراشی برای آقایان ممکن است یا فقط خانم ها کاندیدای پیکرتراشی می باشند؟

آقایان هم مانند خانم ها می توانند عمل لاغری با پیکرتراشی انجام دهند. آقایانی که از تجمع بیش از اندازه در قسمت های خاص بدن خود رنج می برند، می توانند با انجام عمل پیکرتراشی از شر تمامی چربی های اضافه ی خود خلاص شوند و به تناسب اندام مورد نظر خود برسند. عمل پیکرتراشی در تمامی نقاط و قسمت های آقایان که در آن ها چربی های تجمع یافته دیده می شود، امکان پذیر است. شکم، پهلوها، سینه های افتاده و غبغب از جمله نواحی هستند که مردان متقاضی انجام عمل پیکرتراشی برای حذف چربی های موضعی می باشند. البته درصد کمی از آقایان هم اقدام به انجام عمل پیکرتراشی در قسمت های بازوها و ران های خود می کنند.

منبع : جراحتو

منبع : (https://drgoya.com/blog/)