اقتصادی

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برنج استان های شمالی

سرخط نیوز/مازندران معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار برنج، سازمان‌های اقتصادی وابسته به جهاد کشاورزی خرید برنج در شالیکوبی‌های سه استان شمالی را آغاز می‌کنند، گفت: برای خرید برنج استان های شمالی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده می شود.

شاهپور علایی مقدم امروز ۱۲تیرماه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان بابل که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت راهبردی هوشمندانه برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری در بحران منابع آبی امری ضروری است.

وی افزود: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای برنج، واردات برنج تا اطلاع ثانوی ممنوع است و برای حمایت از برنجکاران شمالی خرید برنج کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برنج استان های شمالی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید کشت سنتی به صنعتی تغییر کند، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار مصوب از محل یارانه تبصره ۱۴ به زودی خرید برنج در شالیکوبی های استان های شمالی شروع می‌شود.

علایی مقدم خاطرنشان کرد: خرید ۵۰۰ هزار تن برنج دپو شده استان‌های شمالی کشوربا اعتبار یارانه ای وزارت جهادکشاورزی امکان پذیر نیست.

وی گفت: برای سال جاری اعتبار یارانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی دو هزار میلیارد تومان است که اگر تمام این ۵۰۰ هزار تن را بخواهد با قیمت هر کیلو ۷۰ هزار تومان هم بخرد بیشتر از اعتبار یارانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی است.

 وی یادآور شد: قیمت کارشناسی برنج طارم اعلاء به ازای هرکیلو ۹۵ هزار تومان در سال جاری است که در صورت نهایی شدن اعلام می شود.

 انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.