استان هابرترین های کسب و کار

برای تفریح در کیش کجا بریم؟

کیش یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران است که به‌لطف وجود تفریحات و برنامه‌های سرگرم‌کننده، اوقات خوشی را برای همه گردشگران رقم می‌زند. تفریحات کیش به‌قدری متنوع‌ هستند که شاید در طول یک سفر نتوانید از همه‌ آن‌ها استفاده کنید. در حقیقت، این موضوع به‌مدت زمان سفر و بودجه‌ شما بستگی دارد و اگر اهل هیجان باشید، بهترین مقصد را انتخاب کرده‌اید؛ چراکه بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند. اگر به فکر رزرو تفریحات کیش هستید ولی در ذهنتان سوال است که برای تفریح به کیش کجا بریم تا آخر این مطلب با ما باشید.

جاهای دیدنی کیش در شب

بسیاری از افراد علاقه ی زیادی به شب گردی دارند. به همین دلیل جاهای دیدنی کیش در شب را برای شما شرح می دهیم:

پارک شهر: پارک شهر از جمله جاهای دیدنی در کیش است که می توانید همراه با خانواده خود در شب یا روز به آنجا رفته و تفریح کنید. همچنین این پارک به دلیل امکاناتی که دارد یک شهربازی کوچک نیز به حساب می آید. امکاناتی همچون کارتینگ، کلبه وحشت، خانه فرار و … در این پارک وجود دارد. در ضمن یک دریاچه مصنوعی در پارک ساخته شده و شما می توانید در آن قایق سواری کنید.

مراکز خرید کیش: بازارگردی از جمله تفریحات لذت بخش در هر سفری است. به خصوص برای خانم ها! به دلیل گرمای هوا بسیاری از افراد بازدید از مراکز خرید را به ساعات پایانی و غروب موکول می کنند. خوشبختانه مراکز خرید کیش تا پایان شب باز بوده و شما به راحتی می توانید از آن ها دیدن کرده و خریدهای خود را انجام دهید. از جمله مراکز خرید کیش می توان به مرکز خرید ونوس، مرکز خرید مروارید، بازار زیتون، مرکز تجاری کیش و … اشاره کرد.

بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران | جاهای دیدنی کیش در شب | کیش کجا بریم خوش بگذره

هیجان در تفریحات آبی کیش: 

در کیش تفریحات آبی مختلفی وجود دارد. تنوع این تفریح‌های هیجان‌انگیز دست شما را برای انتخاب بهترینشان باز می‌گذارد. در بیشتر موارد، هنگام انجام این تفریح‌ها عکسی از شما گرفته می‌شود تا یادگاری از سفرتان باشد. در ادامه بهترین تفریحات کیش را معرفی خواهیم کرد.

 غواصی از مهم‌ترین تفریحات کیش: حتی اگر شنا هم بلد نیستید، باز هم می‌توانید در آب‌های خلیج‌فارس تا عمق ۴ یا ۶ متر غواصی کنید! در حال حاضر در ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی کلوپ‌های غواصی فعالیت دارند. در این کلوپ‌ها مربی‌هایی حرفه‌ای را پیدا می‌کنید که به گردشگران اصول اولیه غواصی را یاد می‌دهند.

 اسنورکلینگ: اسنورکلینگ نوع دیگری از غواصی است که در آب‌های کم‌عمق جزیره انجام می‌شود. برای انجام اسنورکلینگ باید به یکی از جاهای تفریحی کیش در ساحل سیمرغ بروید و بلیط آن را بخرید. شما برای این تفریح عینک مخصوص و تجهیزات غواصی کم‌عمق نیاز دارید؛ کلوپ اسنورکلینگ این وسایل را در اختیارتان می‌گذارد.

 فلای‌بورد: در این تفریح وسیله‌ای به جت‌اسکی وصل شده که به‌کمک آن چندمتری از سطح دریا ارتفاع می‌گیرید و حرکات نمایشی اجرا می‌کنید.

 اسکی روی آب: اسکی روی آب به ۲ شکل انجام می‌شود؛ اسکی با قایق موتوری یا کابل برقی. معمولا هزینه اسکی با قایق کمی بیشتر از اسکی با کابل برقی یا همان کیبل اسکی است. در این تفریحات شما روی تخته اسکی می‌ایستید و طنابی را می‌گیرید که به قایق موتوری یا برج‌های کیبل اسکی متصل است.

چتر پاراسل: در این تفریح دوست‌داشتنی سوار چتری شبیه بالن می‌شوید که به قایق موتوری وصل است. گاهی با اجازه ناخدا قایق حرکت می‌کند و با حرکت پرشتاب قایق روی آب دریا شما هم دقایقی پرواز روی آب را تجربه می‌کنید. با خرید بلیط چتر پاراسل کیش ۴۵ دقیقه قایق‌سواری و ۶ دقیقه پاراسل‌سواری خواهید کرد.

 جت‌اسکی از تفریحات کیش: شما می‌توانید تنهایی یا همراه با یکی از دوستانتان سوار جت‌اسکی شوید و ۱۵ دقیقه در خلیج‌فارس برانید. کلوپ‌های جت‌اسکی کیش از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت دارند. برای تجربه جت‌اسکی سری به این کلوپ‌ها در ساحل‌های دامون، سیمرغ و مرجان یا اسکله تفریحی کیش بزنید.

 شاتل و بنانا: این تیوپ‌ها به قایقی وصل هستند که با سرعت زیاد در دریا حرکت می‌کند. شاتل‌سواری از تفریحات کیش با قیمت ارزان به‌ حساب می‌آید. انجام این تفریح حدود ۲۰ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

 فلای فیش: در این تفریح هم شما سوار یک تیوپ بادی مقاوم می‌شوید که به قایق موتوری متصل است. با حرکت قایق، تیوپ بادی فلای فیش هم به‌ راه میفتد. این تیوپ به‌شکلی طراحی شده که با حرکت روی آب، از آن فاصله می‌گیرد و با شتاب به آن برخورد می‌کند. همین طراحی باعث شده مسافران هیجان بیشتری نسبت به شاتل‌سواری تجربه کنند.

 قایق تندرو از تفریحات کیش: اگر آرامش در دریا را به تفریحات هیجان‌انگیز آن ترجیح می‌دهید، گشت با قایق تندرو میان آب‌های نیلی خیلیج‌فارس را امتحان کنید. هرچند این تفریح ساده به‌ نظر می‌رسد، اما از تفریحات کیش با قیمت بالا به‌ شمار می‌رود. گشت با قایق تندرو و تفریحی حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

 اسکوتر زیردریایی: اسکوتر زیردریایی به زبان ساده همان غواصی مدرن است. در این تفریح شما سوار اسکوتر شده و تا عمق ۱۰متری زیر دریا پیش می‌روید. نیازی نیست شنا بلد باشید، مربی‌های حرفه‌ای با امکاناتی ایمن همراه شما هستند و کمکتان می‌کنند. برای تجربه اسکوتر زیردریایی باید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر به اسکله تفریحی کیش بروید.

 کایاک‌سواری از جذاب‌ترین تفریحات کیش: در این تفریح هیجان‌انگیز سوار قایقی تک‌نفره یا دونفره می‌شوید و خودتان قایق را با پاروهای مخصوص هدایت می‌کنید.

 پدل‌بورد: در این تفریح شما روی تخته‌های بزرگ پدل‌بورد می‌ایستید و با پاروهای مخصوص روی آب حرکت می‌کنید. مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت پدل‌بود، حفظ تعادل روی تخته است. افراد کمی می‌توانند به‌خوبی تعادلشان را روی پدل‌بورد حفظ کنند.

تجربه سی‌باب از تفریحات کیش: یکی از جدیدترین تفریحات کیش سی باب است. این تفریح شباهت زیادی به جت اسکی دارد. شما روی وسیله‌ای موتوری دراز می‌کشید و در همان حالت به کمک فرمان، آن را هدایت خواهید کرد. با سی‌باب‌سواری روی آب و زیر آب حرکت و هیجانی چندین برابر جت اسکی را تجربه می‌کنید.

 کشتی تفریحی کیش: کشتی‌های تفریحی کیش معمولا شب‌ها برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند. با خرید بلیط این کشتی‌های تفریحی در جنگی شبانه شرکت خواهید کرد. اجرای زنده موسیقی و برنامه‌های کمدی از مهم‌ترین قسمت‍های این جنگ دوساعته هستند.

کشتی آکواریوم کیش: کشتی آکواریوم کیش بیشتر برای افرادی مناسب است که عاشق آرامش دریا هستند تا تجربه هیجان در آن. در این تفریح شما سوار قایقی با پنجره‌ها یا کف شیشه‌ای‌ می‌شوید و به قسمتی از دریا می‌روید که موجودات دریایی در آن جمع می‌شوند. از پنجره قایق حرکت گروهی موجودات دریایی را ببینید.

بادی مارینا کیش: پارک آبی مارینا کیش تنها پارک آبی شناور روی آب محسوب می‌شود. این پارک از تیوپ‌های بادی محکمی ساخته شده است. متاسفانه فعلا فقط آقایان و کودکان بالای سه سال می‌توانند از بادی مارینا کیش استفاده کنند. این پارک آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در ساحل نزدیک به هتل مارینا کیش فعالیت دارد. بلیط‌های این مجموعه برای بازه‌های ۱ ساعته فروخته‌ می‌شود.

تفریحات کیش و کریزی بوت: شما سوار قایقی تندرو با امکانات بیشتر می‌شود که علاوه‌بر حرکت با سرعت زیاد روی آب، حرکات نمایشی هم انجام می‌دهد. در این تفریح باید دستگیره‌های کنار قایق را محکم بگیرید تا داخل آب پرتاب نشوید!

 پارک آبی اوشن: پارک آبی اوشن از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی کشورمان است. در این پارک بهترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها وجود دارد. نکته قابل‌توجه درباره این پارک آبی، منظره شگفت‌انگیز آن رو به دریا است. بانوان و آقایان می‌توانند در ۲ سانس تمام‌روز یا نیم‌روز از پارک آبی اوشن استفاده کنند.

مجتمع تفریحات دریایی کیش: همان‌ طور که از نام این مجتمع مشخص است، در آن می‌توانید انواع تفریحات آبی و دریایی را پیدا کنید. در مجتمع تفریحات دریایی کیش تجهیزات و امکانات کافی برای تفریحات هیجان‌انگیز وجود دارد. در ساحل ماسه‌ای این مجموعه کلوپ‌های مختلفی برای تفریح‌های غواصی، پاراسل، جت اسکی، اسکی روی آب و…  برپا شده است. بانوان و آقایان با هر سن و شرایطی می‌توانند از امکانات مجتمع تفریحات دریایی کیش استفاده کنند.

لذت تفریحات غیرآبی کیش

تفریحات هیجان‌انگیز کیش به تفریح‌های آبی آن محدود نمی‌شود. اگر میانه خوبی با تفریحات آبی ندارید یا به آکوافوبیا مبتلا هستید، هیجان را در تفریحات غیرآبی کیش پیدا کنید. بهترین زمان برای تجربه این تفریحات پاییز است. البته سفر در این فصل کمی گران‌تر از دیگر زمان‌ها خواهد بود. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن از تفریحات غیرآبی کیش لذت ببرید، بلیط کیش را برای روزهای گرم تابستان بخرید.

بانجی جامپینگ: اگر عاشق هیجان و ارتفاع هستید، بانجی جامپینگ را امتحان کنید. در این ورزش شما از ارتفاع ۴۰ متری می‌پرید؛ در این پرش طنابی به شما بسته خواهد شد تا پیش از برخورد با زمین، متوقف شوید.

 بیگ‌بال از تفریحات کیش: بیگ‌بال توپ بسیار بزرگی است که روی آب شناور می‌ماند. شما درون توپ می‌روید و باید سعی کنید بدون زمین‌خوردن تعادلتان را حفظ کنید.

 دوچرخه‌سواری: دنبال تفریحی ارزان در کیش هستید؟ حتما دوچرخه‌سواری را در پیست معروف این جزیره امتحان کنید. این پیست ۷۵ کیلومتر طول دارد که در ۳ تا ۴ ساعت می‌توان آن را پیمود.

 سافاری از تفریحات کیش: سافاری از جاهای تفریحی کیش است که چندین تفریح را یک‌جا ارائه می‌کند. آفرودسواری و موتورسواری از پرطرفدارترین این تفریحات هستند. همه افراد حتی کودکان و نوجوانان هم می‌توانند از سافاری استفاده کنند. مراکز سافاری در ۲ بازه زمانی ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۵ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند. آخرین پذیرش مسافران برای تجربه سافاری ساعت ۱۹ است.

 فوتبال حبابی از تفریحات کیش: اگر سفر با دوستان و خانواده را ترجیح می‌دهید و به‌شکل گروهی به مسافرت می‌روید، حتما فوتبال حبابی را امتحان کنید. برای انجام فوتبال حبابی به ۲ تیم ۱ تا ۵ نفره نیاز دارید. بازیکنان، توپی حبابی شکل به‌نام بامپر را می‌پوشاند که بالاتنه آن‌ها را در بر می‌گیرد. بازی فوتبال در ۲ نیمه ۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و تیمی برنده است که به دفعات بیشتری دروازه حریف را فتح کرده باشد.

تنیس و بدمینتون: برای تجربه تنیس و بدمینتون می‌توانید به یکی از جاهای تفریحی کیش ، مجموعه‌های ورزشی جزیره یا هتل‌ها بروید. مجموعه تنیس المپیک کیش ۸ زمین خاکی، ۲ زمین خصوصی بانوان و ۴ زمین هاردکورت دارد تا علاقه‌مندان زمانشان را با این بازی‌ها بگذرانند.

 جایروکوپتر: اگر می‌خواهید جزیره کیش را از بالا ببینید و گشتی بر فراز آسمان بزنید، بد نیست جایروکوپتر کیش را تجربه کنید. جایروکوپتر از تفریحات کیش است که قیمت زیادی دارند. در این تفریح شما سوار هلیکوپتر تفریحی می‌شوید که برای ۲ نفر ظرفیت دارد؛ شما و خلبان برای ۱۰ دقیقه روی جزیره پرواز می‌کنید.

 اتاق فرار از تفریحات کیش: گردشگرانی که عاشق حل معما هستند، سری هم به اتاق فرار کیش می‌زنند. برای انجام بازی اتاق فرار باید حداقل سه نفر باشید. مدت زمان انجام اتاق فرار، از جدیدترین جاهای تفریحی کیش ، حدودا ۱ ساعت است. خوشبختانه آقایان و بانوان می‌توانند همزمان هوششان را در اتاق فرار کیش محک بزنند.

 شهربازی هایلند: شبیه‌ساز پرواز، بازی‌های کامپیوتری، دستگاه‌های بخت‌آزمایی، سینما هفت‌بعدی، شکار مجازی، مینی‌بولینگ، مینی‌گلف، استخر توپ، ایر هاکی و سافت پلی بخشی از این امکانات هستند

 قلعه وحشت کیش: اگر هیچ‌یک از تفریحات هیجان‌انگیز کیش شما را راضی نمی‌کند و می‌خواهید آدرنالین بیشتری در بدنتان ترشح شود، قلعه وحشت کیش را امتحان کنید. شما در این خانه وحشتناک در تونلی تاریک قدم می‌زنید که در بخش‌های مختلف آن المان‌های ترسناک قرار گرفته است.

 اسکوتر و هیجان تفریح کیش: در این تفریح شما سوار موتورسیکلت کوچک برقی یا اسکوتر برقی می‌شوید و در مسیرهای تعیین‌شده حرکت می‌کنید. استفاده از اسکوتر برقی در پیست دوچرخه سواری کیش هم مجاز است.

تفریح با بازدید از جاذبه‌های تاریخی کیش

گروهی از مسافران کیش علاقه زیادی به تجربه تفریحات آبی و غیرآبی ندارند. آنچه آن‌ها را به وجد می‌آورد، جاذبه‌های تاریخی کیش است. گشت‌وگذار میان این جاذبه‌ها کاری می‌کند تا نفس در سینه توریست‌ها حبس شود!

شهر زیرزمینی کاریز یا قنات کیش

کشتی یونانی

درخت انجیر معابد

خانه بومیان کیش

تفریحات کیش بله یا نه؟

کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است و می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را بر آورده کند؛ از خرید و پاساژهای آن گرفته تا تفریحات آبی، جاذبه‌های تاریخی مثل  و . اگر تابه‌حال به جزیره کیش سفر نکرده‌اید، حتما سفر به این جزیره را تجربه کنید، اگر هم به سفر کیش رفته‌اید و می‌خواهید دوباره این سفر را تجربه کنید، تفریحات آبی آن را حتما تجربه کنید. ما را هم از تجربیات خود با خبر کنید.