علمی و پزشکی

برای عدالت در سلامت گزینه‌ای بهتر از پزشکی خانواده وجود ندارد

جانشین قرارگاه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع وزارت بهداشت اعلام کرد: برای اجرا و توسعه «عدالت در سلامت» گزینه‌ای بهتر از پزشکی خانواده نداریم.

به گزارش سرخط نیوز، دکتر حسین فرشیدی با بیان این مطلب در جلسه «قرارگاه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع» که امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: پاسخ شایسته به شکوه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که همانا لبیک یک ملتِ بزرگ به تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود، اجرای عدالت در سلامت است و برای اجرا و توسعه عدالت در سلامت نیز گزینه‌ای بهتر از برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع وجود ندارد.

وی افزود: تاکنون جلسات مختلفی با دانشگاه‌های قطب علوم پزشکی کشور برای بررسی نظرات و پیشنهادات و برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه پزشکی خانواده، برگزار کرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و جانشین قرارگاه برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع، ادامه داد: دولت سیزدهم کار بسیار بزرگی را با تصویب اجرای برنامه پزشکی خانواده با مرجعیت وزارت بهداشت آغاز کرده و لازم است برای اجرای هرچه بهتر این برنامه تمام بخش‌های مرتبط خارج از وزارت بهداشت نیز پای کار باشند.

فرشیدی با تاکید بر فرهنگسازی عمومی برنامه پزشکی خانواده به عنوان یکی از پایه‌های اجرای ملی این برنامه، بیان داشت: رسانه‌های فراگیر همچون صدا و سیما باید در زمینه اجرای ملی برنامه پزشکی خانواده، اطلاع رسانی کرده و با فرهنگسازی این برنامه را تبدیل به مطالبه عمومی کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی نقش سازمان برنامه و بودجه را در تامین اعتبارات برنامه پزشکی خانواده بسیار مهم دانست و اظهار کرد: امیدواریم با پشتیبانی دولت و تامین اعتبارات لازم برای اجرای همه جانبه برنامه توسط سازمان برنامه و بودجه، شاهد اجرای سراسری پزشکی خانواده و توسعه هرچه بیشتر عدالت در سلامت باشیم.

فرشیدی در بخش پایانی سخنانش اجلاس آینده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را مهم دانست و گفت: کمیته‌های تخصصی، نتایج جلسات دانشگاه‌های قطب علوم پزشکی درباره راهکارهای اجرای بهتر برنامه پزشکی خانواده را در اجلاس آینده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مطرح و تصویب خواهند کرد.

انتهای پیام