برترین های کسب و کارعمومی

برندهای برتر شخم زن کشاورزی یا کولتیواتور چیست ؟

راهنمای خرید تیلر و کولتیواتور + معرفی ۳ برند پرقدرت

تیلر و کولتیواتور دو دستگاه کشاورزی کاربردی است که برای عملیات شخم زنی مورد استفاده قرار می گیرد. راشامگ در این مقاله ابتدا شما را با کاربردهای ویژه تیلر و کولتیواتور آشنا می کند؛ در ادامه مطلب با ارائه راهنمای خرید تیلر و کولتیواتور و لیست برای مشاهده قیمت دستگاه شخم زن موتوری؛ به شما کمک می‌کند دستگاه مورد نیاز خود را با آگاهی تهیه و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بهترین دستگاه شخم زن دستی | شخم زن دستی موتوری | قیمت تیلر شخم زن کشاورزی

کاربرد تیلر

تیلر یکی از ماشین‌آلات محبوب و تقریباً سبک کشاورزی است. مهمترین ویژگی این دستگاه وزن و ابعاد کوچک و جمع و جور آن می باشد. خیلی از کشاورزان استفاده از تیلر را به جای ماشین های کشاورزی سنگین ترجیح می دهند. به گزارش سایت راشامگ عمده کاربرد تیلر شامل موارد ذیل است:

  • شخم زمین در عمق زیاد
  • سبک کردن خاک های سنگین
  • شکستن لایه های کلوخه ای زمین

انواع تیلر

از تیلرها برای اهداف متنوعی در عملیات کشاورزی و باغداری استفاده می شود. به کمک ادوات مختلفی که روی تیلر ها نصب می شود عملیات خاک ورزی و … به راحتی انجام می گردد. تیلر پشت دندانه دار و تیلر جلو دندانه دار از نمونه های رایج انواع تیلر می باشد.

تیلر جلو دندانه دار

تیلر جلو دندانه دار دارای دو دندانه است که در مقابل چرخ های جلوی تیلر و زیر موتور قرار می‌گیرد. این تیلرها برای کار در باغ هایی که ردیف های باریک دارند مناسب می باشد.

 تیلر پشت دندانه‌دار

تیلر های پشت دندانه دار ماشین های بسیار قدرتمندی در نوع خود هستند. دندانه ‌های این تیلر ها در پشت دستگاه قرار دارد. حرکت این تیلرها رو به جلو، رو به عقب و یا ترکیبی از هر دو و به صورت چرخشی است. استفاده از این تیلرها برای خاک های دشوار و زمین‌های سخت گزینه ای مناسبی است. کاربرد تیلر

کاربرد کولتیواتور

کولتیواتور نیز یکی دیگر از ماشین آلات کشاورزی پر استفاده در میان کشاورزان و باغداران است. از این دستگاه بیشتر برای مخلوط کردن کود و کمپوست با خاک استفاده می‌شود. شخم زنی کولتیواتور در سطح خاک و عمق بسیار پایین انجام می شود. می توان گفت کاربرد عمده کولتیواتور شامل موارد ذیل است:

  • سله شکنی
  • مخلوط کردن یکدست کود و کمپوست با خاک
  • از بین بردن علف های هرز و جلوگیری از رشد بی رویه آن

انواع کولتیواتور ها

کولتیواتورهای صنعتی

این کولتیواتور ها جثه بزرگتری نسبت به کولتیواتور های معمولی دارند. از کولتیواتور های صنعتی در پروژه‌های بزرگ کشاورزی و باغبانی برای عملیات مختلف خاک ورزی استفاده می‌شود. این کولتیواتور ها پشت تراکتور بسته می‌شود و با حرکت در زمین، خاک ها را برای عملیات خاک ورزی ثانویه مهیا می‌کند. این کار همیشه در مقیاس‌های بالا انجام می‌گیرد.

کولتیواتور کشت ردیفی

از این دستگاه برای کشت منظم و دقیق بذر ها استفاده می شود. در کولتیواتور کشت ردیفی می توان عمق کاشت دانه یا بذر را تنظیم کرد. همچنین می توان با اضافه کردن تیغه های جانبی از آن برای از بین بردن علفهای هرز نیز کمک گرفت.

 کولتیواتور باغی

نمونه رایج کولتیواتور ها برای استفاده در باغ ها و زمین های زراعی کوچک کولتیواتور باغی می باشد. این دستگاه به کشاورزان کمک می کند عملیات خاک ورزی اولیه و ثانویه را در مدت زمان کمتری انجام دهند.

تیلر بهتره یا کولتیواتور؟!

همانطور که گفته شد تیلر یا کولتیواتور تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند. از برتری های تیلرها امکان نصب ادوات گوناگون و متنوعی بر روی آن است. گاوآهن، روتیواتور، انواع پمپ و غیره از جمله ادواتی است که به راحتی تیلر شما را به یک دستگاه چند کاره تبدیل می کند. از مزایای دیگر تیلر ها امکان استفاده از آن در زمین های آبی، شالیزارها و مزارع برنج است. امکان تعویض چرخ های پره ای با تایرهای لاستیکی؛ دستگاه باعث می شود تیلر در گل و لای گیر نکند و به راحتی در زمین های مرطوب حرکت کند. بنابراین اولین نکته در راهنمای خرید تیلر و کولتیواتور نوع زمین زراعی شما و میزان کاری است که از دستگاه خود انتظار دارید. پس در ادامه مطلب با پرشیا دیزل همراه باشید تا شما را یک قدم دیگر به بهترین روش خرید تیلر و کولتیواتور نزدیک تر کنیم.

راهنمای خرید تیلر و کولتیواتور

تیلر یکی از ماشین های کشاورزی پراستفاده دنیا است که اخیرا مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است و کاربرد آن روز به روز در حال افزایش می باشد. در صورتی که شما هم قصد خرید تیلر و کلتیواتور برای زمین‌های کشاورزی تان را دارید؛ فاکتورهای زیر را که توسط سایت پرشیا دیزل جمع آوری شده است مد نظر قرار دهید.

تیلر و کولتیواتور بنزینی یا دیزلی؟

معمولاً تیلر و کولتیواتورهای دیزلی به دلیل قدرت و توان بالا محبوبیت بیشتری در بازار ماشین آلات کشاورزی دارند. این دستگاه‌ها علاوه بر قدرت زیاد به دلیل استفاده از سوخت گازوئیل از توان مصرف پایینی برخوردار هستند. هزینه های تعمیر و نگهداری تیل و کولتیواتورهای دیزلی نسبت به بنزینی پایین‌تر است. همه این عوامل در کنار هم باعث شده است که با وجود مزایای زیاد تیلر و کولتیواتور های بنزینی و دسترسی آسان به سوخت بنزین؛نوع دیزلی این محصولات همچنان پرطرفدار تر باشد. البته توجه داشته باشید که این مدل برای استفاده در زمین‌های کشاورزی با متراژهای بالا مناسب است. اگر مساحت زمین شما کم است؛ و یا حجم امور کشاورزی تان خیلی بالا نیست تیلر و کلتیواتور های بنزینی برای انجام عملیات کشاورزی هم از لحاظ کارایی و هم از لحاظ اقتصادی مناسب تر می باشد.

نوع سوخت

سوخت تیلر و کولتیواتورها بنزینی یا دیزلی است. تیلر و کولتیواتورهای دیزلی نسبت به بنزینی دارای ابعاد بزرگتری هستند. نوع استارت تیلر و کولتیواتور ها از لحاظ چگونگی راه اندازی به دو دسته هندلی و استارتی تقسیم می‌شوند. در نوع هندلی با کشیدن طناب دستگاه روشن می‌شود. در مدل‌های استارتی نیز به کمک باتری و نیروی موتور دستگاه شروع به کار می‌کند.

مرغوبیت تیلر و کولتیواتور

تیلر و کولتیواتورها ماشین های مدرنی هستند که در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید بدنه محکم و مرغوبی داشته باشند؛ تا در اثر استفاده طولانی مدت و تماس با خاک و گل مستهلک نشود. در راهنمای خرید تیلر و کولتیواتور «نوع موتور» یکی دیگر از گزینه هایی است که باید به آن توجه کنید. در واقع موتور تعیین کننده قدرت دستگاه شما است. بنابراین همیشه دقت کنید که کیفیت بالا و برند معتبری را خریداری می کنید.

شرکت سازنده تیلر و کولتیواتور

برای اینکه خرید تیلر و کولتیواتور خوبی را تجربه کنید باید به برند یا شرکت سازنده آن توجه نمایید. شرکت‌های خوشنامی که به نیازهای مشتریان خود اهمیت می دهند در اولویت هستند.

 مقایسه تیلر و کولتیواتور های خارجی با برندهای داخلی

به عنوان مثال کولتیواتور های جدید که در بازار آن را با مدل ۱۱۰۰ می شناسند بسیار پیشرفته است. انتقال قدرت در سیتم این تیلرها بسیار زیاد می باشد. البته این سری از کولتیواتور ها ابعاد نسبتاً بزرگی دارند. شافت محوری و کاملاً مستقل این کولتیواتور ها به همراه سیستم کاملاً دنده ای آن؛ قدرت این دستگاه را در بازار تیلر و کولتیواتور ها کم نظیر کرده است. مدل‌های سری 300 و 500 این کولتیواتور ها نیز انتقال قدرت گیربکسی بسیار قوی دارند. هر چند مدل های سری ۵۰۰ ابعاد کوچکتری نسبت به سایر مدلهای این دسته دارند؛ اما شرایط نگهداری آن نیز به نسبت راحت تر است.

برندهای داخلی

از طرف دیگر تیلر و کولتیواتورهای داخلی جنس و کیفیت خوبی دارند. هر چند اکثر قطعات این دستگاه‌ها ساخت چین است؛ اما مزایای زیادی دارند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.  نسبت به قیمت، تیلر و  کولتیواتور های داخلی بسیار به صرفه تر از جنس های خارجی می باشد. علاوه بر قیمت مناسب قطعات تیلر و کولتیواتور هایی که در داخل کشور مونتاژ می‌شود به راحتی در دسترس است. قیمت تیلر

قیمت تیلر و کولتیواتور

قیمت تیلر و کولتیواتور ها بر اساس برند، طراحی و جنس آن متفاوت می‌باشد. در پرشیا دیزل همواره قیمت های عرضه شده به نرخ کارخانه و شرکت تولید کننده است. زیرا در فرایند عرضه این محصولات واسطه ای وجود ندارد. تمام هزینه های جانبی که ممکن است در افزایش قیمت تیلرها موثر باشد در شرکت پرشیا دیزل حذف شده است. از طرف دیگر جشنواره ها و تخفیفات ویژه ای بر روی این محصول اعمال شده است؛ همه این اقدامات برای رضایت مندی کشاورزان و زارعان زحمتکش این مرز و بوم انجام شده است؛ هدف پرشیا دیزل این است که قیمت محصول های این شرکت بسیار معقول تر از قیمت های موجود در سطح بازار باشد.

معرفی 3 برند پرقدرت

شرکت های زیادی در سرتاسر دنیا به تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله انواع تیلر و کولتیواتور مشغولند. تنوع در بازار این محصول به قدری زیاد است که بدون تحقیق درباره انواع مدل ها و برند های مختلف نمیتوان برای خرید یک دستگاه مناسب اقدام کرد. با پرشیا دیزل همراه باشید تا در ادامه مطلب به معرفی 3 برند پرقدرت از بهترین تیلر و کولتیواتور ها بپردازیم.

1)تیلر های کاما

کمپانی معتبر کاما در کشور چین، با تولید تیلر های کاما نشان داد که تکنولوژی در ماشین های کشاورزی  تا چه سطحی قابل پیشرفت است. فناوری در طراحی این ماشین ها به حدی است که عملیات طاقت فرسای کشاورزی را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کرده است. تیلر و شخم زن های کاما، هزینه های جانبی زارعان و کشاورزان را کاهش می دهد. زیرا با قابلیت مختلف این ماشین های قدرتمند تمام نیاز آنها از یک عملیات شخم زنی و خاک ورزی ایده آل برطرف می شود. مصرف سوخت اکثر تیلر های کاما گازوییل است.

مشخصات فنی تیلرهای کاما

راندمان بالای دستگاه در کنار مصرف سوخت پایین از ویژگی های منحصر به فرد این شخم زن هاست. تمام تیغه ها فولاد آب کاری شده و بسیار محکم است. عمق نفوذ این تیغه ها بر اساس ساختار خاک و نوع بذر از ۸ تا ۳۲ سانتی متری قابل تنظیم است. عرض کار شخم زنی نیز ۸۰ تا ۱۴۵ سانتی متر می باشد. تیلرهای کاما بصورت استارتی همراه با هندلی تولید می شود. شخم زن های کاما  دستگاهی ایده آل برای شخم زدن زمین های کشاورزی، مزارع و باغ های کوچک و بزرگ می باشد. شخم زن کاما دیزلی در دو مدل با قدرت های متفاوت 7 اسب و 9 اسب بهترین نوع شخم زن های این برند خوش نام می باشد.

  • شخم زن 7 اسب کاما
  • شخم زن 10 اسب کاما

2)تیلر های ویکتور

ویکتور یکی از برندهای معتبر ماشین های کشاورزی در دنیا می باشد. تیلر شخم زن های ویکتور موتور های قدرتمندی دارند. در عین حال از  طراحی ساده و کاربری بسیار ساده ای برخوردار هستند. از ویژگی های مهم شخم زن های ویما می توان به قدرت مانورپذیری بالای روتیواتور و حرکت روان شخم بین درختان پرتراکم اشاره کرد. در ادامه به معرفی چند مدل معروف تیلرهای ویکتور می پردازیم. توان موتور، عرض کار، عمق شخم زنی و وزن هر کدام از این موتورها با یکدیگر متفاوت است.

  • تیلر کولتیواتور ویکتور مدل VICTOR–D7
  • تیلر کولتیواتور ویکتور مدل VICTOR–D9
  • تیلر کولتیواتور ویکتور مدل VICTOR–D5.5

3)تیلر کولتیواتورهای بی سی اس ایتالیا

شرکت بی سی اس با بیش از دوهزار مشتری فعال در سرتاسر دنیا بزرگترین تولید کننده تراکتورهای دوچرخ در اروپا است. کارخانه شرکت بی سی اس در اطراف شهر میلان کشور ایتالیا مستقر است. دستگاه  تراکتورهای دوچرخ BCS  به عنوان حرفه ای ترین نوع تیلر دروگرهای دو چرخ دنیا شناخته می شود. این ماشین های پیشرفته نه تنها کشاورزی را وارد مرحله جدیدی از تکنولوژی کرده است بلکه استانداردهای زندگی را نیز افزایش داده است. چراکه تجهیزات به کار رفته در این تراکتورها بهره وری کشاورزان و زارعان را در هر هکتار از زمین دو چندان کرده است.

  • تیلر BCS 740 ایتالیا با موتور دیزل و روتیواتور
  • تیلر BCS728 با روتیواتور و موتور بنزینی

خرید تیلر  وکولتیواتور از پرشیا دیزل

شرکت پرشیا دیزل در تلاش است تا با شناخت و آگاهی از آخرین فن آوری های روز دنیا، ابزار وماشین های کشاورزی جدید و پیشرفته ای را تولید و یا از شرکت های خارجی معتبر و صاحب نام در عرصه کشاورزی وارد  کشور نماید. انواع تیلر و کولتیواتور  یکی از مهم‌ترین ماشین آلات کشاورزی است که توسط این شرکت ارائه شده است و مورد استقبال زیاد مشتریان قرار گرفته است. با این ماشین ها با اطمینان خاطر به امور کشاورزی خود بپردازید و از کیفیت و بازدهی کار خود لذت ببرید. شما می توانید برای خرید انواع تیلر و کولتیواتور، از همین جا اقدام کنید و از خدمات به روز پرشیا دیزل بهره مند شوید.

برگرفته از: سایت پرشیا دیزل