برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

ترفندهای دانستنی برای تقویت پوست صاف و شفاف

داشتن پوست صاف و درخشان آرزوی همه افراد است، اما رسیدن به این آرزو نیاز به رسیدگی، مراقبت و توجه کافی دارد. هر چند برخی عوامل زمینه‌ای مانند ژنتیک، به خودی خود باعث بروز مشکلات پوستی مانند جوش، لک، چروک و … می‌شوند، با این حال می‌توان با کنترل عوامل دیگر تا حد بسیار خوبی بر سلامت پوست اثر گذاشت. پرهیز از استفاده زیاد از ، ورزش کردن، نوشیدن آب زیاد و… مثال‌هایی ساده از روش‌های مؤثر در داشتن پوستی شفاف و سالم هستند. روش های دیگری هم هستند مانند پروفایلو که جوانسازی پوست کمک میکنند.اما این روش پرهزینه تر از روش های طبیعی است.

در ادامه این مطلب شما را با ترفندهایی آشنا خواهیم کرد که اثرگذاری بی‌نظیری دارند و در عین حال ساده و در دسترس هستند.

محتوای این خبر مخفی

1.برای داشتن پوست صاف و شیشه‌ای ابتدا عامل اصلی را پیدا کنید

صرف نظر از روش‌های درمانی زیبایی که در انواع گوناگون ابداع شده‌اند، به کمک برخی راهکارهای نه چندان پیچیده و خانگی نیز می‌توان پوستی سالم و شاداب داشت. البته اگر فکر می‌کنید دلایلی درونی برای مشکلات پوستی شما وجود دارد (مانند عدم تعادل هورمون‌ها، مصرف داروهای استروئیدی، عفونت و…) لازم است ابتدا عامل اولیه را برطرف سازید و سپس به انجام مراقبت‌های پوستی بپردازید.

2.شوینده‌ای مناسب برای صورت انتخاب کنید

فراموش نکنید ماندن آثار لوازم آرایشی و بهداشتی روی صورت برای مدت طولانی، آسیب زننده است. پس حتماً هر شب پیش از خواب آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.

شستشوی کامل و صحیح پوست، یک تا دو بار در روز، از دیگر نکات مهمی است که به داشتن پوستی درخشان و سالم کمک می‌کند. اگر صورت خود را با صابون یا شامپوی بچه می‌شویید، داشتن پوست صاف را فراموش کنید. تنها باید از شوینده‌های مخصوص صورت برای این کار استفاده نمایید. در ساختار این شوینده‌ها نباید مواد صابونی و مواد شیمیایی خطرناک و آسیب زننده دیده شود. شوینده‌ای مناسب است که فرمولاسیون ملایمی داشته و دارای خاصیت تنظیم PH پوست باشد. همچنین محصولی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما تناسب داشته باشد.

3.ضدآفتاب را فراموش نکنید

استفاده از از آنچه فکر می‌کنید نیز بیشتر اهمیت دارد. انتخاب ضدآفتاب متناسب با نوع پوست، استفاده به مقدار کافی و تمدید مکرر آن از مواردی هستند که برای داشتن پوست صاف حتماً باید رعایت کنید. حتی در زمستان یا مواقعی که در خانه هستید هم لازم است از ضدآفتاب استفاده نمایید. مصرف ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند و به این ترتیب از بروز لک و چین و چروک روی پوست جلوگیری به عمل می‌آورد.

4.از کیفیت مرطوب کننده و آبرسان خود مطمئن شوید

سعی کنید همیشه یک کرم مرطوب کننده یا یک اسپری صورت به همراه داشته باشید و در ساعات مختلف روز از آن استفاده نمایید. این یکی از رازهای بزرگ برای داشتن پوست صاف و زیبا به شمار می‌رود. توجه داشته باشید باید از محصولی استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. برای مثال اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده‌های فاقد چربی کمک بگیرید.

برای تهیه آبرسان و حتی کرم ضدآفتاب بسیار باکیفیت، بهترین کار این است که از فروشگاهی خرید کنید که ضریب اطمینان خیلی بالایی دارد. بهترین جایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، فروشگاه آنلاین مدیسه است که علاوه بر تضمین کیفیت، توانسته است در جشنواره برند محبوب مقام نخست فروشگاه‌های آنلاین حوزه مد را با رأی مصرف کنندگان کسب کند. اگر برای اولین بار است که از مدیسه خرید می‌کنید، می‌توانید با استفاده از کد تخفیف داخل سایت مدیسه، تخفیف خیلی خوبی هم بگیرید.

5.استرس را از خود دور نمایید

امروزه عوامل استرس زا در زندگی کم نیستند و یکی از دلایل بروز مشکلات پوستی همین استرس است. تمام سعی خود را به کار بگیرید تا از استرس دور بمانید. در این صورت به راحتی می‌توانید به پوست صاف و شفافی که آرزوی آن را دارید برسید. بر اساس نظر متخصصان، استرس التهاب پوست را افزایش می‌دهد و بهبود پوست را با تأخیر مواجه می‌‎سازد. همچنین خونرسانی به سطح پوست را نیز کاهش می‌دهد.

برای کاهش استرس و اضطراب می‌توانید روش‌های مراقبه و مدیتیشن را امتحان کنید. شرکت در کلاس‌های یوگا، یادگیری تکنیک‌های تنفسی، انجام کارهایی که برای شما لذت بخش است و دوری از کارهای پراسترسی که مجبور نیستید انجام دهید، به آرامش درونی شما کمک می‌کند.

6.کیفیت و کمیت خواب خود را افزایش دهید

خواب کافی و باکیفیت یکی از اثرگذارترین عوامل در داشتن پوست شاداب و درخشان است. کمبود خواب، روند پیری پوست را تسریع و سد دفاعی پوست را ضعیف می‌کند. بنابراین برای داشتن 7 تا 9 ساعت خواب در شب برنامه ریزی نمایید. خواب کافی و خوب سلامت روان شما را افزایش می‌دهد و هنگامی که روان سالمی داشته باشید، پوست سالمی نیز خواهید داشت.

7.برای رسیدن به پوست صاف، ورزش کنید

می‌توان گفت ورزش برای انواع و اقسام مشکلات یک راه حل عالی به حساب می‌آید، حتی مشکلات پوستی. طبق تحقیقات، انجام سه ماه ورزش هوازی به طور منظم، ساختار پوست را به شکل قابل توجهی تقویت می‌سازد و همچنین در روند پیری پوست تأثیرات مثبتی دارد. اگر نمی‌توانید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، از همین امروز پیاده روی را شروع کنید. می‌توانید خودروی خود را کمی دورتر از محل کارتان پارک کنید و به این ترتیب از پیاده روی در فضای آزاد لذت ببرید.

8.تا می‌توانید آب بنوشید

بدن انسان روزانه به مقدار مشخصی آب نیاز دارد. با این حساب هر چقدر در روز آب بیشتری بنوشید سلامتی شما افزایش می‌یابد. این موضوع روی سلامت پوست‌تان نیز مؤثر است. بهبود عملکرد پوست و دستیابی به پوست صاف و شفاف یکی از پیامدهای نوشیدن آب زیاد است که حتی بسیاری از سلبریتی‌ها نیز به آن اشاره کرده‌اند.

9.در رژیم غذایی خود بازنگری انجام دهید

بسیاری از روش‌های مؤثر بر سلامتی پوست، به تغییر سبک زندگی اشاره دارند. یکی از این روش‌ها تغییر رژیم غذایی است. منظور از تغییر، جایگزین کردن مواد غذایی ارگانیک و سالم با خوراکی‌های ناسالم است. حتی اگر روتین پوستی بی‌نقصی داشته باشید، بدون داشتن تغذیه سالم به جایی نمی‌رسید. پس از همین امروز مصرف مواد خوراکی حاوی شکر، چربی‌های اشباع شده و نمک را به حداقل برسانید. در عوض پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون یا مغزها را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.

10.برای داشتن پوست صاف و درخشان، از دوش آب داغ طولانی بپرهیزید

گرما و بخار باعث باز شدن منافذ پوست و در نتیجه خارج شدن آلودگی‌ها و مواد سمی از پوست می‌شوند، اما در تماس بودن پوست با آب بسیار داغ، آن هم برای مدت طولانی به پوست آسیب می‌رساند. هنگامی که پوست برای لحظات زیادی با آب داغ تماس دارد، چربی لازم خود را از دست می‌دهد و نتیجه آن پوستی کدر و خسته است. به همین دلیل مجله مدیسه که مرجع اطلاعات آرایشی و بهداشتی بانوان است در مقاله ، توصیه می‌کند از دوش آب داغ طولانی پرهیز نمایید و یا در انتهای کار، از درجه حرارت آب کم کنید. در این صورت پوستی شاداب و باطراوت خواهید داشت.

11.از ماسک‌ها و روغن‌های مناسب صورت برای داشتن پوست صاف کمک بگیرید

یکی دیگر از راهکارها برای داشتن پوستشفاف، استفاده هفتگی از انواع ماسک‌های مراقبتی و روغن‌های مخصوص است. ماسک آلوئه ورا، ماسک عسل، روغن زیتون بکر، روغن رزهیپ و… همگی بر سلامت و شادابی پوست اثر می‌گذارند.

داشتن پوستی درخشان و زیبا در کنار تمام مزایای خود، در اعتماد به نفس افراد نیز نقش مهمی دارد. خوب است اگر به مناسبت‌های مختلف، جهت خرید کادو برای دوستان‌تان، محصولات مراقبتی پوست مانند ضدآفتاب، ماسک‌های آبرسان، پک روتین پوستی و … را انتخاب کنید. در این صورت عادت مراقبت از پوست به تداشتن پوست صاف و براق آرزوی بسیاری از افراد است که برای رسیدن به آن به دنبال راه و روش های متعددی هستند. عده ای از افراد بر این باور می باشند که داشتن پوست صاف و براق ژنتیکی است اما باید بگوییم که این باور، یک باور اشتباه است زیرا که شما تنها با تغییر لایف استایل خود، تغذیه، روحیه ، داشتن یک روتین پوستی به راحتی میتوانید به پوستی صاف و شفاف دست پیدا کنید.

 چگونه پوست صاف و براق داشته باشیم؟

با تغییر سبک زندگی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن، خوردن آب کافی میتوانید پوست دارای جوش و آکنه، چین و چروک، کدر خود را به پوستی صاف و براق تبدیل نمایید.

علاوه بر رعایت این موارد، موارد دیگری هم جهت رسیدن به پوستی شاداب دخیل هستند که این موارد عبارتند از؛

1-  استفاده از لایه بردارها

راز داشتن پوست صاف و براق، استفاده از لایه بردارها است. پوست انسان به طور مدام در حال از بین بردن سلول های مرده و تولید سلول های جدید است. تمامی این سلول های مرده از طریق تعریق به بیرون پوست ریخته می شوند و پوست را آلوده و کثیف می کنند که تمامی این موارد سبب بروز جوش های سر سفید و سیاه پوست می شود.

همچنین بخوانید:  ‎

در صورتی که شما تنها یک بار در هفته از اسکراب و لایه بردارها استفاده نمایید، تمامی این سموم را از پوست خود خارج کرده و پوست خود را شاداب و سرحال می کنید. خارج شدن آلودگی های موجود درعمق پوست، از دیگر مزایای استفاده از لایه بردارها است.

2- استفاده از مرطوب کننده ها

از دیگر نکات مهم برای داشتن پوست صاف و براق استفاده از مرطوب کننده ها است. سعی کنید در ابتدا نوع پوست خود اعم از خشک، نرم، چرب و یا مستعد جوش و آکنه را تشخیص دهید و سپس مرطوب کننده مناسب با پوست خود را انتخاب و مصرف نمایید.

3- استفاده از آبرسان ها

آبرسان ها، انواع مختلفی از محصولات همانند: ماسک های مغذی صورت، کرم های آبرسان، مرطوب کننده و همچنین سرم ها را در خود جای داده اند که استفاده متداول از هر یک از این موارد، میتواند نرمی و لطافت پوست را برای شما به ارمغان بیاورد.

از بین بردن جوش و التهاب های پوستی از جمله مزایای استفاده روزانه از کرم های اّب رسان است، پس در نتیجه برای داشتن پوست صاف و براق آب رسان ها را فراموش نکنید.

4- استفاده از تونرها

پس از شست و شوی روزانه صورت خود، از تونرها استفاده نمایید زیرا که استفاده از این محصول سبب آبرسانی، تغذیه پوست، بستن منافذ باز می شود. به تعادل رساندن PH پوست از مهم ترین مزایای استفاده از تونرها است.

به این نکته توجه داشته باشید که شما بایستی تونر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب و مصرف نمایید.

به طور مثال؛ اگر شما فردی با پوست چرب هستید، تونرهای قابض برای شما بسیار مناسب می باشند زیرا که این دسته از تونرها به طور عمیق تری به پوست شما نفوذ کرده و به مدت طولانی تری پوست شما را از آلودگی ها دور نگه می دارد.

همچنین بخوانید:

اسید سالیسیک و الکل از اصلی ترین و مهم ترین ترکیبات ساخت این دسته از تونرها است. در صورتی که شما فردی با پوست خشک هستید تونرهای فاقد الکل برای شما بسیار مناسب می باشند. توصیه می کنیم برای داشتن پوستی صاف و براق، دوبار در روز، از تونر ها استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:

5- پوست خود را ماساژ دهید

هفته ای بک بار پوست خود را ماساژ دهید. از بین بردن خستگی و استرس های روزانه از روی پوست، از جمله مزایای ماساژ هفتگی پوست است.  برای این کار میتوانید به مراکز خدمات پوستی معتبر مراجعه کرده و جهت ماساژ پوست خود اقدام نمایید.

امروزه ماساژ با نام دیگر فیشیال در بین بانوان شناخته شده است که شامل چند مرحله از قبیل: پاکسازی، بخور، اسکراب، ماساژ می شود. فیشیال برای داشتن پوستی صاف و براق بسیار تاثیر گذار و مفید است. کاهش روند پیری و رفع جوش و آکنه از دیگر مزایای فیشیال یا همان ماساژ صورت است.

6- ضد آفتاب را فراموش نکنید

علاوه بر انجام تعدادی از مراحل و اقدامات بالا، بایستی پوست خود را از مواردی همانند نور خورشید، نور مهتابی و اشعه uv در امان نگه دارید.

برای این کار بایستی در طول روز به طور متدوال از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.  پیری، جوش و آکنه، لک، کدر شدن پوست از جمله موارد عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است. برای داشتن پوست صاف و براق بایستی به طور متداول از کرم های ضد آفتاب حاوی SPF استفاده نمایید.

از بین رفتن کلاژن و الاستین از جمله مضرات عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است. به این نکته توجه داشته باشید که از کرم ضد افتاب در تمامی ساعات از روز، حتی در زمانی که در معرض نور خورشید هم قرار ندارید باید استفاده کنید زیرا که اشعه های UV به پوست شما نفوذ کرده و به پوست شما آسیب می رسانند.

7- ورزش کنید

متاسفانه عده ای بر این باور هستند که ورزش کردن تنها برای تناسب اندام است اما باید بگوییم که ورزش تاثیر به سزایی برروی عملکرد پوست شما دارد.

زیرا که با ورزش و تعریق کردن، تمامی سموم و آلودگی ها بیرون آمده و افزاش خون پدید می آید که  در نتیجه این فرایند، شما با پوستی صاف و براق روبرو خواهید بود.

برای داشتن پوست بدون لک بعد از ورزش و تعریق کردن، پوست خود را تمیز کرده و سپس از اسکراب و لایه بردار استفاده نمایید و در آخر  صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.

8- خواب به اندازه کافی داشته باشید

به این موضوع دقت کنید، در شب هایی که شما خواب کافی نداشته باشید، صبح روز بعد با پف چشم، رنگ پریدگی و خستگی مفرط مواجه خواهید شد. جهت داشتن پوست صاف و براق بایستی به طور میانگین در طول شبانه روز ۶ تا ۸ ساعت خواب کافی و مفید داشته باشید.

همچنین بخوانید:

زیرا در طول ساعاتی که شما خواب هستید، پوست شما شروع به ترمیم و پاکسازی می کند. همچنین پوست شما در شب، شروع به از بین بردن اثرات منفی و احیای سلول های مرده و آسیب دیده در طول روز می کند.

همچنین شب ها، کلاژن سازی و جریان خون به شدت افزایش می یابد که این موضوع سبب ترمیم چین و چروک های پوست و کاهش پیری می شود.

9- از شوینده های مناسب استفاده کنید

برای داشتن پوست صاف و براق لازم است از شوینده مناسب حاوی PH استفاده نمایید که خیلی پوست را خشک نکند. سعی کنید هر روز قبل از خواب و بعد از بیدار شدن صورت خود را با استفاده از شوینده های مناسب و ملایم شست و شو دهید تا صورتتان از هرگونه آلودگی ولوازم آرایشی پاک شود‌.

 10- آب کافی بنوشید

خوردن آب کافی علاوه بر داشتن پوستی صاف و براق به سلامتی بدنتان نیز کمک می کند. توصیه می کنیم آب را به همراه میوه های تازه و پرخاصیتی همانند لیموترش یا بعضی از عرقیجات گاهی طعم داراستفاده نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در مصرف ترکیبات عرقیجات با آب زیاده روی نکنید زیرا که استفاده متداول از این ترکیبات ممکن است عوارض هایی را برای شما در پی داشته باشد.همچنین نوشیدن چای سبز، برای داشتن پوستی عالی و شفاف بی تاثیر نیست.

11- استفاده از چربی و شیرینی ها را به حداقل برسانید

مصرف بیش از حد چربی و شیرینی ها، التهاب و جوش را برای شما در پی خواهد داشت. مصرف سبزیجات، غذاهای سالم همانند: ماهی را جایگزین شیرینی جات و چربی ها کنید. از خوردن خوراکی های چرب و شیرین جهت داشتن پوست صاف و براق پرهیز کنید.

ترفندهایی برای تقویت پوست صاف و شفاف

برای داشتن پوستی صاف و شفاف چه بخوریم | پوست صاف و براق | پوستی صاف و بدون لک

 1- پک چای سبز و عسل؛

برای تهیه این ماسک خانگی، یک فنجان چای سبز تهیه و نمایید، سپس دو قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را هرروز صبح بنوشید.

2- استفاده از زرد چوبه و لیمو؛

در ابتدا، یک قاشق غذا خوری آب به علاوه یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با یک قاشق زرد چوبه و شیر ترکیب نمایید تا مایعی خمیری شکلی درست شود.

همچنین بخوانید:

ترکیب به دست آمده را به مدت ۵ دقیقه برروی پوست خود اسکراب نمایید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت خود را با آب سرد بشویید.

3- زرد چوبه و گوجه فرنگی؛

یک قاشق غذا خوری زردچوبه و آب گوجه فرنگی را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس ترکیب به دست آمده را برروی صورت خود اسکراب کنید و  پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

دلایل ایجاد لک های صورت

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه uv
  • عدم‌استفاده از کرم ضد افتاب
  • تغییرات هورمونی
  • استفاده از داروهای شیمیایی و دوره های درمانی همانند شیمی درمانی و …
  • حساسیت های پوستی عوامل ارثی و ژنتیکی
  • پیری
  • عدم داشتن رژیم غذایی سالم
  • ورزش نکردن
  • نخوردن آب کافی

 راه های از بین بردن لک های صورت

  • لیزر
  • استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب
  • لایه برداری
  • فیشیال پوست
  • استفاده از کرم های ضد لک
  • مصرف ویتامین سی
  • مصرف سبزیجات، غذاهای سالم و میوه جات
  • ورزش کردن
  • استفاده از ماسک خانگی

به این مقاله امتیاز دهید.

دریج در میان مجموعه:

استفاده از یخ تأثیر مطلوبی در تقویت و شادابی پوست دارد‎

در این مقاله یک روش معجزه آسا برای شادابی و طراوت بیشتر پوست به شما معرفی می‌شود. استفاده از یخ! از این به بعد، به جای لوسیون‌های صنعتی، از یخ استفاده کنید.

توجه به سلامت و زیبایی پوست یکی از دغدغه‌های افراد به خصوص خانم‌هاست که اهمیت زیادی دارد زیرا عوامل متعددی از جمله آلاینده‌های محیطی، پرتوهای فرابنفش خورشید و عادات بد غذایی بر کیفیت پوست تأثیر گذاشته و روند پیری آن را تسریع می‌کند.

خوشبختانه محصولات آرایشی باکیفیت و توصیه‌های متخصصان توانسته با عوامل آسیب زا مقابله کرده و روند جوانی پوست را بهبود بخشد. اما در بسیاری موارد این محصولات گران بوده و همه قادر به تهیه آن نیستند.

ترفند جالبی که در اینجا معرفی می‌شود استفاده از “یخ” است و تأثیر مطلوبی در تقویت و شادابی پوست دارد.

این راهکار مربوط به مشرق زمین بوده اما امروزه در همه جای دنیا کاربرد دارد و خانم‌ها بدون صرف هزینه در کنار دیگر مراقبت‌های پوست از آن استقبال کرده‌اند.

تأثیر ضدالتهابی یخ تحریکات و قرمزی ناشی از جوش و آکنه را تسکین می‌دهد

چندین بار استفاده از یخ روی صورت به بهبود آکنه کمک کرده و تأثیر رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. همچنین در رفع چین و چروک‌های پوستی نیز مؤثر بوده و از بروز لکه پیشگیری می‌کند.

استفاده منظم از یخ به کوچک شدن منافذ پوستی کمک کرده و سلول‌های مرده و ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد.

لوسیون پاک کننده 

به جای لوسیون های صنعتی می‌توانید پیش از آرایش صورت، تکه‌ای یخ را روی صورت بمالید.

به این ترتیب منافذ پوست از آرایش کمتر دیده می‌شود و جلوه‌ای زیباتر خواهد داشت.

تحریک جریان خون 

سرما عروق خونی را منقبض کرده و جریان خون را تحریک می‌کند. این حالت مانع از کبودی و تیرگی زیر چشم‌ها و وریدهای عنکبودی مانند زیر پوست می‌شود.

کاربرد صحیح یخ روی صورت 

گرچه این روش آسان است و وقت و هزینه‌ای چندانی از شما نمی‌گیرد اما بدانید که تاثیرات فوری ندارد و نیاز به مداومت دارد.

همچنین از آنجا که کشیدن مستقیم یخ روی پوست باعث تحریک و سوزش می‌شود، بهتر است یخ را در پارچه‌ای پیچید و سپس پوست را ماساژ داد.

ابتدا باقیمانده مواد آرایشی را چاک کنید و صورت بشویید.

سپس تکه‌ای یخ را در پارچه‌ای بپیچید و پوست را ماساژ دهید. هیچ وقت یخ را به طور مستقیم روی پوست نکشید زیرا باعث تحریک و سوزش می‌شود.

قسمت‌های زیر چشم را با ملایمت بیشتری ماساژ دهید. در نهایت از کرم یا لوسیونی برای رطوبت رسانی به پوست استفاده نمایید.

چند توصیه در مورد ماساژ با یخ 

در صورت احساس سوزش یا آسیبی خاص، با تکه‌ای پنبه به آرامی پوست را ماساژ دهید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا گاهی باعث تحریک و آسیب می‌شود.

اگر پوستی چربی دارید یا از جوش‌های سیاه پوستی ناراحت هستید بهتر است ماساژ یخ طولانی‌تر باشد تا زمانی که سرما روی صورت احساس شود.

سپس پوست را با لوسیون یا کرم ضد آکنه ماساژ دهید.

برای بهره مندی بیشتر از این ترفند زیبایی و پیشگیری از پیری زودهنگام می‌توانید گلاب، آب لیمو، چای سبز، دمنوش بابونه یا آب خیار را در قالب‌های کوچک ریخته و در فریزر بگذارید تا منجمد شود.

ماساژ صورت با یخ هر بار باید حداکثر 15 دقیقه باشد و برای کسب تأثیر بهتر توصیه می‌شود صبح و شب انجام شود.

منبع: زندگی آنلاین

همهداشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف 

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق و نصف قاشق را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید

بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پک و لیمو بینظیر برایپوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

ماسک های گیاهی مختص پوست صاف و شفاف

مقداری خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با شستشو دهید.

ترفندهای بینظیر برای داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید

مقداری خمیر تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با ایده های ناب

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

معجزه داشتن پوست صاف و شفاف

ابتدا شیر را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

ماسک های فوق العاده برای پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید

چندین قطره ، روغن را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

ماسک میوه برای پوست صاف و شفاف

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

کارهایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید انجام دهیم؟

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند را نیز درمان کند

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

پوستی صاف و شفاف با اسکراب های خانگی

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین بدن انسان‌ها، همواره در حال تغییر است و یکی از واضح‌ترین این تغییرات را می‌توانید روی پوست خود مشاهده کنید. پوست، به این دلیل که بیرونی‌ترین جزء بدن ما است و وظیفه محافظت از آن را دارد، ممکن است گاهی در اثر بعضی از آسیب‌ها، دچار تغییر ظاهر شود. پوست هیچ فردی، بی‌نقص نیست و تقریبا همه ما، با یک سری از مشکلات پوستی، دست و پنجه نرم می‌کنیم. جای زخم‌ها و جوش‌ها، لکه‌های ناشی از تغییرات هورمونی یا آفتاب و… همگی می‌توانند یک‌دستی و صافی پوست را از ما بگیرند. بسیاری از خانم‌ها ممکن است که آن‌ها را به خوبی، با مواد آرایشی بپوشانند؛ زیرا فکر می‌کنند که راه حلی برای ناپدید شدن آن‌ها برای همیشه وجود ندارد. بهتر است بدانید که بیشتر این لکه‌ها را می‌توانید در دوره‌های طولانی مدت و با تقویت و تغذیه پوست خود، از بین ببرید. یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین راه‌ها، مراجعه به آشپزخانه است. بسیاری از مواد غذایی طبیعی که ما می‌خوریم، مصرف بهداشتی و زیبایی موثری نیز دارند. شما می‌توانید تنها با چند ماده غذایی در دسترس، ماسک برای صاف شدن پوست صورت خود، تهیه کنید. با رادیومدا همراه باشید تا درمان خانگی صافی پوست را به شما معرفی کنیم.

چرا پوست بسیاری از ما آن طور که دوست داریم صاف نیست؟

ممکن است تهیه و استفاده از ماسک برای صاف شدن پوست صورت روشی مفید برای پوستی سالم و یک‌دست باشد؛ اما قبل از تهیه ماسک برای صاف شدن پوست صورت بهتر است چند علت از دست رفتن شادابی و طراوت پوست را با یک‌دیگر، مرور کنیم:

  • احتمالا مصرف ویتامین‌های A، E، C و… در رژیم غذایی شما، کافی نیست. این ویتامین‌ها، نقشی اساسی در شادابی و جوانی پوستی شما ایفا می‌کنند.
  • شاید مصرف سبزیجات، میوه‌ها و مواد طبیعی در رژیم غذایی شما، بسیار اندک باشد. سبزیجات و میوه‌ها، سرشار از ویتامین‌ها، آب و مواد معدنی هستند و برای داشتن پوستی سالم، بسیار ضروری هستند.
  • شاید بدون توجه به نوع پوست خود یا میزان مرغوبیت مواد سازنده لوازم آرایشی، از آن‌ها استفاده می‌کنید. یکی از دلایل مهمی که ممکن است پوست شما، پس از استفاده از بعضی لوازم آرایشی جوش بزند، این است که شما نوع پوست خود را نمی‌دانید. افراد صاحب پوست‌های چرب، نباید از مواد آرایشی چرب و روغنی استفاده کنند.
  • اگر آرایش خود را به خوبی، از روی پوست پاک نکنید، موجب بسته شدن منافذ پوست خود و بروز جوش، می‌شوید. منافذ پوست، بسیار ریز هستند و به راحتی می‌توانند مسدود شوند. حتما مطمئن شوید که آرایش خود را به طور کامل از روی پوست، پاک کرده‌اید. نکته مهم دیگر هم این است که به هیچ وجه با آرایش به سمت تخت‌خواب نروید و اجازه دهید که پوست تمیز شما، در طول خواب شبانه، تنفس داشته باشد.
  • شاید پوست شما، خیلی خشک است. برای رفع این مشکل، حتما به طور مرتب از مرطوب‌کننده‌های مناسب و غنی استفاده کنید و به میزان کافی آب بنوشید. یکی از عوامل مهم در شادابی پوست، میزان آب کافی است.
  • اگر از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، بهتر است بدانید که اشعه‌های آفتاب، مقصر به وجود آمدن بسیاری از لکه‌ها، اشعه‌های مضر و آفتاب شدید هستند. حتما قبل از خروج از منزل، از ضد آفتاب مناسب و تا حد امکان، عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید.
  • برخی لکه‌ها، منشاء هورمونی دارند و می‌توانند در اثر شرایطی مانند بارداری یا شیردهی به وجود بیایند. برای خلاصی از این لکه‌ها، بهتر است اول به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
  • اگر موهای شما، مرتبا در تماس با پوست صورتتان هستند، یکی از دلایل وجود جوش‌ها و باقی ماندن جای آن‌ها، چربی‌های روی موهایتان است.
  • اگر زیاد به صورت خود دست می‌زنید، بهتر است بدانید که حتی زمانی که فکر می‌کنید دست‌های شما کاملا تمیز هستند، همیشه مقداری گرد و غبار و باکتری به همراه خود دارند. این مواد می‌توانند برای پوست صورت شما، دردسر ساز شوند.
  • احتمالا پوست خود را اسکراب نمی‌کنید. یکی از دلایل از دست رفتن شفافیت پوست، این است که از شر سلول‌های مرده آن خلاص نمی‌شوید. علاوه بر کدر شدن پوست، این مواد می‌توانند منافذ پوست را ببندند و جوش‌ها را به وجود بیاورند. برای اثر بخشی بهتر هر ماسکی نیز، نیاز است تا پوست شما، کاملا تمیز باشد.
  • پوست شما، به میزان کافی مواد مغذی و آب‌رسان، دریافت نمی‌کند؟ برای همین، نیاز به تهیه چند ماسک برای صاف شدن پوست صورت داریم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک برای صاف شدن پوست صورت با گوجه و زردچوبه

گوجه، یک آب‌رسان قوی و سرشار از ویتامین است و ترکیب آن با زردچوبه، می‌تواند معجزه ایجاد کند. یکی از مشهورترین فواید زردچوبه، از بین بردن تیرگی‌ها و لکه‌ها است و هم‌چنین سرشار از مواد مغذی پوست است.

  • برای تهیه این ماسک، به ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، نیاز دارید. مواد را با یک دیگر ترکیب کنید تا حالت خمیر به دست بیاید. پس از گدشت ۱۵ دقیقه از استفاده ازماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید. می‌توانید این ماسک را پیش از استحمام استفاده کنید.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک پوست پرتقال و ماست

پوست پرتقال، سرشار از ویتامین C است و علاوه بر این که می‌توانید از آن به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کنید، می‌توانید آن را یک نرم‌کننده نیز به حساب بیاورید. ماست نیز، به علت داشتن میزان زیادی پروتئین، پوست شما نرم و هم‌چنین آب‌رسانی می‌کند.

  • برای تهیه این ماسک، ابتدا مقداری پوست پرتقال را در آفتاب خوب خشک کنید و سپس آسیاب کنید تا پودر شود. مقداری از این پودر را با ۱ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این ترکیب را پس از گدشت ۲۰ دقیقه، از روی پوست خود با آب سرد بشویید. می‌توانید این ماسک را پیش از استحمام استفاده کنید.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک برای صاف شدن پوست صورت تنها با ماست و آبلیمو

آبلیمو سرشار از ویتامین، خصوصا ویتامین C است و یکی از مشهورترین روشن‌کننده‌های طبیعی پوست، به شمار می‌رود.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با ۱ قاشق غذاخوری ماست، مخلوط کنید و پس از ۲۰ دقیقه، ماسک را با آب سرد از روی پوست خود پاک کنید.
  • شما می‌توانید حتی به تنهایی از لیموترش، برای صاف شدن پوست خود، کمک بگیرید. تنها کافی است تا یک لیمو را حلقه حلقه کنید و حلقه‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

درمان خانگی صافی پوست

یک ماسک غنی دیگر با ماست!

این ماسک، یک ماسک ویتامینه بسیار غنی و مغذی است.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق غذاخوری آب پرتقال، ۱ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و ۱ قاشق غذاخوری ماست را با یک دیگر مخلوط کنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک برای صاف شدن پوست صورت با یک عدد سیب زمینی!

سیب زمینی سرشار از ویتامین C است و می‌تواند به خوبی این تامین‌کننده این ماده ضروری برای پوست باشد. از طرفی سیب زمینی، یک روشن‌کننده پوست طبیعی و موثر است و می‌تواند به صاف و یکدست شدن تناژ پوست شما، بسیار کمک کند.

  • برای تهیه این ماسک بسیار ساده، تنها کافی است تا سیب زمینی را حلقه حلقه برش دهید و اجازه دهید تا مدتی روی پوست شما باقی بمانند.

درمان خانگی صافی پوست

یکی از بهترین ماسک‌ها برای صافی پوست، ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از مواد جادویی، برای زیبایی پوست است و اضافه کردن آن به هر ماده‌ای، یک معجون کارساز را تحویل ما می‌دهد. این ماده، یکی از قوی‌ترین آب‌رسان‌های پوست است و طراوت و روشنی را به پوست، برمی‌گرداند.

  • این ماسک نیز بسیار ساده است و کافی است تا برشی از ژل آلوئه ورا را روی پوست خود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.

درمان خانگی صافی پوست

انواع ماسک برای صاف شدن پوست صورت با شیر

شیر، یکی از موادی است که ارزش غذایی آن برای پوست، از گذشته تا به امروز، مورد تقدیر بوده است. این ماده مغذی، سرشار از پروتئین و ویتامین است و یک روشن‌کننده و نرم‌کننده بسیار موثر برای پوست است. یک ماسک ساده تنها با مقداری شیر:

  • برای استفاده از این ماسک، تنها کافی است، یک پنبه تمیز را در مقداری شیر تازه، فرو ببرید و سپس پوست خود را به آرامی با پنبه ماساژ دهید.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک شیر و جوانه گندم برای صافی پوست

  • برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم کوبیده شده یا پودر آن را با ۲/۱ لیوان شیر تازه خوب مخلوط کنید تا ترکیبی یک‌دست به دست بیاید. سپس آن را به پوست خود بزنید و ضمن استفاده از آن، پوست خود را ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه نیز می‌توانید پوست خود با آب ولرم شست و شو دهید.

درمان خانگی صافی پوست

ماسک شیر و عسل و آبلیمو برای صافی پوست

عسل، یک التیام‌دهنده و آب‌رسان بسیار موثر برای پوست است و به کمک خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، پوست شما را از آکنه و جوش در امان نگه می‌دارد.

  • برای تهیه این ماسک، به ۲ قاشق چای‌خوری عسل، ۳ قاشق غذاخوری شیر تازه و ۲/۱ لیموترش کوچک نیاز دارید. مواد را به خوب با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. پس از ۲۰ دقیقه می‌توانید مواد با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر و سیب برای صافی پوست

سیب، به علت غنی بودن از مواد مغذی، یک روشن‌کننده و شاداب‌کننده عالی و هم‌چنین یک لایه بردار ملایم و طبیعی برای پوست شما محسوب می‌شود.

  • برای تهیه این ماسک، نصف سیب را به پوره تبدیل کنید و با ۱/۴ استکان شیر، مخلوط کنید. پس از ۲۰ دقیق مواد را از روی پوست خود بردارید و صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک دارچین و لیمو و عسل و جوز هندی

تا اینجا با خواص آبلیمو و عسل، آشنایی کامل پیدا کردید. دارچین خاصیت ضد میکروبی قوی‌ای دارد و جوز هندی نیز یک درمان موثر برای جوش و آکنه و صافی پوست است.

  • برای تهیه این ماسک، ۱ قاشق چای‌خوری عسل، ۱ قاشق چای‌خوری آبلیموی تازه، ۱/۲ قاشق چای‌خوری دارچین و ۱/۲ قاشق چای‌خوری جوز هندی را با یک دیگر مخلوط کنید. این ماسک را برای ۳۰ دقیقه روی پوست خود، نگه دارید. در صورت سوزش پوست، می‌توانید این مدت را تا ۱۰ دقیقه نیز کاهش دهید. سپس پوست خود را با آب ولرم رو به سرد، بشویید.

درمان خانگی صافی پوست

عسل درمان قطعی صافی پوست!

  • شما می‌توانید یک ماسک سریع و راحت را تنها با زدن لایه‌ای نازک از عسل، روی پوست خود، تهیه کنید. یکی از موثرترین مواد ماسک برای صاف شدن پوست صورت عسل است.
  • شما می‌توانید ۱/۲ قاشق چای‌خوری عسل را با آب ۱/۲ لیموی تازه نیز مخلوط کنید تا اثربخشی ماسک خود را بیشتر کنید.

درمان خانگی صافی پوست

 شما از چه موادی برای تهیه ماسک برای صاف شدن پوست صورت خود، استفاده می‌کنید؟

هر چند وقت یک بار از ماسک برای صاف شدن پوست صورت خود، استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها، به اشتراک بگذارید.

چرا پوست بسیاری از ما آن طور که دوست داریم صاف نیست؟

دلایلی مانند کمبود مصرف ویتامین‌های A، E، C، سبزیجات، میوه‌ها و مواد طبیعی، عدم توجه به نوع پوست یا میزان مرغوبیت مواد سازنده لوازم آرایشی، پاک نکردن آرایش عدم استفاده از ضد آفتاب تغییرات هورمونی و… باعث عدم صافی پوست می شوند.

بهترین ماسک‌های خانگی برای صاف کردن پوست کدامند؟

گوجه و زرچوبه، پرتقال و ماست، ماست و آبلیمو، شیر، آلوئه ورا، سیب‌زمینی، و ماسک دارچین و لیمو و عسل و جوز هندی بهترین درمان‌های خانگی برای صاف کرد پوست هستند. برای دانستن دستور این ماسک‌ها این پست رادیومدا را ببینید.

C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

ما افراد خواهد شد.

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.