بین الملل

ترور یک جوان فلسطینی در قدس اشغالی؛ ده‌ها نفر در نابلس زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، نظامیان صهیونیست اواخر شب گذشته به روستای «بیتا» در جنوب شهر نابلس (شمال کرانه باختری) یورش برده و با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، «احمد جبریل» مدیر امدادرسانی هلال احمر فلسطین در این باره گفت که نیروهای امدادرسانی کسانی که با شلیک گلوله‌های جنگی و پلاستیکی زخمی شده بودند را به بیمارستان «رفیدیا» انتقال داده‌اند. به گفته او ۵۵ فلسطینی نیز بر اثر شلیک گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

به گفته منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی برای دستگیری تعدادی از نیروهای مقاومت، شامگاه پنج شنبه وارد روستای بیتا شده و با اهالی درگیر شدند. آن‌ها پس از سه ساعت روستا را ترک کردند.

از سوی دیگر یک جوان فلسطینی به نام «احمد بشیر» صبح امروز در اردوگاه «شعفاط» در قدش  اشغالی به دست افراد ناشناس ترور شد و تلاش نیروهای امدادی برای نجات وی ناموفق بود.

اما در شهر «الطیبه» واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز افراد ناشناس یک جوان 25 ساله به نام «ادیر وهیب غانم» محافظ شخصی شهردار این شهر را با شلیک گلوله به شهادت رساندند.

صهیونیست‌ها همچنین یک جوان فلسطینی به نام «عبدالرحمن البشیتی» را در خانه‌اش در بیت‌المقدس بازداشت کردند. شب گذشته نیز نظامیان رژیم اشغالگر دختری به نام «هدیر عید» را در کنار یکی از ورودی‌های مسجدالاقضی بازداشت کردند.

 

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید