بین الملل

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران به وزیر خارجه تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، «علیرضا حقیقیان» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه امروز (جمعه) ١٠ شهریورماه، رونوشت استوارنامه خود را طی مراسمی تسلیم «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با وزیر امور خارجه تاجیکستان ملاقات و گفت‌وگو کرد. در این ملاقات طرفین در مورد وضعیت کنونی، همکاری‌های سودمند دوجانبه و چشم‌انداز توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان بحث و تبادل نظر کردند. 

 

سراج‌الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان آغاز ماموریت علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز  اطمینان کرد وی به صورت  فعال در جهت  توسعه و تعمیق روابط دوجانبه اقدام خواهد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشتراکات و پیوند‌های تاریخی و فرهنگی فراوان و کیفیت مثبت حاکم بر روابط دو کشور، برگسترش بیش از پیش مناسبات همه جانبه دو کشور تأکید کرد.

حقیقیان اخیرا به جای محمدتقی صبوری عهده‌دار سفارت ایران در تاجیکستان شده است. وی پیش از این دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه بود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.