تفاوت پژو پارس tu5 با پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7p

طراحی ظاهری پارس TU5 و پارس XU7

ازآنجاکه میلیون‌ها پارس در خیابان‌های کشورمان تردد می‌کند، گمان نمی‌کنم طراحی پژو پارس برای کسی ناشناخته و یا جدید باشد! ازاین‌رو بخش طراحی ظاهری را خلاصه و زودتر به سراغ تجربه رانندگی و بررسی تفاوت‌های فنی و کیفی این دو خودرو می‌رویم.

یقیناً طراحی پارس یکی از عوامل مهم در محبوبیت این خودرو بوده. شاید طراحی پارس نسبت به خودروهای خارجی هم قیمتش و یا حتی خودروهای چینی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما بعد از گذشت بیش از ۲ دهه از طراحی این خودرو، هنوز هم ظاهری موردپسند خریداران ایرانی دارد. طراحی پارس بسیار شبیه به طراحی ۴۰۵ است. درواقع چراغ‌های کمی کشیده‌تر با گرافیک داخلی بهتر و جلوپنجره متفاوت را می‌توان جزو تغییرات اصلی طراحی پارس نسبت به ۴۰۵ دانست.

نمای جلو پارس با استفاده از خطوط تند تیز نسبت بقیه قسمت‌های خودرو تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. ساده‌ترین طراحی مربوط به نمای جانبی این خودرو می‌شود. طراحی قسمت عقب پارس، نه مثل طراحی جلو تهاجمی و نه مانند طراحی جانبی، ساده و بی‌پیرایه است؛ اما درهرصورت زیباتر از طراحی عقب ۴۰۵ به نظر می‌رسد.

در اقتصاد برخی جوامع شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو زمانی منطقی است و با عبارت «بهترین شرایط خرید ماشین اقساطی» از آن یاد می‌شود

به گفته وی، وانت آریسان 2 نیز که محصول جدید ایران‌ خودرو است و در نیمه دوم سال 1401 به تولیدانبوه رسیده، با تغییرات مهندسی توانست استاندارد ایمنی عابر پیاده را با موفقیت دریافت کند.

تارا نخستین محصولی است که ایران‌ خودرو موفق به اخذ استاندارد ایمنی عابر پیاده شد و این خودرو از آزمون‌های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای (Pedestrian Safety Test) سربلند بیرون آمد. پس از تارا محصولات راناپلاس، دناپلاس، پژو ۲۰۷ و سورن پلاس و کراس‌اور ری‌را نیز موفق به دریافت این استاندارد شدند.

استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE –R۱۲۷  از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها بوده که در مراکز تست معتبر اروپایی، منطبق با استاندارد روز بین‌المللی انجام می‌شود.

شماره دو| پژو پارس LX

پژو پارس LX از سال ۸۷ به خط تولید ایرانخودرو راه پیدا کرد و تولید آن همچنان ادامه دارد. ایرانخودرو قیمت پژو پارس LX را ۱۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده، اما در بازار آزاد همین مدل را در آخرین روز‌های آذرماه نزدیک ۴۹۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند. این یکی با پیشرانه‌های TU۵ پا به بازار گذاشتند که حجم موتور آن ۱.۶ لیتر است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد پژو پارس LX با موتور TU۵ مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌هایی که به موتور XU۷ مجهز شده‌اند، دارد.

شماره سه| پژو پارس سفارشی

پژو پارس سفارشی جدید‌ترین عضو خانواده پرشیا به‌حساب می‌آید. اوایل امسال شاهد تحویل اولین مدل‌های پژو پارس سفارشی بودیم که البته ایرانخودرو آن را با دو موتور مختلف یعنی TU۵ و XU۷p وارد بازار کرد. رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی که از پژو پارس LX حذف شده، به فهرست آپشن‌های پژو پارس سفارشی اضافه شد و نسخه‌های TU۵ پژو پارس سفارشی از نعمت کروز کنترل هم برخوردار هستند. در فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو، قیمت پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU۷p کمی بیش از ۲۰۹ میلیون تومان و قیمت پژو پارس سفارشی با موتور TU۵ حدود دو میلیون تومان بیشتر است. در بازار آزاد بابت پژو پارس سفارشی با موتور XU۷p و TU۵ به ترتیب ۴۵۰ و ۵۶۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شود. رقم ۵۶۰ میلیون تومانی پژو پارس سفارشی با موتور TU۵ آن را به گران‌ترین عضو این خانواده پرجمعیت تبدیل می‌کند.

خروج از نسخه موبایل