اقتصادی

توسعه غشاهای تصفیه آب محور فعالیت‌های بین‌المللی ستاد مواد پیشرفته

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست‌جمهوری، گفت: در توسعه فناوری‌های مشترک بین‌المللی توسعه غشاهای تصفیه آب در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سرخط نیوز، دکتر صادق صادق‌زاده امروز در نشست خبری نخستین فراخوان پروژه‌های مشترک و گرنت‌های بین‌المللی ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی‌ ریاست‌جمهوری، گفت: تمرکز برنامه‌ریزی ستاد مواد و ساخت پیشرفته در ۴ حوزه مواد معدنی، پتروشیمی، مواد نوظهور و ساخت پیشرفته است، ضمن آنکه ساخت افزایشی شامل پرینترهای سه‌بعدی است.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها این پرینترها در صنایع کاربردهای وسیعی می‌یابند و ما از هم‌اکنون باید به فکر توسعه این فناوری در کشور باشیم و توسعه این فناوری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

صادق‌زاده توسعه مواد پیشرفته را از دیگر برنامه‌های این ستاد نام برد و یادآور شد: موادی چون پیزوالکتریک‌ها، عایق‌های پیشرفته، مواد حافظه‌دار و سوپرآلیاژها و مواد ترمیم شونده از جمله مواد پیشرفته هستند که در حال توسعه فناوری‌های مرتبط با آنها هستیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با اشاره به انتشار فراخوان برای اجرای پروژه‌های مشترک، محور این فراخوان را توسعه و ساخت فناوری غشاء برای تصفیه آب دانست و یادآور شد: طراحی و توسعه فناوری غشاهای مجتمع از حوزه‌های اولویت‌دار این فراخوان است.

به گفته وی، این غشاها، بخشی از سامانه‌های شیرین‌سازی آب هستند که برای تصفیه آب با مواد آلاینده پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سامانه‌ها به توسعه فناوری‌های مرتبط با تصفیه آب کمک می‌کنند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.