اقتصادی

ثبت‌نام حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای وارداتی/ قرعه‌کشی احتمالا ۱۶ اسفند ماه

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند از آغاز بررسی تطابق شرایط ثبت‌نام‌کننندگان با شرایط طرح خبر داد و اعلام کرد تلاش ما بر این است که قرعه‌کشی روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در حضور نهادهای نظارتی و به صورت فیزیکی انجام شود.

به دنبال اتمام مهلت ثبت‌نام خودروهای وارداتی از پایان شب گذشته (شنبه)، مهدی ضیغمی در گفت‌وگو با سرخط نیوز، اعلام کرد: طی مدت ثبت‌نام حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند؛ پس از پایان ثبت‌نام از شب گذشته، بررسی‌ها برای استعلام شرایط ثبت‌نام کنندگان آغاز شده و بعد از استعلامات لازم، ثبت‌نام‌کنندگان قطعی مشخص می‌شوند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت تاکید کرد: استعلام‌ها برای بررسی شرایط عمومی (مشابه طرح‌های فروش خوردوهای وارداتی) و اختصاصی که بحث حساب‌های وکالتی و مسدود بودن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان است. پس از استعلام، ثبت‌نام‌کنندگان قطعی اعلام و از میان آن‌ها، قرعه‌کشی برای نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

وی افزود: قرعه‌کشی در روز سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری در حضور نهادهای نظارتی در محلی مشخص (وزارت صمت یا مکانی دیگر) که اعلام خواهد شد به صورت فیزیکی (گوی و گردونه) انجام می‌شود؛ سعی ما بر این است که عصر روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) قرعه‌کشی برگزار شود. نوبت‌ها بلافاصله پس از قرعه‌کشی اعلام خواهد شد.

ضیغمی در پاسخ به این سوال که بحث مسدود بودن وجه ۵۰۰ میلیون در حساب وکالتی متقاضیان، پیش از ثبت‌نام استعلام شده یا در بررسی‌های جاری انجام می‌شود؟ پاسخ داد: هم پیش از ثبت‌نام توسط بانک‌ها استعلام صورت گرفته و هم در بررسی‌های کنونی به‌ جهت اینکه همچنان وجه موجود باشد، صورت می‌گیرد. همانطور که قبلا نیز تاکید شده است، بایستی این وجه‌های واریز تا زمان تحویل خودرو در حساب افراد موجود باشد و در صورت برداشت در هر مرحله از ثبت‌نام، نوبت افراد منقضی خواهد شد.

یادآوری می‌شود که فرآیند فروش خودروهای وارداتی، در سه مرحله ثبت‌نام متقاضیان و انجام فرآیند نوبت‌دهی،   انتشار آگهی عرضه خودروهای وارداتی و اقدام به خرید توسط متقاضیان حائز شرایط طبق نوبت و در نهایت تحویل خودروهای وارداتی به خریداران انجام خواهد شد.

پیش‌شرط ثبت‌نام نیز موجودی حساب بانکی با مبلغ متقاضی ۵۰۰ میلیون تومان به طور علی‌الحساب بوده است و از جمله سایر شرایط ثبت‌نام مشابه شرایط عمومی طرح‌های فروش‌های خودروهای داخلی طی سال‌های اخیر نظیر نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از خودروسازان داخلی یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته، دارا بودن گواهینامه رانندگی،  عدم پلاک انتظامی فعال (تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود)، عدم ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودروسازان و عرضه آن‌ها در بورس کالا و… در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام