دانشگاه نیریست قبرس شمالی

این مقاله توسط موسسه بین المللی دادمهر عدالت ، نماینده “رسمی دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu” تهیه و کلیه موارد مورد نیاز متقاضیان شامل اخذ پذیرش، بورسیه، بورس تکمیلی مازاد، کمپس، خوابگاه، رشته ها و سایر موارد دیگر بصورت کامل بررسی شده است. اگر چه موسسه بین المللی دادمهر عدالت نماینده قانونی “دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu” و سایر دانشگاههای قبرس شمالی است ولی همواره سعی کرده‌ایم با ارائه اطلاعات صحیح و بی‌طرفانه، تصمیم گیری نهایی جهت انتخاب دانشگاه محبوب را به عهده مخاطبین عزیز قرار دهیم .همچنین در انتهای این مقاله ارزیابی نهایی تیم دادمهر عدالت قرار دارد تا مکمل تصمیم گیری شما عزیزان باشد.

 جدول زیر رتبه | رنکینگ دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu

توجه داشته باشید معیارهای متفاوتی در محاسبه رنکینگ دانشگاه های قبرس لحاظ میشود. بنابراین ممکن است رنکینگ ارايه شده در منابع مختلف باهم تفاوت داشته باشد. در نتیجه متقاضیان گرامی باید بر حسب نیاز خود شامل رشته مورد نظر و امکانات و شرایط دانشگاه اقدام نماید. بعنوان مثال ممکن دانشگاهی دارای رنک پایین باشد ولی در یک رشته خاص مثلا دندان پزشکی دارای اعتبار بالا در سطح بین المللی باشد.

مساله بسیار مهم در انتخاب دانشگاه، قابلیت ارزیابی و اعتبار سنجی مدرک تحصیلی پس از فارغ التحصیل شدن دانشجویان است که این مورد توسط سازمانها و نهادهای بین المللی مختلف انجام میشود به عنوان مثال در ایران مدارکی که توسط دانشگاههای آزاد یا فنی حرفه ای صادر شده باشد دارای اعتبار و قابل ارزابی هستند.اگر در مورد اعتبارنامه ها و مدارک معادل نیازمند اطلاعات تکمیلی هستید اینجا را مطالعه کنید.

تنوع و گسترگی رشته های تحصیلی: در واقع دانشگاه نیر ایست قبرس شمالی یک شهرک بزرگ دانشگاهی است که هر رشته ای مد نظر شما باشد در آن پیدا می شود.

اعتبار مدرک فارغ التحصیلی: همان طور که بالاتر اشاره شد این دانشگاه دارای اعتبارنامه های متعدد است و مدارک این دانشگاه در سطح بین المللی قابل ارزیابی است.

کتابخانه بزرگ: NEU دارای بزرگترین و جامع ترین کتابخانه منطقه مدیترانه شرقی با بیش از یک میلیون مقاله چاپی و 115 میلیون منبع الکترونیکی است.

دو زبانه بودن بسیاری از رشته ها: بسیاری از رشته ها در دانشگاه نیرایست به دو زبان ترکی یا انگلیسی ارائه میشود. بعنوان مثال رشته های پزشکی و داروسازی به هر دو زبان ارائه میشود.

اولین ها دانشکده پزشکی : دانشگاه خاور نزدیک اولین دانشگاه در قبرس مشالی بوده که رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه داده است. البته امروزه سایر دانشگاههای دیگر در قبرس شمالی نیز این رشته ها را فراهم آورده اند. بعنوان مثال این دانشگاهها را مطالعه کنید.

آزمایشگاه کامپیوتر بزرگ: آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه خاور نزدیک یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های مجهز به رایانه‌های قدرتمند است و این امکان را فراهم کرده تا از چندین پژوهش بین‌المللی در سراسر جهان از جمله پروژه سرن(مطالعات اتمی اروپا) پشتیبانی کند.

تحصیل برون مرزی: یکی از مزیت‌های عالی دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی همکاری گسترده با دانشگاههای ایران است. در این برنامه متقاضیانی که شرایط مهمان شدن دارند میتوانند چندین ترم در دانشگاههای مورد تایید نیرایست ادامه تحصیل دهند. البته توجه داشته باشید در پاسخ به “آیا دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu” مورد تایید وزارت علوم ایران است؟ باید بگوییم در حال حاضر خیر! . برنامه ادامه تحصیل دانشجویان از طرف نیریست به ایران ارتباطی به تائیدیه وزرات علوم ندارد.

جمعیت دانشجویان ایرانی در این دانشگاه کم است.پس اگر علاقه دارید در محوطه دانشگاه با دوستان ایرانی خود گپ و گفتی داشته باشید، احتمالا این دانشگاه برای شما جذاب نخواهد بود.شهریه دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu نسبت به سایر دانشگاههای قبرس شمالی بیشتر است که البته با توجه به رنک بهتری که این دانشگاه دارد قابل توجیح است و شاید عیب محسوب نشود.در برخی از رشته ها مثل دندان پزشکی، سیستم آموزشی ترمی واحدی نیست و به صورت کمیته ارائه میشود که با سیستم آموزشی ایران تفاوت دارد و مستلزم تلاش تحصیلی بیشتر است.

متاسفانه در برخی رشته ها مانند دندانپزشکی و پزشکی میزان بورسیه کمتر از فاند سایر دانشگاهها است. پس اگر قصد تحصیل در این دو رشته را دارید میتوانید سایر دانشگاههای قبرس شمالی را نیز بررسی کنید.کمپس دانشگاه خاور نزدیک امکانات گسترده از رفاهی گرفته تا خوراکی و استراحت گاه در سایت خود جای داده است.محوطه این شهرک دانشگاهی یکی از بهترین های سایتهای قبرس شمالی را دارد که در بخش زیر بصورت اجمالی و خلاصه بخش هایی از آن را بررسی میکنیم.

خوابگاه‌های دانشگاه خاور نزدیک: ظرفیت بیش از ۵۰۰۰نفر برای سکونت در دانشگاه نیر ایست پیش بینی شده است.

امکانات متعدد خوابگاهها به شامل موارد زیر است.

خوابگاههای دانشگاه بین المللی قبرس، نیر‌ایست بصورت آپارتمان، سوئیت (استودیو) و در دسته بندی آقایان و بانوان یا مختلط وجود دارد. همچنین خوابگاههای مختلف دارای امکانات و تجهیزات متفاوت هستند که بر حسب استفاده از سرویس های غذا و سایر امکانات قیمت اجاره متغییر است. بطور کلی هزینه خوابگاه در این دانشگاه بین ۸۰تا ۴۲۰یورو در ماه برای هر نفر است. (۸۶۰تا ۵۰۰۰ یورو در سال)

امکانات ورزشی دانشگاه خاور نزدیک NEU: امکانات ورزشی گسترده از قبیل استخر سرپوشیده،زمین بسکتبال، والیبال، تنیس، مرکز سلامت و باشگاه تناسب اندام در کمپس نیرایست وجود دارد.

استخر سرپوشیده المپیک: یک استخر بزرگ با مساحت داخلی 2700 متر مربع، دارای ارتفاع سقف 16 متر، گرمایش مرکزی و گنجایش 1000 نفر تماشاگر .

شهرداری لفکشا این امکانات در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار داده وجود چندین کافه و رستوران، هتل، سالن های اجتماعات بزرگ و متعدد، کلاب رقص و تمام موارد بالا فقط بخشی از کمپس دانشگاه بزرگ و بین المللی نیر ایست می باشد. علاوه بر این موارد، فعالیت های فرهنگی و تفریحی متنوعی توسط دانشگاه برگزار میشود که دانشجویان با اطلاع از طریق تقویم آموزشی دانشگاه در این مراسم شرکت میکنند.دانشگاه خاور نزدیک قبرس neu بیش از ۲۰۰ رشته در مقاطع مختلف شامل رشته های مهندسی و زیر گروه پزشکی و سایر رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارد که جهت سهولت مطالعه لیست کلیه رشته های دانشگاه نیرایست به ۴بخش تقسیم بندی شده است.

جدول زیر گروه پزشکی: کلیه رشته های (۵-۶ ساله) مانند پزشکی و دندان پزشکی داروسازی در این دسته قرار دارند. توجه داشته باشید بورسیه شامل رشته های پزشکی و دندانپزشکی نمیشود و بورس مازاد فقط به رشته دامپزشکی اختصاص می‌یابد. همچنین در برخی موارد امکان قسط بندی شهریه وجود دارد ولی در صورت استفاده از خدمات اقساطی، ۱۰درصد به هزینه ها افزوده میشود.

موسسه بین المللی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه بزرگ خاور نزدیک قبرس NEU است و بواسطه دسترسی مستقیم به پنل ثبت نام دانشگاه NEU، فرآیند اخذ پذیرش و بورسیه بصورت رایگان انجام می‌شود.شهریه و هزینه ثبت نام در دانشگاه خاور نزدیک مربوط به رشته های پزشکی و زیر مجموعه آن به شرح زیر است.توجه داشته باشید مبلغ ۵درصد مالیات و بیمه دانشجویی به شهریه اضافه میشود.

جدول مقطع لیسانس: بخش زیر شامل کلیه رشته های مهندسی و لیسانس (دوره های ۴ساله است). اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های حقوق ، هنر، معماری، عمران، مکانیک، پرستاری، صنایع، حسابداری، برق، هستید این دسته را جستجو کنید.

جدول مقطع کارشناسی ارشد و دکتری: کلیه رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه خاور نزدیک neu شامل ارز دیجیتال و بلاکچین، هوش مصنوعی و… در این دسته قرار دارد.

معمولا به دانشجویان مقطع ارشد و دکتری دانشگاه خاور نزدیک بورسیه ۲۵ تا ۵۰ درصد و در برخی مواقع بورسیه فول فاند ۱۰۰ تعلق میگیرد که بستگی به عواملی چون معدل تحصیلی، گپ تحصیلی، و رشته انتخابی دارد. شهریه تقریبی مقطع ارشد در دانشگاه خاور نزدیک با بورسیه ۲۵ درصد، ترمی ۱۱۵۰۰ یورو و با بورسیه ۵۰ درصد بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو برای هر ترم است.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد: 350 یورو برای هر درس + 5٪ مالیات بر ارزش افزوده و 170 یورو فعالیت های اجتماعی

هزینه تحصیل در مقطع دکتری: 800 یورو برای هر دوره + 5٪ مالیات بر ارزش افزوده و 170 یورو فعالیت های اجتماعی

دانشجویانی که در یک رشته تحصیلی درس می‌خوانند، می توانند در رشته تحصیلی دیگری ثبت نام کنند و در صورت گذرندان کلیه دروس ،در پایان ۲ مدرک فارغ التحصیلی (یکی به عنوان مدرک اصلی و دومی به عنوان مدرک دوگانه) به آنها اعطا میشود. تحصیل در رشته دوم با بورسیه بالا است به شرط اینکه موارد زیر رعایت شود.

در این صفحه به معرفی دانشگاه خاور نزدیک قبرس پرداختیم و سعی کردیم معلومات کافی در اختیار شما بگذاریم. دانشگاه نیر ایست بگونه ای معتبر است که فقط در سال 2019 تعداد 1400 مقاله در بسیاری از مجلات و کنفرانس های معتبر منتشر کرد. دانشگاه خاور نزدیک بیش از دوازده کنفرانس بین المللی را سازماندهی کرده و میزبان بیش از 5000 متخصص از بیش از صد کشور مختلف بوده است.

بخش‌های دندانپزشکی و پزشکی دانشگاه خاور نزدیک که از طریق بیمارستان خاور نزدیک ارائه می‌شوند و جزو بهترینها در بین تمام دانشگاه‌های قبرس شمالی در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند.در بخش زیر عکس ‌های بیشتری از این دانشگاه قرار داده شده است.در کنار تمام این محاسن، شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاههای قبرس بالاتر و سخت گیری در بعضی رشته ها بیشتر است. چنانچه قصد تحصیل در قبرس شمالی دارید میتوانید بصورت رایگان از متخصصین دادمهر عدالت مشاوره دریافت کنید.

 

خروج از نسخه موبایل