سرم پوست چیست و چه کاربردی دارد؟

سرم ها محصولاتی برای استفاده موضعی هستند که حاوی مواد فعال هستند، به سطح پوست نفوذ می کنند و برای حفظ سلامت پوست فوایدی به همراه دارند. گاهی می توان به جای مرطوب کننده از سرم پوست استفاده کرد. این محصول بافت بسیار سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می شود. پس از تمیز کردن پوست با شوینده مناسب می توانید از سرم پوست استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن فواید سرم بر روی پوست، می توانید پس از استفاده از آن در مرحله بعد از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از سرم پوست به درمان مشکلات پوستی مانند تیرگی و لکه های پوستی، کاهش جوش و آکنه و کاهش خطوط چین و چروک صورت کمک می کند. سرم پوست تغذیه مناسبی را برای پوست فراهم می کند و با آبرسانی به پوست از خشک شدن و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. بهترین زمان برای استفاده از سرم پوست بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مرطوب کردن آن است. سرم های پوست مایعات سبک بر پایه آب یا روغن هستند و در بطری های قطره چکانی کوچک عرضه می شوند.

فواید سرم صورت چیست؟

سرم صورت یکی از محصولاتی است که اگر آن را به درستی و با توجه به نیاز یا مشکلات پوستی خود انتخاب کنید فواید زیادی برای شما دارد.در اینجا برخی از فواید اصلی سرم ها آورده شده است. با استفاده از سرم مناسب صورت می توانید از این فواید بهره مند شوید. به عنوان مثال سرم لیفت گاتیو یک سرم است که مزایای زیادی دارد و روند پیری پوست را کم می کند.

فواید سرم صورت

به سرعت جذب پوست می شود. مواد موجود در سرم ها سبک تر از مرطوب کننده ها هستند. سرم ها نازک هستند و این باعث می شود که خیلی راحت تر جذب پوست شوند و به همین دلیل به عنوان اولین محصول بعد از پاکسازی پوست استفاده می شوند. البته برای آماده سازی پوست برای جذب بهتر سرم و سایر محصولات پوستی، استفاده از تونر قبل از سرم توصیه می شود. پوست های حساس را تسکین می دهد و به دلیل ترکیبات ملایمی که دارد برای افرادی که پوست های مستعد آکنه یا چرب دارند مناسب است.

خطوط ریز و چین و چروک روی پوست را بهبود می بخشد. برخی از سرم های پوست حاوی موادی مانند رتینول هستند که به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند. از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های ناشی از آن محافظت می کند. این سرم ها با ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، اسید فرولیک، چای سبز، رسوراترول و آستاگزانتین، از آسیب های ناشی از اشعه UV و آلودگی که می تواند منجر به پیری زودرس و چین و چروک پوست شود، جلوگیری می کند.نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود است.

غلظت بالای ترکیبات فعال در سرم، نتایج استفاده از آن را در مقایسه با سایر محصولات پوستی مشهودتر می کند. از آنجایی که این سرم بافت سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می شود، پس از استفاده احساس سنگینی یا چربی به پوست نمی دهد.

انواع سرم صورت و ترکیبات آنها

در مورد انتخاب سرم پوست باید توجه داشت که این محصول انواع مختلفی دارد و بسته به نیاز افراد دارای ترکیبات خاصی می باشد. به طور کلی سرم های پوست به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

نحوه استفاده از سرم پوست

بعد از پاکسازی پوست می توانید روزی 1 یا 2 بار از سرم پوست استفاده کنید. بنابراین پس از شستن پوست با شوینده مناسب می توانید از سرم پوست استفاده کنید. اگر می خواهید از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب یا آرایش استفاده کنید، باید قبل از آن سرم را به صورت خود بزنید. باید سرم را به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود.برای پوست گردن هم می توانید از سرم استفاده کنید. با این حال، قبل از استفاده از سرم پوست، حتما دستورالعمل محصول را مطالعه کرده و آنها را رعایت کنید.

فواید سرم برای پوست

استفاده از سرم برای کسانی که پوست چرب دارند و یا به دنبال اثر روشن کننده، ضد پیری، ضد چروک و آکنه هستند توصیه می شود. علاوه بر این، برای افرادی که پوست بسیار خشکی دارند، استفاده از سرم قبل از مرطوب کننده می تواند آبرسانی پوست را بهبود بخشد. استفاده از سرم در افراد دیگر سلیقه ای است و بستگی به علاقه کاربر به استفاده از سرم و یا حتی حس خوشایندی دارد که پس از استفاده از این سری محصولات به دلیل بافت سبک آن در فرد ایجاد می شود.

فرق سرم روز و شب چیست؟

ابتدا باید بگوییم که استفاده از سرم ها را باید به تدریج شروع کنید. بنابراین ابتدا یک شب در میان از سرم شب استفاده کنید تا پوست شما با محصول سازگار شود. سپس می توانید هر شب از آن استفاده کنید و بعد از چند روز می توانید سرم روز را اضافه کنید. سرم های روز معمولاً دارای غلظت کمتری از مواد فعال نسبت به سرم های شب هستند و بافت آن ها سبک تر است. برخی افراد می گویند که توان خرید سرم شبانه روزی را ندارند.به آنها توصیه می کنیم اگر می خواهند از سرم صورت استفاده کنند، فقط یکی از سرم های روز یا شب را تهیه کنند. به یاد داشته باشید که انتخاب سرم گزینه بهتری در شب است.

سرم پوست برای چه کسانی مفید است؟

اصولاً همه کسانی که می خواهند از پوست خود مراقبت کنند باید از سرم پوست استفاده کنند. بسیاری از افراد از سرم پوست به عنوان جایگزینی برای کرم های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می کنند. اما باید در نظر داشت که این محصول نمی تواند تمام نیازهای پوست خشک را برطرف کند. در این راستا کسانی که پوست خشک دارند می توانند از سرم پوست برای جلوگیری از چین و چروک و پیری در کنار سایر نرم کننده های کرم استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از سرم های پوست می توانند چربی پوست را کنترل کرده و به تعادل سطح چربی کمک کنند. نکته دیگری که در مورد سرم ها باید به آن توجه کرد، استفاده منظم از این محصولات است. سرم های خوب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که به تقویت و بازسازی پوست کمک می کند.

 

خروج از نسخه موبایل